Glosa: Havlíčkovo ministerstvo vypouští v boji za lokálky nepodložené údaje

Ministr dopravy Karel Havlíček na nádraží v Dobříší. Foto: YouTubeMinistr dopravy Karel Havlíček na nádraží v Dobříší. Foto: YouTube

Havlíčka lze při lhaní přistihnout velmi snadno: pohledem do vyhledávače spojení.

314 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
všd

Ministr si nevidí do úst. V případě Dolní Poustevny jde o regionální trať, co vím, tady má pravdu. Ale dojíždějící jsou týdenní, ne denní. Nebo měl na mysli dodavatelské závody a ne vlastní Škodovku. V případě Rožmitálu je tu lokálka, která obsluhuje vesničky, kam autobus (téměř) nejezdí, ale mají pár desítek obyvatel. Pro vlastní Rožmitál by však byla použitelná jen v případě, že by byla prodloužena blíž centru a i tak je otázka, kolik lidí by jezdilo (podobně jako u něj v Mníšku, konečně). Pokud nějakou trať obětovat zcela, vychází mi Rožmitál a Mochov. Naopak doufám, že zachrání Mšeno a… Číst vice »

Axel

Pane „všd“,
jakože jste názoru, že je OK průměrné vytížení vlaků vyjíždějících z Dobříše ve výši 4% (tj. jeden cestující na 25-ti sedačkách)??? Jde o průměr z 3 dopravních průzkumů v roce 2019 za pracovní dny v březnu, srpnu, říjnu 2019…

… Jestli Váš názor náhodou není tak trochu podobný tomu, když si člověk připlaluje doutník tisícovkou … nevím, nezkoušel jsem to neboť nekouřím… ale je to asi zhruba stejně „racionální“, jako dávat 70 milionů ročně…

Leinad

Přesto z Vraného na Kačerov občas někdo ve vlaku stojí.
Linek, které nejezdí plné až na konečnou, je hodně. Mělo by smysl tramvaj 9 otáčet na Andělu, s tím že na Klamovku by jela sólo linka (1*T), na Hlušičkovu autobus, dál pidubus? Jistě by pak v průzkumu Sídliště Řepy – Hlušičkova nevyšlo vození vzduchu. (jenom by se cestující otrávili přestupy, někdo by jel autem, takže by obsazenost Andel-centrum zase klesla)

Roman

Autor článku ještě nezjistil že zrušit autobus jde rychleji a potichu. Kdežto s lokálkou je to složitější. Bohužel do naší obce koleje nevedou a tím pádem máme jen bus. Po několika letech utrpení se soukromými dopravci a jejich minibusy už máme krásné nové autobusy DÚK ale… První bus už nejede v ve 4:30h ale 7:15h a poslední ne ve 22:15h ale v 19h v S+N už v 16h. ( Linka duk 523). Takže do práce a zpět autem. A teď se můžete ptát proč je teda málo lidí ve vlaku nebo autobuse. A to nemluvím o tzv integrovaném systému našeho… Číst vice »

kakov

mám dotaz, tento článek vyšel proto, že autor je nepřítel ANO nebo obdivovatel pana Boreckého,

porovnávat trať rožmitál-březnice s autobusem rožmitál-příbram je trochu mimo mísu, nebo snad mají obyvatelé rožmitálu povoleno jet jen do příbrami???

kakov

děkuji za odpověď, ale v článku se píše o Rožmitál-Příbram, já spíše nemám rád příliš jednostranné pohledy a zejména jejich využívání pro podporu likvidace čehokoliv, proto mě zarazilo to srovnání, chápu, že pan Havlíček je v této snaze mírně řečeno mimo,

pro posouzení zastavení osobní dopravy na Rožmitálce je potřeba počítat spíše s jinými přepravními proudy než směr Příbram, tam je vlak o ničem,

zrovna k trase Rožmitál-Praha je otázkou jaká je po ní poptávka, protože všechny přímé busy se postupem času zrušily, kdysi třeba jezdila linka Věšín-Praha

Pavel Mareš

Súra k smrti nenávidí Statni dráhu a kopání do současné vlády je jen takový bonus.
Tady totiž jeho Žlutý Bůh nikdy jezdit nebude

kakov

osobně bych už s tímto osočováním přestal, jistě Vám neušlo, že autor udělal v tomto směru velký pokrok, že nepíše jen o RGJ, takže bych navrhoval dál již nehejtovat, osobně mi šlo spíše o věcnou stránku

Axel

Jo, a přesně o konec věcné debaty jde Havlíčkovi a spol…

Protože když odhlédneme od hádky, kterou vyvolávají, tak pak by se člověk mohl ve volném čase zamyslet nad výsledky práce Ministerstva dopravy, které od roku 2014 řídilo výhradně hnutí Akce Nespokojených Občanů 2011, … „Faltýnek pozdravuje“ (tj. plus vzít v úvahu i zbytek „prostějovské party“ jako např. Radim Faila od Okamury)…

Gajda

Tak ono se teď jen sklízí co se dlouhodobě sázelo. Jízdní řád lokálek často jak noty na buben, pravidelnost žádná. Historickej vozovej park – modernizace bez klimy na tom nic nemění, vysokej dosyp, jízdní doba často horší jak u autobusu. A ekologičnost – s toudle obsazeností, kdy v PIDu jezdí víceméně jen moderní autobusy, bude taky o dost horší. To pokud potřebuju někam jet, tak zvolím vlak jen v případě, že je nádraží těsně u místa odkud jedu nebo kam jedu a tam často stejně staví i ten autobus. Takže pak logicky zvolím to, kde se neupeču, kde pojedu kratší… Číst vice »

Filip

Hádám, že asi ani dneska neuvede Havlíček své lži na pravou míru. Místo toho na Twitteru pokračuje ve svém lhaní za pomoci stranického tisku. Je to fakt šašek.

Petr Ziegler

Chodím sem, protože vědomě lžu a urážím jiné. Má IP adresa je 178.23.220.22

Petr Ziegler

V minulosti jsem zde vystupoval jako placené hovádko pod nickem Pavlíkov, Modřejovice. Když mi zaplatíte, napíšu do diskuze o komkoliv, že je placený někým jiným.

Miky

Pan ministr je inteligentni a dobre vi, ze po roce a pul hospodareni, ktere nazvat „turecké“ by bylo urázkou polozkrachovalého Turecka, se pujde z tlustych do hubenych, ale priznat to mesic pred volbami by byla sebevrazda. Slibem nezarmoutiš a po volbách to bud uz nebude jeho problém nebo to bude stejne „vina“ Boreckého. V lásce a v predvolebni kampani je vše dovoleno.

Axel

Tak inteligence automaticky neznamená, že člověk řádně spravuje věci veřejné

… Například pana Miroslava Sládka považuji za dosti inteligentního,

Nicméně jeho působení jako komunální politik nebylo úspěšné…

V roce 2002 kandidátní listina v Útěchově (část Brna) s účastí pana Sládka obdržela dosti vysokovou důvěru útěchovských voličů.

Nicméně o důvěru přišli a v dalším volebním období komunálních voleb (v roce 2006) už pan Sládek vůbec nekandidoval… a raději se odstěhoval jinam…

xyz

Slánek byl zjevný manipulátor, který svá slova pečlivě vážil s ohledem zalíbit se své skupině voličů.

Axel

Je rozdíl být inteligentní a pracovat tak že se nemusí stydět … a tím, pokud svoji inteligenci používá k nedobrým věcem…

Vít Jůza

Pamatovat si někde z Katusic, že se vlakem dá jezdit do Škodovky, a používat to pak ve Šluknově, to je fakt dobrý fór.

prag

Dobrej fór je ulpívat na místních detailech, když běží o nějakej obecnější problém či princip 😀
Tady je jeden lokální: „Vlak je přímý spoj. Ranní vlak využívají hlavně studenti, kteří pokračují dále do Rakovníku. Vlakem jedou zhruba 22 minut. Autobusem jedou přes 40 minut, protože ranní spoj je takříkajíc vyhlídkový a objíždí všechny vesnice,“ uvedla starostka Čisté Blanka Čebišová.

Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/stredocesky-kraj-rusi-vlakova-spojeni-mnohdy-nevyjedou.A210823_080925_ekonomika_vebe

Svojsin

Spojení z Kralovic by mělo být rovnoměrně zajištěno po celý den. K tomu vlak není potřeba a bus 40 minut nejede. Paní starostka si najde zrovna to jediný co se jí hodí a co je docela lehce řešitelný… Přitom pro většinu lidí je cesta na vlak další čas, o jinych vesnicich na trati nemluvě.

Jirka

Zrovna minuly pátek jsem jel z Čisté. Raději vlakem. Vlak jede rychleji. S tou vyhlídkovou jízdou má paní starostka pravdu.

Ivan

V momentě, kdy bude vlak nahrazen autobus, nemusí být „vyhlídkové“ všechny autobusové spoje.

Jirka

Nemyslím si. Těch vesnic okolo, je prostě až moc. Dobře si pamatuju balíku na trati 162. Náhradní autobus jezdil téměř shodnou trasu a stejně byl pomalejší.

Jirka

Výluku… Autokorekce:-/

kakov

ono je jedna věc jezdit náhradu za vlak, a jezdit linku, která primárně není tou náhradou za vlak

tady se musí použít určitý individuální přístup

Svojsin

Kterým spojem? Většina lidí jezdí busem a ten tam stejně bude dál. Linka z Kralovic jede přímo do Rakovníka.

Míra

Autobus 571, který veze děti do rakovnických škol, 40 minut jede (Čistá 6:48 – Rakovník 7:28). Spojení Kralovic a Rakovníka nemusí být zajištěno po celý den rovnoměrně, když školy v Rakovníku začínají výuku ráno.

