Glosa: Proč České dráhy prodávají místenky do neexistujících vozů? Asi samy nevědí

Cestující ve vlaku Českých drah. Pramen: České dráhyCestující ve vlaku Českých drah. Pramen: České dráhy

Možná tisíce cestujících rozčílily tento týden České dráhy na spojích mezi Českými Budějovicemi a Prahou. Výluka mezi Budějovicemi a Táborem,

161 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bivoj

Inu nová služba cestujícím – prodej virtuálních místenek. 🙂

Axel

Dotaz na pana Sůru – jak jste to myslel s tím garantováno? viz článek https://zdopravy.cz/ceske-drahy-prestaly-poskytovat-kompenzace-za-horsi-kvalitu-u-casti-rychliku-praha-brno-35446/. Protože na začátku podzimu (=před vydáním článku) České dráhy např. ohledně internetu uváděli že je „plánováno řazení“ vagonu s wifi. A vy pane Sůro píšete že to ČD internet garantovali. Odkud jste čerpal, když jste napsal slovo „garantováno“? Ptám se, protože zde v diskuzi kdosi, snad z ČD, psal, že nabízený internet je ve skutečnosti „nenárokový“ Tj. co přesně se myslí tím že ve vlaku je „plánováno řazení vozu s bezdrátovým internetem“. Pan Sůra napsal článek, že kvůli opravám Interpanterům dočasně nasadí České dráhy horší… Číst vice »

BR193EEL

Pamatuji si průser, když se vyprodal kontingent mistenek na IC 514 s povinnou rezervaci a systém začal automaticky prodávat mistenky do vozu jedoucího podle potřeby .Bohužel tehdy tato informace se jaksi nedostala na ONJ, aby někdo ten vůz fyzicky zařadil. Tenhle bordel fungoval téměř týden a na stížnosti musela odpovídat denně vlaková četa.

Leinad

Jak si to ve firmě zařídily, tak to vlaková četa měla 🙂 když si štíplístek nestěžoval

Hans

Mám taky takové zkušenosti. Jednak na express do Vysokých Tater, kde nikdo nedal do rezervace na vědomí, že byl odpojen vadný vůz a zarážející je, že na cestu UCELENOU jednotkou 860 Pendolino z Prahy do Plzně jsme měli DVA cestující místenku na JEDNO a totéž místo do skoro prázdného vlaku!!! A to je výslovně ostuda dopravce.

Leinad

Skutečně odpovídalo všechno – vlak(hodina), den, vůz, sedadlo? Takovou dvojici místenek bych chtěl vidět.

Pavel

Potvrzuji stejnou zkušenost ze Slováckého expresu. Průvodčí si mohl ukroutit hlavu.

Papaja501

Firma, kde se to ve vrcholovém managementu mění co půl roku a kde se dokážou i z politického důvodu měnit podmínky na přijetí odpovědných osob, nemůže být nikdy stabilní a spolehlivá……pro mne bohužel, páč jí dal život můj děda, táta a i já posledních třicet let. a mrzí mne to. Toto je jen malá kapka v moři problémů a je dobře, že se o tom píše….Na toto téma bylo napsáno nesčetně oznámení ze strany vlakového doprovodu, a je to, jak házet hrách na zeď…..Lidem, kteří se příjdou na krátkou chvilku ohřát do teplého křesla za dobrý peníz, je to šumafuk….O… Číst vice »

Axel

@Papaja501… Dobrý den, píšete: „O rezervační systém se prý stará externí firma a nejde s ní hnout, jak jsem slyšel“…. Můžete to prosím nějak vysvětlit? Protože nedává smysl. Příklady: a) jízdenka s rezervací/místenkou koupena 14-dní předem. V den odjezdu vlaku (2 hodiny před odjezdem) je zjištěna závada na vagónu=vagón nahrazen jiným vagonem s odlišným interiérem…. Proč nejde poslat cestujícím 2 hodiny před odjezdem, že došlo ke změně vagonů? Když cestující dostávají při nákupu jízdenky taky SMS s kódem jízdenky? b) vlak vyjíždí z Prahy např. do Bratislavy. V momentě když je vlak např. u České Třebové, tak cestující koupí jízdenku… Číst vice »

Papaja501

Dobrý den, ohledně místenek můžu říct, že toto už s nadřízenýma řešíme dokola přes dva roky..Jak jsem psal ,bylo mi řečeno, že jsou problémy s externí firmou, která toto vše zprostředkovává……..V systému je zadáno něco a podle toho se jede.V případě mimořádnosti a dnes si již dokážu troufnout říct, že i dlouhodobé(nedostatek vozů a nahrazování jinou řadou) není nikdo schopen v ty kanceláři u tý moderní techniky to tam zadat,a odentrovat tu změnu, pakliže to druhá strana bude akceptovat. Ale říkám, je to jen můj názor a jak jsem koupil, tak prodávám. Jsem obyčejnej pěšák. Ten insider je obyčejnej človíček… Číst vice »

Dodo

Rezervační systém zprostředkovává externí dceřiná firma. Ovšem ČD má svoje vlastní zaměstnance, kteří mají „oprávnění“ daný vůz/vlak zablokovat pro prodej při změně / poruše. Ovšem taková změna je většinou známá jen pár hodin před odjezdem dle provozní situace případně v průběhu jízdy…

Axel

@Papaja501… proč tedy průvodčí aktivně nenabízí kompenzaci za nedodržení standardu kvality? Resp. proč mi tvrdí, že nemusí dávat kompenzace, když „plánovaný vůz s internetem“ je vyměněn za jiný vůz? Já v zásadě kompenzaci chci hlavně proto, že mám zkušenost, že těch 30 Kč dopravce „bolí“ a mohl by to být motiv, ať se konečně vyřeší švindlování dopravce s výměnou vagonů bez varování cestujících @Dodo … jasně já chápu, že vagon (nebo loko nebo něco ) se může pokazit. To vůbec nekritizuji. Já kritizuji zejména 2 věci – první věcí je, že mě dopravce neinformuje (např. SMSkou), že došlo k výměně… Číst vice »

Dodo

Chápu, SMS nebo obecně informace o změně řazení aktuální systém neumožňuje. Má být nový / upravený, který to snad zvládne…

To je další věc. Některé vlaky, zejména ze zahraničí, má v rezervačním systému jiná železnice. Ve vašem případě většinou Maďaři, tam je taky problém jakékoliv operativní řešení. A občas se to stane asi i ve vlacích v systému ČD…

Axel

Tomu s Maďary (asi myslíte Metropolitan vyjíždějící z Prahy do Budapešti, v Brně nasedávám dle JŘ v 18:24) nerozumím. Proč mi firma ČD tedy nabízí info o řazení vlaku a umožňuje mi si zarezervovat místo do Metropolitanu?

