GLOSA: Stres a dřina za 170 Kč na hodinu. Kdo jsou lidé, kteří vám do letadel nakládají kufry
Pracovníci Czech Airlines Handling při práci na ploše letiště. Foto: Letiště Praha
Současnou zavazadlovou krizi způsobil nedostatek lidí v handlingu. A opravdu se není čemu divit.
Je to manuální práce, ale musí se vzít v úvahu to, jak se tam s těma kuframa natahají a to nemluvím o tom, že jsou na ploše v dešti, mrazu, horku a to by asi málokdo za ty peníze dělal. Stačí se zeptat těch pomocníků z kanceláři jestli by měnili 😉
Novinář ví… delal jsem to. Pravda je že to moc dobře placené není. A pravd ale že handligove firmy vydělávají dost peněz a nechtějí je dát zaměstnancům na platy. Tak ať se nikdo nedivi.
Může za to vedení firmy a vedení letiště.
Ale jak už to bývá.. na někoho se to svest musí a vedení to není. Bohužel.
Myslím, ze toho managera, by měli do utit zaplatit to kompletní zaškolovaní novych pracovníků. Ja to absolvoval před 2 letý včetně následného zaškolení na letadlo, takže do mě museli napumpovat odhadem 150 tis jen za zaškolení a certifikáty a nedělal jsem jiné šichty než za 312 Kč na hodinu. A v září už byly jen 3 směny a v říjnu nic… Neboli moje mzda za červenec a srpen byla cca 60 tis a náklady na mě cca 200 tis Kč. A to nás tam bylo asi 20 brigádníků ( to školení na IT na letadlo jsme teda dělali jen 2,… Číst vice »
Pro ty, kteří níže tvrdí, že stávající mzda je dostačující a jiní jsou na tom hůř, připomínám, že dle ekonomů by české mzdy v současnosti měly být až o čtvrtinu vyšší, aby odpovídaly ekonomickému výkonu.
Nebojme se říct si o vyšší mzdy!
Tak TAJNEJ nastoupí v SRPNU 😀
Bomba… Měsíc – dva se bude rozkoukávat, pak to začne řešit 😉
Takže v Prosinci je po problému… HURÁÁÁ
(a pak se dozvíme, čí to byl příbuznej nebo známej)
svejkovina
Když o práci není zájem,tak je asi špatně placená, to platí pro všechna zaměstnání.
Za více peněz hledá Lidl skladníky do nového skladu na severní Moravě
Já asi půjdu proti proudu, ale kolik byste chtěli, aby lidé na téhle pozici brali? Zjednodušeně řečeno je to manuální práce, kde primárně vykládáte a nakládáte kufry za 35 hrubého měsíčně. Jasně, v Praze, na letišti, ale kolik by tedy měli brát, 50 tisíc? Kolik pak berou za základní hodiny řidiči autobusů, průvodčí, řadoví úředníci, prostě zbytek pracovního trhu, většinou s jinými kvalifikačními požadavky… To by pak museli brát všichni řádově výš. 🙂
DPP:
ŘIDIČ / ŘIDIČKA AUTOBUSU S ROZŠIŘOVÁNÍM KVALIFIKACE
Po dobu rozšiřování kvalifikace hodinovou mzdu ve výši 181,60 Kč
Po rozšíření kvalifikace hodinovou mzdu ve výši 242,10 Kč + další motivující finanční ohodnocení (výkonnostní odměna ve výši 10 %)
https://dpp.jobs.cz/detail-pozice?r=detail&id=1636642551&impressionId=7a412af7-de8d-4bf5-86a9-295531c48e46
A dle clanku musi absolvovat pomerne narocne skoleni, je tam riziko zpusobeni znacne skody, neni to jen odnosit material.
Jde o to, ze ocividne maji nadprumernou fluktuaci a jejich sluzby neodpovidaji koncovemu zakaznikovu cestujicimu. Neumi stanovit financni a motivacni program pro zamestnance tak, aby tam lidi byli spokojeni a pracovali spolehlive. Misto toho kazdy rok novi a novi lide, vyhazuji tiskoveho mluvciho, najimajo krizoveho manazera uplne zbytecne
Prekarizovana práce. V ČR normalni
Zdaleka ne jen v CR, vygooglete si zero hours contracts v UK, jeste daleko horsi a je to hot topic dobrou dekadu, ale mnohym firmam to vyhovuje.
Tak bych doporučil si to jít zkusit ,kdyby to bylo za ty prachy takové terno ,nebylo by to v takových hovnech jak je to teď …aneb manuální práce není dobře hodnocena ,každý by rád jen kvádro a dělat u klávesnice …😉😉
Ona to zas tak nekvalifikovaná práce není. Ta práce není jen o nakládce zavazadel. Dnes si právě za základní hodiny ti řidiči nebo průvodčí vydělají už více. Zaměstnanci ve skladech nebo supermarketech už mají leckde lepší peníze a nemají tak fyzicky namáhavou práci a mají stálé klimapodmínky pod střechou.
Vzhledem k nutné znalosti všemožných předpisů a pravidel, nutnosti držení prověrky od UCL, specielních ŘP a ne úplně jednoduché nahraditelnosti na trhu práce by bylo těch 50 optimálních.
tak proč ti lidé nejdou do skladu, nebo suermarketu???
Však ti lidé odcházejí pryč, fluktuace je tam vysoká.
Jen je idiocie v tom, ze to školení, zaškolení, certifikace a lékař stojí na každého tohoto cca 2 mesice práce a odhadem zpráv 30-50 tis Kč
Jasně, že by měli mít řádově výš! Problém ČR. Ceny jako všude v Evropě, mzdy cca 55% někde ani to ne.
Nejlepší by bylo, aby ti kdo o jejich mzdách rozhodují přijeli do práce na 4 hodinu ráno, během 12 hodinové směny vyházeli/naházeli na kolenou 30 letadel plných bagáže a druhý den si to zopakovali, jen skoncem směny v 1:30 ráno, tak jak to ti zaměstnanci v reálu zažívají. Pak by je ani nenapadlo dát těm lidem 160 korun na hodinu. To že k tomu kromě svalů nic nepotřebujete, jak říká vedení, je hrubé urážení těch lidí.
Pravda.
a proč to dělají??
Nejde o to co dělají, ale na kolik si můžou přijít jinde.
Měli by brát tolik, aby tu práci za ty peníze lidi chtěli dělat, nebyl věčně podstav a nadměrná fluktuace. Tak jednoduché to je.
