Gepard Express zavedl přímou linku mezi Brnem a pražským letištěm
Dodávka Gepard Express pro linku Brno - Letiště Praha. Foto: Gepard Express
Dopravce začíná se čtyřmi páry spojů denně.
Dopravce začíná se čtyřmi páry spojů denně.
To je linka 721371? Ta už ale nějakou dobu existuje, ne? A nebo ten jediný noční pár spojů měl omezení, že nejede do…, případně jede od… a naplno se to spustilo až teď spolu s přidáním spojů?
Netřeba se ptát. V portálu CISJŘ je vidět stará i nová varianta. Do 31.5. to jezdilo 1x denně v noci, nově se od 1.6. přidaly 4 páry navíc.
Ve Finsku mají „přímé“ linky na letiště udělané tak, že autobus jedoucí z /do centra Helsinek, zastaví na dálničním odpočívadle, kde se čeká s mikrobusem od stejného dopravce, přestup raz-dva, a vyhnete se zajizdce do centra. Za mně to byl velmi šikovný způsob.
Tak tady můžou jet celou cestu po dálnici 130, velkým autobusem by mohli 100. To je docela rozdíl u takové trasy a jejich výhoda.
Velkým autobusem by mohli jet až 130, podle toho na kolik má „papíry“…
„Je až s podivem, že na největší a nejfrekventovanější české letiště existuje pouze jeden přímý spoj z druhého největšího města v ČR“
________
To není s podivem. Když z Brna jede do Prahy 27 expresních vlaku denně a na Hlaváku stačí přestoupit na bus, který bez zastávek jede na letiště.
Lepší než se trápit v dodávce celou cesto.
Nojo, jenže tou dodávkou je to výrazně rychleji. Gepardi mají v tomhle naprostou pravdu.
V té dodávce jsem jel několikrát na vídeňské letiště a nikdy jsem se netrápil. Asi jsem někde udělal chybu. 😆
Achjo, zapomněl jste se trápit!
U takových mikrobusíků bych čekal, že budou jezdit kyvadlově podle poptávky, ne podle pevného jízdního řádu.
Pokud jedete na letiště, tak pevný jízdní řád chcete. Nechcete čekat, až se najde dost lidí a pojede se.
Poptávkove může jezdit letištní shuttle pro hotel co je 15-20 daleko, ne spoj do Brna, co to má na otočku přes 5h.
Tak Regiojet jezdí bus Brno – Praha běžně 2:15 až 2:20. Na to letiště by to neměl být problém po okruhu dojet včas.
A jinak je třeba s kufrem z Brna do Prahy na letiště cesta lahůdka. Na nádraží, do podchodu, pak se s tím táhnout do vlaku, ven, přes celý hlavák k přecpanému busu na letiště.
Ta maršrutka bude mega zjednodušení 👍
Po okruhu, kde není problém chytit půlhodinovou kolonu? A kdyby jel RJ po okruhu na letiště, pak by nestavěl nikde ve městě, ne?
Prekvapujici kolik lidi meti temito letisti prejizdi …
Mezi letišti? Špatné brýle?
Tak alespoň, že to na rozdíl od jiného spoje na letiště z Brna není dotované jako veřejná služba, téměř nutnost pro obyvatele. Zatímco běžná obslužnost se omezuje.
Pardon, potřeboval jsem si rýpnout, furt mi to přijde absurdní.
Třeba na to jdou peníze či ušetří na vlak vedoucích
Maršrutky
… že každé zboží má svého kupce.
Asi jste maršrutkou nikdy nejel.
Brňáci létají z Vídně.
Však toto je pro pražáky bydlící v Brně co o Vídni neví. 🤣🤣🤣
Tak snad vědí na jakou klientelu cílí. Já sám si nedovedu představit že bych jel raději dodávkou než vlakem. Ale věřím, že pro jiné lidi může být ten komfort v rychlosti rozhodující.
Ja cestuji kazdy mesic minimalne 1x tuto trasu a urcite tento spoj vyzkousim, pokud bude nejak rozumne navazovat na muj let. Cesta do centra a pak nasledna cesta vlakem nebo busem, je bohuzel zdlouhava. Navic dodavka muze jet 130km/h. Tipuji, ze poleti okolo 140 tachometrovych.
Mikrobus ČSA s garancí přestupu dával smysl, ale jinak je to spíš krajní volba.
Dočasné řešení, než zprovoní Hollanův Hyperloop z Brna do Prahy.
Ale vážně;
Asi si to nějaké zájemce najde, já být z Brna, tak létám z Vídně.
Tedy, létám z Vídně i když jsem z Prahy.
Vlakem za pár hodin, mnohem nižší ceny letenek (do Asie), civilizované letiště s kuřárnami, jen samá pozitiva.
Na Ruzyni možná zabloudím při nějaké krátké dovolené po Evropě nízkonákladovkou.
S absencí kuřáren teda zrovna rozhodne souhlasím…
Jsou v případě zájmu schopni nadadit bus, jak tomu bylo na Brno – Vídeň? ( nevím, jak je to tam v současnosti).