Marian

Milí odborníci, nestálo by za to, všechny vlaky zrušit a zadupat do země, místo toho všeho zavést všude VRT, ve městech všude vybudovat široké bulváry pro osmipruhové silnice a čtyřpruhové cyklostezky? K tomu jako doplněk autonomní taxíky a silnice osázet blilbordy sdělující, že za vaše pokakaný životy může estébák Babiš? K tomu by pan Sůra mohl napsat čtyři zcela nestranné a nezaujaté články, jak už teď opravdu bude lépe, protože ta jediná škodná široko daleko už je konečně v Krymu 🙂

Ivan

Zapomněl jste na prášek?

Marana_CZE

Jo, ty cyklostezky ve městě, kdyby nám začal Havlíček vytvářet ve velkém množství (ne že v Brně máme 5.5 cyklopruhu a dvě cyklostezky) tak bych si nestěžoval a klidně mu poděkoval….

Vladimír

Ale jo, proč ne?

Já, kdo jiný

Na co autonomní taxíky? Já bych se raději teleportoval.

Martin

Multi Karel je mimo.

jal

V této debatě je zajímavé, že lokálkobijci tvrdí, že v busu absence WC nevadí , ale nevakuové WC v 810/811 je zásadní problém. Možná by tedy stačilo WC zamknout a tím by se toto vozidlo dostalo na úroveň busu. A tlak na rušení by ustal. : – )

Axel

Možná jste si spletl diskuzi.. Tady je řeč o nekonzistentnosti slov (a činů)

Např. že pan Havlíček považuje za správné, že vlaky z Dobříše vyráží obsazeny v průměru ze 4% (tj. jeden cestující se veze na 25-ti sedačkách)… Připomínám, že jde o údaje z roku 2019. A připomínám, že Akce Nespokojených Občanů personálně obsazuje Ministerstvo dopravy od roku 2014. A hatemankou Středočeského kraje (kam patří město Dobříš) byla od roku 2016 paní Pokorná-Jermanová, coby souputnice pana Havlíčka…

Výkolejka

Tak aniz bych chtěl nejak zvelicovat dulezitost vlakoveho spojeni do Dobříše, tak je třeba rict, ze to operovani s % obsazenosti je celkem zkreslující. Regionova trio co ma 135 mist k sezeni vyprodukuje uplne jine procento nez kdyby tam jezdila napr. 811 s poctem mist k sezeni 45. Naskyta se otazka proc tam kraj dlohodobe a bezhlave posila takto kapacitni jednotku.

malý bobeš

Nabídl mu dopravce nějakou jinou, alespoň částečně nízkopodlažní?

Výkolejka

Dopravce nabizi zakaznikovi nebo zakaznik poptava u dopravců?
Pri tak malem poctu cestujich si myslim, ze je lepsi ozelet nizkopodlaznost a ušetřit. Na jinych linkach to tak kraj klidne dělá.

Axel

Pane Výkolejka, myslíte jako že pravidelní cestující ve Středočeském kraji, kteýrm od srpna 2021 byly zdraženy měsíční průměrně o 19% by si rádi připlatili další peníze, aby zbylo na cca 50 milionů ročně, aby do Dobříše dál jezdily téměř liduprázdné vlaky???

Výkolejka

Neco takoveho jsem nekde psal?
Snazim se od znalejsich místních poměrů zjistit jaka je tam situace. Diky za tu statistiku obsazenosti. Ja jen upozornoval na to ze % obsazenost neni uplne vypocidajici. Coz se potvrdilo když njsem zjistil ze tam jezdi trio.
Anco se tyce zdražení o 19% tak to je jen vysledek nepochopitelného dlouholetého nezdrazovani.

Axel

Jste-li přespolní (tak jako já), tak asi se nedoberete lepšího poznání situace než: že není jednoduché rozhodnout, kterou část linky Dobříš-Praha zachovat… a kterou část této linky nahradit autobusy…

V každém případě, i z povrchního porozumění situaci je vidět, že pan Havlíček „kecá“ a to tak uboze „kecá“, že je vidět, že nás běžné lidi považuje za naprosté idioty, které „opije rohlíkem“…

Výkolejka

No ja se panem Havlíčkem a jeho lokalkovou snahou moc nezabývám. Jen me zajimala realita teto tratě.
Snažil jsem se vas upozornit na to ze operovat s temi 4% není šťastné. Oni ti co jezdi do Dobříše nemuzou za to ze jim tam jezdi to trio ve kterem se ztratí. Navic z výchozí stanice smerem k velkemu mestu nemuze vlak odjet moc obsazen protoze plati ze lidi po ceste přibývá a v druhem smeru je to opačně. Ale tady jsou ty pocty samozřejmě slabé.

Axel

Chápu Vás…Jde Vám o věcnou debatu, která je vždy lepší než politické výkřiky…

Tak tedy ať skončí politická bramboračka (kterou začal pan Havlíček), aby mohla proběhnout věcná debata založená na faktech, nikoliv na dojmech… Moc rád si takovou debatu přečtu. Předem díky…

medical_examiner

Tak.
Přes 10 let se nezdražovalo a teď se diví.

Jak ale obecně počítat tarifní jízdné?
Podle jakého vzorce?
Délka pásma v km x Pišvejcova konstanta?

Míra

Nezdražovalo se pochopitelně. Bylo třeba prosadit „integraci“ a jeden z argumentů byl, že se jízdné nebude zvyšovat, naopak se bude jezdit někde levněji.

Kernteriér

Však to právě kraj chce. A místní šotoúderce se to nelíbí.

Kernteriér

To je fakt. Šukafon by vygeneroval úplně jiná čísla. Tedy ta absolutní. Percentuálně možná taky…

Výkolejka

Tak snad chápete ze pokud pocitate % obsazenost na konci trasy z jednotky ktera je“dimenzovana“pro pocty cestujicich v nejvyuzivanejsim useku ze vam zadne slusne % nemuze vyjit.

Axel

Odhadnul, že vzhledme k nyněšjí rozpočtové krizi Středočeského kraje, ani tak nejde o %, ale o úsporu v řádech desítek milionů (tj. je-li relativně slušnou alternativou bus, tak ať jezdí bus za 20 milionů ročně, než aby jezdil vlak za 70 milionů ročně)… Nevím jestli je toto řešní úplně správné… Otázkou je, zda-li je dost čas na hledání lepšího „menšího zla“, vzhledem k tomu, že už letos činí náklady na dotace pro regionální dopravu cca 40% z disponobilního rozpočtu Středočeského kraje… A brzy výrazně stoupnou náklady na regionální vlaky … Pro srovnání: před pár lety – než Pokorná-Jermanová uzavřely nynější… Číst vice »

Výkolejka

No a neprijde vam ze tak jednoduche to byt prece nemůže? Jako ze by uzavrenim dlouhodobych smluv tak zasadne vzrostly naklady? Neni ta chyba i jinde? Napriklad to ze nerostlo jizdne ale logicky vzhledem k inflaci naklady dopravcu rostou.

Kernteriér

Jistě. Ale to absolutní číslo je úplně stejně mrzké jako ta procenta. To bys tam musel poslat šlapací drezínu, aby aspoň procenta za něco stála.

prag

Trio tam jezdí proto, že duo nestíhá jízdní doby (občas je nasazeno z nedostatku provozních vozidel a je to trága) a to jezdim už na úseku, kterej je víceméně s kopce a po rovině, přes kopec to musí být úplně šílený. To by právě solo 810 zvládala daleko líp, ale na některých spojích by zas byla na stojáka daleko před Vraným.

prag

Takt nejde o samotnou Dobříš na hradské, ale o osídlení Huť až Rymáně, kde smysluplná bus linka docela chybí.

medical_examiner

Na úroveň autobusu by se 810 hlavně dostaly jízdou bez průvodčího.
Někdo to tu ten rozdíl vyčíslil na 17 Kč/vlkm…

Josef Trögl

Každému ministerstvu prospívá, když ministr resortu rozumí… Bohužel to není pravidlem.

Petr Čížek

Nejvíce tomu rozuměl jistý Bárta (tomu někteří nadšeně tleskali, že) a někteří před ním (Bendl či Hřebíček) po něm (namátkou Šmerda, Dobeš, Žák či Kremlík). Kam se na ně Havlíček hrabe.

Petr

No krytka mne velmi těší je zde vidět kdo uvažuje ekologicky už pán Sousedík vyvinul hybrid Slovenskou Střelu kterou zavrhli dnes žije na jejím základu vinili Bytové náhradu je vidět co jsme za hloupý národ vis vláda ČR všem státům vlest do p….a nic jiného neumíme měli jsme se řídit řadami Bati byli bychom jinde

Výkolejka

Hybrid slovenska strela je hybrid protoze kombinuje mechanický a elektrcky přenos. To nema nic společného s hybrydnim pohonem v dnesnich autech jehož nejdulezitejsi casti je baterie a schopnost rekuperovat.

Rudolf Tuček

Ten váš příspěvek je psaný češtinou?

ABC

Husákovštinou

Kajman

Nemyslím si to, odhaduji to spíše na strojový překlad z nějakého exotického jazyka.

Jaaaa

Havlíčka jsem dnaska viděl u Moravce a ty lži, vykrucování a skákání do řečí byly na přesdržku. Jsem přesvědčen, že je stejně velké bezpečnostní riziko jako Zeman.

Výkolejka

Ministr dopravy co obhajuje z niceho nic lokalky je bezpečnostní riziko? Jak prosím vás?