Brát více peněz v této zemi by měli všichni. Je to ostudné v porovnání se západní evropou. Na to, že to je tolik let od převratu je to hodně smutné. Nedivím se ,že má pak drotár z ANOfertu takový úspěch u svých oveček. Paradoxně on patří k těm, kteří berou lidi u huby…
Je úplně jedno, jak kvalifikovaná práce to je. Za ty peníze ji prostě nikdo dělat nechce. Trh říká, že je třeba platit víc.
házet kufry 12 hodiny denně asi nezvládne jen tak každý, možná by se firma měla soutředit na kratší směny ?
Tak pokud s těmi kufry manipulovaly nějaké zoufalé, na poslední chvíli sehnané posily…
V české kotlině panují zvláštní poměry – přesně na hranicích ČR přestávají platit nejrůznější zákony z oblasti přírodních a společenských věd: 1. Přestává tu foukat vítr, takže u nás nemůžeme mít větrné elektrárny 2. Nikdy nemáme dost peněz na přidání stávajícím zaměstnancům, ALE vždycky máme dost peněz na nábor nových. 3. Nikdy nemáme dost času udělat práci pořádně, ALE vždycky máme dost času udělat ji znovu. 4. Když chci zboží, kterého je nedostatek, tak si přece musím připlatit, „protože trh“, ALE když firma hledá nedostatkové pracovníky, tak vůbec nepomůže nabízet víc „protože ty peníze přece žádné nové lidi nevytvoří“. Failed… Číst vice »
„Nikdy nemáme dost peněz na přidání stávajícím zaměstnancům, ALE vždycky máme dost peněz na nábor nových.“
______
Tohle je přece všude na světě. Třeba v komixu Dilbert se toto téma objevilo už mnohokrát.
Ano, kupříkladu takové německé nebo francouzské odbory to tolerují takřka denně.
Pozoruhodné: když člověk nemůže najít práci, je to jeho chyba a měl by se víc snažit, vzdělávat se etc.
Když firma najít pracovníka, je to selhání trhu práce a je okamžitě nutné importovat k nám Moldavany, potažmo utáhnout šrouby „zpružněním“ pracovního práva.
Jestli je to tak jak se zde píše, pak každý ví do čeho jde. Takže buď zaměstnanci zaměstnanci přestanou chodit a obě firmy budu muset přidat a nebo to budou lidi snášet dál. Jak jednoduché…
Ještě že jste přišel! Od včerejška si tu všichni lámou hlavu co s tím…
Doporučuji stávkovat měsíc nebo dva, to platí pro veškerý personál letiště, ať se ti nahoře chytnou za nos.
Jóóó, tohle miluju: firma zcela očividně nemůže za žebrácký peníz sehnat lidi – tak si za pár set tisíc objedná „studii“, z níž vyplyne že „ohodnocení zaměstnanců je na úrovni trhu a plně konkurenční“.
V další fázi si u politiků pokusí vylobbovat dovoz pár tisíc Mongolů nebo Filipínců protože „lidem se nechce pracovat“.
Ohromné množství komentářů říká, že 170/hod je za nakládku kufrů málo a proto nemají lidi.
Kousek na západ na Kladně zjistíme, že +- 170/hod je běžná mzda řidiče autobusu (když zrovna nestojí na konečné) a ČSAD nedostatek lidí vážně nemá. Směny také dlouhé – v 6:30 vás veze do školy ten samý šofér, co vás ve 22 veze domu z kina. Mimochodem linku na letiště také mají…
Firma na kufry hned vedle dává stejně a problémy nemá.
V penězích to není
Pokud za ty peníze nemohou sehnat lidi, le to prostě málo. Kolik kde bere někdo jiný za něco jiného je naprosto irelevantní.
Pokud je to mizerný zaměstnavatel, tak to prostě peníze nezachrání.
Oni ti lidi seženou, ale lidi jim rychle utíkají. A v Praze není problém najít jinou práci.
Krátkodobě přidat budou muset, aby uhasili aktuální požár, ale dlouhodobě musí řešit kulturu ve firmě.
Ano, tak to platí pro všechna povolání. Tady když přidají ,lidi najdou,ale třeba u lékařů už není komu, pridat,i když to politici nechapou ani teď, tady bylo třeba podstatne přidat před 10lety!
Nebo jste neco nesplnoval vy, dost pravdepodobne.
Evo, jste dáma!
Třeba z toho Svaška zase klepne lmao.
Sice svérázná, ale taky cesta, jak donutit management k zamyšlení a činnosti. Škodit a naštvat maximum cestujicích, kteří to budou řešit. Ty zbejvající nakladače v týhle situaci nikdo nevyrazí, i i kdyby byli snad na ploše opilí.
Ty platové podmínky jsou opravdu směšné. Bohužel se to týká vícero profesí v ČR. Západní ceny, východní platy, prostě zlatý střed. Management letiště je na vyhazov a ty kecy o nějakém držení mzdové hladiny ty jsou opravdu nedůstojné a trapné. Hlavně, že si najmou křížového manažera, počítám tak za 100 tisíc měsíčně, ale peníze na ground handling lidi nemají 😁
Najmout si v tehle firma krizoveho manazera je na okamzitou vypoved toho, kdo ho najal. Ta firma je financne ztratova, jsou tam stavky, nefunguje firma, ztraci zakaznikx?
Ne, jen nefunguje interpersonalne a ten vcerejsi zastupce CAH, ze jsou pry v konkurencim mzdovem ohodnoceni, je na vyhazov rovnou
A to mam pocit, ze tam Soukup vcera povidal neco o tom, ze od cervna zvedli mzdy o 10 procent. To znamena, ze lidi od kufru jeste v kvetnu pracovali za 32 tisic hrubyho.🙈
Spíš by ti mělo být na okamžitou výpověď normálního manažera… od toho krizovkáře.
Že by ten dělal „jen“ za 100 litrů měsíčně?
243.8kc,tolik má strojvedoucí na hodinu hrubého u ČD Cargo 🤔,to jen tak pro zajímavost.Jako dřina u kufru bude určitě šílená,ale kolik by měl mít nekvalifikovaný člověk,kde stačí základka?ano urco víc než 170,ale když to porovnám s platem strojvedoucího,kde předpoklady pro výkon a hlavně náročnost je galakticky jiná,tak fakt nevím…myslím,že 400 na hodku hrubého by bylo odpovidajici
Jsem právník ve státním sektoru. Mám titul JUDr. Mám 200 na hodinu čistého… Problém?
Ano, pro vás. ☹️
Kdokoli začne mluvit o čistém platu, když všichni ostatní píší o hrubém, si zaslouží jen palec dolů.
Super, tak hrubého je to cca. 270 Kč, když je to tak složité odhadnout…
Advokátní tarif je stejný už více než 15 let.