Chápal bych kdyby ČD nabízeli Metropolitan jako vlak, který jede „každý den/týden: každý pes jiná ves“. Vzhledem k tomu, že z Brna mám možnost dopravy s různými dopravci a taky různou formou (autem jako řidič, autospolujízda, bus, vlak ČD, vlak Regiojetu), tak holt bych Metropolitan bral jako nouzovku, nikoliv jako plnohodnotné řešení.

Dodo

Pardon, to s Maďary bylo myšleno na vlak z Budapešťi. U vlaků z ČR by se toto stávat opravdu nemělo. Minimálně by mělo místo v náhradním voze sedět a existovat.

Papaja501

R10….vůz 368…….přes dva měsíce z důvodu nedostatků vozů řazeno B místo Bpee. Ty vozy šly z Hradce do Prahy na hlavní tratě a ví se o tom. Do grafikonu se to nezmění…..Řešíme to s vedoucíma od samého začátku….Včera, když jsem zkoušel, pořád aplikace i eshop nabízel místa ve voze 368 místa do Bpee. Je to dlouhodobý.

Axel

Pomohlo by, aby ČD přestala švindlovat, kdyby firmu ČD zažaloval cestující o náhradu škody/ušlý zisk, když dodávají něco jiného než zákazníkovi/cestujícímu nabídli a ten si objednal?

Dodo

Těžko říct. Dle SPPO asi vše ok. Pokud není místo, není možné náhradní, máte nárok na pěti násobek ceny místenky myslím.

Axel

Aha, já SPPO nestudoval nějak důkladně. Byl by odkaz na příslušnou pasáž SPPO? Protože ten pětinásobek ceny místenky by snad už probudil odpovědné lidi v ČD, aby přestali dělat takové školácké (nasírací) chyby vůči cestujícím

Dodo

264. 2. Cestující má navíc nárok na vyplacení částky ve výši pětinásobku ceny zaplacené místenky, místenky SC / místenky railjet Business, místenky s rezervací pro jízdní kolo nebo poplatku za vyhrazení místa, pokud cestoval spojem uvedeným na rezervačním dokladu a nebylo jemu (celou cestu stál) nebo pro jeho jízdní kolo přiděleno v celé trase jízdy žádné místo ve vlaku (vůbec cestu nenastoupil); tuto skutečnost je cestující povinen doložit potvrzením od pověřeného zaměstnance ČD. V případě ceny místenky 0 Kč, má cestující nárok na vyplacení pětinásobku ceny místenky ve výši 35 Kč. Ovšem to je jen v případě, že si nesednete… Číst vice »

ukojesita

Muzu Vas ujistit, ze ani pětinásobek nikoho neprobudí…a nejde o školáckou, ale o hluboce systémovou chybu. Bohužel.

Železničář z venkova

Ušlý zisk nebo náhrada škody?
Za co proboha? Kupuješ si DOPRAVU z místa A do místa B.
Internet je nenarokova služba zdarma i když vagón s wiffi jede, funkci vám nikdo negarantuje…

Axel

1. Ušlý zisk je podmnožinou náhrady škody.

2. Z hlediska švindlování dodavatele (=dodání jiné služby než byla nabídnuta a objednána), tak doporučuji všem lidem v dopravním průmyslu (např. železničářům) vstoupit do reálného světa (mimo galaxii Českých drah), protože v reálném světě platí normální pravidla – např. „hledisko normálního spotřebitele“ v rámci zakázaných „agresivních a klamavých praktik“. Stačí použít google a prohledat rozhodnutí soudů, aby bylo jasno.

František

Že by ze světa zmizela polovina reklam? To by bylo skvělé. Jako jo, zamrzí to. Jsme rozežraní a zmlsaní a do určité míry na tom není nic zlého. A pokud chtějí nabízet přilepšení – byť není v ceně (kromě té místenky = jistoty sezení), mělo by se na zákazníka dostat. Zákazník ovšem může přejít ke konkurenci. Pokud to bude na silnici a ještě do auta, je to dost smutné pro okolí, ale je to asi tak vše. Stát toto bohužel zatím vůbec neřeší, pro něj jsou dráhy jen předmětem samotné výše dosypu, nikoli jejích příčin.

bubulak

No a presne komentar tohoto typu vystihuje tu ajznbonackou mentalitu zcela dokonale.

Karel

Tiskoví mluvčí nejsou od toho, aby něco věděli, ale aby vytvářeli bariéru a vypouštěli mlhu.

dada

myslim, ze je nacase prestat si hrat na statni firmu a asi je uz nacase ji proste prodat. A budou zde jen soukromi dopravci a CD muze byt jednim z nich. skonci era politickych trafik a trafik radobyodborniky ve vedeni. myslim, ze mnoho problemu by se takto konecne zaclo resit

Axel

Z úhlu pohledu zadlužení ČD já vnímám, že ČD už nejsou „státní“ firmou. Ale jsou firmou která má/musí skákat jak věřitelé pískají. Tj. věřitelé chtějí vrátit dluh, takže věřitele zajímají spokojení zaměstnanci a zákazníci = dostatek hotovosti a ziskovost firmy.

Jan

Tohle (záměna typu vozu – nejčastěji velkoprostorového Bdmpee²³³ za kupé) je na trase Praha – Ostrava u ČD stále naprostý standard. Jezdím zde dvakrát týdně a odhadem toto zažívám zhruba každou čtvrtou jízdu. Dříve to bylo ještě častěji – kupování jízdenek byla totální loterie. Argument, že mám být rád, že sedím, je podle mě naprosto mimo. Vnímám to jako klamání zákazníků a je to prostě nepříjemné, zvláště když třeba zrovna potřebujete ve vlaku pracovat a koupíte si rezervaci do vozu se stolečkem a WiFi. Kromě toho, že se o příčinách a možných řešeních snažím bavit s vlakovým personálem, jsem to… Číst vice »

Karel

Národní dopravce musí dodržovat národní tradice jako je diletantismus, bordel a arogance.

Cyklista

přesně tak, několikrát měsíčně se mi stane, že cestující s místenkou nemá své sedadlo, protože vagon má fyzicky méně míst, nebo místo sedadel má box na zavazadla, poměrně často chybí vůz, nebo jeden vůz má dvě čísla. Ale nikdo za nic nemůže =(

Hans

Mám tyto zkušenosti při cestě s bicyklem, kdy jsem DVAKRÁT po sobě dostal místenku na kolo do expresu Ostravan v rozsahu dvou týdnů a ani v jednom z případů NEBYLY ve voze místa pro kola! Zajímavé je, že při téměř každé jízdě s ČD zažíváme něco, co bych mohl reklamovat!!!

Medvěd

Už zase? To neví, co bude za soupravu na druhé straně výluky?

Na co vydávají papír – každou výluku naplánují a oznámí depu a vlakové četě?

Pochopí to úřední šiml na nábřeží ? Ten ven mezi lidi z kanclu nevyleze.

Vymyslí reklamu, přebarvení vozů a ……místo toho mohli koupit další vagony.

Mají ČD tolik zákazníků, že je z vlaku vypudí?

