Gepard Express začal prodávat jízdenky na vlak z Brna na vídeňské letiště, cena je zatím vyšší než u minibusu a RegioJetu
První vlak z Brna na vídeňské letiště. Foto: Zdopravy.cz
Spojení nebude tak rychlé, jak město ještě v březnu uvádělo.
V propagačních materiálech má Gepard fotku rakouského Cityshuttle s červeným Vectronem
Letíme zrovna v neděli brzy ráno z Vídně a ten spoj přijíždí tak akorát, jenže jízdenka jen z brna stojí 2x tolik co platíme s večerním čd až z Hranic! a jízdenka nazpátek s RJ z letiště na severní moravu s přestupem v brně také vychází levněji. A upřímně z fotek ty vagony nevypadají úplně lákavě a to ani nemluvím o jejich rezervačním systému.
Chtělo by to trochu zapracovat na rychlosti stránek GE, načítá to hodně dlouho.
A teď nevím, jestli je to vtip nebo co si o tom mám myslet – koukám na 19.6. směr do Vídně, vlak má 80/80 míst volných, ale zároveň jedou 3 plné posilové minibusy na stejný čas 😀 Jako ano, ty rezervace mohly vzniknout dávno předtím, ale přijde mi fakt vtipné nabízet o 60 Kč dražší dotovaný vlak a k tomu levnější komerční minibus stejného dopravce na stejný čas a ještě s posilama, co si asi člověk vybere? 😀
Snad si Gepard neukousl příliš velké sousto. 😀 Jinak rychlost není jediný problém stránky, celkově je poněkud předpotopní.
Kdyby převedli pasažéry minibusů do vlaku (za původní cenu), nevezl by na letiště 3 – 5 lidí. Jsem v pokušení se tím jednou svézt, jen pro ten zážitek. 😆
Lidi z minibusů prevadi. Ale asi postupně. Já jsem už převeden a pojedu vlakem.
S Gepard Expresem jezdím už dva roky a v minibusu je nás vždy 9 a řidič. Tentokrát udělali sprostárnu (asi četli zdejší komentáře) a tři dny před odjezdem zrušili noční spoj na letiště do Vídně. Měla jsem ho zaplacený dva měsíce, na letišti musím být v pět ráno. Všechny autobusy všech společností vyprodané a oni mi nabídli lístek na vlak. V noco nebudu lítat po celém Brně, abych našla nástupiště nevím kde a čtyřhodinové zpoždění je naprosto běžné u Regiojetu. Ráda bych i odletěla a nejen po 8 hodinách dojela do Vídně, kde bych se otočila a jela zpět domů.
Proc je to vtipny? Poptavka je par desitek mist, tak je holt nejefektivnejsim resenim par mikrobusu, mozna 1 autobus. Ale protoze v Brne dobre vedi, ze z ciziho krev netece, tak holt zadotujou vlak. Jenom neni jasny, jestli za tim je jen tupost nebo nejaka levarna. Tipuju to druhy, protoze takhle blbej nikdo bejt nemuze.
Když tu zakázku vyhrál RegioJet, chápal jsem, že jim přijde vhod využít jinak odpočívajících vozů a lokomotivy v Brně. A ráno se s nimi vracet už na komerční lince. Totéž večer.
Proto mi nejde na rozum, jak mohl ve výběrku zvítězit Gepard Ex, kterému bude ve Vídni celý den stát souprava i s lokomotivou a personálem.
Pak buď GE bude s nimi jezdit na nějaké nové lince (?), nebo RgJ do výběrka už znovu nešel (nebo s reálnou (?) cenou), nebo si GE půjči od někoho jiného vozy i lokomotivu a ráno mu je vrátí.
tak nenapadlo vas, ze ta souprava bude pres den jezdit nekde po rakousku?
vagony ani tak jezdit nemusi, podle te fotky to vypada, ze uz nejspis bude odepsana takze jim to muze byt ukradene, ale lokomotiva urcite stat na miste nemusi a muze trajdat po svete
aa, fotka neni aktualni, fotka je z te ukazky, co se delo pred rokem (ja si rikal, ze by uz byl cerven?)
treba to budou jezdit i (jak by rekl axel) vagonky pujcene od obb, co se pres noc flakaj nekde v koprivach.