V jaké měně? V €?
Měl by mít tolik, respektive měli dát tolik, aby zaplnili pozice. Nabídka a poptávka, tam se na vzdělání úplně nehledí. A ty lidi bych vzděláním nepodceňoval.
Nemyslel jsem to zle o tom vzdělání🤔😉,jasan,že tam budou i lidé s vyšším vzděláním,ale prioritně tam není třeba😉
Vzhledem k cenám a mzdám v okolních státech bych viděl mzdu pro kluky na letišti tak 300kc/h je to fakt dřina. U strojvedoucího cca 550kc/h.
367 Kč hodinová hrubá mzda strojvedoucího u jedno soukromého nákladního dopravce. Nic to nevypovídá skladbě směn, délce vozebního ramena, počtu nocí strávených mimo domov. Vaše srovnání postrádá logiku. Řeknu to jinak. Kamarád vlastní pilu, má opravdu velký problém sehnat pomocnou sílu, manipulační dělníky ke katru. Nabízí 180 Kč na hodinu, obědy zdarma, jen denní směnu, 10000 Kč k Vánocům a 10000 Kč na dovolenou v létě a volné víkendy. 170 Kč na letišti v handlingu je pro bydlící v Praze a okolí, případně pravidelně dojíždějící muže, kteří mají živit rodinu, celkem mizerná mzda.
Na letišti jsem pracoval chvíli po škole, v tom atraktivním prostředí mi platili na údržbě letadel 80 Kč na hodinu, dlouho jsem nevydržel, ono to prostředí totiž tehdy bylo atraktivní jen navenek,možná v kancelářích APC, možná na terminálech, ovšem v útrobách hangáru F to byla jiná písnička. Tam se zastavil čas v dobách ČKD a mysl některých lidí bohužel jakbysmet.
Úplně neděsivěvšjí na tom je „firemní kultura“, jinými slovy zjevně rozjebané vnitřní vztahy, které nikdo neřeší, nikdo se nestará, zjevně žádná komunikace uvnitř firmy a alespoň základní pěstění vztahů, prostě příkazy shora dolů a džungle dole.
Přitom je to práce, kterou by jim asi i mnozí přinejmenším jako brigádu dělali i za ty nízké peníze, jen aby si sáhli naletadlo, ne každá firma má takové lákladlo, ovšem pracovní podmínky by musely být někde jinde, vstřícné k nadšenectví. Takhle nenabízí nic. Ani práci v zajímavém prostředí ani přijatelnou mzdu.
Co je na tom článku glosa, to opravdu nechápu 😀 Čistá realita letních dní na letišti. Kamarád se takhle před pár lety přihlásil přes „onu“ agenturu na Schiphol, vypracoval se naštěstí výše a teď dělá něco, kde už nemusí denně skládat tisíce kufrů. Amen za to, chudáci pracovníci 🙂
Presne trefny clanek. Ja tuhle situaci vnimam jaksi z druhe strany i u rekneme nadprumerne placenych profesi (mimo letectvi). Pro dobreho kvalifikovaneho cloveka je problem sehnat odpovidajicim zpusobem placenou praci. Vsude by chteli milion let zkusenosti ale zaplatit jako juniorovi.
Inflace vyletela nahoru, ale platy za ni jaksi zaostaly. Ja fakt nechapu, proc mam pro nekoho delat za porat stejne penize – tim vlastne prodavam praci cim dal levneji. Dokud se tohle vnimani celospolecensky nenapravi, problem bude pokracovat. At uz u letadel, nebo jinde.
Stěžovat si že kilo není co bejvalo pod článkem o mizerně placených manuálech z letiště mi teda přijde trochu chucpe…
Ale mám pro váš pocit nedocenění jednoduché řešení: https://mapy.cz/s/pagopunuco
Dejte vědět, jak jste jako dobrý kvalifikovaný člověk pochodil…
Jeden by řekl „spojte se a založte si odbory“, ale po takovém návrhu bych byl nepochybně lynčován s tím, že dotyčný (ronící slzy nad svým mizerným příjmem) „přece není žádný levičák“.
Nikdy ničeho nedosáhne ten, kdo nedělá problémy, aneb „práva vám nikdo nedá, práva si musíte vzít“.
Soukup z CAH by se mel styet. Pry musime respektovat konkurencni prostredi. A co takhle diktovat konkirencni prostredi?
Radeji pry nomimuji lidi z admi istrativy. To by me zajimalo, co je to za lidi? Naka ucetni a clovek z personalniho?
Soukupovi niekto zabudol vysvetlit, ze pracovny trh je tiez konkurencne prostredie. Ale to je u tohto typu sefikov bezna vedomostna medzera.
Já se divim ze nejdou do stávky
Do stávky v ČR? 😀 Hodně štěstí.
Stavka je blbost. Bud vypoved, nebo zustat. Clovek muze zmenit pozuci uvnitr firmy nebo zacit makat na sebe. Nejsem fanousek stavek, i kdyz tem lidem od kufru fandim, at se maji lip
Plno lidí je na pracáku tak ať jdou makat,ale taky proč když je stát v tom podporuje
Většina lidí registrovaných na pracáku příjmy má. Nebuďte naivní.
Kolik to je „plno“?
vyborna glosa/clanek ….palec nahoru !
170kc/h je opravdu málo. Ale problém je v lidech. U nás v ČR nefungují odbory, lidé se nedokážou domluvit, jsou to ovce a zaměstnavatelé toho náležitě využívají. Podívejte se například na německé strojvedoucí…. opakujícími stávkami si vymohli co chtěli. U nás představitel FS na internetu klidně prohlásí, že jeho povolání je tak poetické, že je mu občas trapné brát za něj peníze….i když to myslel asi jako nadsázku, všichni ostatní si řeknou, jo fira ten se má…. kouká po holkách a krajině, cestuje si a peněz má jako šlupek. Takže žádné zlepšení podmínek a financí nebude. Kdo nic nechce, nic… Číst vice »
Německé stávky bych radši nezmiňoval. Kvůli nim jsem musel zrušit jednu cestu do Německa úplně a pár týdnů jsem žil v nejistotě, jestli mi to přístí víkend vůbec pojede. Brát si cestující jako rukojmí a na poslední chvíli rušit dlouhodobě rezervované spoje bez náhrady, to spíš odradí lidi od cestovní vlakem nadobro. A přitom ty požadované podmínky vypadaly docela přehnaně, nabídka kompromisu se jim nelíbila a stávkovali stále dál.