Axel

Nerozumím proč redakce zdopravy.cz nechce zvednout téma „rozesazování“. Protože by mohlo být velmi užitečné pro cestující (narozdíl od článků o ECTS,…). Mluvím o situaci, kdy cestuje rodič s dítětem a dopředu si zarezervovali pro obě osoby jednu jízdenku (platnou pro obě osoby) s rezervací/místenky, a to tak aby seděli u sebe. Dojde-li kvůli změně vagonů ke změnám v sezení jednotlivých cestujících, tak z jakého právního titulu má dopravce možnost „rozesadit“ rodiče s dítětem. Např. u RGJ jeho Smluvní přepravní podmínky hovoří v čl. III, v bodu 5 o „změně sedadla“. A protože je jedna přepravní smlouva mezi oběma cestujícími a… Číst vice »

Axel

Podobný nesmysl zhoršující cestování (tentokrát u ČD) je popsán v této diskuzi níže. Viz příspěvek od „asdfg“ s reakcí ČD (nesmysl podepsala paní Ing. Lenka Černá) https://zdopravy.cz/glosa-proc-ceske-drahy-prodavaji-mistenky-do-neexistujicich-vozu-asi-samy-nevedi-36349/#comment-157263

Cejvik

Když si koupíte lístek kvůli frontě až ve vlaku tak zaplatíte 40kč , ale když třeba něco nejde, tak dostanete slevu na další služby ve výši 30 Kč, tomu říkám férovost dle ČD…

Haha

Někdo Vám zakazuje použít elektronické odbavení?

Karel

Jako že by ČD poškozeným cestujícím vracely jízdné v plné výši elektronicky a bez žádosti? Tak to bych uvítal. 🙂 RegioJet to umí: když mu jednou ve voze nešla klimatizace, den předem nás upozornil na možnost přebukování a když jsme ji nevyužili, po jízdě nám automaticky vrátil 100 % jízdného. Ani jsme nemuseli doplácet za bezplatnou saunu. ČD by nám dala možná 30 Kč slevu na další jízdu, ale pro poukaz bychom si museli osobně dojít do České Třebové.

Standa

Karel – RegioJet už den dopředu věděl že bude mít závadu na klimatizaci? To snad byl nějaký překlep.

dopravák

Nedivil bych se, kdyby věděl – když třeba neměl dost vozů a věděl, že nějakou závadu nestihne opravit včas, ale ten vůz z nějakých důvodů potřebuje udržet v provozu i s tou závadou, nebo jej jen nechce nechat jet prázdný, když už je třeba jej převézt a aspoň nějaký „kšeft“ mu to může přinést (a, jak známo, „prodělek je také kšeft“). Navíc Karel nepíše, kdy to bylo, a tedy jestli ta klimatizace musela nezbytně fungovat, aby cestující jízdu přežili.

Karel

Bylo to v letní sezóně. Zdravotně choulostivým cestujícím bylo vyhledáno pár ještě volných míst v jiných vozech, ostatním bylo doporučováno a tolerováno, že se mohli jít chodit do sousedních vagónů na stojáka osvěžit. Osvěžující nápoje nám byly nabídnuty v neomezeném množství až do vyčerpání zásob – nejen voda, ale i džusy atd. zdarma. Jízdné nám dopravce vrátil v plné výši, tedy zisk dopravce byl především v tom, že si zachoval aspoň zbytek důvěry. Jeli jsme ve skupině asi 12 osob včetně dětí a nemohli jsme si dovolit cestu odkládat na další den, takže zrušení bez náhrady by nás dost nepříjemně… Číst vice »

Šťek zapesal

Už jsem se bál, že nebudou koženky. Zdejší asi nejoblíbenější důvod, jak si kopnout do ČD … A vylévat si zlost na průvodčí, to je také inteligentní!
Takže vlastně místo bylo, jen ne v nějakém Bdmee, ale v koženkovém B 🤣

Axel

Nevím co přesně myslíte tím „vylévat si zlost“. Ale při oprávněné reklamaci nemůže dodavatel očekávat od zákazníka úplně nejmilejší jednání…. A firma ČD se sama IMHO rozhodla, že průvodčí přijímají reklamace např. při nefunkčnosti (220V, internet, klima,…). Takže pokud někdo nemá rád řešení nepříjemných situací při reklamaci, tak holt nemůže dělat průvodčího ve firmě České dráhy.

BoH

Ale pokud je zákazník na zaměstnance hnusný, nedivte se, že ani ten zaměstnanec pak nebývá nejlépe naladěn. A pokud řeknete, že je to jeho problém, tak zkuste najít někoho zplachujícího, kdo na sebe nechá házet … a bude v klidu.

Axel

O hnusném chování jsem nemluvil. Zkuste pročíst tw Aleše Petrovského… vidíte tam, že by reklamační pracovník dopravce ČD oplýval omluvou, pravdomluvností a přístupem, že poskytuje službu? Zkuste si přečíst třeba lhaní průvodčího, že kompenzace za nedodržení kvality je nad rámec SPPO, a na následné usvědčení ze lži průvodčí nereagoval ani omluvou. Netvrdím, že řešení nekvality služeb má v rukou průvodčí, ale tvrdím, že průvodčí si takovou práci (v různorodě kvalitní firmě) vybral a je to holt jeho volba, že dělá zaměstnání, kde řeší reklamace…

Marek

To ještě není nejhorší, už dvakrát se mi stalo, že na moje místo měl místenku ještě někdo jiný. Stejná čísla, stejné dny a stejné vlaky. A teď se dohadujte, kdo tam má vlastně sedět. Ostatní místa jsou vyprodaná a v přeplněném vlaku průvodčí ani nepřijde. To je ještě nepochopitelnější než bordel v řazení.

Cyklista

nápodobně, bývá to online vs pokladna, takže jsem také už asi třikrát tento rok viděl bezradně pobíhající cestující, kteří se snažili zajistit si místo v přeplněném vlaku… Snad je průvodčí posadil aspoň do služebního oddílu… netuším

Marek Turnovec

Tak doufám, že kromě stejného čísla sedadla, stejného vlaku, stejného data byla stejná i čísla vozů/vagónů. Explicitně jste totiž ty vozy nezmínil, tak jeden neví. 🙂 A právě svědkem takových vypjatých situací, kdy se někdo domáhal konkrétních sedadel s tím, že na ně má místenku, aby se posléze ukázalo, že o vůz vedle, jsem už byl svědkem několikrát…

Vít Jůza

Jakápak záhada? Prostě to evidentně nezvládli …

David Brzeźniak

😂 „asi vítr, ne? Máchale….zas ti to spadlo.“ 😂 Nic jiného mě k tomuto problémů nenapadlo napsat.

Martin

Tak jeďte Regiojetem,známa s ním jela na slovensko a měla nejlevnější jízdenku. Když si chtěla ve vedlejším voze koupit pití,obsluha ji řekla,že nemá na to nárok,protože je ve vedlejším voze s nejnižším jízdnym….

