Gigavlaky se vracejí. Diesel vystřídají na trati do braniborské Tesly bateriové jednotky Mireo
Bateriové jednotky Siemens Mireo, kterými dopravce NEB zprostředkovává kyvadlovou dopravu do závodu Tesla. Zdroj: RBB24
Nové soupravy ušetří ve srovnání s původními vlaky 50 tun CO2 týdně.
Z tuny nafty jsou (zaokrouhleně) 2 tuny kysličníku uhličitého. To tam předtím ty motorové vlaky spotřebovávaly 25 tun nafty za týden?
Zlatá 810, kde ti jezdí jen za kýbl nafty, co?
Možná ani to ne. Tam možná bude stačit naftou načichlej hadr v nádrži 😀
150 litrů na jednu 11min trasu mi vyšlo…..
Nahrazeno bude 2800 motorových vlaků… např. včetně bavorských Lintů či Linků, které na svých výkonech (jižně/jihozápadně od Mnichova) jezdí teprve několik málo let?
Třeba půjdou jako poslední, ale taky půjdou.
Nevíte, jestli i naše automobilky provozují vlaky na svoz zaměstnanců? Škodověnka, Toyota, Hyundai.
Jo z HK do Kvasín a zpět hobluje na střídání směn Regionova 😂
V českém pojetí je to šukafon do Dobrovíze. 🙂
Ten brejlovec s honekry už tam ale nejezdí, ne? 🙂
Zrovna u Hyundaie by to i šlo, mají fabriku vedle lokálky z Frýdku do Těšína, ale celá fabrika je koncipována tak, že trati k vlaku je to nejméně kilometr.
Jak se prosím tento příspěvek týká nákladní železniční dopravy? Fakt by to chtělo ten balast trochu omezit.
Tyhle marketingové „pouťově vyvolávací“ názvy bych zakázal. To je tak strašně trapné, že to úplně „překáží ve veřejném prostoru“…
Megatrolejbusy, gigavlaky. Kolikrát si říkám, co přijde v budoucích titulcích o dlouhých vozidlech příště.
Este je par predpon. Tera, peta, exa, zetta, yotta.
Mozu dalej vymyslat.
Giga vlaky nejsou giga protože jsou dlouhé, ale protože jezdí do giga factory (která je velká)…. :))))
Ta giga továrna je ve skutečnosti asi 1/4 velikosti nošovického Hyundaye.
Oprava: Tak ne, je to relativně srovnatelné.
Teramarket už jsem myslím někde viděl. 🙂
Zákaz často působí stejně jako propagace.
Jako disciplinovaný poddaný jsem megatrolejbusy, džety všech typů, vlaky „Supercity“ a dalšími ikonickými prvky planetárního byznysu bezvýhradně nadšen. Takový úderný název, to je čelendž, gejm čenžr a kůl mesič. Již brzy džetem na džetiště!
Nebo dokonce i ASAP, to je určitě dřív. 🙂
Jo kde jsou ty časy, kdy Werich s Horníčkem řešili, kolik zbel má jedno přehršle (nebo jak to bylo), holt nová doba- nové pojmy…
To s tím zákazem samozřejmě je nesmysl, jen jsem si chtěl jaksi povzdechnout.
Jen jsem se nedočetl, z jakých obnovitelných zdrojů, tu elektřinu získávají. 26 spojů něco smlsne.
Žádná výhra, no.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bc/Energy_mix_in_Germany.svg
Akorát je to celková výroba energie, ne jen elektřiny.
No to máte pravdu. Tak v elektřině je to lepší, skoro 60% obnovitelných.
Kdyby zase zapli nějaké jádro, jsou docela hvězdy.
Vadí mi argument :“Elektriky mají komín např. v Prunéřově“ atd.
1) bezfosilních zdrojů už není málo.
2) stacionární fosilní zdroje mohou mohou běžet i v režimu kogenerace a dodávat teplo do měst nebo provozů.
3) stacionární zdroje mohou využívat méně ušlechtilá paliva, které nepotřebují další energií na výrobu (plyn, uhlí oproti benzínu, naftě, nebo stlačeném plynu).
4) bateriová vozidla mohou rekuperovat, vlastní zkušenost z plugin hybridu.
Doplnim ze stacionarni zdroje jsou i lepe udrzovane a je snadnejsi u nich omezit vznik skodlivin. U spalovacich dopravnych prostredku si o tabulkovych hodnotach lze nechat jenom zdat.
Na druhou stranu, majitelé stacionárních energetických zdrojů jsou schopni si protlačit relativně snadno (pod pohrůžkou výrazného zdražení elektřiny) úlevy z nařízení omeomezování emisí.
Jestli je to na dopravu dělníků do továrny, tak mi prijde divné těch 26 spojů. Většinou se dělá jen na začátky směn. Takže to pak jezdí prázdné, než aby to stálo, nebo ty směny jsou více flexibilnější?
Ani ne. Ono do to je třeba zohlednit i lid z kanclů. 🙂 Někdo přijde v 6, někdo v 9, někdo třeba v 11. Někdo si v půlce dne odejde na home office. Nějaký zaměstnanec ve full remote režimu zase jednou za čas přijede na meeting svého týmu a zase pofrčí domů… Tady se na klasické píchačky s povinným sezením od osmi u stolu určitě hrát nebude. 😀