Gigavlaky končí. Dopravce je potřebuje jinde, vysmívané diesely po pauze nahradí BEMU

Tesla v závodě u Berlína spustila vlastní osobní železniční dopravu. Zdroj: Tesla EuropeTesla v závodě u Berlína spustila vlastní osobní železniční dopravu. Zdroj: Tesla Europe

Dieselové jednotky Talent vyjedou naposledy 14. června.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kuba2

Tuší někdo, co je zrovna na této trati tak speciálního, že se musí upravovat SW BEMU, jak zmiňuje článek?

Juraj

Začínám být fakt alergický na poukazování na uhlíkovou stopu u dieselových vlaků bez dalšího kontextu. Sorryjako, ale oproti několika elektrobusům s životností 10(?) let je ten Talent naprosto zlatý.

Gunduľ neubiješ

Nemluvě o elektroautech. V Německu s místním energetickým mixem.

SYN

Energetický mix postihuje úplně stejně i ostatní bateriová vozidla (gumo/železokolní) ale též například i zadrátované tratě… takže to bych sem moc netahal.

osasco

Nevíte, jak vypadá odvoz nových Tesel? Vlakem z továrny se určitě nevozí, ale vlaky s Teslami jsou v Německu k vidění.

eLzyx

Prozatím dieselové kamiony. Časem Tesla Semi

Bernard L.

O Tesle Semi silně pochybuji. V EU jsou jiné předpisy a celková délka soupravy hraje prim (tedy co nejkratší kabina, co nejdelší ložná plocha). Z toho důvodu by mne méně překvapil tahač Nikola nebo Mercedes (vše baterkové).

Ale v každém případě by bylo, ze strany udržitelnosti, lepší řešit nákladní obsluhu dráhou.

eLzyx

EU jedná o prodloužení souprav právě kvůli lepší aerodynamice tahačů “s čumákem”. Stejně tak se jedna o zvýšení celkové hmotnosti soupravy u elektrických kamionů

eLzyx

A k té obsluze dráhou – nějak si nedovedu představit zásobování pražské Tesly vlakem.

Kamil

Podle videa Martina z nejrychlejší Tesly, se nová auta předávají v Lysé nad Labem. To by šlo i tím vlakem. https://youtu.be/Fvg_LLrvNdY?si=xhSwzj4J37700yAk

Tomáš Záruba

Úplně typický případ, kde by prostě měly být ty dráty a kvůli jejich nerealizaci na malém kousku (pár km navazující na elektrifikovanou trať) se musí tzv. „blbnout“ na straně vozidel.

Gablenz

Dlouho mi nebylo jasné, jak v zeleném Německu mohlo tohle asfatobetové monstrum vzniknout na místě lesa.
Poté, co jsem se nedávno dočetl o masívním kácení v prakticky původním lesním komplexu kvůli stavbě větrníků (kde se o to vehementně zasazují Die Grüne) už se vlastně až tak nedivím.
Takže ten motorák už je jen taková třešnička na dortu.

Ondřej

On to byl monokulturní les a už v době, kdy se vysazoval, tak se počítalo s tím, že se jednou pokácí na papír a bude tam nějaká výstavba. Navíc Tesla tvrdila, že vysadí jinde 3x víc (smíšených) stromů. Jestli to dodrželi už nevím, nejspíš k tomu budou nějaké informace k nalezení.

Motorák zaskočil i mě 😀

SYN

Teď jde o to, jestli se ono „jinde vysadí 3x tolik stromů“ zase nezvrhne (tak jak to kácení lesní „výrobní“ monokultury) v prostě předání „certifikátů“ o vysazení sazenic stromků tam kde by se byly stejně vysazovaly…
Neboli, každý lesní závod (už několik set let) vždy každý rok vysazoval tisíce nových sazenic, takže stačí si jako vedlejší příjem vytisknout a předat příslušné certifikáty…

Jiří Kocurek

Uzvařeli si atomové elektrárny, konec JE je taky dílo DG.
Proč ta dálnice nevede původní trasou a je tam to esíčko?
https://mapy.cz/s/hegahoperu

Nápovědu najdete vlevo, kvůli stopnutí JE museli v Německu prolomit težební limity. Ale prý se to nahradí budoucími technologiemi, říkali už tehdy, věřili tomu.

A lesy pílí na biomasu, štěpku dovážejí i přes oceán. DG.

mimochodem

Tak jeste, ze neztratili rozum uplne a presunuli to kvuli rozsirovani tezby uhli. Ja uz se lekl, ze to bylo proto, aby tam mohli postavit tuhle mega FVE 😉
https://mapy.cz/letecka?source=osm&id=1195303689&x=6.5097829&y=50.8593529&z=19

Jan

Humanitárním gestem bych Tesle na tu trať věnoval několik zachovalých Regionov…

Vrták

Nebo zrovna 810 :-)))

Jiří Kocurek

I kýblem na naftu. Obávám se ale, že by takový (ne)kulturní šok mohl mít oběti.

Pája

Taky si myslím, že po prvních svezeních by zaměstnanci přešli raději do aut. 😆

Jan Z.

Taky mě napadlo. Na seznamu na prodej jich je dost, 5×810 by ještě jelo, to je cca 250 lidí a těch 150 by se na 1 zastávku na 10 min na stojáka vlezlo. To je 10×810 na 2 soupravy, víc jak 15 000 000 Kč to nemůže stát. No není to výhodné? Jsou potřeba nové jednotky? Spotřeba menší a zaměstnanců stejně, jen je někdo zaškolí, ale pořád rychlejší!

panpan21

+ 010

Avlaky

To se nedá nahradit jinými jednotkami, urcite lze půjčit někde nebo koupit od DB, ty talenty nabízejí

Myslim ze pro tak velkou firmu jako je tedka jde o drobné

Jan T.

Tady by mě spíš zajímalo co děje s těmi jednotkami Pesa Link, proč je jich 7 z 11 na servisu u výrobce? Pokud je to záruční oprava, tak by Pesa měla nabídnout nějakou náhradu.

Trumway

škarohlídi poukazovali na fakt, že do továrny na elektromobily musejí jezdit dieselové vlaky s výraznou uhlíkovou stopou“

A co by tam asi tam mělo jezdit když tam nevedou dráty?

“ hovoří se o bateriových jednotkách (BEMU) od společnosti Siemens“
Takže vlastně jde Tesla ve stopách Ringhoferra který si musel z důvodu velkého výrobního objemu vyrobit akumulátorové lokomotivy s tím rozdílem, že Tesle je vyrobí Siemens.Jenže u Ringhoferra byl důvod velmi jednoduchý a to ten, že parní lokomotivy by nebylo možno používat ve výrobních halách. Tady může jezdit cokoliv a vůbec by to nevadilo.

Trumway

Klepl jsem to špatně. To nebyla reakce na Váš příspěvek. Omlouvám se