ČD4ever

Oni to ale všude píšou. Vemte si svačinu z domu.

ČD4ever

Také jsem s tím LowCost jel. Ne cíleně, vše ostatní bylo vyprodáno. Pak je to fakt na prd. Ale jak jsem psal, info o tomto ne servisu je všude.

Petr

Šmarja, tohle info se mezi vyhledáváním spoje a nástupem do vlaku dozvíte asi tisíckrát. Pokud to ani tak nepochopíte, tak asi radši nikam nejezděte. To je stejný jak ty lidi, co si do Ryanairu s letenkou za pětistovku přinesou dva loďáky a rozčilují se, že za ně mají platit.

Dalibor

opět někdo, kdo neumí číst. Low Cost = smůla na nakupování. RJ te jednoznačně všude píše. Paní známe bych doporučil přestat se pokoušet „vyčůrane“ vydrbávat s pravidly. Měla si koupit alespoň Standart a nemela by problém.

Marek Turnovec

Tak. Mě akorát mrzí, že když jedete s kolem, tak ani do jiných než lowcost vozů nemůžete. Asi nepočítají i s trochu movitějšími cyklisty, kteří by si třeba za nějaké to občerstvení rádi zaplatili…

dada

bohuzel takovou sluzbu RJ neposkytuje. musite hledat u jineho dopravce

Karel

Vycházejí z logiky, že kdo jezdí na kole, ten chce zhubnout.

Cyklista

Přesně proto RJ všude uvádí, že jde o vozy bez servisu ….

a proto má tři úrovně jízdného pro druhou třídu – dle servisu, který zákazník chce

Železničář z venkova

„bez servisu“ pochopím tak, že není kafe zdarma a že mi ho nedonesou až pod nos. Ne, že si ho nemohu koupit vubec

Viťa

Btw.: Když si koupíte místenku do InterPanteru a pak v rychlíku Praha – ČT – Brno hl.h. sedíte na kožence v Bd, z obou stran se na vás někdo tlačí a kolena toho naproti vám máte otlačená o ty své, tak chcete celého slavného národního dopravce taky poslat do pr….e

M19

A vy jezdíte Praha – ČT – Brno hl.n. zastávkovým rychlíkem, když můžete jen rychlejším EC či Railjetem? Proč proboha?

Viťa

Já s ním zdaleka nejezdím z Prahy do Brna, nechtělo se mi hledat, která R linka to je, tak jsem to napsal takhle 🙂

M19

Pak ještě jezdí Brno- Břeclav-Olomouc. A kde podle vás ještě? To je přece jedno která R linka to je, snad tušíte odkud kam jste jel. Nebo jste si to prostě vymyslel?

Viťa

Jel jsem ze Smíchova do Kolína, v sobotu odjezd že Smíchova v 17:46, můžete si to ověřit…

Libor

Taky jezdím Brno-Praha zastávkovým rychlíkem místo EC. Ze tří důvodů: kupé, otvírací okna (absence klimy, která mi nedělá dobře) a (tvarově) pohodlnější sedadla, respektive lavice, s víc místem na nohy (mám 194cm).

Jedine vlaky

A railjeta neznáte? Nebo myslíte jen Metropolitany?

Petr

Tu absenci klimy, oceníte až si ve stáří z průvanu nevratně poškodíte pohybový aparát.

ten z vlaku

Zastávkový rychlík?? má o 3 zastávky víc, ale narozdíl od toho EC jede víc na čas, ne že má v praze v odpoledních hodinách pravidelně sekeru 30+ min.

libor

Sebrat jim režijky a všem! a důchodce se slevou 75% pustit je do Os. Republiku si rozZvracet nenecháme!!!

Vbb

Oni důchodci se slevou nesmějí do Os?
Měl byste se jít nejdřív vyzZvracet sám, ten alkohol vám nedělá dobře na mozek.

noerf

Vbb: Pan to myslel tak, že slevy 75 % by měli platit pouze v osobních vlacích.

Bivoj

a podmínkou užití slevy by měla být na klopě placka I love Babiš, I love ANO 🙂

pony

byl tam aspoň nějaký vůz toho čísla s tím místem?

na Ex 5 se počátkem října jednička (žádná) na spoustě vlaků ani neukázala, byť se naprosto vesele včetně místenek prodávala až do odjezdu, nikdo neudělal vůbec nic

asdf

A koho jste se ptal? České dráhy je dost široký pojem.

Arnošt

Podobná situace se teď řeší i na facebooku Regiojetu (a není to zdaleka poprvé), ale o tom zde článek nevyjde a to na rozdíl od tohoto problému regiojet na trase žádnou výluku s NAD nemá. Tomu říkám objektivní novinařina.

Jan Sůra

Můžete nám poslat odkaz? Nic takového na FB Regiojetu nevidím.

Arnošt

Příspěvek paní Gosonové na cestě z Košic.

Jan Sůra

Projel jsem příspěvky do konce září a nic.

Arnošt

Proč? U jednoho dopravce chybějící místa vadí a stojí za článek a u druhého ne? Upřímně, u většiny dopravců v Evropě i u nás dochází k tomu, že ne vždy sedí mistenky, stane se, ale nechápu, proč u jednoho z nich to stojí za článek.

Jan Sůra

Vy jste s tou madam jel nebo jak chcete ověřit pravdivost jejího tvrzení? Pak tu máme další důvody: u RJ je místenka zdarma, u ČD při nákupu na kase není. U ČD popisujeme vlak v závazku, u RJ jde o komerční spoj.

Jan Sůra

Díky. Z tohoto opravdu nic psát nebudeme.

Axel

Dobrý večer, pane Sůro… můžu se zeptat proč o tom nebudete nic psát? Je mi líto té cestující RGJ, ono fakt není sranda, aby rodič byl „rozesazen“ od svého dítěte a to vinou dopravce, protože změnil vagon. A jestli je pravda ono hulvátské chování člověka z RGJ, tak já fakt nevidím rozdíl mezi RGJ a ČD.

P.S. O tom incidentu v RGJ nevím nic jiného než je na odkazovaném FB.

Jan Sůra

Třeba proto, že nelze nijak ověřit pravdivost tohoto incidentu. Text kolegy popisuje systémový problém ČD.

Axel

Ok. Díky za reakci. Jenom upřesnění – pokud podobný kousek provede RGJ na R8, tak o tom budete psát? Narážím na to, že rozlišujete mezi službou dotovanou z veřejných peněz a službou nedotovanou…. Z mého pohledu cestujícího je mi úplně jedno jestli jde o dotovanou či nedotovanou službu, kdy dodavatel službu dodá jinou (horší) službu než byla objednána. Fakt jste mě nemile překvapil s tím, že u nedotované služby se dle Vašeho názoru může švidnlovat s tím, že je dodána horší služba než byla objednána P.S. S tím, že se blbě ověřují informace kategorie JPP, tak s tím souhlasím. Nicméně… Číst vice »

Speedy

Napsali by o tom, kdyby ta informace šla nějak ověřit. Což nejde.