Jestli by nebylo lepší se zeptat případně přímo u dopravce. Tam asi dostanete fundovanější odpověď,než zde… 😉
Ano.
A jsou v případě zájmu schopni zavést linku i na bratislavské letiště? 🙂
Je rozumné předpokládat, že malé dodávky jezdí právě proto, aby podnítily větší zájem o linku.
Ten dvouhodinový interval platí až od 15.7., jak vyplývá z informací na jejich webu. 😉
https://www.gepard.com/jizdni-rad
Bohužel přímá zastávka VRT na letišti se neplánuje.
Protože v regionech si radši budou dotovat vlastní letiště s ročními výkony, které nebudou ani týden toho pražského letiště.
Budějovice? Ikdyby platilo těch 80.000 pax, tak to je cca 500 lidí denně v 6mesíční sezóně a pak nic.
Plzeň? Autobus.
Pardubice? Vojáci s civilním provozem, ale cca 1000-1200 lidí za den v sezoně.
To máme až 2000 lidí v sezoně za den, kdyby se všichni přesunuli do Prahy. Kdyby jel vlak po hodině tak to nezaplní ani 3 vozy (16 spojů á 125 lidí).
Jestli takováto poptávka rozhoduje o trasování VRT, to ať si každý už zhodnotí sám. Já jen nastínil její velikost z předřečníkem uvedených regionálních letišť.
Jaká je vlastně poptávka z Brna na Ruzyni? Na vlak by bylo potřeba alespoň 200 lidí za hodinu a na VRT je i tohle málo.
Příčemž z VRT se bude dát na letiště dojet, vlak může sjet a dojet tam po právě stavěné dvojkolejce.
Čistě z Brna a okolí nulová – Brňák nemá důvod jezdit do Prahy, když má Vídeň blíž.
Značnou vypovídající hodnotu má už fakt, že Gepard nasadí dodávky a ne autobusy.
Někdo tam asi jede autem, proto se ptám, jestli je vůbec známá poptávka. Při neznámé poptávce je těžko rozhodovat o trasování železnice.
Gepard přece normálně jezdí dodávka a nebo se něco změnilo ?
Občas (výjimečně) se vyplatí jet s českou cestovkou. A ty nějak nechtějí používat letadla z Vidne
A kama byste tu VRT chtěl vézt, aby se tam nějak rozumně dostaly vlaky z Moravy?
Byla tu varianta Hospodářské komory. Podle mě by to bylo výhodné pro regiony a letiště. VRT vnímám jako cestování na dálku. Např. jako jednu zastávku do Drážďan.
A nebo 3 zastávky z Prahy na Schwechat. (berte s nadsázkou)
Myslíte ten šílený tunel přes celou Prahu a půlku středních Čech? To je sice myšlenka zábavná, ale totálně mimo realitu. Tunel na Beroun se plánuje už několik dekád a pořád se nekoplo do země. VRT tunel na letiště by byl ještě větší stavba.
Byl to takový hodně divný sen bývalého generála ČD. Se současnou realitou neměl mnoho společného. Něco podobného by se mohlo uplatnit leda za pěkných pár desetiletí, jestli se bude budovat nějaká VRT II na mnohem rychlejší vlaky než 300-400 km/h a také za úplně jiné peníze, než do toho lze dát teď.
Nehledě na to, jaké zlo by to udělalo pro pražský železniční uzel, který to brutálně ignorovalo.
Líbila by se mi přímá zastávka z české VRT na letišti v Mnichově. 😀
S tou ve Vídni zřemě nebude problém.
Nie je doba jazdy 2:25 trochu optimisticka?
D1 a Pražský okruh… To je opravdu hodně optimistický.
Spodek pražského okruhu je ok, tedy pokud se nerozhodnou zavřít tunely… A pak to ještě stojí u napojení Baranďaku, ale celé je to tak do 15 minut.
A ještě často stojí dálnice okolo Brna, obzvlášť teď při rekonstrukci, snad to má vyzkoušené.
Spodek Pražského okruhu není vždy ok, někdy je tam též parkoviště (dávkování tunelů není ojedinělé a dva pruhy jsou jen dva pruhy. Zato kamionů, kam oko dohlédne.
Brzy začne oprava povrchů aj. u Lochkova a Slivence, dopady si radši nepředstavovat.
2:25, i kvůli situaci v Brně a u Brna, si dovolím označit za nereálnou jízdní dobu. Ačkoli je fakt, že na D1 mě některé dodávky předjíždí, a to se loudám dle GPS 130-145 (když není provoz a když je, nebo je mokro atp., pud sebezáchovy říká 130 nepřekračovat).
Vzhledem k tomu, jak dodavkari drandi, mi to prijde realne, akorat obcas par lidi zarve.
Že těch smrťtáků na D1 je a všecky s dodávkou…
Minuly tyden jsem jel letiste-Brno pod 2h, ale je pravda, ze to nikde nestalo. Ten cas 2:25 je realny pri volne ceste. Coz casto neni, takze vam davam zapravdu. 🙂
No ono to bude možná i o tom že dodávka se snadněji dokáže odklonit aby projela ano vím že trasa linky je v licenci a nemělo by se to stávat ale myslím si že i toto mají ošetřené.