Gottwald u Brtníků zůstává převrácený. Majitel dumá, co s ním. Most osadí autojeřáb
Osm dní po nehodě jeřábu typu Gottwald u Brtníků na trati Rumburk – Mikulášovice zatím jeho majitel a provozovatel neví,
Osm dní po nehodě jeřábu typu Gottwald u Brtníků na trati Rumburk – Mikulášovice zatím jeho majitel a provozovatel neví, zda se vrátí ještě někdy na koleje. Společnost GJW Praha, které jeřáb patří, zatím zvažuje různé varianty.
„Náš prioritní zájem je jeřáb v co nejkratší době zprovoznit. Nakolejen zatím není, řeší se co nejšetrnější technologie jeho nakolejení,“ řekl jednatel GJW Praha Milan Koudelka. Na dotaz, zda k nakolejnění dojde v řádu dní, týdnů či měsíců uvedl, že na to neumí odpovědět.
K nehodě 220 tun těžkého jeřábu došlo minulý týden ve středu na trati 084 Mikulášovice dolní nádraží – Rumburk. „Při převozu ocelové konstrukce mostu kolejovým jeřábem typu Gottwald došlo v oblouku a v převýšení poblíž železničního přejezdu v lokalitě Staré Křečany-Brtníky k jeho převrácení včetně břemene a následnému pádu z kolejového náspu,“ popsala nehodu mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Při nehodě byly zraněny lehce dvě osoby. Drážní inspekce odhadla škody na 40,2 milionu korun (jeřáb 35 milionů, trať 200 tisíc, most 5 milionů). Příčina převrácení není dosud jasná, Drážní inspekce nehodu dosud vyšetřuje.
Nehoda se stala na trati, kde je dlouhodobě velmi slabý provoz, Ústecký kraj zde objednává vlaky pouze o víkendu. Kvůli opravě mostu je na ní původně plánována výluka do 8. června, kvůli nehodě ale hrozí její prodloužení. Ocelovou konstrukci mostu má nakonec na trať umístit autojeřáb.
SŽDC trať opravovala za 21 milionů korun. Podle registru smluv zakázku získalo sdružení firem Chládek a Tintěra, Pardubice a Firesta – Fišer, rekonstrukce, stavby. GJW bylo subdodavatelem, který měl přepravit na trať mostní konstrukci.