Gepard Express vypraví první vlak z Brna na vídeňské letiště

Nově dvoukolejný úsek tratě Vídeň - Bratislava. Pramen: ÖBBNově dvoukolejný úsek tratě Vídeň - Bratislava. Pramen: ÖBB

Město a kraj chtějí pravidelné spojení ještě během letošního roku.

190 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Gepard exp. nabízí na webu jen 78 míst na jizdenky …. co to je za vůz ?
Nějaký velkoprostor ? Ví někdo ?

Jožo

A není to jedno? Nebo chcete poslat na výlet osadu z cejlu.. xD

Pavel

Jen se zajímám kam si kupuji jízdenku.

Johnny Přibyl

Zajímalo by mne, jestli spoje budou zastavovat i ve Vídni (třeba jen na Simmeringu) anebo pojedou vlaky prvně na letiště a pak do města?

Miroslav Zikmund

Na Semmeringu zastavit nemohou, konfigugace kolejiště neumožňuje jet od peronu směr Kledering / Swechat ….

Mates

Semmering je asi tak 100 kilometrov od Viedne.

Stále suneme

Zastaví na Wien Stadlau

Pavel

určitě …? mate potvrzeno ?

Lech Malý

Ilustrační obrázek je z úseku mezi Stadlau a Marchegg?

M@trixX

Ano, podla kilometrovnika a mapy to vyzera na Untersiebenbrunn

Mates

Nejak tak premýšľam ako im dovolí rakušák tam robiť obiehanie súpravy. Veď to je úplný nezmysel.

Vilém Baczko

Fischamend

Mates

To asi ťažko. Vo Fischamende sú dve koľaje. Pozri si prosím interval na trati do Wolfsthalu.

Mates

Pre všetkých čo dávajú mínusko. Dispozičný stav koľají to pri aktuálnej prevádzke nedovolí. Na odstavných koľajách za tunelom točia RailJety ktoré tam majú cca 40 minútový obrat, jedna koľaj je prejazdná pre vlaky smerujúce do/z Wolfsthalu, vo vnútri stanice sú tri koľaje kedy jedna je prejazdná, jedna slúži pre vlaky CAT a na jednej sa odstavuje súprava mestského Sbahnu čo tam končí. Tak sa pýtam znova, kde budú obiehať?

Vilém Baczko

Počkajme si, čo prinesie 22. február;-)

tarten

Doufejme, že něco lepšího než 25. február.

Petr

CAT teď nejezdí. A máte po problému…

Mates

Nejazdí len do jari, takže nie po probléme nie je.

Miroslav Zikmund

Jenže CAT má oddělený vstup ….

Jan

Někteří diskutující si to přejou tak moc, že se rozhodli ignorovat realitu infrastruktury. Bohužel moto „když se chce, tak to jde“ má svůj limit, což ale někteří nechápou. Problém, kde na letišti odstavit/otočit soupravu je velmi reálný. Westbahn se taky několikrát vyjádřili, že by tam rádi protáhli některé spoje, ale ztroskotalo to právě na infra na letišti. A to mají jednotky, kde není třeba lokomotivou objíždět soupravu. Ale pro Gepard Express to tam samozřejmě okamžitě zařídí…

Toho 22.2. to nejspíš nějak ušmudlá, ale pravidelné provoz bude velmi problematický.

Vilém Baczko

Dá se říct i opak. Někteří diskutující si to tak moc nepřejí, že vymýšlejí pseudoproblémy a pseudořešení (přesmĕrování linek, které jedou z Vídně někam jinam, najděte si kamaráda, který vás tam bude vozit, nelétejte z Vídně, případně nelétejte vůbec…) Problému s kapacitou tratí i nádraží na letišti jsem si vědom. A tak nějak očekávám, že s ním tvůrci projektu už pracují, jinak by projekt takto neprezentovali na veřejnosti. Není to můj projekt, nejsem v něm nijak angažován, pouze ho pozorně sleduju. A snažím se vše ověřovat, než sem něco napíšu. Narozdíl od některých, kteří si ho tak moc nepřejí a… Číst vice »