Leinad

Voliči, kteří věří kravinám, jsou riziko.
Bohužel, parlament je plný kecalistu a populistu

Jaaa

Ne, problém byly jeho řeči a vykrucování se k dostavbě Dukovan.

Petr Čížek

Já jsem pochopil, že ty Dukovany dostavět musíme. Nevím, v čem se Havlíček vykrucoval, ale pochopil jsem, že to, co tam vyprávěl ten senátor od Pirátů, byly jenom zelené, nekonstruktivní teorie, neřešící energetický problém České republiky.

Petr Čížek

Uklidněte se, prosím.

ajemgut

Tohle je dalsi tendencni članek pana Sůry, který kdysi na idnesu bojoval za Regiojet a momentálně obhajuje ultralevicovou ideoologii koalice Pirstan a jejich paradoxni napad pana Boreckeho na likvidaci železniční dopravy středočeského kraje. Na každého jednou dojde 😉

Svojsin

Ten vlakodrom ve stč. kraji, který bude samozřejmě většinově pokračovat, je likvidace železniční dopravy?

_Pavel_

Tady s panem Sůrou plně souhlasím a jsem za tento článek rád.

Axel

Pane „ajemgut“… není lepší si nejdřív zjistit co konkrétně prosazuje pan Borecký???
https://zdopravy.cz/rozhovor-na-seznamu-trati-k-redukci-jsou-ty-po-kterych-jezdi-mene-nez-2500-lidi-tydne-rika-stredocesky-radni-82188/

Axel

P.S. „Likvidace železniční dopravy“ je IMHO úplně něco jiného než letos představený zájem Boreckého o nové vlaky pro střední Čechy – např. pro Berounsko a pro Kralupsko…

https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-a-praha-objednaji-u-cd-nove-vlaky-pro-kralupsko-a-berounsko-84299/

Lemmy

JAK může někdo být tak neskutečně blbé, nebo zároveň i prolhané hovado jako ty a označovat ukončení provozu na pár zcela okrajových a minimálně využívaných lokálkách za „likvidaci železniční dopravy Středočeského kraje“?

Ondřej

Samozřejmě že to likvidace je a zcela cílená. Už jenom načasováním sčítání v roce 2019, kdy leckde probíhaly dlouhodobé výluky…

Axel

Dopravní průzkum (sčítání cestujících ve vlaku) na lince Dobříš-Praha probíhalo v roce 2019 celkem 3x, a to:
– březen
– srpen
– říjen.

Výsledkem je průměrné využití v roce 2019, kdy vlak vyjíždějící z Dobříše byl využit ze 4% (= jeden cestující na 25 sedaček)

Výkolejka

A jak to pokracovalo smerem ku Praze?

Gale

Z Čísovic (odkud bude provoz zachován) je průměrná obsazenost 9%..

Výkolejka

Tak ted uz to chce jen vedet jaka je kapacita. Díky.

Gale

Jednou denně (Os 2004) Regina třívozová+dvouvozová, jinak (13x denně) třívozová. Průměr z Čísovic vychází na 10 lidí na vlak..

Výkolejka

Tak ne ze by ty pocty cestujicich byly nejak ohromujici ale proc tady teda jezdi trio? Onen usek by obslouzila slušně zrekonstruovana 810 a uz by ty % obsazenosti vypadala lepe 🙂

Gale

To se mě, pouhého zrnka substrátu z okolí, už ptáte moc.
Tipnul bych si, že to bude mít něco do činění s požadavkem půlhodinového taktu do Vraného, kde je často i trio dost narvané..

Axel

viz data z dopravního průzkumu za březen, spren a říjen 2019
https://www.idsk.cz/resources/Anal%C3%BDza%20vyt%C3%AD%C5%BEen%C3%AD%20trati%20210.pdf

Ondřej

No a postupně v každé další zastávce obsazenost narůstá a proto je ranní spoj dokonce dvě spojené regionovy, aby to do Prahy pobral…

Axel

Tak si to spočítejte sám …

https://www.idsk.cz/resources/Anal%C3%BDza%20vyt%C3%AD%C5%BEen%C3%AD%20trati%20210.pdf

P.S. U Vás ve Středních Čechách jezdí nějaká mini verze RegioNovy?

Neboť když si to spočítáme, tak CELODENNÍ součet odvezených cestujících vlakem z Dobříše byl průměrně 97 cestujících

… Jinými slovy mi připadají velmi velmi velmi nedůvěryhodné Vaše slova, že je nezbytné, aby z Dobříše vyjížděl vlak sestávající ze 2x Regionovy, když CELODENNÍ průměr se ani zdaleka nepřibližuje kapacitě jedné RegioNovy

… Nebo jste si spletl datum, a myslíte si, že Apríl???

Axel

Oprava – sekl jsem se… Součet odvezených cestujících vlakem za celý den byl 73 cestujících (výše jsem se přepsal a napsal jsem 93 cestujících)…

Pro srovnání – součet celkové kapacity vlaků z Dobříše za celý den činil 1.755 sedaček…

Čili kolikpak činí 73 cestujících odvezených na 1755 sedačkách???

4%

percula

Naprosto s panem v Surou v tomto pripade a Boreckym celkové souhlasím.
A ministr Havlicek? Stačí si vzpomenout za koho je ministr. Nepravdy a výmluvy jako celá ta partaj ( až na pár výjimek z nichž většina už u této strany skončila.)

Daniel Jablonecký

A navrhnul pan ministr, že ty spoje objedná stát? Nebo přišel s nějakým SYSTÉMOVÝM řešením, jak ty lokálky dál financovat? Ne? Tak pak je to pouze trapné a nedůstojné divadýlko o ničem. Přesně ve stylu ANO.

Gwann

ale tady samozřejmě o nic jiného než trapné divadylko nejde. viz lithium před minulými volbami. kolik toho ten zmetek už zařídil, že se vytěžit. kulove s prehazovackou leda tak

Axel

Hnutí ANO obsazuje personálně: – Ministerstv dopravy od roku 2014 dodnes – Středočeský kraj od r. 2016 do r. 2020 Výsledek? Masivní investice do kolejí z Dobříše… v roce 2019 průměrná vytíženost vlaků z Dobříše 4% (tj. 1 cestující na 25 sedaček). Na téže lince z Mníšku p. Brdy prům. vytíženost 6%. V roce 2021 pan ministr Havlíček – bydlící v Mníšku p. Brdy – bez jakkýchkoliv argumentů obhajuje pokračování provozu téměř zcela prázdných vlaků z Dobříše/Mníšku… A to v situaci, kdy Pokorná-Jermanová v roce 2019 uzavřela „báječné“ smlouvy (např. do r. 2029) a to za částky, na které už… Číst vice »

Ondřej

Jak často p. Axel na této lince jel? Přijeďte se svézt ráno ve špičce, uvidíte, že zdvojená regionova rozhodně není prázdná …

Axel

Jakože krajská koalice ANO/ČSSD/KSČM zadala „cinklý“ dopravní průzkum za březen, srpen a říjen 2019 (tato koalice s hatemankou paní Pokornou-Jermanovou) vládla 2017-2020? Součet všech cestujících odvezených vlakem z Dobříše činil v průměru 73 cestujících ZA CELÝ DEN… Součet kapacity všech vlaků vyjíždějících v pracovní dny z Dobříše činil 1755 sedaček… Tj. využito je 4% z celkové kapacity vlaků… P.S. U Vás jezdí nějaká mini-mini-mini Reginova, která má míň než těch cca 80 sedaček??? P.P.S. Já netvrdím, že je nezbytné zrušit celou linku – to si netroufnu posoudit neboť jsem přespolní… Ale i jako přespolní vidím tu naprostou idiocii, kdy se… Číst vice »

Gale

Předřečník má kus pravdy v tom, že velmi podstatnou část z těch 73 lidí za den odveze právě ranní zdvojená souprava Os 2004.. 🙂

Axel

Já tedy jezdím RegioNovou… A vím co to je narvaná Reginova, když někteří cestující se svezou pár kilometrů, takže se vezou poblíž dveří… A věřte mi, že na 73 cestujících není třeba 2x RegioNova… Nicméně toto není až tak podstatné… Zásadně podstatnější, je že už letos ve středočeském krajském rozpočtu chybí spousta peněz na dotování krajské regionální dopravy… A bude hůř, kvůli rozhodnutí Babišovy vlády, které v příštích pár letech výrazně zdraží regionální dopravu… Tj. někde se škrtat musí. Ledaže by cestujících zůstalo stejně (nebo přibylo) a ledaže by cestující projevili ochotu si opět výrazně připlatit, poté co letos od… Číst vice »

Gale

Určitě netvrdím, že je „dvojička“ potřeba, natož že je narvaná.
Jak píšu kousek vedle – omezení úplně chápu, až na to zaříznutí zrovna v Čísovicích (kde není ani místní frekvence, ani žádný přípoj).
Dobříška funguje jako fajn alternativa pro cestující s cílem na pražském pravém břehu Vltavy, už tak od Hraštice, ale dlouhodobě trpí dost špatnými přípoji a je snadno nahraditelná, proto není nijak divu že je mezi prvními „na ráně“..

Axel

Jakože byste viděl jako racionálnější, aby konečnou byla jiná zastávka než Čísovice?

V čem by to bylo lepší … např. je u vlakového nádraží v městě/obci xyz zrealiazovatelné zbudovat přestup hrana/hrana na bus? A je poblíž dost místa na P+R?

