Gigavlaky se vracejí. Diesel vystřídají na trati do braniborské Tesly bateriové jednotky Mireo

Bateriové jednotky Siemens Mireo, kterými dopravce NEB zprostředkovává kyvadlovou dopravu do závodu Tesla. Zdroj: RBB24Bateriové jednotky Siemens Mireo, kterými dopravce NEB zprostředkovává kyvadlovou dopravu do závodu Tesla. Zdroj: RBB24

Nové soupravy ušetří ve srovnání s původními vlaky 50 tun CO2 týdně.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Z tuny nafty jsou (zaokrouhleně) 2 tuny kysličníku uhličitého. To tam předtím ty motorové vlaky spotřebovávaly 25 tun nafty za týden?

František

Zlatá 810, kde ti jezdí jen za kýbl nafty, co?

FilFee

Možná ani to ne. Tam možná bude stačit naftou načichlej hadr v nádrži 😀

Permonik

150 litrů na jednu 11min trasu mi vyšlo…..

xyz

Nahrazeno bude 2800 motorových vlaků… např. včetně bavorských Lintů či Linků, které na svých výkonech (jižně/jihozápadně od Mnichova) jezdí teprve několik málo let?

Jan Tichavský

Třeba půjdou jako poslední, ale taky půjdou.

Inženýr

Nevíte, jestli i naše automobilky provozují vlaky na svoz zaměstnanců? Škodověnka, Toyota, Hyundai.

maaaca

Jo z HK do Kvasín a zpět hobluje na střídání směn Regionova 😂

Michal M

V českém pojetí je to šukafon do Dobrovíze. 🙂

Twix

Ten brejlovec s honekry už tam ale nejezdí, ne? 🙂

vlachjan

Zrovna u Hyundaie by to i šlo, mají fabriku vedle lokálky z Frýdku do Těšína, ale celá fabrika je koncipována tak, že trati k vlaku je to nejméně kilometr.

Ing_Dominik_Hála

Jak se prosím tento příspěvek týká nákladní železniční dopravy? Fakt by to chtělo ten balast trochu omezit.

Tomáš Záruba

Tyhle marketingové „pouťově vyvolávací“ názvy bych zakázal. To je tak strašně trapné, že to úplně „překáží ve veřejném prostoru“…

Honza135

Megatrolejbusy, gigavlaky. Kolikrát si říkám, co přijde v budoucích titulcích o dlouhých vozidlech příště.

peter

Este je par predpon. Tera, peta, exa, zetta, yotta.
Mozu dalej vymyslat.

O.K.

Giga vlaky nejsou giga protože jsou dlouhé, ale protože jezdí do giga factory (která je velká)…. :))))

vlachjan

Ta giga továrna je ve skutečnosti asi 1/4 velikosti nošovického Hyundaye.

vlachjan

Oprava: Tak ne, je to relativně srovnatelné.

Tomáš Záruba

Teramarket už jsem myslím někde viděl. 🙂

Vavrroch

Zákaz často působí stejně jako propagace.
Jako disciplinovaný poddaný jsem megatrolejbusy, džety všech typů, vlaky „Supercity“ a dalšími ikonickými prvky planetárního byznysu bezvýhradně nadšen. Takový úderný název, to je čelendž, gejm čenžr a kůl mesič. Již brzy džetem na džetiště!

Tomáš Záruba

Nebo dokonce i ASAP, to je určitě dřív. 🙂
Jo kde jsou ty časy, kdy Werich s Horníčkem řešili, kolik zbel má jedno přehršle (nebo jak to bylo), holt nová doba- nové pojmy…

To s tím zákazem samozřejmě je nesmysl, jen jsem si chtěl jaksi povzdechnout.

dujka.robert

Jen jsem se nedočetl, z jakých obnovitelných zdrojů, tu elektřinu získávají. 26 spojů něco smlsne.

L.

Akorát je to celková výroba energie, ne jen elektřiny.

Michal M

No to máte pravdu. Tak v elektřině je to lepší, skoro 60% obnovitelných.
Kdyby zase zapli nějaké jádro, jsou docela hvězdy.

J.K.

Vadí mi argument :“Elektriky mají komín např. v Prunéřově“ atd.
1) bezfosilních zdrojů už není málo.
2) stacionární fosilní zdroje mohou mohou běžet i v režimu kogenerace a dodávat teplo do měst nebo provozů.
3) stacionární zdroje mohou využívat méně ušlechtilá paliva, které nepotřebují další energií na výrobu (plyn, uhlí oproti benzínu, naftě, nebo stlačeném plynu).
4) bateriová vozidla mohou rekuperovat, vlastní zkušenost z plugin hybridu.

Bespi

Doplnim ze stacionarni zdroje jsou i lepe udrzovane a je snadnejsi u nich omezit vznik skodlivin. U spalovacich dopravnych prostredku si o tabulkovych hodnotach lze nechat jenom zdat.

vlachjan

Na druhou stranu, majitelé stacionárních energetických zdrojů jsou schopni si protlačit relativně snadno (pod pohrůžkou výrazného zdražení elektřiny) úlevy z nařízení omeomezování emisí.

František

Jestli je to na dopravu dělníků do továrny, tak mi prijde divné těch 26 spojů. Většinou se dělá jen na začátky směn. Takže to pak jezdí prázdné, než aby to stálo, nebo ty směny jsou více flexibilnější?

Anonymní alkoholik

Ani ne. Ono do to je třeba zohlednit i lid z kanclů. 🙂 Někdo přijde v 6, někdo v 9, někdo třeba v 11. Někdo si v půlce dne odejde na home office. Nějaký zaměstnanec ve full remote režimu zase jednou za čas přijede na meeting svého týmu a zase pofrčí domů… Tady se na klasické píchačky s povinným sezením od osmi u stolu určitě hrát nebude. 😀