Samozrejme že žiadna súprava GE vo Viedni stáť nebude. Podľa fotky na FB tam budú jazdiť ÖBB CityShuttle, takže pôjde len dovyužitie súpravy čo cez deň jazdí niekde inde.
Nebude to jen ilustrační fotka? 🙂
Proč tohle nemůže jet nějaka dvousystémová jednotka v okrajových čase, třeba i ve větším intervalu, pro kterou je méně práce přes den? Tak by to pěkně plnilo i Sp vlaky mezi Brnem a Vídní v noci.
*méně práce přes noc, než přes den.
Nema uplne co, ceske jednotky (pokud vim) nezvladaji rakousky proud. Max railjet.
Desiro ML OBB, co přes den jezdí Vídeň-Bratislava.
Problém je že väčšina tých Cityjetov nenocuje vo Viedni.
Tak na tento objednávaný objem stačí jedna jednotka, když by byly dvě, už to by bylo zlepšení.
A to Desiro ML je v Českej republike schválené? Má český zabezpečovač?
Ano má, jezdí do Velenic.
A zase ten nesmysl, a rovnou v titulku.. Cena není dražší, cena je vyšší. Dražší je jízdenka.
Díky za upozornění, už je to pryč. Stydím se a omlouvám se:)
👍🙂
14 dní do startu. Hm. Ví/tuší se s čím to bude jezdit? Já jen, že minimálně část ex. Locomore vozů, které byly na té testovací jízdě, se teď prohání ve Švédsku u Snälltågetu. 😀 zdroj: https://youtu.be/MpMRvbemPbQ?t=552 čas 9:12
Já jezdím na letiště spojí CD. Spokojenost.
Kdyby to teda aspoň jelo z Prahy, aby tam byla větší cílovka a lidi místo spaní ve Vídni si nějak pospali v tom vlaku…
fakt verite tomu, ze by nejake statisticky vyznamejsi mnozstvi prazaku jezdilo do vidne na letiste?
To si pište, že jezdí
to si teda nepisu 🙂 jo, par jich bude, ale je jich malo…
Ano, jezdí. Praha není levné letiště a množstvím spojů a konkurencí s Vídni nemůže soutěžit.
Nejlepsi zrusit a takovyto mestem dotovany byznys dale nedotovat. Slouzi to minimu cestujicich a penize by se daly vyuzit urcite vhodneji.
To opravdu téměř nikomu nevadí, že se vyhazuje 30 mega jen proto, aby se dalo z Brna dojet na letiště ve Vídni? Jaká je návratnost této dotace? Co to městu přinese? Čím je to zdůvodněné? Pokud je někde nějaký odkaz, rád se poučím. Protože když už, tak by na to snad mělo přispívat vídeňské letiště, které na těch cestujících tak jako tak vydělává.
Co v tom asi tak bude? Myslím, že tak trochu politika a kamarádíčci….
Brno je asi dost bohaté město, když může utrácet za takovéto nesmysly. Určitě má v pořádku veškeré komunikace a i moderní vozidla MHD.
To budou brnaci jezdit za petikilo kazdy směr? A ma pak letiště Brno vubec nejaky smysl? Kdysi jsme pdtud parkrat leteli do Londýna, protoze kamarad v Brně studoval a byly tam tak 3 odlety denne a občerstvení na letisti zajistoval jeden automat na hnusnou kavu:D
Tim se nechci nikoho dotknout, jen to bylo celkem prekvapujici, ze vubec muze letiste s takhle malou frekvenci existovat.
Za mne jsou české dráhy i žlutí levnější.