Axel

@Speedy… nevím v čem vidíte problém dát koment na FB – odkaz je nahoře. Jestliže opravdu cestující odpoví a jestliže naskenuje i svoji jízdenku, tak v čem je problém s ověřením? RGJ už na FB zareagoval… stačí si přečíst tu jejich reakci… ani se neobtěžovali zjistit detaily, cítím z toho dost silnou aroganci.

Jan Sůra

Pokud půjde o systémový nešvar (jako že u ČD jde), tak rozhodně. A jinak budu rád, když mé výroky nebudete překrucovat. Děkuji.

Axel

@HonzaLB… pardon, ale proč do toho taháte nějakou situaci u jiného dopravce… I kdyby všichni ostatní byli slepí, tak je problém napsat, že jednooký je sice králem, ale s tím jedním okem to má horší než je obvyklé? Snažím se popsat, že mě dodávka jiné služby než byla objednána silně irituje. A je mi jedno jestli se to údajně stává jednou např. za 10 let. Netvrdím, že dopravce musí dodržet standartní vagóny, ale tvrdím, že celé situaci by slušela minimálně omluva od RGJ. (pokud se fakt stalo, že RGJ „rozesadil“ rodiče od jeho dítěte). Jestli nevnímáte takový nešvar, tak fakt… Číst vice »

Vbb

Pardon, ale reagovat na každý (samozřejmě jen negativní) příspěvek na FB, který navíc je na tom FB hned částečně zpochybněn (vůz 1 je Lowcost, tj. bez obsluhy), snad asi nemyslíte vážně, že?

Axel

@Vbb, já tedy vidím problém! A to rozesazení rodiče od dítěte. Takže jestliže dopravce dodal jinou službu než byla objednána, tak se dopravce měl na 101% snažit, aby minimalizoval problémy, které způsobil cestujícím…. Kdyby RGJ na FB zareagoval lidsky a konkrétně, tak bych do toho tak nešil, ale ta reakce RGJ je naprosto obecná a cítím z ní velkou aroganci.

Dalibor

Reklamaci řeším relevantně s dodavatelem „služby“ případně s kontrolním orgánem. Psát „žvástxy\ů na facebok je úchylné. Používat toto jako podklad pro „novinařinu“ může jen idiot, nikoliv novinář. Mj. i proto, že toto není ověřitelné a také proto, že (pokud se to tak opravdu stalo) jednalo se o „jednotkový“ incident a nikoliv o dlouhodobě se opakující jev.

Marty

Už ten pravopis hovoří o inteligenci paní cestující

Dalibor

jenom žvásty. Tohle je zajímavý tam maximálně pro ěnjakej „blesk“

Václav

1.Tuhle glosu autor napsal, protože je z Č. Budějovic a popsal v ní osobní zkušenost.
2.Glosa je novinářský útvar, který nemusí být vždy objektivní.

Jan Sůra

Objektivní novinařina není sběr příspěvků z facebooku. Jak máme ověřit, že se toto skutečně stalo? To, co popisuje kolega, je reálný zážitek.

Václav

Jj. Na Fb se toho napíše, každý si může psát co chce

Leinad

Proč bych měl vašemu kolegovi věřit víc než pisatelce na fb?

Axel

@Leinad… potvrzuji zkušenost autora o ČD, a zejména mě irituje, že průvodčí mě přesadí na objednané sedalo až třebas po 2-hodinách jízdy, protože dříve než třebas za 2 hodiny průvodčí nedorazí…. Ohledně RGJ se mi podobné švindlování (bez omluvy dodána jiná služba než byla objednána) stalo a nejsem sám. z webu dTestu: https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/33475/misto-otevreneho-vagonu-je-vzdy-kupe

M19

Dobré je umět to zadokumentovat, obrátit se na reklamační oddělení RegioJet. Uvidíte co vám odpoví a máte v ruce něco o čem se dá psát. Nebudete-li spokojen, či se stále bude stejný prohřešek dokola opakovat i když ho vyřešíte až v rámic reklamací, je o čem psát (a nemusí to být glosa), můžete to poskytnout redakci. Pokud to bude ukazovat na systémový problém, měli by o tom napsat (pokud jsem to správně pochopil). Když k tomu pak přidáte i ten odkaz, co jste zde uvedl, dle mého názoru, by to mělo být pro nestranného novináře zajímavé téma ke zpracování.

Axel

Dobrý den, když jsem před cca pár roky jezdil i s Regiojetem, tak zhruba v 15% procentech případů došlo ke změně vagonů. Někdy mi o tom přišla SMS, někdy ne. Pokud jsem měl cestovat několik hodin a potřeboval jsem stolek s 220V pro NTB, tak v takovém případě jsem jízdenku zrušil a koupil (na poslední chvíli) u ČD nebo jel autem (a nebo Leo)… Faktem je, že jsem nezaznamenal žádný servis od RGJ, při změně místa…Podle mého by stálo za článek, jak jednotliví dopravci minimalizují problémy svým cestujícím, tak aby pokud možno byl dodržen charakter objednané jízdy (a to nemyslím… Číst vice »

Leinad

Že LEO má stolečky pro notebook docela věřím, ale tvoje auto – to bylo i s řidičem?

Axel

V autě nemůžu psát/emailovat a ani se nemůžu najíst nebo si odskočit (leda na benzince, což znamená minimálně 5 minutové zdržení). Ale zato v autě můžu telefonovat i o důvěrných (zákaznických) věcech, což ve vlaku nemůžu. Nebo si můžu hlasitě zazpívat. Nebo si pustit muziku pěkně z repro, a nebýt omezen na sluchátka.

M19

Já vám rozumím, můžete o tom zkusit napsat článek sám a poskytnout ho redakci, ovšem ta bude zřejmě chtít abyste svá tvrzení doložil. Může to z dokladovat. To, že je důležité, aby děti seděli s rodiči nikdo nepopírá, ale pokud dojde k něčemu podobnému bez souhlasu rodičů (u 14 letých dětí bych to vnímal jinak, než u šestiletých), tak bez toho, že to lze ověřit, doložit vám nikdo článek nenapíše, nevydá. To je prostě základ novinářské práce. Je možné, že časem na takový článek dojde i zde, ale to zřejmě novináři nebudou nikde vytrubovat předem do světa, aby se na… Číst vice »

M19

Třeba proto, že novinář, jej zaštiťuje svým jménem. A je to glosa, není to informativní zpráva. Pisatelka na FB může říkat pravdu, může lhát, ale také může a nemusí reálně existovat. Její důvěryhondost jakožto, zcela neznámého člověka je prostě nižší. Její pohnutky mohou být různé. Novinář dělá svou práci. Pokud by uveřejňoval nepravdivé zprávy, tak po provalení by se svým povoláním nejspíš skončil. Takové případy se staly, a nedopadli pro ty novináře moc dobře. Ale jedná se o výjimky, kdežto FB je jako důvěryhodné médium téměř nepoužitelné. Pokud by to paní něčím dokázala doložit, tak by o tom asi někdo… Číst vice »