jan

To není o tom, že bych si to spojení na letiště nepřál. Naopak, lepší spojení na letiště bych já i moje okolí velmi uvítal! Mě akorát zaráží vaše naivita, protože si myslíte, že ÖBB Infra vyroluje nějakému Gepard Expressu červený koberec, zastaví kvůli nim provoz na centrálním seřazovacím nádraží, vyčaruje nové koleje a nástupiště na letišti atd. Realita kolejové infrastruktury ve Vídni je bohužel trochu jiná. Když některé věci nešli zařídit pro ÖBB PV a pro Westbahn, tak to pro GE taky nepůjde (nebo maximálně pro jednu předváděcí jizdu). Tvůrci projektu mají dvě základní myšlenky. Ti z politiky se chtějí… Číst vice »

Vilém Baczko

Já jsem nemyslel zrovna Vás s těmi pseudoproblémy a pseudořešeními. To, na co upozorňujete, je problém reálný. V zásadě oba říkáme něco podobného, akorát to říkáme každý jinak. Infra je největší bariéra v tomto projektu. A já předpokládám, že tvůrci projektu tu bariéru už nějak řeší, jinak by s tím projektem nešli ven. (Anebo šli? Tak jak hetjman s leteckými linkami, které ještě nebyly podepsané, a pak se nekonaly? No možné je tam všechno…) Každopádně i tak palec dolů za ten červený koberec a za tvrzení, že to je jen předvolební plácnutí politiků. Ztratit mají co – když projekt nevyjde,… Číst vice »

Mates

Ja proti tomu projektu nemám nič, pokojne nech tie vlaky jazdia, vždy je lepšie ak sa jazdí po železnici ako po ceste, bodaj by to vytlačilo všetky autobusy na tej linke. Zamýšľam sa však nad tým preto, že za jedno si neviem úplne zmysluplne predstaviť ako sa na to letisko cez Viedeň dostanú, nakoľko ich cez ZVBF nepustia a Hbf je preplnené a za druhé kde to chcú točiť z dôvodov, ktoré som popísal vyššie. Aj u nás je jeden takýto dopravca čo zorganizoval dokonca prezentačnú jazdu z Bratislavy do Zvolena, myslel to neviem ako vážne že tam bude jazdiť,… Číst vice »

Mates

Plne súhlasím.

Miroslav Zikmund

Jak je ta kolej dlouhá, jak je dlouhý RJ a jaký je interval RJ ? Jak dlouhý bude Gepard ? Při dostatečně dlouhé koleji tam lze deponovat dvě soupravy ….
Jinak možná dostatečný důvod, proč Gepard nebude jezdit …

Mates

Pozrite si google mapu, tam je to pekne vidieť. Neviem si predstaviť ako dáte na koľaj so šturcom vratnú súpravu a jednu klasiku, ktorú treba obehnúť.

Miroslav Zikmund

Za tunelem je nevelké kolejiště s jedním šturcem kam se dá zajet s „vratnou“ soupravou ….

Vilém Baczko

Pro nás, co nejsme z branže: Co to je, prosím, šturc?

Pavel Skládaný

Kusá kolej se zarážedlem.

Vilém Baczko

Díky!!

Bohouš

Mám pocit, že to bude hůř než v Pelíšcích. Dávám tomu max. půl roku. (Do voleb se bude kecat, potom zapomeňte.)

NadoL

Koukám, že dopravce má odvahu. Je známý svým porušováním zákonů, jezděním s vozidly s úpravami, které nejsou schválené, ale na jízdu přijedou zástupci ministerstva a dalších institucí. Takto se kupuje přízeň státní správy???

rozinka

Vaše důkazy?

D.S.

Mám za to, že je v článku uvedeno, že dopravcem nebude Regiojet.

Jedna paní nepovidala

Od kdy jezdí s neschválenými vozidly? Pokud by nebyla schválena, už by na ně došlo.
Myslete před psaním.