No a proc koncit ve Vidni? Nechce mi Brno dotovat i letenku do Karibiku? A pobyt tam?
Jestli dobre pocitam, tak to je 80 tisic za jeden par spoju. Kazdej den.
tak doufám, že to nebude dlouho trvat a zavedou aj nějaké vlaky z Brna do Prahy, aby pan Hollan nemusel autem…
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/sluzebnim-autem-objeli-zemekouli-od-voleb-uz-dvakrat-20160817.html
https://brno.rozhlas.cz/jezdil-namestek-hollan-sluzebnim-autem-soukrome-zjistuje-kontrolni-vybor-6461028
Áno, velký autobijce Hollan. Ale autem musí přestat jezdit ti ostatní!
Smerom tam je to spravené veľmi dobre. Naspäť by sa hodilo to posunúť o polhodinu neskôr – rozjazdy aj tak idú až o druhej, takže benefit z toho že človek je na stanici 1:20 je nulanič + by sa to dalo použiť pri viacerých letoch. Dnes sú posledné Austriany okolo 22:50 a to už je trochu o hubu na vlak o polhodinu neskôr.
Předpokládám, že ta souprava, která přijede z Vídně v 1:20 pojede ve 2:07 zpátky do Vídně. Asi to nepůjde posunout.
Nedá se zavděčit všem 🙂 Holt lidi z posledních Austrianů nebudou moc jet tím vlakem a budou muset jet jinak. Prosté, milý Watsone.
V Brně by pak se pak ta souprava nestihla otočit.
Plán byl stihnout rozjezd již v 1 hodinu ráno, ale ÖBB Infra nepřidělila dopravci vhodnější časy
Co v článku není – podle Idosu bude stavět ještě v Břeclavi a Wien Stadlau 🙂
Na stránkách FB píší že jen v Břeclavi
Proč je cena za ten vlak – i přes dotaci – větší, než běžný lístek na vlak na stejné relaci přes den?
Strojvedoucí má příplatek za cestu v noci, jinak by tam rozdíly v nákladech moc neměly být.
Anebo je ta cena vyšší právě proto, že mají jistotu dotace jako zdroje příjmů, takže o příjmy od pasažérů jim zase tak moc nejde?
Ten vlak naopak v kontextu různých airport expresů považuji za levný. Jsem ale zvědavý na průměrnou obsazenost. Kolik asi bude mít vagónů? Tři? Tipuju, že v každém kupé budou tak 2 cestující ležmo. Ale třeba se mýlím, jistě to má Gepard dobře spočítané. Jaká asi byla průměrná obsazenost Regiojetu?
Aktuálně má spoj jedoucí 30.5. obsazeno 24 míst ve 2 vozech kat. Standard. Dnešní večerní vlak č. 1037 je vyprodaný.
Prostě veřejný penízky se na dotacích odéesáckýmu frendíkovi Fikáčkovi nalít musí, i kdyby na hokejovou halu nebylo.
Vrazil bys to raději anofertu?
Jaká dotace? Co to zase je? Ten spoj má fungovat bez dotací.
Asi by nefungoval, jinak by už dávno existoval.
Ale fungoval minibus, respektive autobus, provozovaný Gepardem na komerční riziko a s levnějším jízdným. Takže suma sumárum: výdaje navíc pro město Brno a dražší jízdné pro cestující, ale máme vlak. 🙂
Historicky jezdil autobus Regiojetu v 0:30 z Prahy, cca 3:00 byl v Brně a po 5:30 byl na letišti ve Vídni.
Což je trochu pozdě na odlety v šest, nemyslíte?
Vlak je poslední dopravní prostředek se kterým by chtěl jet na letiště……teda pokud bych nejel den předem.
Já na letiště skoro vždy jezdím vlakem (tedy, na to pražské ne, že..), a jen jedinkrát měl vlak takové zpoždění, že mne to začalo stresovat (let jsem ale v pohodě stihnul).