Axel

Jako zdroj informací – Proč se jako novinář neobrátit na dTest, který patrně má kontakt na cestujícímu, kterému dopravce změnil místo (vizu čachrování popsané na odkazu)? viz případ v RGJ https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/31712/neopravnena-zmena-rezervacniho-mista Ten cestující vypadá naštvaně, tak proč jej nepožádat o korespodenci s RGJ? Podobný příklad se švindlováním s místenkovovaným místem u ČD je popsán 11.8.2019

M19

Protože to by měl ten nespokojený sám. A také by neměl být sám. Oni novináři budou opatrní u všeho co jim takhle anonymně někdo předhodí. Také zadávání stížností zde, je ve své podstatě anonymní. Pokud ale dokážete z dokladovat váš případ a najdou se i jiní, tak o tom napíší. Pokud to zažije jen sám autor, bude z toho tak glosa či fejeton. Kdyby takhle všechno prověřovali a ověřovali jen na základě takhle těžko ověřitelných údajů (pokud s tím člověkem nemluvíte na živo, tak jen mail, je opravdu anonym), tak výsledkem by byla spousta zabitého času a o ničem by… Číst vice »

Václav

Třeba proto, že kdyby lhal, tak riskuje důvěru svého podnikání.
Navíc je to označené jako glosa, to je novinářský útvar, který vyjadřuje pouze názor autora, nic víc, nic míň.

Václav

Když nějaká paní napíše něco na Fb, tak neriskuje vůbec nic.

Karlos S.

Objektivní novinařina? Arnošte, všiml jste si, že to je glosa a je přiznaná hned v titulku článku? Jestli nevíte, co je glosa, tak se vraťte na základní školu 😉

Vnější pozorovatel

Co už. Myslím že minulý rok byl několik měsíců v systému u vlaku z Plzně do Prahy první vůz za lokomotivou jako velkoprostor, ve skutečnosti tam byla kupé… Za tu kozenku by měl někdo už dostat výpověď.

Alex

Vnější pozorovatel asi nezpozoroval, že se jednalo o náhradu v podobě vozu s koženkou…

Vbb

Podobná zkušenost. Před prázdninami jsem pro cestu na Slovensko zakoupil 2 místenky.
Teorie: Klimatizace, prasečí rypáček (ikonka el. zásuvky), wifi.
Praxe: humanizované (ohadrované) B249, 8 „klientů“ v kupé, ti 2 navíc asi byli namísto klimy, rypáčku a wifiny.

Když jsem zkoumal možnosti návratu peněz, dočetl jsem se, že jsem si měl stěžovat hned u průvodčího a nárok na kompenzaci je pouze kdyby nás průvodčí nepřesadil do jiného vozu (jsem si připadal jak kytka, kterou přesazují z jednoho květináče do druhého).

Kohi

Toto sa deje denne na vlakoch Ex3 Budapešt-Bratislava-Praha. Väčšinou mi nikto neverí. Nedodržiava sa tam skoro nič. Často je tam radený vozeň s menej miestami ako predajú, chyba wifi, klíma nejde a zásuvky vypadávajú. Na Slovensku si za toto ešte musím aj priplácať nakoľko sa poplatok za EC vlak stále nezrušil. Jedným slovom Humus

M19

Maďarské vozy?

Kolber

Ex3 – mrkněte jaké je řazení vlaků směr Budapest. Až 6 typů různých vozů na vlaku. Každý typ samozřejmě nemůže být zálohovaný, takže při poruše nejde nahradit. Proč je u ČD každý pes jiná ves? Stovka nebo kolik různých typů vozů? Žádná záloha.

Dan

Z článku jsem se nedozvěděl, jestli je ČD v popisovaném případě cenu místenky vrátily, ještě by si to možná zasloužilo doplnění, nemyslíte 🙂 Každopádně popisovaná situace není nic nového pod sluncem, byť v médiích je to prvně (a doufám, že rozhodně ne naposledy). Už jsem to tady tuším psal, ale pod tenhle článek se to hodí. Jel jsem asi před rokem s ČD nějakým vlakem vyšší kategorie na trase Ostrava – Praha. S místenkou zdarma do velkoprostoru s wifi. Jenže místo toho přijelo kupéčko Bmz bez wifi a především s méně místy k sezení. A tak v každém kupé 6… Číst vice »

Honnzok

Ja v rom prave zadnou vyhodu nevidim naopak nevyhodu… Kdyz se jim na jednom voze neco poroucha, ucpe se toaleta, chcipne klima agregat atd… Nebudou muset nahradit jeden vuz a nastvat 70 lidi ale celou jednotku a nastavat tim 5x tolik lidi….

Dan

To, co popisujete, už je spíš otázka spolehlivosti vozidel a toho, jak jsou organizačně řešené náhrady. Třeba u railjetů si dovolím citovat: „Tyto vlaky patří z flotily Českých drah mezi nejspolehlivější. Za více než dva roky jejich provozu pod hlavičkou národního dopravce se ještě nestalo, že by nějaký z railjetů nebyl přistaven na svůj vlak a bylo ho tak nutno nahradit jinou soupravou,“ (Zdroj: https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/prvni-railjet-ma-za-sebou-milion-kilometru-patri-k-nejspolehlivejsim-vlakum-libuji-si-drahy-1329791). A nejsem si jistý, ale za railjet je snad nachystaná i náhradní railjet souprava. Joo, to u panterů je to horší. Spolehlivost není kdovíjaká (příčiny nechci rozebírat) a náhradní soupravu vozů z NDR vidím častěji,… Číst vice »

Vbb

Podle SPPO se peníze za místenku vrací jen v případě, že vás průvodčí na vaši žádost nemůže přesunout na místo, které odpovídá slibovanému stavu. Tzn. buď je v ostatních vozech plno nebo jsou všechny vozy „ohadrovaná béčka“, zatímco jste si vybral vůz s klimou atd.
Pokud reklamujete dodatečně, máte smůlu 🙁 .

Leinad

Tedy sppo nepočítají s variantou že by průvodčí nepřišel vůbec. Což je při nedodržení kapacity docela možné.

Axel

Souhlas, je to díra. Až mi ČD opět udělají podobný švindl s úplně jiným vagonem, tak nafotím a obratem pošlu emailem. Jsem už tak naštvaný, že zvažuji, že až po 2 hodinách dorazí průvodčí, tak si nahraji moji reklamaci a jeho reakci (=kde byl ty 2 hodiny, než mě (možná) přesadí).