Sice jsem dalek od toho být fanouškem odborů principiálně, obzvl. českých, kteří ani zaměstnance nezastupují, jen sebe… …ale pokud se podíváte na celosvětový vývoj vyspělých ekonomik, speciálně po Covidu, firmám se povedlo inflaci přenést do cen produktů/služeb, ale zaměstnancům nepřidat. Stávka je v zásadě pak jedinou šancí, jak zaměstnavatele přimět se o zisky podělit. Když stávka bolí víc než navýšení. A obvyklý argument – můžete jít jinam, je sice pravdivý, ale celospolečenský škodlivý, protože by vedl maximálně k obrovské fluktuaci a tím ztrátám ještě vyšším. Představte si, že místo stávky dají všichni strojvedoucí výpověď… Takže kdo má odvahu stávkovat (a… Číst vice »
Kdo se nepostaví na zadní, nic nezíská.
A o tom to je, vážený pane. Požadavek musí být maximální aby bylo kam ustoupit a přesto být spokojený. Když ne, je třeba stávku opakovat.
Je vidět, že si jejich práce neváží a nejsou ohodnoceni. Za málo peněz málo muziky.
Vybavilo se mi meme, jak na lodi pro deset veslařů vesluje jediný maník a kolem stolu má poradu deset manažerů se slovy zhruba: „po všech těch redukcích a zefektivňování pracovní síly – proč neplaveme rychleji než dříve?“
Holt budou muset najmout krizového manažera a koupit větší loď , na kterou se všichni vejdou.
Lidé se konečně začínají chovat ekonomicky. Za malou odměnu je i málo práce.
Někdy koncem r.2017 mě okolnosti začali tlačit ke změně práce. Objevil jsem inzerát k jiné společnosti na letišti CSAT. Inzerát byl podobného duchu tedy perfektní práce v atraktivním prostředí v blízkosti letadel. Několik týdnů než mi ÚCL vydal “ osvědčení o spolehlivosti “ pak celodenní školení před nástupem a konečně nástup na pozici řidič přetahu už jen představení mě kolegovy který mi měl dělat vznešeně řečeno mentora byl zážitek. Přímý nadřízený mě dovedl do “ kanceláře“ kde se trávil čas mezi jednotlivými akcemi a vyplňovali se papíry. Mentor se na mě podíval na půl huby pozdravil otočil se k tomu… Číst vice »
Soukup z CAH nebo ten vykuk vedle neho 😁
Jezdil jsem na přetahu pro CSA Technics takže jsem měl prioritně tahat éra z plochy na hangár F na servis případně noční parkování a obráceně občas jsme něco táhli pro Smart ale toho bylo poskrovnu a tuším že v době kdy jsem tam byl tak si Smart začal budovat svoje oddělení přetahu. S lidma od CAH jsem se potkával u mašin pravidelně a nedělal bych to ani za zlatý prase házet kufry.
Kdokoli spoléhá na pracovní agentury, tak je naprosto mimo svůj obor. V pracovních agenturách dělají lidí, které už nikde jinde nechtějí, neb chlastaji a hlavně nechodí do práce. Pohybujeme se v konkurenčním prostředí a proto nemůžeme přidat 😅 To je blábol roku, to nebudu ani komentovat. U nás dlouhodobě máme manažerskou krizi. A jen proto spoustu firem nefunguje a platíme tady za všechno víc než jinde. U nás platí, kdo něco dokáže, tak pracuje a kdo nic neumí, tak vede.
Viz třeba „docházkový bonus“ aneb „část peněz dostaneš, jen pokud se ti uráčí chodit do práce“.
Na druhou stranu, pracovní agentury existují jen kvůli obcházení zákoníku práce. Takže to něco svědčí i o firmách, které na agentury spoéhají.
Jak jste na to přišel,že v agentuře dělají lidé,které už nikde nechtějí,chlastají a nechodí do práce?Já mám jiné zkušenosti…
Např. Frankfurt nebo Vídeň jsou částečně soukromé a ochodovane na burze a tudíž se management musí více zpovidat jak to celé vedou.
Jak fungují kufry tam?
Fungují tam za mnohem vyšší mzdy, že se tam proto chtějí stěhovat lidi z jihu, na 35 000 hrubého se nikdo tisíc kilometru stěhovat nebude.
„Povolali jsme TAJNÉHO krizového managera… Vaše CSAH“
(hele, Pepo/Venco/Honzo, hlavně ať se nikdo nedozví, že žádnej krizovej manager neni. Po létě ten problém s kuframa vyšumí a pak se o jeho vejplatu šábnem. Jasný?)
Tak sikovni novinari si to snad ohlidaji…
Šikovných novinářů tu vždycky bylo jako šafránu a řady ještě prořídly. Hlásat oficiální propagandu (a podle potřeby cokoliv zapomenout nebo vymlčet) je pro submisivní Čechy jistější chleba.
To by bylo krásné…
Ale novináři o tom problému přestanou psát, jakmile cestující přestanou „řvát“… Bohužel
Může redakce podle 106 zjistit a publikovat platy top managementu statní firmy, pod kterou ta handlingovka patří a platy top managementu samotné Czech Airlines Handling? Děkuji.
Vyrocnocni zpravu CSAH snadno vyguglis. Vedeni, pokud neklamu, nekde kolem kilicka/mes. Kdyztak pak nize upresni.
prdn za preklepy
Jó, jsem línej gúglit a podle 106 to redakce „musí“ dostat komplet včetně platu „krizovéhi managera a jeho ectea odměn“ 🤪 Ona i ta extra TK něco stála…
https://zdopravy.cz/letiste-praha-povolava-kvuli-kolapsu-se-zavazadly-krizoveho-manazera-nedorazilo-1600-kufru-211241/
Kolik stála extra TK? Pět tisíc?
Každá kačka se ve fa počítá. Investoval bych to do „nakladačů“ a ne takto. Komunikace šílená – mlžení, lhaní atd.
a k cemu ti ty vejplaty budou? budes tady pak spravedlive “rozhorcen” kolik berou a zavidet?
jestli je pravda , ze berou kilecko / mesic, kterak zminuje predrecnik, tak to neni mic co zavidet.
Vůbec ne, ale je potřeba kolik nás tyto panáci stojí. Jsou to st. firmy, kdo si myslíte, že to platí?
no, ty to neplatíš, neboj.
platí to zákazníci (čili aerolinky, čili cestující) handlingu. tak se uklidni.