Nebo jsem na něco důležitého zapoměl? Je to dost možné – jsem jen obyčejný cestující, který svým příbuzným/známým vykládá svoji zkušenost, že (dálkové) vlaky už nejsou zdaleka tak hrozné a že leckdy je lepší použít hromadnou auto než auto…

Gale

Určitě, vhodnější by byla kterákoli jiná stanice. Buď prodloužení do Mníšku, kde už teď něco jako P+R funguje a místa je dost. Ani by nemusel jezdit bus do města (jako že 447 stejně přípoj k vlaku nikdy nebyla), to by řešila „dobříšská“ 488 z Rymaně, kde je to víceméně ta hrana-hrana.
Nebo zkrátit až do Měchenic a navázat midibusem Měchenice – Sloup – Čísovice – Mníšek s přípojem na bus do Dobříše.
Obávám se však, že nás čeká lowcost varianta, mírě přibude 449 a 488, odstraní se jejich těsný nepřípoj a bude ušetřeno.
A Bojováci to odnesou tak jako tak..

Axel

Nevím, jak funguje domluva s krajskými politiky ve Středních Čechách… v každém případě by určitě nebylo od věci co nejrychleji sepsat petici s podpisy místních plus konstruktivní návrh kde vzít chybějící prachy v krajském rozpočtu… Tipnul bych si, že návrh na projednání petice by neodmítnul Borecký či krajský politik

V každém případě ještě jednou díky za faktický názor…

medical_examiner

No jo. Ale když se musí miliony cpát spolkům, neziskovým organizacím…
Tak pak nejsou peníze na důležité věci…

medical examiner

Nepochybně.
Třeba jak máme rozumět výdaji 300 000,-Kč jako „dary do zahraničí“.

Axel

Myslím, že hlavním zdrojem vyhazování peněz je blbé řízení… např. v době epidemie by bylo naprosto logické zavést „dálkové“ nahlížení do spisu, což se ale nestalo… Mluvím o tom, že např. soused podal žádost na něco a bylo zahájeno stavební řízení – „dálkové“ nahlížení do spisu by bylo, že soused stavebníka – člověk který má zřízenu datovou schránku – podá na stavební úřad prosbu, aby obsah spisu dostal v naskenované podobě do své datové schránky… Relativně primitivní věc (chce to podavač do skeneru a povinnost aby projektanti dodali na Stavební úřad dokumentaci i v elektronické podobě)… ale Babišova vláda to… Číst vice »

Jiří Kocurek

„Na odpověď, proč ministr lže, čekáme a rádi je zveřejníme.“

Tak to jsem zvědav, co bude dřív, jestli tohle nebo narovnané Bezpráví. Raději ale ty koleje.

medical_examiner

V roce 2040, kdy se už opravdu budou R i Ex jezdit z Chocně do Ústí n. O. rovně (tj. tunelem), bude celé ANO v horoucích peklech…

Jaaa

To záleží na tom, kdy Babiš umře (stářím).

Axel

Myslím, že toto datum není podstatné. Neboť Anton Rakický má relativně dost příbuzných, myslím…

Petr

Lokální tratě mají smisl ale neesmi je řídit ministr dopravy A pán Borecký dva nymandi v dopravě musí to mít v rukou lidé co mají praxi a slušnosti v dopravě a hlavní důraz musí být kladen na navazující připojení s přestupem do 10minut a ne 45 až 55 jek jé tomu V50/procentech přípojů tím odstavili již 30/ procent tratí od provozu lokální tratě jdou provozovat za nižší cenu než je autobus to dokazuje i vivoj a technologie co již ukázali angličtina jenom občané ČR jsou asi hloupi a věří Ano Pirátům a další bandě korytarum

Axel

Když srovnáváte ministra celostátní Babišovy vlády a radního středočeského kraje, tak jste psychicky zdráv?

Já tedy nezaznamenal, že by pan Borecký používal nepravdy
https://zdopravy.cz/borecky-nelikvidujeme-verejnou-dopravu-ve-stredoceskem-kraji-neexistuje-zazracne-vychodisko-85876/

Vy jste našel nějaké nepravdy, které tvrdí pan Borecký?

Pavel

Kristovanoho…

Lol Phirae

Pro absolventy zvláštní školy musíte mít pochopení. 😛

Petr

Vážený jmenovče, nadávání Vám nepomůže. Postačí, pokud navrhnete nějaký rozumný koncept. Který dáte na papír a zveřejníte ho .

Jiří Kocurek

A bude se to dát číst. Z jeho příspěvku bolí oči, hlava i rozum.

Ivan

Nejde vůbec obsah – k tomu se ani nedá dostat přes vaši hotentotštinu, která místy vzdáleně připomíná český jazyk (a tím jej uráží).

Petr

Nechtěl jste dát tento příspěvek, k příspěvku mému jmenovce?

Rudolf Tuček

Zkuste si to po sobě přečíst.

Ivan

Vy věříte tomu, že umí číst?

Petr

Nemyslel tím rozdílem, onen fakt, že „Od 1. 8. 2021 rozšiřujeme možnost nákupu jízdenek PID ve vlacích Českých drah. Tato novinka se z technických důvodů prozatím netýká linek v oblasti Příbramska (S60, S66 a S67), kde je prodej jízdenek zajišťován automatem na jízdenky ve vlaku.“ Tedy, že na 204 a 200 nekoupíte PID, jinde než v pokladně ČD, nebo v aplikaci?

Petr

Aha tak to nedává smysl.

Jaaaa

To záleží, co všechno započítáte do nákladů na bus a na vlak.

Kernteriér

To je fakt. Pak vyjde ten vlak natolik draze, že se nebude o čem hádat.

medical_examiner

Právě že ne…
Ty věčné opravy silnic a dálnic taky nejsou zdarma.
Stejně jako ta autobusová taxi pro milované seniory…

Kernteriér

100x opakovaná lež se pravdou nestane ani na tomto fóru.

Ondřej

A z Rožmitálu se dá jet jenom do Prahy?

Jaaa

A proč mi to neukážete vy, když tvrdíte, že bus je levnější než vlak?

Externality z provozu železniční i autobusové dopravy jsou známé.

Bus má o 1/3 – 2/3 větší dopad na okolí oproti vlaku.

https://cedelft.eu/wp-content/uploads/sites/2/2021/03/CE_Delft_4K83_Overview_transport_infrastructure_expenditures_costs_Final.pdf

Vy se pořád tváříte, že jediné náklady na autobus a vlak jsou ty, které přímo platí kraj za objednávku autobusu a vlaku. Ostatní náklady podle vás neexistují.

Gale

To musíte z Rožmitálu použít dosud neintegrovanou D23 do Příbrami a dále pokračovat na lístek včetně pásma P, pak Vám to vyjde 🙂

Petr

Lokak

Filip 38

Chudák pan ministr. Dělá ministra dopravy na půl úvazku, oboru se předtím nikdy nevěnoval a teď ho ještě nasadili jako lídra kandidátky ve středních Čechách a zadali mu, že má bojovat proti rušení lokalek. A ti hnusní novináři mají ještě tu drzost mu prokazovat, že neví, o čem mluví..

Nejhorší je, že lidi takové politiky chtějí. Rozumný premiér by takového člověka nenavrhnul do vlády a rozumný prezident by ho nikdy nejmenoval ministrem. Jenže lid si nezvolil rozumného prezidenta a rozumného premiéra.

***** Petr

Na úvodní fotce KH je vada nebo se mu práší od pusy ?

Geralt

Asi je to nepopulární názor, ale já jsem zastánce zakonzervování málo využívaných tratí bez potenciálu. Prostě trať kde během jednoho dne projede čtyřikrát v každém směru poloprázdná regionova, kde nákladní doprava je nulová a ještě ta trať vede v souběhu se silnicí II. nebo dokonce I. třídy, tam do té železnice nemá smysl dávat ani korunu. Jsou to vyhozené prachy které by se daly účelněji použít jinde. Typický příklad takové trati je trať Olbramovice – Sedlčany.

Lemmy

No a zrovna ta je díky napojení na rychlík a neexistenci D3 jedna z nejživějších…

Gwann

tak zrovna tady mi to přišlo celkem vytížené…třeba proti msence

***** Petr

Tak podle relevantních dat je to mikrobus , maximálně autobus . Ten jede o stovku na kilometr levněji a není méně pohodlný . Platit provoz ze svého asi by jsi měl na věc jiný pohled . Nebál bych se autobusu , není to nepřítel .

Jaaaa

Chtělo by to trochu aristoteliánské filozofie, abyste to s tou potencí nepřehnal.

Brian Griffin

Promiňte, že ruším: které mezinárodní rychlíky jezdí po trati Rumburk – Šluknov – Dolní Poustevna?

Brian Griffin

Aha, už jsem tu formulaci pochopil, dotaz ruším.

Jarda Š.

Z Rožmitálu do Prahy je opravdu cestování vlakem levnější než autobusem, protože vlakem jede jen ten, kdo má režijku a času nazbyt.

Gwann

anebo nesnáší busy (můj případ)

Jarda Š.

Kdo nesnáší busy, může jet autem, protože jde o minoritu, která silnice nijak podstatně nezatíží.

Jiří Kocurek

… a v případě letadel buď přetrpět nebo neletět vůbec. Asi sotva se kvůli takovým lidem bude stavět želznice přes Beringovu úžinu, aby byl vlak z EU do USA.

Jaaaa

Letadla jsou ZDO?

Miroslav Zikmund

Budete se divit, MSK má tuto fikci při obhajobě záměru na letecké spojení Ostrava Mošnov – Vídeň. Přitom při započítání cestovní doby centrum – letiště, odbavení, let, cesta do centra vyjde vlakem EC nastejno …. a za něj MSK nic neplatí ….
O něčem podobném uvažoval i JMK – dotace leteckému dopravci zato, že bude létat do Tuřan …. prý to je analogie ZDO ….