Navíc, spoj vyjíždějící někdy v noci asi nebude mít moc mimořádností.
Nicmně je plýtvání veřejnými prostředky na takový spoj dávat milionové dotace.
Je vidno, že jsi nikdy nejel autobusem na letiště.
Nekonkurenceschopne, s takovou cenou …
Zlatý Flix bus a RegioJet
Ony ty noční flixbusy taky nejsou cenově žádná výhra, Brno-Letiště VIE s příjezdem před 4. ráno za 500-1000 na jakékoliv datum
Ale furt lepší, než nespolehlivý vlak…
V čem je prosím takový vlak nespolehlivý?
„porucha zabezpečovacího zařízení“, která trať uzavře na x hodin ….A že je na to SZ expert ….Nebo srážka vlaku s debilem v kolejišti,to taky trvá x hodin…Bus je schopný mimořádnost objet, na železnici je ta propustnost katastrofální
I v noci, kdy pojede tento vlak?
(ale já bych s ním už z principu nejel protože jde o nesmyslné plýtvání veřejnými prostředky, jen že zrovna tento noční vlak asi moc poruch ZabZař ani osob v kolejišti nepotká)
Ale ale …správa zeleznic zvládne cokoli 😀 A nemusí jít zrovna o zabezpečovač, já takto nedávno pár měsíců zpět strávil příjemný prodloužený večer v Olomouci, kdy jsme čekali asi od 19:30 do 1:30 , než milostivě zprovozní trať po spadaném stromu. ..to sorry, ale při cestě busem se takto nezdrzite snad nikdy
Stačí hromadná bouračka na D1 v dopravní špičce nebo pár idiotů přilepených k silnici. Nikdy neříkej nikdy. D1 jsem před Velikonoci zažil směr Brno – Praha před několika lety. Osobák, který vyjížděl asi hodinu po nás se dostal kolony a nakonec skončil až na Hradecké.
Petr má pravdu. Jezdím průměrně každý víkend a za poslední 3-4 roky je to katastrofa a zpoždění zažívám při každé jízdě. Při poslední jízdě nechali ujet v Chlumci nad Cidlinou rychlík na Prahu asi 70 lidem při zpoždění 12 minut a pak tam těch 70 lidí čekalo na další vlak 2!!!! hodiny.
Něco na tom je. Před pár lety cesta na dovolenou odlet VIE do AYT kousek za Brnem vlak ČD stop prý porucha trakční vedení vracel se do Brna Č Tř.a přes Olomouc do BV. Jesteze si nás par vzalo v Brne taxika na to letiště. Vlak v podání ČD je nespolehlivá a,nevyzpytatelná vec:-(
Jako vtip dobrý. Jel jsi někdy autobusem na vídeňské letiště přes den?
Místo toho, aby kraj podporoval výhradně celkově udržitelnou dopravu, tak sice dotuje vlaky, ale pouze proto, aby sloužili jako přípoj ke smradlavým letadlům. Toto vůbec nemělo vzniknout.
Přesně. Přitom stačilo objednat krajský Sp do Londýna a Paříže.
Do Londýna i Paříže se dá dojet udržitelně vlakem už teď, není třeba tam provozovat letadlo.
Víte o tom, že těmahle kravinama děláte ekologům a podobným medvědí službu?
Cca stejnou , jako ten truhlík v německu, co představil ten „program“ ekologů, a proti kterému byly teze komunistů i nacistů jen takovym slabým odvarem?
dalsi univerzalni prujem?
Tvůj? To potřebuješ furt někam zbytečně lítat a ničit při tom planetu?
Naši planetu nejvíc ničí právě
lidi jako vy.
Jdi do pr*, Patriku 🙂 Vaše ekoteroristicka organizace (Děti země)nadělala státu větší škody, než miliony cest letadlem, ty hloupý a zbytečný šmudlo 🙂
Vlak ti přijde jako neudržitelná doprava ? A jak vy se mělo jezdit ? Na koloběžce nebo na koni ? Nebo ti vadí letadlo ? Zavezes mě elektrokotlem do New Yorku ?