K.S.

Možná je to hater.

Marek Kováč

Ale on má pravdu, některá jeho vozidla jsou v trvalém zkušebním provozu, tedy neschválená a svým přístupem to „*urví“ ostatním majitelům historických vozidel. Jen tady se mu tleská jak progresivní je. Přitom arogantnějšího člověka jsem snad nezažil.

zdenek

Myšlenka chvályhodna. Ale to je pro někoho takového problém jet z Brna s RJ a ve Vídni přestoupit na hl.n.do vlaku na letiště? Nečeká se dlouho

Ten Ten Ten

Pro někoho to problém je, pro někoho není. I ten, pro koho přestup na hlaváku problém není, má ovšem problém přestoupit z nebo do spoje, který neexistuje. 😉

M M

Není problém přestup, ale chybějící ranní a večerní spoje.

mgr.pavel

A není tedy lepší objednat několik párů vlaků Brno-Wien hbf s návazností na již existující vlaky na letiště?

Tímto se mnohem zvýší dostupnost 2milionového města plus zlepší možnost přestupů do dalších směrů, byťmírně sníží komfort cestujících na letiště – celkově tedy lepší řešení, ne?

Miroslav Zikmund

BV – Wien jezdí vlaků hafo … stačí se podívat do JŘ.

Miroslav Zikmund

První vlak z BV do Vídně jede 1-5 ve 4.27, poslední 22.22, v opačném směru 5.23 – 22.00 …

Miroslav Zikmund

Ani nemusíte z HBF, stačí jet z BV Os a přestoupit nejpozději na Rennwegu …

Gwann

doufám že bude zařazen i saunový vůz.
jeho užití…doporučuji shlédnout film Policajt nebo rošťák

Zbyněk

Měl jsem tu čest saunovým vozem jet, a byla to nejlepší jízda vlakem, co jsem zažil. Má prosklenou zadní stěnu a výhled je skvělý 🙂

Gwann

já bych tam nechal vypotit primátorku a další kousky co tohle vymýšlejí…

Jan Soukup

Tak proč to neuděláte?

Marek Kováč

Tak buďte rád, že nedošlo k nějaké nehodě, potom byste ten saunovůz asi tak nechválil

Daniel Jablonecký

Zařazen bude a ne jeden! Od června do srpna.

K.S.

Pletete si saunové a kremační! 😀 Vypadají podobně, ale stejné nejsou.

Petr

Oni se na to chystaj jak Amundsen na dobytí jižního pólu. Jestli chtěj vlak na Schwechat, tak ať si vypíšou soutěž, vyberou vítěze a podepíšou smlouvu. Na co tahle estráda?

tarten

Volby. Jestli ta myšlenka přežije volební kampaň je velmi nejisté.

Vilém Baczko

A podle čeho soudíte, že soutěž nevypíšou, vítěze nevyberou a smlouvu nepodepíšou?

noerf

Třeba podle toho, že by pozvali k jednání ČD, Regiojet, kteří do Vídně jezdí a zeptali se jich na možnosti, jejich názor a buď objednali prodloužení stávajících linek na letiště nebo vypsali výběrové řízení s jasným zadáním.
A zvýhodňovat jeden druh dopravy dotací vůči standardně fungujícímu trhu je zabíjení tržní ekonomiky, což od členky ODS je zarážející.

Aleš Stuchlík

Jaké prodloužení stávajících spojů? ČD pokračují do Grazu, RJ do Budapešti.

noerf

Regiojet pokračuje do Budapešti u dvou spojů že čtyř. ČD/ÖBB je otázka, zda-li by o tuto variantu měli zájem a jaky čas cesty by byl mezi Brnem a vídeňským letištěm

Vilém Baczko

Tak hlavně je otázka, jestli by k něčemu byly dva spoje denně, kdyby Regiojet prodloužil ty dva, které nepokračují do Budapešti. Ten první s potenciálním příjezdem na Schwechat kolem 14h je čas, kdy není ani moc odletů, ani příletů. A ten druhý (příjezd Hbf ve 20:21) pak ve Vídni nocuje, aby mohl vyrazit další den v 6:39 zpět do Brna a Prahy. (Variantu s tím, že by nocovali i cestující z večerních příletů, předpokládám, že jste nechtěl navrhnout).