Jedná se o čistě manažerské selhání, kdy si podle mě jen vedení myslelo, že za pár šupů se léto stane zase překlenovací období. Lze se dotázat na Ministerstvo Financí kolik berou lidé zodpovední za provoz v těchto úsecích? Co jsem tak hledal. Meziročně si polepšilo o 900 milionů Společnost Letiště Praha vykázala za loňský rok provozní zisk (EBITDA) ve výši 3,1 miliardy korun. Ve srovnání s předchozím rokem se jedná o nárůst 900 milionů korun. Z pohledu čistého výsledku hospodaření vykázala společnost za rok 2023 zisk 1,5 miliardy korun. Je fakt nutné dávat těm lidem za takovou dřinu tak málo… Číst vice »
Mne spíš udivuje, že tam dělá i ten zbytek lidí. V okolí má přimá konkurence na trhu práce o 20% vyšší mzdy.
V Amazonu se dostanou dělníci i na 220 Kč na hodinu, benefity +/- stejné a menší fyzická námaha. Picker v Amazonu rozhodně netahá celej den dvacetikilové kufry a je ve stálém klimatickém prostředí. Při střední jsem si Amazon dal dvoje prázdniny po sobě a nebylo to tam špatné. Stěžovali si akorát netáhla zašitý půl pracovní doby na hajzlu nebo lidi, co připomínali svým pracovním tempem Lenochoda Tříprstého.
Amazon je pasé, asi tři roky nemáš šanci dostat smlouvu na HPP. Už není tolik zakázek. Loni vyhazovali kmenové zaměstnance za každou maličkost, jenom aby jim nemuseli vyplatit odstupné a z podobných důvodů značně omezily svouzovou dopravu.
Bing ho!
Není, ale….
Já se omlouvám, ale pokud to je ten Honza (autor), ktery zároveň pracuje u konkurence (Menzies), tak tam 16 hodinovou smenu určitě nezažil a už vůbec ne jeden Qs za druhým.
Zažil, Menzies handlovalo QS několik let.
Nezažil, když na Menziesu působí sotva půl roku 🙂
breč víc projekťáku, dal bych ti 3 marsy a 4 hurgády
Nemám s tím sebemenší problém 🙂
Velká škoda že odbory CSAH a letiště prakticky téměř neexistují a stávka je považována za sprosté slovo. Takhle srát na hlavu by si v zemích na západ od nás v životě nenechali, nemluvě o směšné mzdě a směnách typu 17:00-4:00. Kdyby podobnou situaci způsobili svým prostestem zaměstnanci dřív a upozornili na příšerné podmínky tak by se to nemuselo každý rok opakovat a třeba by se něco i reálně změnilo.
Takové věci by měl řešit trh. Zaměstnanci, cestující i letecké společnosti by takovému letišti měli dát pocítit, jak jsou s ním spokojeni.
Trh funguje takto:
Cestovní agentura „XY“ prodáva zájezdy (nejen) Cestovní kanceláře AB.
Cestovní kancelář AB objednává lety (nejen)u Letecké společnosi LS.
Letecká společnost LS létá (nejen) z Letiště EF.
Letiště EF využívá služby Handlingové společnosti HH a ta nestíhá…
Vážení cestující – nekupujte zájezdy v Cestovní agentuře XY, tím pádem Handlingová agentura HH bude trpět jako Hus a zlepší své služby
🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
nebo to nebude fungovat?
Takhle trh opravdu nefunguje. Resp funguje, ale u ovcí. Pokud přijdeš do CA XY a řekneš, že chceš jet k moři a ani se nepodíváš na to, s jakou CK uzavíráš smlouvu, tak pak sorry jako
Naprostá blbost! Co je mi platná informace s kým jedu? Do smlouvy mohou napsat co chtějí, skutečnost může být jiná. Navíc, za to kufrování asi dotyčná cestovka stěží může, vy sorryjake.
No to je dost přehnané tvrzení. U jaké cestovky si koupím zájezd je snad jasné, s kým poletíme už tak jasné není, ale dá se to zjistit, kdo bude dělat handling v Praze nebo jinde a na cílovém letišti už je trochu vyšší dívčí. A v podstatě je mi to k prdu, protože můžu letět se Smartwings do Burgasu a nebo pro změnu s Koreanem do Soulu a stejně mě odbaví ta samá handlingovka. Navíc kdo půl roku předem vědět, co se kde za potíže vyskytne, je dost problém, že jo.
Bohuzel je to statni firma, talze ta bufe klidne dotovana v cervenyxh cislech. Vsichni z CSAH a Letiste praha to moc dobre vedi
No – to právě ta stávka dělá, víte?
Odbory prakticky nefungují v celé ČR, osm let jsem dělal v Amazonu a pamatuji že založit tamní buňku byl problém a i po založení o nich nebylo slyšet.
Nicméně jsem chtěl sdělit že Němci stávkovali každou chvíli a nám poté přidělovali jejich práci, to u nás žádný větší protest nikdy nebyl.
Přesně, odbory pracují jen tehdy, když z toho kápne něco bossům. Měli jame stravenkový paušal s kterým byla max.spokojenost, na nátlak odborů se zavedla nesmyslná stravenková karta.
Téměř úplně stejná situace je i na odbavení cestujících a je jenom otázkou času kdy se podobný problém vyskytne i na přepážkách. Nedůstojná mzda, v podstatě šikana ze strany vedení a neustálé nabírání neschopných lidí místo motivace stávajících zaměstnanců nemůžou k ničemu jinému vést.
Přesně, u čsah ty holky nevědí, co dělají a Menzies si před sezonou nechal odejít všechny kmenový pracovníky odbavení. Dennodenně lowcosty odbavuji.v jednom. Tam kde mají být tři pracovníci, jsou dva, tam kde dva je jeden a někdy.tam.neni nikdo. Ať už tam makáte dva měsíce nebo deset let, stejně jste pro ně kus hadru. Vstávat ve dvě ráno, neustálá buzerace za pár kolíků na účet. Když přijdete šestkrát na přesčas, místo pochvaly vám seberou nadtarif protože nemáte vestu, nebo se špatně usmějete na vašeho „přímého nadřízeného“. Váš přímý nadřízený může být kolega, kterého jste měli před rokem na zácvik, ale… Číst vice »
Pěkný článek, diky za něj. Popisem vztahů na pracovišti jsem získal celkem plastickou představu o tom, jak to tam asi musí vypadat, a spolu s tím ohromujícím platem se vlastne vůbec nedivím, že je tam taková personální krize.
Ale třeba je to všechno začátek nějakého posunu v této branži. Sám si vzpomínám, když před lety mivaly prodavačky v (tehdy) Hypernove nějakých 12 000. I vlivem mediální masáže se platy v této sféře podařilo zvednout na úroveň, za kterou už se člověk nemusí stydět, a tak třeba se to povede i zde.