Fakt nechápu, jak někdo může být tak hloupý, a ještě to hrdě veřejne prezentovat.
No, nevím, kdo je hloupější. Řekl mi, že spíš Vy. Ovečka, občan, kterého politici potřebují. A je Vás hodně.
Ale no tak, kolik Brňanů létá Vídeň – New York ??
Neletí náhodou jen na jih Evropy, třebas ??
Principiálně za jakoukoliv dotaci směrem k létání lze dát otazník. Opravdu je náš stát tak bohatý, aby prostřednictvím městských rozpočtů dotoval nadstandard, kterým létání rozhodně je ??
Mobilita obyvatel je nadstandart ? Wtf? 😀 Naopak, stát potřebuje, aby lidí cestovali, aby občas vytáhli hlavu z pr.. a jeli se podívat ven, poznávali jinou kulturu, atd atd …Bez toho tu budou jen sami flastenci a voliči SPD a komousu nebo Babiše, a to fakt nechceme. A kolik Brňanů léta do NY ? To je snad jedno ne ? 😀 Jeden letí do NY, jiný do LA, další třeba do Thajska nebo do Malagy, vždyť je to fuk. Copak na ten jih Evropy je dostupná alternativní doprava? Jakákoli podpora veřejné dopravy se cení, rozhodně raději podpora vlaku na letiste,… Číst vice »
Obecně s Vámi souhlasím… ale NADSTANDART, to je na savo do očí!! :-))))
Nejvíc voličů komunistů tu bude, když budou jezdit studovat humanitní vědy do anglofonních nebo západních zemí.. I když to sem od nich leze tak jako tak i na naše školy.
Mohu vědět, ve kterých anglofonních zemích se volí komunisti ? V USA, kde se za komunismus považuje i u nás samozřejmé bezplatné zdravotnictví ? Nebo v Británii, kde se např za to samé považuje bezplatné školství, taktéž u nás samozřejmé ? 😀 Trošku mimo mísu, ne? A nejde jen o komunisty, ale i jiné extrémy, ten, kdo cestuje a využívá možnosti volného pohybu v životě nebude volit stupidní nacionalisty, jako je Okamura, nebo to rezavé koště z Trikolory ….V zájmu státu je, aby umožnil mobilitu, kdo nezná svět, je odsouzen k záhubě…Trošku s nadsázkou, ale já myslím, že každý chápe,… Číst vice »
Ono je u nás zdravotnictví bezplatné?
Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme protestovat.. ale to je tak vsšechno co s tím můžeme dělat – ale cestování není nadstandard. Cestování je standard. A ted ne proto, ze si nekdo bude válet šunky nekde u móře, ale proto, že pokud nebudeme cestovat, zakrníme, a skončíme jako nacionalisté, kteří budou mít IQ houpacího koně a budou se na vyspělý svět koukat za (1) z dálky a za (2) skrz prsty a myslet si, že pupek světa jsme my. Takže – ne, o nadstandard nejde v žádném případě. Nicméně – ano, nad mírou dotací je potřeba přemýšlet, a nevymýšlet kraviny. A… Číst vice »
Taky netuším jak svou hloupost může takto někdo prezentovat a ještě dostat tolik lajků, že?
Tak ty smradlavý letadla nevyužívej a hotovo. Ale nenařizuj ostatním, čím mají jezdit.
30 miliónů ročně, za takové dotační pálky bývala v minulosti letadla do Mnichova a dnes vlak do Vídně.