Miroslav Zikmund

Ze Schwechatu se do Budapešti v současnosti nedostanete … tam by se musela revitalzovat trať do Götzendorfu + spojka směr Bruck a.d. Leitha.

Vilém Baczko

Ale město jedná i s ČD a ÖBB (RegJ nevím), mohl jste si to přečíst v předchozích článcích na toto téma, kde to říká radní Kratochvíl. Před výběrovým řízením s jasným zadáním mohou předcházet tržní konzultace, což teď přesně probíhá. Jedna mimořádná zkušební či předváděcí jízda ještě neznamená nic závazného ze strany města/kraje.

Miroslav Zikmund

Jenže jezdit na letiště přes HBF je nesmysl …

Miroslav Zikmund

A kdo to zaplatí ?

David

Koženkou na letiště, to bude jistě super.

Vilém Baczko

A tu informaci máte odkud, že to bude koženka?

Qwertz

Máňa to říkala a to je přece směroplatný.

Dáda

Já osobně mám radši kupé s koženkou ve starém Bčku, než nové velkokapacitní vozy s úzkými sedadly.

Vít Jůza

Znáte nějaký vhodnější materiál na sedadla?

tarten

Pro klimatizované vozy je nejlepší kvalitní koženka, to je taková, co si ji lidi pletou s pravou kůží. Samozřejmě ne ta co je/byla v béčkách nebo žabotlamu…

Ten Ten Ten

Radši pojedu koženkou (kterou jste si nejspíš vycucal z prstu), než abych neměl vůbec čím jet.

Albert

JŘ je na 160 km/h 🙂

tarten

To by byla pro koženku v railjetí business třídě brnkačka.

Marek Hrdina

Jen bych opravil, že Gepard jezdí trasu Brno – Vídeň za 1:50, v noci to zvládne i za 1:30.

Kapacita není velká, ten mikrobus má 8 míst, na druhou stranu se snaží spoje zdvojovat, či dokonce ztrojovat, zejména ty noční, s příjezdem na letiště ve 4:10.

Rudolf Tuček

Kdyby posilal dva tři standardní busy a nestačily by, tak by vlak byl v pořádku, ale za tři mikrobusy. Jedině že by tím jezdily nejenom cestující na letiště.

Ten Ten Ten

Zdvojovat se asi snaží, ale jen některé. Nestačí to.

M H

Občas si pronajme ivelký autobus…ale, když jsem tím jel, byla to jízda smrti a vícekrát tím jet nechci (srpen 2020). Řidič ještě v ČR sejmul středový ostrůvek a ve Vídni se ptal cestujících, kde má na letišti zastavit…věřím, že mikrobus bude o něčem jiném.

Albert

Ano, o tom jsem slyšel, to udělali dispečeři jednou a přišlo 20 stížností 😀
Za komplikace se omlouváme, dost mě to mrzí. Nyní máme už vlastní bus pro 62 osob a slušné vlastní řidiče.

D.S.

Pokud to dopadne a spojení bude zavedeno, tak by nebylo od věci protáhnout linku až do Prahy a to v prokladu i zastavováním s linkou R19, neboť 2h takt rychlíků na trati 260 je málo, stejně tak chybí okrajové spoje, zejména večer z Brna do Prahy.

Martin

Nic se protahovat nebude!

Dominik

Za normálního stavu to je R co 2 hodiny, plus Ex každou hodinu, to mě zas tak málo nepřipadá, teď je stejně trať na Třebovou rok zavřená, a Pardubice mají být hotové 24, pak by se zas Ex měly vrátit na svou trasu.
Takže další zahušťování je trošku zbytečně, nehledě na to, že v kombinaci se silnou regionální dopravou, by to jen způsobilo další problémy nakládní dopravě, kdy už tak je orobelm se dostat na trať ve špičkách.