Základ je propustit z top a středního managementu osoby – panáky, kteří takto firmu řídí a jsou za stávající stav odpovědni. Dalším krokem je zvýšení mezd „nakladačům“, může se ubrat GŘ a board -1 Pak bude peněz dost.
Zatím se to řeší extra náklady na „krizového managera“ 😬🤣🤥
https://zdopravy.cz/letiste-praha-povolava-kvuli-kolapsu-se-zavazadly-krizoveho-manazera-nedorazilo-1600-kufru-211241/
Krizovej manazer je uplna blbost v CAH. To vymyslel dobrej kornout
Kapři si rybník nevypustí.
Díky za článek. Bydlím nedaleko letiště a znám pár lidí co tam dělají nebo dělali, často i mnohem kvalifikovanější práce, jako dispečink nebo účetnictví… a nikdo si to tam zrovna nepochvaloval. Atraktivní je letiště možná zvenčí ale žádnou práci v letectví, snad kromě pilota, jsem nikdy za atraktivní nepovažoval. A jestli tam při té dřině ještě dělají starší kolegové ramena na mladší, asi se to hned tak nezlepší.
Ono toto neni problem jen u CSAH, ale v podstate vsech subjektu na letisti (asi az na RLP). A je skoda ze se do toho trochu vice nekope (novinarsky). Byl jsem svedkem toho jak se k lidem treba na letisti (a nejen tam) chovaj, jejich HR politika je v podstate totozna (a ostudna) jako u CSAH. Jejich opravdu „genialni“ strategie, je nabrat v podstate kohokoliv za par susnu, pak nejak pokrejt sezonu a doufat ze to s tema dohodarema nejak pokrejou. To ze klidne 75% lidi neprezije prvni tri mesice (zejmena na tech jednodussich / manualnich pozicich) je jim uplne… Číst vice »
Super, konečně se něco stane.
Doufám, že ty namyšlený kravaťáky někdo za to vyhodí. 😂
Nestane, protože jsme v ČR, tady lidé neprotestují.
Kravaťáci sehnali k sobě dalšího 👔ka 😂🤣😅
https://zdopravy.cz/letiste-praha-povolava-kvuli-kolapsu-se-zavazadly-krizoveho-manazera-nedorazilo-1600-kufru-211241/
Já ho včera potkal v OC Šestka. Kráčel si to k výloze u čínské kuchyně, kde zrovna žádné letadla nepřistávala a držel v ruce velké desky s pěknou tužkou. A kdo je ten krizový manažer? No přece ten, se kterým nikdo nespadl. Franc Straka
To je cele smesne
Ano! Začíná to být i trapné a smutné!
https://zdopravy.cz/letiste-praha-povolava-kvuli-kolapsu-se-zavazadly-krizoveho-manazera-nedorazilo-1600-kufru-211241/
Po přečtení tohoto článku mám pocit, že v celé ekonomice není náročnějšího povolání a přitom nejhůře placeného než je práce nakladače letadel. Ale to si nemyslím. Jen tak z hlavy mne napadá spousta profesí, které jsou po fyzické stránce podobně náročné a ta jejich mzda je hodně podobná ke mzdě těchto nakladačů. Já jsem například šéfoval partě manipulantů, která vychystávala těžké díly pro jednu automobilku. Každá bedýnka vážila podobně jako kufr, chlapi se také nadřeli. Ve stresu byli taktéž. Vychystat něco jiného nebo vychystat to později znamenalo zastavení výrobní linky.. vydělávali méně. Známý pracuje jako sanitář v nemocnici , taktéž… Číst vice »
Tak článek netvrdí, že jde o nejnáročnější a nejhůře placené povolání na světě. Pouze osvětluje problematiku k tématu, které čtenáře tohoto serveru zajímá. Já se z článku dozvěděl k tématu více a lépe se mi nyní celá záležitost chápe, což je asi účel většiny článků na kvalitních zpravodajských/odborných serverech.
Ano, já to taky pochopila, že nám má tento článek „osvětlit situaci“ a snad i vzbudit sounáležitost s nebohými nakladači a nefrflat, když přiletime na dovolenou bez kufrů…. Jako pardon, to všechno sice chápat můžu, ale stejně to nemění nic na věci. Ti lidé, kteří letí na dovolenou také celý rok tvrdě pracují, tu dovolenou si zaplatili a chtějí si ji užít, tak jak má být…
To jste pochopila blbě. Frflat máte, a klidně nejen to, ale opravdu ne na ty, kteří tam přes ty mizerné podmínky hákují … bo ti toho celkem překvapivě víc nezvládnou … ani na ty, kteří za těch podmínek tu práci nejsou ochotni dělat. To byste ostatně musela frflat nejdřív na sebe;-).
Nedávno jsem byl v jedné výrobní firmě, agenturní pracovníky z Ukrajiny, Moldávie či Bulharska nahrazují agenturní pracovníci Mongolska a podobných států. Protože již nedokážou sehnat lidi odjinud.
A obchod stále soutěží na co nejnižší cenu, byť nejsou kvalifikovaní zaměstnanci, kteří by plnili plány
Takže proto, že jinde se mají ještě hůř, nebudeme ani chtít si nechat přidat na mzdě? Ano, takhle bohužel uvažuje půlka obyvatel Česka.
Nebudete ten nový krizový manažer? 🙂
Problém je ale v tom, že oni díky personálnímu podstavu nezvládají svoji práci, což v těch vašich zmíněných příkladech asi nenastalo. V normálním tržním prostředí se na nedostatek personálu reaguje zvýšením mezd, různými bonusy a obecně zlepšením pracovních podmínek. Skvělým příkladem budiž řetězce supermarketů, kterým nakonec nezbylo, než prodavačům začít dávat poměrně důstojné mzdy. Ovšem je fakt, že tomu docela pomohli v té době novináři, kteří dlouhodobě popisovali mizerné podmínky za pokladnami. Jinak v ČR je obecně velký problém s odbory. Jsou odshora až dolů naprosto neschopné a ta nejvyšší patra jsou víceméně jedna ruka s vládami, udržují nepsaný smír,… Číst vice »
🫵😂🤡🧢
Díky za tento článek, kterých je všude stále velmi málo. A proto máme ppřád německé ceny a české platy.
Články se ta situace nezmění, upozorní se na ni, ale rozhodně se množstvím článků k německým platům nedostaneme
Tam bych chtěl jít na pohovor a pak se jim vysmát do xichtu. Trochu je vytrollit. To snad nemůže nikdo myslet vážně, že mají 170 Kč za hodinu. To má i pokladní u nás v lovosický Bille. 😏
Na druhou stranu u nás visí v řeznictví Novák v Penny marketu, že hledají vedoucího tohoto řeznictví za podobnou mzdu (28 brutto) . Zodpovědnost za podřízené zaměstnance, za zboží, za peníze. Ano, po fyzické stránce lehčí práce. Co je lepší a co horší. ?