Takže potvrzujete že jsou to dobře investované peníze. Místo jednoho letadla do mnichova máme vlak. Který nás dopraví na letiště, z kterého se dostanu do celého světa.
ono to letadlo by v tomto ohledu bylo pro cestujici mnohem vhodnejsi.
jsou to tezce vyhozene penize – a dotace dovolenych koupakum. pro cloveka, ktery jede na sluzebku na den, dva je to nepouzitelne
svym zpusobem je to potemkiada, jako letiste v ceskych budejovicich, jen o neco mene “napadne”.
naopak je to použitelné krásně – stíhá se první ranní vlna odletů a i vrátit se domů z posledního příletu do Vídně. a ano, odlet z Brna třeba ve 4:30 do FRA by byl lepší, ale přiznejme si, je to malé letiště a region nikdy v okolí VIE, BTS, a i PRG svůj potenciál místního letiště nemůže rozvinout. není to ostrov.
Heh 🙂 Pokud by mě někdo poslal na služebku s tím, že ve 2 ráno pojedu někam vlakem, a vrátím se v 1 ráno po 24hodinách vlakem z téhle služebnky, poslal bych ho někam 😀
Ne, ta nepoužitelnost ani tak nespočívá v tom jízdním řádu,a le jaksi v tom, že cenově ten jeden zpáteční lístek vyjde viceméně nastejno, jako 2 denní parkování na letisti ve vídni.
A v tompřípadě nejspíš každej, kdo nebude bydlet v Brně u nádraží, pojede do té vídně raději autem.
Místo jednoho letadla na mnichovské letiště (ze kterého se dostanete do celého světa) máte jeden vlak na vídeňské letiště, (ze kterého se dostanete do skoro celého světa; Mnichov má o cca čtvrtinu víc destinací než Vídeň). Bravo.
Zajímalo by mě, jestli RegioJet od 11. 6. vyjede s těmi dvěma autobusovými spoji, jak bylo zmíněno v minulém článku. Nový JŘ zatím není, v rezervačním systému taky ticho po pěšině.
Do příštích žní a pak pápá
U ranních letů je nejlepší přespat v hotelu u letiště. Je to sice náklad navíc, ale zase je to v klidu, a člověk po příletu může fungovat.
Náklad to je cca 4000/pokoj/noc. Asi záleží, jakou cestu podnikáte, na levnou dovolenou bych to asi nevyužil 🙂
Zas tak moc velká láce to není. Týdenní parkování ve vídni přímo na letišti vyjde na cca 2500 Kč. U nějakých parkingů v okolí letiště určitě ještě méně.
Zpáteční jízdenka vyjde na 860 Kč. čili už u třech lidí se začíná vyplácet jet tam autem a parkovat pár kroků od letiště, než se tam po nocích „mrcasit“ vlakem.
Ono mrcasit se po nocích vlakem nebo autem není zas takový rozdíl, ani jedno za moc nestojí 😀
S tím souhlasím, noční mrcasení autem je taky na dvě věci .. Na durhou stranu, tím autem se do Brna / z Brna domrcasíte mnohem rychleji 🙂 A můžete se trošku lépe příizpůsobit odletu z Vídně, takže to mrcasení může začít i třeba o dvě hodiny později.
Mapy mi ukazují cestu Brno-Vídeň za cca 1:50, takže čas je srovnatelný. U auta to zas sežere chvíli, než se zaparkuje a než se vymrcasíte z parkoviště (vlak staví přímo pod terminálem), u vlaku zas chvíli trvá, než na něj dojedete. Takže i s tím časem jízdy je to dost podobné. Ale ano, dá se lépe přizpůsobit času odletu.
To sice ukazují, nicméně – dejte si tam odjezd v noci (časy přes den jsou znečištěné silnejší dopravní situací).
Google mapy dávají v noci čas 1:30, což reálně znamená kolem 1:10 – 1:15. Jsou hodně konzervativní.
Ono je to 150 km, z toho jen cca 90 po dálnici a z toho 20 centrem Vídně, kde je omezení na 60-100 podle provozu (pro výpočet zanedbejme a berme, že v noci omezení není). Takže při dodržení povolené rychlosti. Takže 90 km rychlostí 130 a 60 km rychlostí 90 dává těch 1:30 (+vymotání se z města, průjezd Mikulovem a Vídní, atd). Abyste to dal za 1:10, to byste musel jet 130 pořád 🙂
Tak lidi dost často berou jako samozřejmost třeba překračování povolené rychlosti, neplacení daní a podobné normální věci co přemýšlivý člověk dodržuje.
