Gepard Express zavedl přímou linku mezi Brnem a pražským letištěm

Dodávka Gepard Express pro linku Brno - Letiště Praha. Foto: Gepard ExpressDodávka Gepard Express pro linku Brno - Letiště Praha. Foto: Gepard Express

Dopravce začíná se čtyřmi páry spojů denně.

Odebírat
Upozornit na
guest
59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Igor Mauricio

To je linka 721371? Ta už ale nějakou dobu existuje, ne? A nebo ten jediný noční pár spojů měl omezení, že nejede do…, případně jede od… a naplno se to spustilo až teď spolu s přidáním spojů?

Josef Petrák

Netřeba se ptát. V portálu CISJŘ je vidět stará i nová varianta. Do 31.5. to jezdilo 1x denně v noci, nově se od 1.6. přidaly 4 páry navíc.

vladki

Ve Finsku mají „přímé“ linky na letiště udělané tak, že autobus jedoucí z /do centra Helsinek, zastaví na dálničním odpočívadle, kde se čeká s mikrobusem od stejného dopravce, přestup raz-dva, a vyhnete se zajizdce do centra. Za mně to byl velmi šikovný způsob.

Gajda

Tak tady můžou jet celou cestu po dálnici 130, velkým autobusem by mohli 100. To je docela rozdíl u takové trasy a jejich výhoda.

SYN

Velkým autobusem by mohli jet až 130, podle toho na kolik má „papíry“…

Radek Janata

„Je až s podivem, že na největší a nejfrekventovanější české letiště existuje pouze jeden přímý spoj z druhého největšího města v ČR“
________
To není s podivem. Když z Brna jede do Prahy 27 expresních vlaku denně a na Hlaváku stačí přestoupit na bus, který bez zastávek jede na letiště.

Lepší než se trápit v dodávce celou cesto.

tarten

Nojo, jenže tou dodávkou je to výrazně rychleji. Gepardi mají v tomhle naprostou pravdu.

Ten Ten Ten

V té dodávce jsem jel několikrát na vídeňské letiště a nikdy jsem se netrápil. Asi jsem někde udělal chybu. 😆

SYN

Achjo, zapomněl jste se trápit!

Honza V.

U takových mikrobusíků bych čekal, že budou jezdit kyvadlově podle poptávky, ne podle pevného jízdního řádu.

Radek Janata

Pokud jedete na letiště, tak pevný jízdní řád chcete. Nechcete čekat, až se najde dost lidí a pojede se.

David

Poptávkove může jezdit letištní shuttle pro hotel co je 15-20 daleko, ne spoj do Brna, co to má na otočku přes 5h.

likvidátor shotoushků

Tak Regiojet jezdí bus Brno – Praha běžně 2:15 až 2:20. Na to letiště by to neměl být problém po okruhu dojet včas.

A jinak je třeba s kufrem z Brna do Prahy na letiště cesta lahůdka. Na nádraží, do podchodu, pak se s tím táhnout do vlaku, ven, přes celý hlavák k přecpanému busu na letiště.

Ta maršrutka bude mega zjednodušení 👍

Twix

Po okruhu, kde není problém chytit půlhodinovou kolonu? A kdyby jel RJ po okruhu na letiště, pak by nestavěl nikde ve městě, ne?

David

Prekvapujici kolik lidi meti temito letisti prejizdi …

Ten Ten Ten

Mezi letišti? Špatné brýle?

Zdrasa

Tak alespoň, že to na rozdíl od jiného spoje na letiště z Brna není dotované jako veřejná služba, téměř nutnost pro obyvatele. Zatímco běžná obslužnost se omezuje.

Pardon, potřeboval jsem si rýpnout, furt mi to přijde absurdní.

David

Třeba na to jdou peníze či ušetří na vlak vedoucích

coolio

Maršrutky

Jiří Kocurek

… že každé zboží má svého kupce.

Ten Ten Ten

Asi jste maršrutkou nikdy nejel.

Aleš

Brňáci létají z Vídně.

PeDazOl

Však toto je pro pražáky bydlící v Brně co o Vídni neví. 🤣🤣🤣

David

Tak snad vědí na jakou klientelu cílí. Já sám si nedovedu představit že bych jel raději dodávkou než vlakem. Ale věřím, že pro jiné lidi může být ten komfort v rychlosti rozhodující.

Pavel

Ja cestuji kazdy mesic minimalne 1x tuto trasu a urcite tento spoj vyzkousim, pokud bude nejak rozumne navazovat na muj let. Cesta do centra a pak nasledna cesta vlakem nebo busem, je bohuzel zdlouhava. Navic dodavka muze jet 130km/h. Tipuji, ze poleti okolo 140 tachometrovych.

Pedro72

Mikrobus ČSA s garancí přestupu dával smysl, ale jinak je to spíš krajní volba.

Vladimír

Dočasné řešení, než zprovoní Hollanův Hyperloop z Brna do Prahy.
Ale vážně;
Asi si to nějaké zájemce najde, já být z Brna, tak létám z Vídně.
Tedy, létám z Vídně i když jsem z Prahy.
Vlakem za pár hodin, mnohem nižší ceny letenek (do Asie), civilizované letiště s kuřárnami, jen samá pozitiva.
Na Ruzyni možná zabloudím při nějaké krátké dovolené po Evropě nízkonákladovkou.

David

S absencí kuřáren teda zrovna rozhodne souhlasím…

Svojšín

Jsou v případě zájmu schopni nadadit bus, jak tomu bylo na Brno – Vídeň? ( nevím, jak je to tam v současnosti).