Gwann

pokud má auto a hlavně řidičák

medical_examiner

Což bude čím dál tím dražší…😈

Jaaaa

Jj, 10 % je pro pány jako je Jarda Š. nic. Vozíčkáře, slepce nebo matky s kočárky taky můžeme ve VHD ignorovat.

Lemmy

Matky s kočárky, slepce a vozíčkáře z autobusu vyhoděj?
Co jsou to zase za myšlenkové veletoče?

Jaaa

Myšlenkový veletoč je jasný. Prostě 5 % cestujících budete ignorovat, protože se vám nehodí, ale místo toho budete šermovat 1 % jiných zákazníků.

Opravdu stejný metr na všechny, že.

bkv

Oni nemůžou jet třeba autobusem?

medical_examiner

Aby tam tomu řidiči nebylo smutno…

medical_examiner

No…matek s dětmi zas tak moc málo není…
Takže háky na kola budou odebrány a prostor přeznačen na prostor na kočárky.

Ivan

Ano, v mnoha vlacích jsou ignorování dodnes. Vyndejte si tu hlavu konečně ze zadní části těla a zjistěte si aktuální podíl nízkopodlažnosti u nás ve vlacích, regionálních busem a v MHD.

Jaaa

Samozřejmě, takže kočárky jo (1% cestujících) , slepci jo (0,1 % cestujících), vozíčkáři jo (0,1 % cestujících).

Ale lidem, kterým je v buse nevolno (5 % cestujících), těm nakašleme.

Co kdybyste si tu hlavu ze zadní části těla vyndal vy?

Jiří Kocurek

A to je zdravotní nebo psychický problém?

Gwann

busy? obtížne překonatelny odpor. který se daří překonat…jen když poblíž není vlak a chůzí pěšky to je fakt daleko.

ale stavět kvůli mně nějakou novou kozí dráhu fakt nemusíte, ani ten most přes uzinu provozovaný sirokorozchodnym sukafonem či hydrou netřeba…

Arnošt

Havlíček před volbama „bojuje za lokálky“, tak mu skočte na špek. Po volbách půjdou do kytek tak jako tak…

medical_examiner

To půjdou…ale ČSSD že Sněmovny…

bkv

Text už je upraven…
„Modernizovaná přeshraniční Dráha národního parku Českosaského Švýcarska zlepšuje spojení nejen v Ústeckém kraji, ale v celém regionu. Z modernizovaného nádraží v Rumburku jezdí také vlaky do středočeské Mladé Boleslavi, kam mohou mířit i zaměstnanci společnosti ŠKODA AUTO.“

Ondřej

Koukám, že Vaše antipatie k ministrovi nabírají na rozměrech, zkuste se od politiky oprostit, bude se Vám lépe dýchat. A lokálky nechte radši napokoji…Kolik Vám nasypali za tyhle tendenční články?

Ondřej

Ach jo🙁 Místo odpovědi pokus o ironii..

Ivan

A jakou odpověď jste na svůj dementní dotaz čekal??

Ondřej

Škoda že si nevšímáte těch lží na všech stranách…

Ondřej

Například Středočeského kraje…

Ivan

Naopak, těch vašich lží si všímají všichni.

Lemmy

Dělat z nejzoufalejších lokálek politikum začal Havlíček, prostou logikou je to poměrně jasné…

Axel

Nejhorší je, že spousta jiných železničních tratí jsou mnohem životaschopnější, ale jestli pozornost se vyplýtvá na „nejzoufalejší“, tak i ty životaschopné linky možná nepřežijí, až se v praxi za pár roků projeví nynější rozhodnutí Babišovy vlády…
– elektrobusy
– ECTS brzo a všude
– přepnutí napájení (a proto prý je výhodnější koupit nové vlaky namísto části CityElefantů… těch starších)…

Prostě už nyní ve Středních Čechách chybí peníze na dotování regionální dopravy… A bude hůř kvůli rozhodnutím Babišovy vlády…

medical_examiner

Kolik má chybět?
Já našel v krajském rozpočtu za loňský rok úspory za 33 miliard…

Axel

Nejsem volič ve Středních Čechách, tak snad Vám bude pomůže v hledání údajů tento subjektivní názor pana Boreckého (STAN)
https://zdopravy.cz/borecky-nelikvidujeme-verejnou-dopravu-ve-stredoceskem-kraji-neexistuje-zazracne-vychodisko-85876/

Petr

jmenuji se petr hejl a rád prudím

Gwann

ale největší bizar…to jest dojíždění vlakem Rumburk-Bolka (a to ještě na hlavní, skoro nejdál jak to jde od brány fabriky)…tam furt je.

kdyby napsal jak tím jezdit turisté nebo modeláři k tilligovi, neřeknu ani popel.

takhleje furt za dementa.

Bedřich

Vždyť už je to jedno, volby jsou za rohem, za 10 let si na pana Havlíčka už ani nevzpomenete. Upřímně, vzpomene se dnes někdo třeba na ministra Antonína Peltráma(budiž mu země lehká), nebo na pana Gustava Slamečku? Vám všem stejně nezáleží na tom, kdo tam sedí, chcete si jen zanadávat. Za těch skoro 30 let existence samostatného státu vám nebyl nikdo dost dobrej, vždy jen hledáte důvody k stížnostem a to mnohdy dost absurdní. Nicméně chápu, je snazší si stěžovat, než zvednout zadek a něco dělat.

mgr.pavel

Vám nevadí, že ministři lžou?

Bedřich

A kdy nelhali? Je to politika pane, tam se s tím musí počítat.

Filip

Nikdo si nestěžuje, autor článku jen poukazuje na to, že si ministr vymýšlí, chcete-li – lže.

Bedřich

A tím že poukazuje si nestěžuje? Jste divný Filipe. Navíc neřeším tolik autora článku, jako celou českou společnost, to vám zjevně nedošlo.

Filip

Fajn, třeba jsem divnej, ale lež je pro mě lží i z ministerských úst. A novináři jsou tu mimo jiné od toho, aby politiky nenechali lhát, což je příkladem zrovna tohoto článku. Jestli vám nevadí, že ministr lže, budiž, nevidím ale jediný důvod, proč by to nemělo vadit všem ostatním a proč bychom měli jeho lžím nečinně přihlížet, zatímco si na nich vodí voliče.

Bedřich

To myslíte vážně? Lež je běžnou součástí politiky už spoustu let, upřímně kdyby si politici k těm svým řečím občas něco nepřidali tak by těžko uspěli.
Pro mě není důležité, jestli politik lže nebo nelže, důležité je, jaké má výsledky. Váš názor je bohužel velmi staromódní.

Filip

Aha. Takže dokud vám politik prezentuje své výsledky, které se sice tváří skvěle, ale je to snůška lží, tak je všechno v pohodě, protože lež k politice patří? V tom případě se vlastně vůbec nedivím, že v čele téhle republiky je soudem uznány lhář a premiérem estébák. Stačí že mají výsledky. Že si je cucají z paty je přece vedlejší 🙃🙃.

Bedřich

Špatně mě chápate, ale už to není ve vašem případě překvapivé. Pokud mi politik odprezentuje skutečně dobré výsledky, nemám s ním problém a rád přehlédnu jeho pár chybných kroků. V případě této vlády tomu tak není, ta dle mě výsledky nemá. Kdo měl výsledky to byl třeba Mirek Topolánek, ale takový jako vy jeho vládu hnali pryč, protože měl pár šlápnutí vedle. Tenkrát vám podobní také nazvali výsledky jeho vlády jako snůšku lží a vytvořili podmínky pro pád jeho vlády. To je právě krásný příklad toho, co chci tady prezentovat, těžko to ale vysvětlím rádoby bojovníkům za rádoby slušnost jako… Číst vice »

Axel

Máte konkrétní příklady, kdy lhal např. poslanec Ludvík Hovorka???

Ondřej

Toho nikdo nezná, bo tam chodí jen do počtu…

Axel

Zkuste google

Filip

Mně se líbí, jak mě znáte. Topolánka považuji za jednoho z těch dobrých politiků, který tu byl, jemu jsem ještě věřil, že politiku fakt chce dělat pro něco víc než pro sebe. Já ten váš postoj vlastně chápu, slušnou politiku spatřuji v držení slibů, nízké korupci a jo, taky v pravdomluvnosti. Musíte ale taky chápat trochu mě, tady osm let v kuse není ani minimální politická kultura, a to bohužel nejen ve vládních stranách, natož nějaké výsledky. To se pak prostě kouká s nadhledem na lidi typu Havlíček prostě těžko a člověka naštve sebemenší pitomost. A stojím si za tím,… Číst vice »

mgr.pavel

Pokud vám politik odprzentuje skutečně dobré výsledky – jenže jak to můžete vědět, že vám rpezentuje fakta, a ne lži? Když vám vůbec nevadí, že vám prezentuje lhář?

Rosťa

Tak už jsme si zvykli že politici ANOfertu lžou, tak jak když pred rokem 1989 Rudé právo tisklo……

Gwann

ano, už to na mne funguje jak to údajně fungovalo tehdy. cokoliv někdo z té bandy řekne, je automaticky lez…

Bedřich

Nejen oni, nezapomeňte, že tu máme ČSSD, Paroubek do tenkrát vyhnal do úplných extrémů.

Gwann

v civilizovaných zemích bylo pravidlem, že zjevně lži končily rezignaci

Jiří Kocurek

A v dobách dávných defenestrací.