Na druhou stranu musíte prodloužit cestovní dobu ze záchytných parkovišť na samotné letiště – v noci toho bude jezdit asi méně, než přes den, ne?
(anebo se můžete trmácet s kufry v noci pěšky,no)
letiste ve vidni ma sva parkoviste v dochazkobe vzdalenosti (5 – 10minut) od terminalu.
Vás bych nechtěl potkat na silnici.
Hlavně ale tím autem nemusíte jet z/ do Brna.
Když bydlíte mimo území „velkého Brna“, jedete autem přímo, bez dalšího zbytečného tahání zavazadel při přestupu v Brně.
Přesně, pro mimobrňáky je Brno jako dopravní uzel katastrofa (silnice/železnice)
Do své kalkulace jste nezapočetl rakouskou dálniční známku a 2×150 km pohonných hmot, takže to vychází šul nul až od 4 lidí, tedy od plného auta 🙂
to sice ano, na druhou stranu tento drobný rozdíl můžeme vykompenzovat vyšším pohodlím 🙂
to sice ano, na druhou stranu tento drobný rozdíl můžeme vykompenzovat vyšším pohodlím 🙂
Vyšší pohodlí kde? Ve stísněném autě, nebo v mnohem větším vlaku?
A koupi auta? Já osobně jsem v životě nekoupením auta ušetřil fakt hodně peněz z mých rozpočtů a místo toho mám věci, kterými si vydělávám a nemusí to být zrovna rozvoz zásilek 🙂
To jako že 860 x 3 = 2 580 Kč a vybavené? A kde máš pohonné hmoty, diaľničnú známku, amortizáciu auta?
Je, vzdycky kdyz se objevi nejaky amortizator auta, tak se musim zacit smat 🙂
Vis o tom, ze to auto ma ten clovek tak jako tak ? 🙂
A ano, vybavene. Tyhle drobne naklady bokem jsou bohate vykoupene tim, ze mas podstatne vetsi flexibilitu a pohodli, nez kdyz jedes vlakem.
Pořád si neřekl, v čem ta flexibilita spočívá 😀 Že musíš řídit a nemůžeš si cestou např plánovat trasy v cílové destinaci, nebo prostě odpočívat ? 😀 Nebo v tom, že se stresujes za volantem ? Nebo v tom, že musíš myslet na to, kde si zaparkoval auto? Nebo když v případě diveetovani letu máš auto ve Vídni a musíš pro něj ? 😀 Flexibilita jak prase 😀
Zkus se zamyslet 🙂 ono to neni tak tezke pochopit.
Pokud to ale fakt nejde, tak napovim. Letadla neodletaji/ nepriletaji presne v jeden dany cas vsechna naraz.
takze pokud mam ve Vidni auto a do Vidne priletim ve 21 hodin, nemusim do 23 cekat na vlak, protoze tou dobou uz budu nekde u Brna.
A naopak – pokud moje letadlo z Vidne odleta v 7:00 muzu jet autem do vidne na patou a nejsem vazany vlakem na prijezd uz ve ctyri apod.
Uz pochopeno, co je to ta flexibilita?
Tak ne každého řízení stresuje, já si při něm odpočinu víc než v rozhrkaném vagonu GE nebo jako spolujezdec. Zaparkuješ normálně u letiště, no problem. Když ti přehodí let jinam, tak zajet si do Vídně je to nejmenší.
