Glosa: Cestující v MHD má právo na výhled z okna, polepy jsou zlo

Trolejbus v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTrolejbus v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Je to nešvar české veřejné dopravy, především té městské hromadné. Řeč je o reklamních polepech. Když se v 90. letech

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef

Pokud budou cestující platit z jízného celkové náklady provozu MHD tak ať mají klidně i právo na výhled. Pokud ale provoz MHD nejdráž vyjde ty kdo platí daně a MHDéčkem nejezdí, pak ať cestující mlčí a jsou rádi, že se vozí.

železničář v důchodu

„okna by měla zůstat tabu“
„Autobus (trolejbus, atd.) je především dopravním prostředkem a nikoliv billboardem.“
ZLATÁ SLOVA !!!
Bohužel, pokud vím, ani Drážní úřad ČR v případě trolejbusů nenašel legislativní oporu k tomu, aby mohl nesmyslnému polepování oken zkusit zabránit …

Martin

Kdysi jsem byl na par mesicu pracovne v Jihlave, parada bylo to, ze byla zima, tedy tma rano, tma vecer, pres prelepy nebylo nic videt, hlaseni ve vozidlech nebylo a vsechny zastavky na znameni.

Me vadi nejvice zruseni vypinacu svetel nad okny v CityElefantech, kdy pri rozsvicenych svetlech je okno jako zrcadlo (z osvetlene strany, z venku je naopak videt dovnitr jako do vyslechove mistnosti), nechapu, proc byly vypinace zruseny – uz z vyroby (krom asi jednoho vlaku) a proc se vyrobce rozhodl davat zrcadlova skla…

Martin S.

Nejen to, že přes to nejde vidět. Dělá no neskutečný vizuální bordel. Autobus přepravuje občany, není to pojízdný billboard. Kdyby to alespoň dali do nějakých rámečků, takhle je to fakt hrůza. Jak někde daleko na východě. 🙁

petr.r

V tomto článku mělo být jen o praze, protože v jiných městech třeba mají autobusy v 100% vlastnictví radnice a jsou rády, že někdo chce reklamu i A4 natož celovozovou. Ty folie jsou dírkovaný a podle měření dovedou v létě ochladit vůz i o 20C dolů a mezi řidiči je ta celovozka oblíbená.

Ludwig

Velmi zjednoduseny clanek. Pletete hrusky s jabkama.
Trosku konkretnich cisel. Olomoucky dopravni podnik inkasuje z celopolepu cca. 200000 kc rocne. Pri dvaceti polepenych vozech je to jeden novy bus za rok bez nutnosti vyssiho jizdneho nebo dotaci.
To je podle me silny argument, aby tu moznost nabizeli. Rozhodnuti bude tedy ciste politicke. Pokud nebude reklama, budou muset penize prijit odjinud

noerf

Autobusy MHD objednává město, které zpravidla vlastní dopravní podnik. Reklama na autobusech je zdroj příjmů pro dopravce a na cestujících vcelku nezáleží. Děti a studenti nemají jinou možnost. A z reklamy dobře tečou peníze, navíc to musí někdo navrhnout a polepit. A z toho by sli vybírat desatky.
A potvrzuji názor autora, ze z perforovane fólie bolí hlava.

petr.r

Jak nezáleží na cestujících? Města dělají aby ta mhd byla co nejlevnější, pro určité skupiny zdarma a nějaký města to mají zdarma celou mhd.

noerf

Právě, že to co je zdarma, toho si lidé neváží.
Otázka je, kdo určuje objednávku a podle jakých údajů ( obsazenost, počet cestujících, varianty dopravy – metro, tramvaj, trolejbus, autobus, elektrobus; obnova vozového parku – nový nebo rekonstruovaný).
Chci tím říct, že laici v řadách těžko optimalizuji náklady natož provoz.

K.S.

První co mne napadlo po přečtení nadpisu je slavné video z pražského metra (to nové ne to staré). To je myslím větší problém MHD než to že má/nemá polepená okna, prostě MHD nemá kapacitu na zvládání špiček, vlaky lze používat jenom omezeně. když to vezmu na příkladu Brna, tak tam by si to spíš zasloužilo spíš něco jako povrchové metro. Zejména třeba taková 1, která se táhne od hlavního nádraží až kamsi svět kraj a směle může soutěžit s dráhou. Místa na to aby se důsledněji izoloval koridor pro auta a tramvaje, pardon šaliny, od aut tam je dost, pak… Číst vice »

Dopravak

Hlavně tady je to teď samá reklama, to ze začátku taky nebylo a šlo to, tak se ptám, proč je reklamy tolik? Skoro víc než textu v tomto článku o reklamě…

K.S.

Myslím že je za tím jistá neschopnost a zamrzlé myšlení kdy si myslí že lidi nejlépe přitáhnou tím že všechno olepí plakáty. A pokud ne, tak jich mají málo, tak přidají. Nojo, jenomže lidi to začínají filtrovat. Kdybyste mne zabil, tak si nevzpomenu co je na jakém plakátu. jsou to jenom jakési barevné šmouhy kolem cesty. V novinách to samé, (když už si jednou za čas koupím na cestu do vlaku protože je tam zajímavý článek) jak je tam velký kus obrázek a něco, no prostě reklama, tak si toho ani nevšimnu. Vyhnu se tomu, ale je to jinak hnus… Číst vice »

K.S.

P.S.
Najděte si na streamu Gebrian versus, nebo Honest Guide (v jednom z nich to bylo), jak byli v Kyjevě, to uvidíte teprve útok plakátů a reklamy vůbec.

Martin S.

Re (K.S.): jenže mi jsme Česká republika, ne Kyjev:(

Jan Sůra

Z prostého důvodu: musíme se nějak živit.

K.S.

Martin S.
Já vím, jenom že to může být i daleko horší.

Michal Skala

Když reklamu vztáhnu k tomuto webu, je úplně na místě poznámka majitele „Musíme se nějak živit“. Jde o to najít Míru, kolik a jakou použít reklamu, aby plnila funkci živitele a zároveň nebyla odpuzovatelem. Myslím, že tady je svět jako v Globusu, tedy v pořádku. Máte média, kde otevřete článek a pořád tam na vás něco bliká a nebo dokonce i překrývá text a nutí ke koupi zpravidla auta. To pak samozřejmě reklama dělá webu medvědí službu, protože buď lidi na stránky kvůli tomu nechodí a nebo používají nějaké „antireklamní“ blokovátka, což znamená, že z těch reklam nemá zisk nikdo.… Číst vice »