Bedřich

Bylo, správně říkáte, že bylo. Kdyby to tak fungovalo, tak by neustále někdo rezignoval a byl by tu opravdu, promiňte ten výraz, bordel.
Jak jsem napsal předtím, je mi jedno jak moc je politik čestný a pravdomluvný, zajímají mě výsledky jeho práce. Tato vláda nemá výsledky, tak s ní mám problém, ale jinak ať si říkají co chtějí.

Gwann

mám problémy s lháři a lháři bez výsledku. jinak je bizar odstoupit za oponou diplomku ve chvíli, kdy je předseda vlády trestné stíhán a ještě v pravomocnem střetu zájmů…

prostě různá pravidla pro různé lidi…

PS: ještě před páru lety…se i tu končilo i za lži. ne vždy ale hodně často. kdeže ty loňské sněhy jsou…

Miroslav Zikmund

Vaše starosti bych chtěl mít – v zásadě lžou všichni ve svých volebních programech a předvolebních slibech ….
Kalousek lhal o odstranění daňových výjimek ….

Axel

Jo, jo, úplně „bezvadné“ bylo to udělování „stoletých“ povolení pro výherní automaty… tedy spíše to byly „proherní automaty“…Tehdejším ministrem financí byl Miroslav Kalousek… kupodivu o tomto lapsusu pana Kalouska se média nezmiňují…

Přitom dokonce se opakovaně vyjádřil Ústavní soud, že takto neeee..

Ivan

Ještě, že toho Kalouska máte…

medical_examiner

Před rokem 1848 😂

lada13

Já si na pana Slamečku vzpomněl vždy, když jsem někde zahlédl buď foto nebo nějaký výrok pana bývalého odboráře Duška. Vždy se mi to spojilo s jeho prohlášením, jak se v té době při pobytu na MD obával i se sehnout pro upadlou tužku 🙂

Daniel Jablonecký

Dušek byl a je buran. Jeho výroky jsou daleko za hranicí dobrého vkusu.

Ondřej

Dušek dokázal nazvat věci pravými jmény, proto byl pro spoustu politiků nepohodlný. Bůh ví, kde by dráha byla , kdyby tenkrát nebyla stávka…

Miroslav Zikmund

Váš názor …. v politice se na vkus nehledí …

Gwann

pan Peltrám, kdyz ministroval, byl už poněkud pomateny stařík. ale zase jezdil vlakem…i Praha-Brno na jednání.

vtipné bylo, pokud si dobře pamatuju, že zároveň s ním uradovala jak generální inspektor na CD jeho žena…

Miroslav Zikmund

Generální inspekce ČD byla za zákona NEZÁVISLÁ na ČD ….

Jiri

Lidi ale nezapomenou na Boreckyho, Peckovou a Kupku, dik kterym zruší lokalky na podkladě sčítání cestujících v době kovidu, kdy vlakem nikdo nejezdil.

Axel

Pane Jiří, nevím kterou lokálku máte na mysli… Nicméně, pokud jde o lokálku z Dobříše přes Mníšek p.Brdy do Prahy, ke které se vyjadřuje pan Havlíček (používá citové argumenty a tím „zabíjí“ věcnou diskuzi)… tak snad Vám pomůže se zorientovat tento podklad https://www.idsk.cz/resources/Anal%C3%BDza%20vyt%C3%AD%C5%BEen%C3%AD%20trati%20210.pdf Obsahuje údaje za dopravní průzkum (sčítání cestujících) ve vlacích z/do Dobříše. Dopravní průzkum proběhnul 3x v roce 2019… jednotlivá sčítání cestujících byla v: – březnu – srpnu – říjnu Čínský vir k nám dorazil zhruba v lednu, únoru, březnu 2020… takže Vám nesouhlasí časová osa !!! Máte-li jiná data o cestujících na lokálce z Dobříše (tj. od… Číst vice »

Ivan

Lžete ještě trapněji než Havlíček.

xyz

Ano, na Peltráma a jeho snahu „nahnat“ lidi do vlaků si vzpomínám.

Na Slamečku samozřejmě taky včetně toho vlivu odborů, že když Slamečka připustil soutěžení rychlíkových linek, tak odbory řvaly, že toto si úřednický/dočasný ministr nesmí dovolit.

Když Slamečka ustoupil, ba o pár měsíců později dohodl bianko-smlouvy MD s ČD + souběžně s tím i 10leté memorandum na regionální dopravu, tak odbory najednou neprotestovaly, že tohle přece dočasný ministr nemá morální právo dojednat. 😀

IGCT

Co čekat od ministra za ANO – lži a podobné nekalé a protiprávní taktiky. Když takhle funguje ministerstvo zdravotnictví a prochází to, co by nefungovala i ostatní ministerstva. Zkažený strom nikdy nevydá dobré ovoce.

Gwann

ano, takto to už je v bibli…

ajemgut

Já mu drzim palce, smrt koalici Pirstan!!!

mgr.pavel

Fandíte lháři, co pomáhá dotačnímu podvodníkovi?

Výkolejka

Za kolik dotačních podvodů byl ten ony clovek odsouzen?

Gwann

tak pokus o proplacení některých dotací už skončil…neproplacenim či vratkou. trestněprávní postih není, ale jinak už usvedceny je z čerpání dotací, na které nebyl nárok.

Výkolejka

Tak to asi mluvite spis o nejakem urednikovi který prideloval dotace nekomu kdo na ne nemel narok ne?
Každopádně odpoved na moji otazku je nula.

Ondřej

Pokud dokáže zabránit arogantnímu rušení provozu ze strany pitomců ze STAN tak můj hlas dostane..

Gale

Nedokáže. Ale docela přesvědčivě to slíbí..

Ondřej

To se uvidí až vyjde nový jízdní řád, vlaky zůstanou uvidíte🙂

Axel

Myslíte jako že zájem nynějších středočeských krajských politiků o nové vlaky (např. na Berounsko a Kralupsko) svědčí o bezhlavém rušení železniční regionální dopravy?

A pokud jde o liduprázdné linky jako např. z Dobříše (vlak vyjíždějící z Dobříše byl v roce 2019 průměrně využit ze 4%), tak máte jiné řešení, když už letos chybí peníze ve středočeském rozpočtu na dotování regionální dopravy?

A kvůli rozhodnutím Babišovy vlády, v příštích letech, ještě víc stoupnou náklady na provoz vlaků (např. bude nutné najít náhradu za část starších CityElefantů)…

vemm

To, že bude vlak nový, automaticky neznamená, že bude LEPŠÍ!!!

medical examiner

A zbytečným výdajům za 33,2 mld.!

Princ Krason

Inu, Havlickovi jde jen o to, aby jej volila modra armada. Tohle je clovek, ktery prisel z prumyslu?

Axel

Prosím o zdroj, že pan Havlíček má cosi společného s průmyslem… Nejprve prodával spotřební elektroniku, pak řídil firmu a posléze učil na vysoké škole…

A krom toho měl na starosti organizování některých firem do podnikatelské asociace.

Tím netvrdím, že automaticky nezvládá funkci „faltýnkova“ ministra dopravy… Akorát v konkrétním případě, kdy se pan Havlíček vyjadřoval k regionálním vlakům… tak si absolutně dělal srandu, anebo si pan Havlíček, že úplně všichni v ČR mají duto v hlavě, když pan Havlíček vypouští takové citové úvahy … jako bychom byli naprostí idioti

Kubrt

Firma Sindat, v níž působil, byla majitelkou různých menších průmyslových podniků. Teď mají nějaké dvě textilky, dříve i nějaká lepidla, lamináty apod.

Axel

Já pouze vnímám rozdíl mezi osobnosti typu pana Michala Ulčáka a Jana Světlík…. Oba působí v holdingu Witkowitz… Ovšem pan Světlík se do vrcholné pozice vypracoval opravdu přes kariéru v průmyslu…(Např. podobně jako pan Bernard v plzeňské Škodovce)

Naproti tomu pan Ulčák takovou průmyslovou kariéru za sebou nemá… A už ani takovou kariéru nezažije, neboť už je na Onom světě….

Tj. opravdu nevím o tom, že by pan Havlíček měl za sebou kariéru v průmyslu… Ředitelování něčeho to ano… To jako kdyby se o člověku se zkušeností z dopravy mluvilo např. o panu Bc. Nebeském, ehm…

Chronosphere

Ulčák je mrtvý odborníku,a Světlík,mimochodem nemaje s Witkowitz nic společného,svou kariéru mistra v provoze a muzikanta završil coby bílý kůň při privatizaci Vítkovic.
Pak se pravda svým pasákům pokusil trhnout,ale podle toho i dopadl,a sebou stáhl i firmu s 200 letou historií.
S Ulčákem,předsedou SSM si mohli podat ruce.

Kubrt

Že pan Světlík začínal na dělnické pozici, z něj bohužel nedělá dobrého manažera (za jakého ho zřejmě považujete).

Axel

Omlouvám se, asi jsem to nenapsal jednoznačně. jednoznačně… Já se vyjadřoval k tvrzení, že pan „Havlíček přišel z průmyslu“… Což obvykle indikuje že umí rozhodování dle exaktních kritérií, nikoliv rozhodnutí „citem“…

Ovšem s tímto hodnocením pana Havlíčka nesouhlasím, neboť chápu-li správně, tak poté co opustil prodej spotřební techniky, tak rovnou přešel na vrcholné manažerské místo… Čili určitě má ředitelské zkušenosti, ale nemyslím že pan Havlíček má zkušenosti jako člověk z průmyslu… Pro ilustraci rozdílu jsem použil příklad 2 zkušených lidí působících v jedné firmě – Witkowitz – pana Ulčáka a pana Světlíka…

Miroslav Zikmund

Tomáš Baťa byl vyučený švec a kam to jako manažer dotáhl ….
Pravda, absolvent Baťovy školy práce to dotáhl na generální tajemníka ÚV KSČ, druhý na předsedu vlády ČSSR a pak tajemníka ÚV KSČ a šéfa KSS

Miroslav Zikmund

Nějak si pletete jména – Martin Ulčák, vystudovaný ekonom ….