To asi bude viset ještě dlouho. Doufám.
Pan průvodčí má na hodinu tak 200 a poučuje tady. Táhnete u vás jako zaměstnanci aspoň za jeden provaz?
Heh, v pozicich naboru CSAH nabizi nakladace letadel za 35k, a na kucharku do zavodni kuchyne 40k…. :-DDD
No vidíte… a pro zajímavost, na letišti v Ostravě Mošnov nakladači pracují za 120 Kč na hodinu 🙂
A teprve ta dřina. Těch letadel, co tam lítá. 😮
No jo kufru není moc, ale za to zas to mate poštu, balíky, výrobní linky, kombajny, děl. granáty, zviřáty, Tatry, tanky atd.
Naložej tank… a mají hotovo 🙂
Tak tam se fakt nadřou.
Proč? To jsou tam fakt takoví zoufalci, že to za 120 berou?
Tak zas platy (i náklady) v MSK jsou Pražské – 1/3 platu …. 170-1/3=113,3 …
Ale je pravda, že zrovna v Mošnově na letišti jsou ty platy nizké. (Viz třeba hasiči).
náklady jsou v Praze a MSK prakticky stejne
Jak za co. Třeba bydlení rozhodně ne.
Za bydlení jsou absolutně stejné nebo mi chcete tvrdit že v Praze se platí za 1+1 víc jak 10 000 Kč měsíčně?
No až na pár vyjimek spíše min. 14-15 000,-
Stači se podivát na nabídku realitek.
V Praze za 10k seženete maximálně nějaký sklep u magistrály.
My vám to tvrdit nebudeme. Ale můžete si zkusit takový nějaký trochu slušný nájem za ty peníze najít;-))).
Bydlení rozhodně ne.
https://news.refresher.cz/137363-Velka-mapa-zivotnich-nakladu-v-CR-Z-prumerne-mzdy-zustane-nejmene-lidem-v-Brne-Jak-je-na-tom-tvuj-kraj
počkat, to tam opravdu někdo pracuje?
No prácuje… rozhodněje zaměstnány.
Říkejte si co chcete, já bych tu práci bral. A dost možná tam fakt půjdu. Myslel jsem, že se tam platí míň. Teď dělám v kanclu a mám velké nervy a opravdu velké bolesti hlavy za jen o trochu víc (což je má chyba, vím o tom)
No já nevím. Já bych třeba rád den na ploše někdy strávil, ale když vždy sleduji z okénka lidi, jak lezou po kolenou do nákladového prostoru a manipulují s jedním kufrem za druhým, mám za to, že by Vaše velké bolesti hlavy byly brzo několikanásobné.
Nebude ho bolet hlava, ale ruce, nohy a záda.
takže by vlastně bolest hlavy přebil bolestí ostatních částí těla. Však jo nenadarmo se říká bolí tě koleno pojď já tě kopnu do holeně aby jsi tu bolest přebil.
no s prominutím než tam půjdete tak navštivte lékaře. Ne jako chápu že pro některé lidi to může být atraktivní zkušenost a vím že internety jsou plné příběhů “ vyhořelých “ kancelářských lidí kteří ve 40 nebo pozdějším věku změnili profesi na čistě manuální a libují si jak je svět opět krásný jako když začínali pracovat v kanceláři.
Zvláštní, že tady tu úměru všichni chápou. Ale když by někdo chtěl přidat úředníkům, kteří mají rozhodovat třeba o miliardách, musejí mít VŠ vzdělání, ale v Praze dostanou nástupní 30 tisíc hrubého, tak to by člověka pomalu ukamenovali. Jen se pak všichni diví, že tam nikdo (kvalitní) nepracuje a stát funguje hrozně
Platy ve veřejné sféře, zejména ty nástupní, jsou samozřejmě tragické. Otázkou spíš je, jak by stát fungoval, pokud by úředníků bylo třeba o 30% méně a měli o 30% větší platy. O tomhle všichni jen mluví, ale tabulková místa nepřebijete ani jako ministr.
Já souhlasím. Prostě zrušte místo a polovinu nákladů na zaměstnance (podstatně víc než jeho plat) dejte ostatním místům a ono to půjde. Nebo prostě jednoduše užijte manažerských schopností vedoucích pracovníků, kteří ale těžko mohou motivovat, když s tabulkou nehnou.
Já bych tabulky zrušil. Nastoupit jako mladý, snažit se a vidět, jak skoro důchodce udělá polovinu, stěží odešle mail, má o 10 tisíc víc, tak se snažit přestanu.
A prostě to pak nemůžu vyčítat těm úředníkům, ti se chovají logicky. Stupidní je ten systém
Pokud by zůstalo současné množství agend (které se nikdy nesníží, ale naopak neustále přibývají), tak by škrtnutí 30 % úředníků vedlo ke kolapsu. Mě spíše zaráží, že se neustále lidé pohoršují nad počty úředníků (je jich celkem cca 70 tis. ve státní službě), ale málokomu už nevadí, že stát má další téměř půl milionu jiných zaměstnanců. Tam ale nějaké snižování nikdo moc nepožaduje.
Za covidu se to ukázalo na krajském úřadu. A protože samospráva, tak už se tam ta třetina nevrátila.
Celý stát jede (dolů) samospádem a každou chvíli vyplave jiný problém. Nedivil bych se, kdyby teď nápor stavebníků v souvislosti se změnou zákona odrovnal zbytek stavebních úřadů. Důchodci než se tou hromadou spisů probírat radši odejdou, nikdo nový se na práci za almužnu s takovými náročnými požadavky nenajde a systém se zhroutí. Neschopnost plzeňského KÚ z personálních důvodů povolit trať do Bavorska byla první předzvěst.
Urednice v metru: “No nekde ta cara bejt musi, ja jim to prece preocitavat nebudu. No kam bysme prisli. Ted jsme tam tri a jedna musi resit tiskarnu!” Tema zvyseni RP z 300k na 350k. Všechny tři by nahradila po částech spojitá funkce. 80% uredniku je nahraditelnych 5-10 radky skriptu. Treba by mohli misto nastupniho platu IT pracovnika 23k hrubeho platit oddeleni vyhodit. Za 100k uz pretahnou integratora, ktery ma vic mozkovych bunek nez zubu…
Chce to více digitalizace (úřad), automatizace (zavazadla a další fyzická práce), zavedení umělé inteligence na tvoření a analýzu dokumentů a dále samozřejmě redukce nařízení. Pak pojede stát výrazně efektivněji.