Na ranní odlety se prakticky jedná o probdělou noc. Mám se rád, takže radši přespím v okolí letiště. Čerstvý zážitek z Milána: Ranní let z MXP v 6:15. Tak jsem se den předem přestěhoval do příjemného městečka kousek od letiště, které bych jinak nenavštívil, budík ve 4:15, taxík ve 4:45, ve 4:55 na letišti. Kdybych byl vyžranější vepř, tak bych bydlel v dražším hotelu přímo na letišti. Ale dá se to pojmout i nízkorozpočtově: přespat na lavičce v letištní hale, docela jsem koukal, že to je dost oblíbená volba. Kvalita spánku bude asi tak podobná jako při vstávání před jednou… Číst vice »
Ještě pro vysvětlení: letiště Malpensa je 60 km od Milána.
Dotovaný a tak drahý. Čtyřčlenná rodina z Prahy na tyden vyjde autem levněji než vlakem s omezením časem čekání. Z Brna to vyjde ještě levněji. Park Tiger pár minut od letiště. I kdyby to součtem vyšlo o 500 dráž, raději pojedu autem bez čekání na spoj.
Já mám panickou hrůzu co když se něco stane ..co když někdo skočí pod vlak, spadne trolej cokoliv..auto je jistota. A nejlepší je odjezd den předem a přespat ve Vídni
Já to mám jak kdy. Někdy projdu město, někdy přespime. Podle odletu. Jezdím z Prahy. Některý destinace z Prahy nejdou a ne o jsou za dvojnásobky. Vím že tady budu přesvědčovanej, že to tak není, ale počítat umím. 🙂 teď jsem letěl z Bratislavy na Corfu. Z Prahy to byl trojnásobek. Ano. V akci. Ale tu jsem z PHA nezaznamenal. I s cestou a parkováním jsem dost ušetřil. Vídeň řeším ParkTigerem….
Obecně lety z Prahy brutálně cenově namaštěné. A tak to má asi být….
a vy kecko.
A s autem se nemůže nic stát? Já jsem loni nezaznamenal ani jednoho přejetého, jednu strženou trolej a jednou zdechlou lokomotivu, nicméně jsem 2x píchnul.
Ono spíš jde o různá zpoždění, kterých cestující vlakem napocitaji rocne desetitisíce. Možná to bylo myšleno takhle. Když jedu podle Waze, tak pokud ta nepříjemnost na dálnici nevznikne pár set metrů přede mnou, v pohodě vše objedu. Pichnute kolo je pak servis na pár minut. Pokud člověk není úplný kopyto. 😉
Jo ale dneska každej rád 2tunovou krávu s automatickou převodovkou a to se hůř zvedá…. I ta kola s disky nejsou dvakrát do ruky.
Taky mám automat a píchlé kolo jsem si v pohodě přezul za 15 minut.
2tunový auto se zvedá úplně stejně, jako 1 tunový 😀
Práce na pár minut, nu, třeba můj automobil nevlastní rezervní kolo (a dokonce by nebylo ani kam dát) a ten super sprej na opravu pneu dodávaný k automobilu opraví maximálně tak lehký únik a to ještě za asistence dobré konstelace hvězd, dá-li se člověk u toho na modlení.
Mám taky dvoutunu. Dokonce hybridní, takže místo na rezervu mi ubrala baterka. Ale kola mám RunFlat. Takže dojedu do servisu v klidu. Ale je mi jasné, že to není standard. Nicméně za 26 let, co vlastním řidičák, jsem pichnul jen jednou a to ještě ve sbernem dvoře. 🙂
Ted to nechci ve svém případě zakřiknout, ale píchnul dvakrát v jednom roce? jak to děláte? To je strašná anti-klika.
do minulého roku jsem ročně najezdil 30 000 km ročně, a za posledních 16 let co mám řidičák, jsem píchnul 2x – jednou jsem sám kvůli nepozornosti najel na obrubník a po druhý mi to vyfoukla omladina na sídlišti.
Klasika u tohoto dopravce (Gepard Express). Sny a sliby velké, realita již trochu horší. Jsem zvědav zejména na technickou stránku věci – úklid a údržbu vozů, řešení mimořádností atd.