Axel

V čem se pletu, když tvrdím, že ani zdaleka není porovnatelná zkušenost pánů Ulčáka a Světlíka… přitom oba působí v téže firmě (respektive už nepůsobí neboť pan Ulčák už je na Onom světě)… Proto tvrdím, že pan Havlíček nemá „zkušenost z průmyslu“… Jo, má zkušenost z prodeje spotřební elektroniky, z ředitelování, z vyučování na vysoké škole… ale rozhodně nemá zkušenost z průmyslu ve smyslu rozhodování dle exaktních veličin…

Znáte ten vtip: Mistr říká učnovi… Máš to kratší o 2 milimetry… Učen odpoví: aha, tak já ty 2 milimetry upiluju…

Lemmy

Mohl tam na té Dobříši během dne ty cestující spočítat, do tolika snad počítat umí. Tenhle laciný ANO populismus je opravdu 🤮

Axel

Z Dobříše to asi sám nespočítá, ale z Mníšku jo, vzhledem k tomu, že tam pan Havlíček bydlí… Vlaky z Mníšku (směr Praha) byly v roce 2019 v průměru obsazeny z 6% (tj. zhruba jeden cestující na 17 sedaček ve vlaku)…

Axel

Akorát nevím jestli tím vlakem pan Havlíček (aspoň) občas jezdí..

Pár poslanců z Prahy na Moravu jsem ve vlaku potkal… Normálně ve dvojce, bez papalášského doprovodu, myslím.

Hovorka, Klaška, Seďa

Ovšem např. z Nového Jičína do Prahy prý radši zvolili letadlo než vlaky z Ostravy přes Nový Jičín (Kateřina Konečná)… psali tuším v Lidových novinách…

medical examiner

Jó, až papaláši přeživší decimaci dostanou místo limuzín IN100…

Miroslav Zikmund

No daňového poplatníka by to přišlo levněji. Tohle veřejně plánoval poslanec Michálek za Piráty – skutek utek ….
Ušetřilo by se ročně přes 50 milionů ….

medical examiner

No rozhodně.
Když totiž budou jezdit vlaky, tak je jejich špatný stav bude pálit – a budou se jinak snažit to napravit…
A těch 50 milionů se taky bude hodit…

Ondřej

Jezdí a nejen on, na této trati se pohybuju řadu let…

Axel

Vzhledem k míře oblbování nás občanů, ze strany Akce Nespokojených Občanů, tak nevěřím…

Máte fotku? Nemyslím z nynější volební kampaně, ale myslím fotku z normálního života, kdy pan Havlíček jel vlakem z Mníšku p. Brdy…

Ondřej

I kdybych těch fotek měl padesát, tak neuvěříte, protože nechcete. Ne, opravdu si cestující nefotím…Pracuju zde léta .. Ale někdo radši bude věřit úředníkům z kraje, které jsem tu opravdu ani neviděl…

Axel

Vy cosi tvrdíte, a současně sám si odporujete… Dopravní průzkum byl realizován v období, kdy Středočeský kraj byl veden koalicí Akce Nespokoejných Občanů/ČSSD/KSČM (hatemanka paní Pokorná-Jermanová za ANO)… Nynější celostátní koalice (pan ministr Havlíček za ANO) je téměř totožná… Vy nevidíte jak je to rozporné??? Buďto není pravdivá krajská politička za ANO Pokorná-Jermanová nebo nejsou pravdiví celostátní politici za ANO, kteří ministrují na Ministervu dopravy od r. 2014 … Anebo nejsou pravdiví ani krajští a ani celostátní politici za ANO… To je to nejhorší, že z odborné diskuze pan Havlíček – svými citovými, bez věcných argumentů, povídačkami – udělal politickou… Číst vice »

Lemmy

Na Dobříši měl stoleček a židličku. Mohl si udělat pár housek s kosteleckou Vysočinou, termosku kafe a klidně tam pobýt celý den.

Ondřej

Jistě, ale směrem ku Vranému obsazenost stoupá, takže logicky pošlu kapacitnější soupravu už z Dobříše, aby nebyla po cestě nutnost přestupu…

Axel

To nerozporuji… Otázkou je proč by by měl vlak jezdit na konečnou do Dobříše… tj. proč nezačínat linku např. z Vrané n. Vltavou

… Ale o konkrétní konečné zastávce si netroufnu diskutovat ,neboť nejsem místní… Ovšem i jako přespolní vidím tu naprostou idiocii, kdy se vyhazují spousty peněz za liduprázdný vlak jedoucí do Dobříše, když tam poblíž je dálnice a busy jsou prý vhodnou alternativou…

Ondřej

Nejste místní, ale přesně víte kolik tu jezdí lidí.😃 Dálnice rozhodně neobslouží všechna místa co trať.. Fakt se přijeďte aspoň podívat, klidně vás zvu na pivo…

Axel

Vycházel jsem z údajů, které byly pro krajskou koalici Akce Nespokojených Občanů/ČSSD/KSČM v roce 2019 (vládli v období 2017-2020).

https://www.idsk.cz/resources/Anal%C3%BDza%20vyt%C3%AD%C5%BEen%C3%AD%20trati%20210.pdf

Průměr za březen, srpen a říjen 2019 činil 73 cestujících za CELÝ DEN, které odvezly vlaky z Dobříše… Celkový součet kapacity těchto vlaků byl 1755 sedaček… Čili využití 4%….

Gale

Já místní jsem, tu trať mám fakt rád, ale že je tam provoz ekonomický nesmysl nemůžu popřít. Zvláštní mi připadá jen ukončení v Čísovicích; větší smysl by dávalo ukončit ve Mníšku (s vazbou na 447 a na Rymáni na 488), nebo naopak už ve Měchenicích a posílit 449 (s vazbou na 488). Každopádně úsek z Mníšku do Dobříše obslouží 488/361 lépe než vlak, nejen kvůli Knínu..

Axel

Přesně takovou odbornou/zasvěcenou diskuzi bych si chtěl číst (a inspirovat se tím)… Tj. bez politického oblbování povídačkami, které téměř ihned se ukážou jako nepravdivé..

Tj. prosím pokračujte ve Vaší odborné/zasvěcené diskuzi. Já jako přespolní to budu vděčně číst… Ještě jednou díky.

Jiří Kocurek

Však také spočítal, sebe a celý ansámbl i s ochrankou. A rovnou připočítal i ministra zdravotnictví.

Růža

To i Špidla kdysi sliboval, že nebude rušit spoje, jen usedl do křesla, nastal naprostý opak.

Šašek

Cestování po lokálních železničních tratích do práce je často velmi špatné. V každém kraji to je jinak,někde využít vlak jde,jinde ani omylem. Jenže vlak třeba vyjíždí v 5:00,jede 45min. Dojít na pracoviště,přestrojit se a začít od 6:00 pracovat se pak nestihne. Kdyby bylo denní dojíždění lepší,tak by to přilákalo nejednoho cestujícího.

medical examiner

Chybí spoje nebo jezdí v nepoužitelné polohy.
To je ten problém (proto těmi lokálkami tolik lidí nejezdí).

Pája

To je způsob, jak cestující vypudit z vlaků a pak se při rušení kasat tím, že stejně nikdo nejezdí. Můžete to udělat i s autobusy a jde to i na koridoru. Stačí „chtít“ . Přicmrndávače najdete vždycky, stačí si přečíst diskuzi.

Axel

Pokud toto platí např. na lince Dobříš – Praha (kterou velmi razantně obhajuje pan Havlíček), tak co pro zlepšení udělala Havlíčkova stranická kolegyně paní Pokorná-Jermanová? Průměrná vytíženost vlaku vyjíždějící z Dobříše činila celých 4% (tj. jeden cestující na 25 sedaček)…

paní Pokorná-Jermanová ve středních Čechách dělala hatemanku v období 2016-2020…

Iva D.

Tak úplně stejně se teď ztrapila pirátská buňka v Neratovicích, která pro změnu chce vlaky zrušit a zase píše že cesta je dražší vlakem, než autobusem.

Pavel Bláha

Také je pravda, že „cesta je dražší vlakem, než autobusem“, to že cestující sice zaplatí stejně díky PID není rozhodující. Veřejný rozpočet pochopitelně výrazně výše zatíží provoz vlaku.

medical examiner

Boreckého materiály uvádí opak.
Autobusy vyjdou levněji pouze na kilometry. Ale nominálně stojí několikanásobek.
Zvlášť když na linkách 633 a 637 jezdívá 3-7 lidí…

Pavel Bláha

„Podle Boreckého kraj platí za kilometr jízdy vlaku na lokálkách 95-135 korun, zatímco za autobus 40-50 korun.“ https://zdopravy.cz/dvanact-trati-na-odpis-stredocesti-radni-schvalili-nahrazeni-vlaku-autobusy-87883/
Osobně jsem pro redukci jakýchkoli nevyužívaných, dotovaných spojů, nezáleží zda vlak či bus.

Jiří Kocurek

No jo, ale tady mají ultrašotouši ve zvyku do km autobusů přepočítat veškeré náklady na údržbu silnic v kraji.

Jaaaa

Veškeré ne, jen ty co autobusy způsobují.
Nebo snad autobusy nezpůsobují opotřebení silnic, hm?

Vojtěch Suchan

Jaaaa: máte odemne mail z čvut adresy. Gmail často čvut domény hází do spamu, tak se kdyžtak koukněte.