M19

Jestli by nebylo lepší se zeptat případně přímo u dopravce. Tam asi dostanete fundovanější odpověď,než zde… 😉

Albert

Ano.

Ten Ten Ten

A jsou v případě zájmu schopni zavést linku i na bratislavské letiště? 🙂

tarten

Je rozumné předpokládat, že malé dodávky jezdí právě proto, aby podnítily větší zájem o linku.

M19

Ten dvouhodinový interval platí až od 15.7., jak vyplývá z informací na jejich webu. 😉
https://www.gepard.com/jizdni-rad

Jindřich

Bohužel přímá zastávka VRT na letišti se neplánuje.

František

Protože v regionech si radši budou dotovat vlastní letiště s ročními výkony, které nebudou ani týden toho pražského letiště.

Jiří Kocurek

Budějovice? Ikdyby platilo těch 80.000 pax, tak to je cca 500 lidí denně v 6mesíční sezóně a pak nic.
Plzeň? Autobus.
Pardubice? Vojáci s civilním provozem, ale cca 1000-1200 lidí za den v sezoně.

To máme až 2000 lidí v sezoně za den, kdyby se všichni přesunuli do Prahy. Kdyby jel vlak po hodině tak to nezaplní ani 3 vozy (16 spojů á 125 lidí).

Jiří Kocurek

Jestli takováto poptávka rozhoduje o trasování VRT, to ať si každý už zhodnotí sám. Já jen nastínil její velikost z předřečníkem uvedených regionálních letišť.

Jiří Kocurek

Jaká je vlastně poptávka z Brna na Ruzyni? Na vlak by bylo potřeba alespoň 200 lidí za hodinu a na VRT je i tohle málo.

Jiří Kocurek

Příčemž z VRT se bude dát na letiště dojet, vlak může sjet a dojet tam po právě stavěné dvojkolejce.

Air Traveller

Čistě z Brna a okolí nulová – Brňák nemá důvod jezdit do Prahy, když má Vídeň blíž.

Jiří Kocurek

Značnou vypovídající hodnotu má už fakt, že Gepard nasadí dodávky a ne autobusy.
Někdo tam asi jede autem, proto se ptám, jestli je vůbec známá poptávka. Při neznámé poptávce je těžko rozhodovat o trasování železnice.

Jiří kuchta

Gepard přece normálně jezdí dodávka a nebo se něco změnilo ?

Jiří kuchta

Občas (výjimečně) se vyplatí jet s českou cestovkou. A ty nějak nechtějí používat letadla z Vidne

Jan

A kama byste tu VRT chtěl vézt, aby se tam nějak rozumně dostaly vlaky z Moravy?

Jindřich

Byla tu varianta Hospodářské komory. Podle mě by to bylo výhodné pro regiony a letiště. VRT vnímám jako cestování na dálku. Např. jako jednu zastávku do Drážďan.

Jiří Kocurek

A nebo 3 zastávky z Prahy na Schwechat. (berte s nadsázkou)

Jan

Myslíte ten šílený tunel přes celou Prahu a půlku středních Čech? To je sice myšlenka zábavná, ale totálně mimo realitu. Tunel na Beroun se plánuje už několik dekád a pořád se nekoplo do země. VRT tunel na letiště by byl ještě větší stavba.

tarten

Byl to takový hodně divný sen bývalého generála ČD. Se současnou realitou neměl mnoho společného. Něco podobného by se mohlo uplatnit leda za pěkných pár desetiletí, jestli se bude budovat nějaká VRT II na mnohem rychlejší vlaky než 300-400 km/h a také za úplně jiné peníze, než do toho lze dát teď.
Nehledě na to, jaké zlo by to udělalo pro pražský železniční uzel, který to brutálně ignorovalo.

tarten

Líbila by se mi přímá zastávka z české VRT na letišti v Mnichově. 😀

S tou ve Vídni zřemě nebude problém.

slsp

Nie je doba jazdy 2:25 trochu optimisticka?

janvagala

D1 a Pražský okruh… To je opravdu hodně optimistický.

David

Spodek pražského okruhu je ok, tedy pokud se nerozhodnou zavřít tunely… A pak to ještě stojí u napojení Baranďaku, ale celé je to tak do 15 minut.

Jiří Kocurek

A ještě často stojí dálnice okolo Brna, obzvlášť teď při rekonstrukci, snad to má vyzkoušené.

Dachs

Spodek Pražského okruhu není vždy ok, někdy je tam též parkoviště (dávkování tunelů není ojedinělé a dva pruhy jsou jen dva pruhy. Zato kamionů, kam oko dohlédne.
Brzy začne oprava povrchů aj. u Lochkova a Slivence, dopady si radši nepředstavovat.
2:25, i kvůli situaci v Brně a u Brna, si dovolím označit za nereálnou jízdní dobu. Ačkoli je fakt, že na D1 mě některé dodávky předjíždí, a to se loudám dle GPS 130-145 (když není provoz a když je, nebo je mokro atp., pud sebezáchovy říká 130 nepřekračovat).

rzc

Vzhledem k tomu, jak dodavkari drandi, mi to prijde realne, akorat obcas par lidi zarve.

Jiří Kocurek

Že těch smrťtáků na D1 je a všecky s dodávkou…

Pavel

Minuly tyden jsem jel letiste-Brno pod 2h, ale je pravda, ze to nikde nestalo. Ten cas 2:25 je realny pri volne ceste. Coz casto neni, takze vam davam zapravdu. 🙂

Vašek bus

No ono to bude možná i o tom že dodávka se snadněji dokáže odklonit aby projela ano vím že trasa linky je v licenci a nemělo by se to stávat ale myslím si že i toto mají ošetřené.