Problém lidí v státních kancelářích je že se nedají vyhodit pro neschopnost, hrozně se brání zavádění nových technologií a stěžují si co všechno nejde místo aby hledali způsoby jak to provést nebo zlepšit. Produktivita odvedené práce je dost nízká, což taky může souviset s tím že pracují jen do výše svého platu.
Urednici nemaji co rozhodovat o NASICH miliardach!
Urednici maji jit nakladat letadla, neb po te praci je momentalne poptavka a o svych miliardach maji rozhodovat mene zdaneni a odrbani obyvatele sami!
Konkurenční prostředí a musíme respektovat hladinu praví jistý Soukup, ….no a co tak toho přebytečného tlučhubu, který dělá tak za 150K měsíčně, kopnout do vrtule a měsíčne přidat 3000 třeba padesáti kufrařům, pravím já…. 🙂
Vykořisťovatelé si rybník nevypustí
Určitě má mluvka 150k ? Silně o tom pochybuji … Nad 70 se nedostane… Ale jo takhle od klávesnice se to jednoduše sortuje (nikoho neobhajuju) jen je vidět, že spousta lidí má naprosto zkreslené představy kde za kolik kdo pracuje…
…což ale lze tak trochu chápat v kultuře, kde je vše kolem mezd děsný tajemství.
Včetně bonusů.
Jenže on to není mluvka, ale člen představenstva.
Vyřešeno českou uličkou 🤣😬🤥 Krizový manager bude tak za 200-250t. Kč/měsíčně 👍
https://zdopravy.cz/letiste-praha-povolava-kvuli-kolapsu-se-zavazadly-krizoveho-manazera-nedorazilo-1600-kufru-211241/
A nastoupí po sezoně.
Tady je aktualne 400 kc / zcela adekvatni… jestli se jim to nelibi at si jdou hazet sami treba ve 3 rano.
V Londýně hledají nakladače kufrů za 12,40£, minimální mzda je cca 11£. Z hlediska peněz je to tedy podřadná práce prakticky všude, bohužel.
Jeden z nejlepších článků v historii tohoto serveru.
Jakmile někde někdo řve, že nejsou lidi, tak je jasné, že se tam málo platí 🙂 Páč tam, kde jsou fajn kolegové a nebo pěkný plat, tam s nedostatkem zaměstnanců nebývá problém. Koukám, že tady není ani jedno ani druhé 🤦
Bohužel v dnešní době nejsou nikde lidi. Tedy tam, kde se buď tvrdě maká anebo je s prací je spojená obrovská zodpovědnost anebo je třeba něco umět. Zájemců o klasickou administrativu i když špatně placenou jsou mraky….
Trh práce je taky trh, což zaměstnavatelé furt nechápou. Zaměstnance jim nikdo na umístěnku nepřidělí, tak holt, když má ta práce samé nevýhody, tak to musí nějak kompenzovat. Jasně, že si nikdo nebude ničit záda taháním 30 kilových kufrů jen tak z údernického nadšení.
Kdyby tam byl normální plat tomu odpovídající tak by neměli problém s flukturací zaměstnanců a naborem
220 kč na h?
400 Kč
1000 Kč
1001…
Jasně, člověk se základním vzděláním aby vydělával 160.000 brutto za měsíc 🙂 Kolik by poté měli vydělávat vzdělaní experti, které letiště také zaměstnává..
to byl sarkasmus 🙂
Tak on je problém, že letectví se za poslední roky dost proměnilo, v nákladech se počítá každý halíř a tak je potřeba prostě někde ty peníze ubrat. Nejhorší je že ten tlak na snižování nákladů bude větší a větší.
To je všude. Letectví není vyjímkou.
už není pomalu co rozkrádat…ještě to letiště, Budvar a lesy
Už panáci ubírají 😂😅🤣
https://zdopravy.cz/letiste-praha-povolava-kvuli-kolapsu-se-zavazadly-krizoveho-manazera-nedorazilo-1600-kufru-211241/
myšlenka super, ale zas na druhou stranu kde na to mají brát? Dle účetní uzávěrky loni -18mio
Uvedom si ze je to dcerina spolecnost letiste – tudiz jsou jakykoliv uzaverky irelevantni – kdyz vydelas stahne si to letiste prostrednictvim treba najmu nebo sluzeb,kdyz prodelas, doleje penize jinym zpusobem, tak aby byl vysledek tam kde ho chce mit. Podle mne hadling prodelavat, obzvlast v tomhle duopolu nemuze , tedy pokud je rizen alespon trosku normalne a pokud sebou netahne ohromnou byrokratickou zatez, coz v pripade CAH samozrejme tahne. V realu je to ted tak ze handligy nabizeji ve vyberkach sve sluzby schvalne za velmi vysoke ceny aby je nevyhrali, protoze na to nemaji kapacitu. A obcas jim to… Číst vice »
Hezky napsáno. Je to celkově skvělá reklama pro letiště, handling a především to ukazuje schopnosti HR pracovníků, managementu a to jak se jim líbí zacházet se zaměstnanci. Co dodat…
On je to obecně problém tam, kde je konkurenční boj a úspěch ve výběrkách v zásadě ovlivněn pouze cenou manuální práce. To samé bylo dlouho i v případě řidičů u výběrek pro zajišťování regionální dopravní obslužnosti. Upřímně, když čtu, co zrovna tato práce obnáší a že se člověk nedostane pořádně ani na záchod, nevím, jestli by měli lepší situaci i třeba za 250 Kč.
V automobilovém průmyslu (když nepočítám automobilky) ty mzdy dělníků u pásu nejsou také žádná hitparáda. Ale ty fabriky fungují. Dokáží si zaměstnance sehnat na rozdíl od managementu pražského letiště.
„Bylo“ u autobusů? Myslím že furt je.
Hlavní rozdíl je v tom, že Menzies má v podstatě celoročně stabilní práci, takže lidi hlavně na HPP. Kdežto pro CSAH je v průběhu roku práce méně a přes léto květen – září nabírají mraky lidí na DPP, protože se jim zdvojnásobí provoz. Řešením bylo upravit ceníky, aby v létě mohli platit více (vyšší mzdy, prémie) za více práce.
…že to management řeší manažersky aneb bude se analyzovat počet kufrů, jejich velikost, pojede krizová komunikace + extra PR agentura a ve finále budou odměny i bonusy a finální 🎄 mejdan 🥂🍾🎂🥳 a pánové si potřesou 🤝
https://zdopravy.cz/letiste-praha-povolava-kvuli-kolapsu-se-zavazadly-krizoveho-manazera-nedorazilo-1600-kufru-211241/