Ondřej

No a jaká je kapacita vlaku a jaká autobusu? Kolik by bylo potřeba busů za některé vlaky?

Iva.D

Však ale oni tobrali za jízdné pro cestující.

Lubosch

Ani jsem se nemusel dívat kdo tu slátaninu napsal, že p. Sůro. No je před volbami, tak kavárna útočí. PS: Nejsem volič ANO.

Lemmy

Slátaninu napsal pan dvojministr Havlíček, kterému se nedávno rozjely TBM štíty na Krušnohorském tunelu i u Berouna, taky poslední béčko slavnostně odputovalo do Tlumačova, takže má konečně čistý stůl a může se zabývat hobbyprojekty pro pár lidí.

Ondřej

Nojo ono se to od stolu hezky píše… Ale aby si před tím zjistil něco na místě, to ne.. A politikaření k tomu a máte takovéhle slátaniny…

Kernteriér

Tak, a tento deník právě přišel o několik svých čtenářů. Protože absolutně ignoruje jasná fakta, jako třeba ten, že s režijkou je ten vlak zadarmo, že o víkendu autobusy nejezdí, že do práce každý veze kolo, a že nikdo nechce na Smíchov, ale na hlavní nádraží, kam to pak s pěším přesunem ze Smíchova vyjde o minutu déle.
Jen tak dál, držím palce, perfektní článek.

Filip

Záchod! Nezapomeňte že bus nemá záchod. A ještě že se po busu nejde procházet.

Kernteriér

Pravda. A ani svlékat, jak jsem se onehdy na tomto serveru dočetl.

Lemmy

Taky přebalovací pult je důležitý. A vozí kola!

medical examiner

To nemá a nejde.
A vysvětlujte to malému dítěti, co chce podesáté na záchod…

Filip

Teda časté puzení u důchodce jsem ještě teda jako argument na ten záchod bral, ale zastávat se vlaku, protože si nějakej nevychovanej spratek vymejšlí, že potřebuje desetkrát za sebou, to by mě nenapadlo ani ve snu, že tímhle někdo bude argumentovat. Na druhou stranu to to dítě při rychlosti našich lokálek desetkrát za sebou klidně stihne.

Jiří Kocurek

10x během cesty z Čelákovic do Mochova?

O cestě z Prahy do Ostravy debata není, je o lokálkách jako ta do Mochova.

A. Mikulka

Ovšem ti s těma kolama mají na Wilsoňáku ještě před sebou lán cesty. Zpravidla totiž pracují na Ještědu, takže ještě musí kolo přepravit lanovkou.

Jaaaa

Sarkasmem pravdu nezměníte.

Kernteriér

Zato lhaním se to už párkrát povedlo. Ale tentokrát vám to snad nevyjde.

Jaaa

Babišovi to se lhaním vychází trvale. Proč by nemělo teď?

Že mne strkáte do jednoho pytle s Babišákama je sice smutné, ale plně to odpovídá místní mentalitě.

Filip

„Je zcela logické, že lidé mají různé názory na budoucnost lokálek. Debatě o jejich budoucnosti by ale prospělo, aby ministr dopravy pracoval se správnými informacemi. Zatím je zjevně nemá.“

… Ale to on je Havlíček má, on jenom vědomě svým potenciálním voličům lže, až se mu od úst práší. Pak se do těch lží zamotá a když je v úzkých, tak buď rychle změní téma nebo dělá mrtvého brouka. Ostatně vzhledem k jeho stranické příslušnosti se lžím nelze divit.

Axel

Možná toto „chování“ panu Havlíčkovi „způsobila“ partajní příslušnost, anebo je to holt takový charakter … viz svědectví z Havlíčkova podnikání v minulosti. „„Od nás pan Havlíček odebral zařízení na zpětnou projekci za půl milionu. Bylo to den před, nebo dokonce ten samý den, kdy na svou firmu podal návrh na konkurz,“ říká Vladislav Axler ze společnosti Elvia-Pro. Tehdy prý zrovna končilo velké setkání obchodníků Sony v Karlových Varech, kde všichni spřádali plány na další rok. „Znali jsme se, tykali jsme si. On si hrál na to, že má v eseróčku správní radu, všechno hlídá, řídí a kontroluje. A ve skutečnosti… Číst vice »

Gwann

jo, jo, způsob jak odkudsi odvolal býv.ministra financí za ano (po babisovi v sobotkove vládě), který se to dozvěděl z novin…i když se osobně znali už léta…

co od něj můžeme chtít…
já…aby si sbalil fidlatka a šel škodit jinam

Filip

Vidíte, to jsem o něm vůbec nevěděl, popravdě mi dříve jako člověk z akademického prostředí nezatížený ministerským křeslem přišel v pohodě, ale očividně si ten křivý charakter nevypěstoval na ministerstvu. Aspoň už chápu tu přezdívku Sony 😃.

Axel

Ono každý člověk občas chybuje (např. já dělám chyby každý den)…. Blbé je, když se člověk z těchto svých minulých chyb nepoučí, nýbrž v těch stejných chybách furt pokračuje…

Jiří Kocurek

To nebude způsobeno vstupem do ANO. To bude tím, že „partaj“ si takovéhle „charaktery“ vybírá k obrazu svému.

Gwann

on tam nikdo jiné už nechce…a z těch co tam vlezli z naivity jsou už ti méně radioaktivní raději pryc

Kubrt

Jen detail – pan Havlíček není člen ANO, pouze nestraník nominovaný ANO.

Axel

Díky za upřesnění, to jsem nevěděl…

Spatřujete nějaký praktický rozdíl (jestli má partajní knížku „Akce Nespokojených Občanů 2011“), pro nás běžné lidi, cestující veřejnou hromadnou dopravou či autem?

Jackub

Najdi 10 rozdílů… 😉 A myslím, že na funkci to vliv nemá… 😉

xyz

Ono je až zarážející, kolik ministrů není „z ANO“, ale „za ANO“. Mj. též snad všichni ministři zdravotnictví, kteří se na tom postu v nedávné době protočili. Totéž určitě exministr spravedlnosti Kněžínek atd.

Marana_CZE

Borec co jako ministr dokáže na Twitteru napsat „draží“ a ne „dražší“ bude někoho urážet do „hloupého pana“. Má ten člověk ještě něco v té palici? Ajo Babišovu MAFRU, které patří idos, kterej ho teďka potopil. 😃 Nechce někdo natočit o tomhle komedii?

Jiří Kocurek

Jestli nechá přepsat IDOS, aby ukazoval, že pravdu má ministr…

Jelen

Z Rožmitálu do Příbrami ani do Prahy není cesta dražší ani o korunu. Stačí cestovat na tarif PID.

Y.K.

Však to tam máte.

Axel

Pan Jelen, asi bude jeden z těch zoufalých trollů/fanoušků „Akce Nespokojených Občanů 2011″… aneb podpora nesmyslů pana Havlíčka, který plácá, když obhajuje obrovské investice do železniční tratě, kde (z Dobříše) jezdily vlaky využité v průměru na 4% (jeden cestující na 25 sedaček)…

Jelen

Nejsem žádný troll, který by podporoval jakékoli nesmysly. Jen nejsem zabedněn v antilokálkovém postoji a dokážu se zamyslet nad jejich smysluplností. Protože pak jasně vidím, že smysl mají, což si ovšem většina těch, kteří na tomto webu diskutují, nikdy v životě nechtějí připustit.

Axel

Tak proč jako opakujete to co je v článku, jako by to v článku nebylo???

Každý normální vidí, že jste se sekl… Podobně jako se opakovaně sekl pan Havlíček letos v létě … nejsem tamní … ale i z toho mála co jsem našel, tak je zřejmé, že nás, běžné lidi, pan Havlíček považuje za idioty, které oblbne „rohlíkem“.

Jelen

A ještě dodám, že volič ANO vážně nejsem a nikdy nebudu,

Ondřej

Říká vám něco pojem oběh souprav? Nedokážete pochopit proč z Dobříše jezdí kapacitnější soupravy, než by bylo potřeba? Že třeba dále by jeden motor nestačil? Proč myslíte že ráno jedou do Prahy dvě spojené regionovy? Ta trať není jen Dobříš…Chápeme? Jel jste tam někdy třeba ráno?

Axel

Zkuste si pročíst ty data z dopravního průzkumu.

.. Já si fakt nevycucal z prstu to průměrné využití ve výši (vlak vyjíždějící z Dobříše má průměrně obsazenu jednu sedačku z 25… o kousek dál – z Mníšku je využita v průměru zhruba jedna sedačka ze 17-ti)…

P.S. Já někde tvrdil, že je nutné zrušit kompletní linku? Akorát nechápu proč jezdit spoustu kilometrů s liduprázdnými vlaky až na nynější konečnou (do Dobříše)…

XXXD

Vy už jste fakt zoufalý.

Jelen

Podle čeho soudíte? Copak to není pravda, co jsem napsal?

Pavel Bláha

Cesta vyjde stejně draho za tarif PID leda pro cestujícího. Zvýšené náklady za zajištění cesty vlakem jsou totiž doplacené z veřejného rozpočtu (od daňových poplatníků).

Jaaaa

Samozřejmě včetně všech externích nákladů, že…

Jaaa

Ano, externality v dopravě neexistují. Gratuluji všem mínusářům.

XXXD

V článku je to napsáno. Vy už jen stále zoufale opakujete, že vlak určitě není dražší, aby náhodou někoho nenapadlo podporovat rušení vlaků na lokálkách.

Kernteriér

Děkujeme za vysvětlení. I když my, co jsme četli článek, to víme už z něj.