Roman Svačina

U HŽPP jsem si na rychlík Zagreb-Split a zpět týden zpět koupil místenky (jedna za 3 eura) Výsledek? Ve voze číslo 2 ty místa nebyly…takže problémy tohoto typu jsou všude. Nakonec jsem si ještě rád dokoupili lůżko (100 kun za jedno)

Antonín

Dříve to bylo časté, dnes v době počítačů bych očekával, že v případě změny dojde k informování průvodčích, které pak situaci rychle vyřeší – v poslední době se mi stala změna typu vagonu: 2x – u ČD, které preferuji, a to bez jakékoli omluvy, i když si kupuji přes e-shop a pod svým účtem a 1x u RegioJetu – s omluvou přes Internet den předem s tím, že místo mám zajištěné, ale místo „velkoprostoru“ bude kupé. Ale co je to proti leteckým společnostem, které, snad aby letěly plně obsazená letadla, prodají víc letenek, než mají míst a pak žádají cestující,… Číst vice »

Samo

Overbooking v lietadlach je dnes v Europe pomerne vynimocny, prave vdaka silnej europskej legislative z ktorej vyplyvaju take kompenzacie ze sa to leteckym spolocnostiam neoplati robit. Ak sa stale ze lietadlo je overbookovane, je to vacsinou kvoli zmene typu.

Ako to vyzeralo kedysi vidno napr. v tych USA ktore su v tomto stale divoky zapad a dodnes to tam vo velkom fici.

Hara_Pes

Ono jet nightjetem 8 hodin na stojáka přes noc z Říma do Vídně taky není žádná legrace. Nakonec jsme našli místa v jiném voze, ale nevím jak ostatní cestující (vůz úplně chyběl a žádná náhrada zařazena nebyla).

Sinep Anigav

Na článku je čtenářsky milá první věta “ Možná tisíce cestujících rozčílily tento týden České dráhy na spojích …“ zkuste si ji přečíst dvakrát – uvážit obě možnosti pro první pád a čtvrtý pád mluvnický. Hezký dvojsmysl že?

Martin

Nemožnost vybrat si své místo tak, jak je uvedeno v plánku, mi vadí. Pochopím to, když si rezervují místenku do kupé pro 6 ve 2. třídě. Vůz přijede otočen a místo ve směru, jedu „po zádech“. To je těžké ovlivnit, a jen si povzdechnu. O něco víc mi vadí, když místo vozu pro 6 v kupé, dorazí 8 v kupé, místo koženky jen prosezená plyš. To už je pro mě méně pochopitelné. Ale budiž, jak říkala moje babička, raději špatně jet, než dobře jít. A proto nemám pochopení ani omluvu proto, že PLÁNOVANÁ (omlouvám se za velká písmena, kdyby se… Číst vice »

davidl

Vcerejsi zkusenost s R Svitava. Moji pribuzni se vraceli od nas z navstevy a misto Interpantera jim dojela klasika. Bohuzel sedadlo cislo 37 ve vagonu nebylo… Tedy co s tim, kdyz je vlak plny? Cekat na pruvodciho… ovsem dle spolicestujicich se neukazal jeste od Prahy, a to byl nastup v Ceske Trebove. Dalsi gol pry byl kdyz pristoupili ve Skalici dalsi 2 cestujici se stejnou rezervaci do stejneho vagonu a na stejna sedadla!! Pokud to shrnu CD prodaly na 1 existujicich sedladlo 2 mistenky a na neexistujici sedadlo cislo 37 2 mistenky… Urcite se to muze stat, ale v techto… Číst vice »

davidl

To by me zajimalo ua co jsem dostal minusy:-)

Jaroslav

Preventivně, stejně jako já, oni někteří pravdu velmi špatně snáší… 🙂

Kuzma

Poučka č.1 zní.
Chválit, chválit a chválit.
Kritizovat umí jen slaboch.😉

asdfg

Musím ČD pochválit, že díky ujetí přípoje jsem mohl 50 minut sedět na peronu a dýchat čerstvý vzduch. 😀

Vbb

musíte ještě pokračovat:
… čerstvý vzduch, nádherně oparfémovaný vůní výfukových plynů z motoru K6S310DR opodál stojící lokomotivy 751, jejíž nádherné stacatto přehlušovalo otravný zpěv ptáků…

Halamus

Tak to buďte rád, taky jste mohl čekat na přípúoj v Ostravě Kunčiccích a dýchat průmyslové exhalace posílené o exhalace z nedalekých domků, z nichž většinu obývá menšina.

Halamus

Ode mne za text bez diakritiky.

J.L.

Já občas dávám mínus za chybějící interpunkci, neboť často v té množině vzájemně neoddělených slov nelze najít, co k čemu patří.

Marián Pískala

Prodat 2 místenky na 1 místo je technicky nemožné. Párkrát jsem se s tím už setkal … vždy to duplicitní místo bylo v jiném voze, jiném vlaku nebo v jiný den 😉

Karel

Stalo se mi ze jsme koupili mistenky k sezeni i pro kola na stejny den, vlak i vuz pro Breclav – Praha, kde uz meli koupene mistenky Breclav – Brno, pruvodci si vyfotil vsechny listky a my museli stat v ulicce s kolama, protoze Brnaci se vraceli z vyletu z Breclavi a museli si sednout. No nevim, ale cestovat Breclav – Brno s kolem v EC, kde je jen par mist pro kola a de facto znemoznit cestu nekomu, kdo potrebuje jet delsi trasu a jeste u toho machrovat

Leinad

To jako mají lidi Břeclav-Brno čekat na Os, aby neblokovali místa? Co Kolín – Praha, proč vlastně EC zastavuje?

Jako nejsem proti tarifní motivaci (IDS jen v Os/Sp/R, místenka na EC jen na delší úsek,…), pár posledních stanic se nemusí čekat na čas odjezdu,…. ale i místní můžou jet expresem.

Karel

Problem je v tom, ze je nedostatek mist pro kola zejmena v lete a pokud clovek chce jet nejaky delsi usek vlakem, tak ma velice casto smulu, protoze rezervace jsou vybrany na kratsi useky. V srpnu jsem se s kolem vracel z Popradu do Prahy a musel jsem si koupit listek je do Kolina a v Koline prestoupit na dalsi vlak, protoze nekdo mel mistenku z Kolina do Prahy, a to jsem objednaval mesic dopredu…podobny problem rychliky z Prahy do Decina, pokud jede cityelefant tak dost casto se stane ze uz v Holesovicich je plno, v Podbabe uz vas nikdo… Číst vice »

Marián Pískala

Zbytek ale raději nekomentuji, neb bych se musel rozčílit. Dané vlaky totiž bohužel velmi často používám 🙁

jouda

Pětivozový IP jich má ve dvojce k sezení dokonce 350, třívozový 200.

Jaroslav

Bohužel naprosto běžná praxe napříč republikou, avšak i když odpovídá řazení a místenka je vystavena více než měsíc dopředu, tak stejně si jí tak v polovině případů nikdo u ČD neobtěžuje označit (mluvím hlavně za rychlíky R14 Pardubice-Liberec).

asdfg

R14 je kapitola sama o sobě. Člověk si sedne v Pardubicích a za pár minut odjezd, ve chvíli kdy už je vlak téměř plně obsazen, projde vlak průvodčí a začne dávat místenky. Několikrát jsem dával ČD podnět, aby místenky umístili, ještě před přistavením k nástupišti. Odpoved že to z technologických důvodů není možné (čti, nikdy se to tak nedělalo). Přitom souprava tam, vyjma pátků a neděl, kdy jsou ostré obraty a chápu, že se to nestíhá, stojí víc jak hodinu a půl na „starém nádraží“.

Axel

Jestli je pravda „o technologických důvodech“ vs. pozdní označení místenek, tak to je pěkně hovadské chování. Bylo by prosím možné zveřejnit reakci ČD? Někdo totiž takovou ptákovinu musel sepsat a ten někdo má vedoucího a ten má svého vedoucího…. protože za takové chování by zaměstnanec dodavatel služby, měl přestat být v kontaktu se zákazníky

Vít Jůza

Faktem je určitý problém místenek prodaných po označení míst. Tento problém je ale vyřešen tím, když celý vůz je „expresní rezervace“…

asdfg

Dobrý den pane , obdrželi jsme Vaše podání, ve kterém vyjadřujete nespokojenost s jednáním našeho zaměstnance. Vašeho poznatku si velmi vážíme. I když je negativní, poskytuje nám cennou zpětnou vazbu od našeho zákazníka. Věřte, že nám není kvalita našich služeb lhostejná a proto jsme všechny okolnosti Vašeho podání důkladně prošetřili. Chápeme že jste byl opakovaně ve Vámi vyjmenovaných případech nespokojen s označením míst místenkami v brzké době před odjezdem. Vlakový doprovod má ve výchozí stanici i dopravní povinnosti, které mají přednost před přepravními. S technologických důvodů není možné označit místa, protože personál musí dodržovat zákonné odpočinky mezi vlaky a zároveň… Číst vice »

Axel

Já to nechápu. Přece už delší dobu (tuším od 2018) ČD zavedly „rezervace na poslední chvíli = na slepo“. Tzv. „expresní rezervace“, kdy část míst je předem „vymístenkována“. Čil paní s „hulvátským“ jednání Ing. Lenka Černá z firmy ČD Vám kecá, když píše „se snažíme místenky tisknout v co nejkratší době před odjezdem“. Na takového nesmyslné praktiky by se měla zaměřit redakce Zdopravy. Teda pokud píše pro cestující (které moc nezajímá rozpis směn strojvedoucích nebo impelementace ECTS).

Jen tak

Expresní rezervace se nezavedly v roce 2018. ty tu byly v minulém století 🙂

Standa

Axel – to že něco nezajímá vás neznamená že to nezajímá někoho jiného, když vás něco nezajímá néni nic jednoduššího než to prostě nečíst.

Axel

@Standa… sorry možná došlo k nedorozumění – vůbec mi nešlo o cenzuru. Mluvím o tom, že na webu Zdopravy by mohly být velmi čtené také články o „kultuře cestování“ (nemyslím vyloženě zážitkové trip reporty, ale spíše ty radosti/strasti pravidelného cestujícího). Tj. jestli redakce Zdopravy cílí na lidi žijícící v průmyslu (veřejné) dopravy, tak ať píše pro ně. Ale jestliže redakce cílí také na zákazníky/cestující tohoto průmyslu, tak proč nepsat také pro ně?

Jiří Kuba

Je I vždy líto vlakového personálu, když se něco dráhám nepovede a oni jsou na prvním místě, kdo dostane držkovou. Většina z těch, kteří se na ně vrhnou, si neuvědomí, že oni jsou ti poslední, co s tím mohou něco udělat… Jsou to jen lidi jako my a schytají to na první dobu…. Těm co za to mohou, proč třeba nefunguje místenkový system, se nic neděje…

J.L.

To je ale normální. Když se lidi naštvou na Boha, zmlátí kostelníka.

Axel

Dobrý den, vůbec nezpochybňuji že mají „tvrdý chlebíček“ lidé pracující ve službách a to zejména na pracovních místech pro kontakt se zákazníky. Nicméně vůbec nechápu proč tito lidé (=vlakový personál) občas volí řešení, že při problémech zůstanou někde zalezlí, tak aby se vyhnuli kontaktu s (právem rozezlenými) zákazníky. Příklady jsou v této diskuzi, a taky já mám osobní zkušenost, že při 4-hodinové jízdě vlakem se při problémech (např. jede úplně jiný vagon) občas průvodčí/-ho dočkám mnohem, mnohem později než obvykle… což mi vadí, protože dle podmínek firmy ČD mám podat reklamaci u průvodčí/-ho… a ten občas volí řešení, že mě… Číst vice »

ukojesita

Ano. Ovšem musíte také chápat, že podobné požadavky mají i ostatní, (třeba i 50 osob) ,že přesadit cestujícího v totálně narvaném vlaku není jednoduché, a to nemluvím o tom, že je ve vlaku souběžně mnoho dalších problémů…Takže je mnohdy na nápravu ve vlaku již pozdě .

Axel

@ukojesita… „přesadit cestujícího v totálně narvaném vlaku není jednouché“…. zaměňujete přičinu a následek – příčinou je jak moc/málo poskytuje dopravce (ne)kvalitní služby a zejména jak (ne)přesně dodržuje kvalitu/úroveň služeb, kterou sám dopravce nabízel potencionálním zákazníkům (=cestujícím). Jinými slovy – je nepřijatelný přístup: „když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají“ P.S. Dovolím si opravit Váš omyl: jde o to, že cestující nemají požadavky. Cestující akorát trvají na prostém faktu = aby dostali kvalitu/úroveň služby, kterou objednali z nabídky dopravce… Opakuji, že netvrdím, že dopravce musí nabízet špičkové služby, ale pokud bude nabízet „Bčka“, tak ať dopravce počítá že přijde o část cestujících,… Číst vice »

ukojesita

Jen se snažím o pohled z druhé strany. Vy máte přirozeně pravdu. Dopravce není dlouhodobě schopen garantovat služby, které nabízí, to je prostý fakt. Z pohledu průvodčího však cestující, kteří si jistě oprarávněně nárokují služby (místa), které/rá není možno ve vlaku zajistit, vznášejí požadavek. A ten již nelze v mnoha případech saturovat, jelikož to prostě není fyzicky/technicky možné. Bohužel je to hluboce systémová chyba, jejíž náprava je nejspíš zatím v nedohlednu. Nasazení ucelených jednotek, kde by spousta těchto problémů odpadla, je zdá se, na vlacích Metropolitan stále v nedohlednu. Takže zatím možná jezdit s konkurencí. Pokud s ní máte jen… Číst vice »

Karel

Pokud se někdo nechá zaměstnat ve styku se zákazníky v podvodnické, nesolidní, gaunerské a lemplovské firmě, tak potom tak nějak patří k podstatě té práce, že musí snášet zpětnou vazbu.