Martin K

Myslím, že nezůstane jen u vlaku z Brna, ale linka bude jezdit už/až z Prahy.

Potom by to mohlo dávat větší smysl.

Daniel Jablonecký

Fakt? Třetí dopravce vedle RJ a ČD? No tak na to si se zájmem počkám.

K.S.

Pro zajímavost, jak jsou na tom teď ty Leo Čankajšky?

Juraj

Že by se někdo trmácel z Prahy až do Vídně, aby pak vzal lowcost někam po Evropě? Určitě takto občas někdo jezdí, ale velké davy to nebudou.
Na dálkové lety už teď existují velmi konkurenceschopné přípoje z Prahy, takže tam nemá smysl prodlužovat si už tak dlouhou cestu a ještě riskovat zpoždění.

kakov

nejde o spojení Prahy a Letiště, ale o poskytnutí přímého spojení mezi letištěm a zastávkami mezi Brnem a Pardubicemi, v tom by vlak Praha-Brno-Schwechat byl ideální, samozřejmě problém je ve vyšším riziku vzniku zpoždění……

to víte, lidé žijí i jinde než v Praze nebo v Brně

Jiří Kocurek

Mezi Brnem a Pardubicemi je trať zavřená, je zavedená NAD. Přímý vlak Praha-Brno-Schwechat tak nemůže jet přes Pardubice a Svitavy, neboť skončí v Blansku.

A tohle bude ještě dva roky trvat. Pokud přímý vlak z Pardubic na Schwechat, tak jedině přes Olomouc a Přerov. Když pojede z Přerova přes Brno, tak vynechá Hradiště. Tam také žijí lidé. A když pojede přes Hradiště, tak vynechá Brno, kde také žijí lidé. Nikdy to neuspokojí všechny, vždycky to bude otázka volby.

Pája

Proč?

Marek Kováč

Čekal jsem RGJ, ČD nebo ÖBB, ale Fikáčka fakt ne 🙄

„Vlak bude složen z různých vozů včetně zapůjčených“… takže tam budou i jejich vozy? A to konkrétně Bc, doupěBix nebo saunoDaak?

Vilém Baczko

Tak a teď prosím všechny ty chytroprdy, kteří tu nedávno autoritativně psali, že z Brna na letiště VIE vlak nemůže jet jinak než úvratí přes Hauptbahnhof. Máte někdo ty koule napsat, že jste neměli pravdu?

Jan

A kudy teda pojedou? Přes centrum?

Vilém Baczko

Proslýchá se, že Stadlau.

xyz

Jistě že může jet jinak, ale za cenu toho, že tím pádem hlavní nádraží neobslouží = tzn. obslouží max. menší nádraží jako Stadlau + Simmering.

Plus tak jako tak zřejmě nepojede po trati, která je fotce u tohoto článku.

Jan

Pokud pojedou přes Stadlau, tak neobslouží Simmering, protože kdyby chtěli jet ze Stadlau rovnou na letiště bez úvrati, tak přes Simmering pojedou po kolejích bez nástupiště. Hlavní problém trasy přes Stadlau a Simmering je ale kousek dál – na Zentralverschiebebahnhof. Teoreticky se tam dá projet na trať na letiště, prakticky ale bude problém dostat trasu. Kdysi tama chtěli ÖBB protánout některé dálkové vlaky, ale neprošlo to. Prý tam na to kvůli nákladní dopravě není místo (a tak se pak postavila nová spojka z Ostbahn, která je ale v tomto případě k ničemu). Nějak si nedovedu představit, že to nějaký Gepard… Číst vice »

Vilém Baczko

Cílem tohoto projektu není obsluhovat Simmering ani Praterstern. A už vůbec ne po koleji bez nástupiště;)

Jan

Cíle jsou irelevatní, když nedostanete od Infra trasu (nebo trasa kterou dostanete je pomalejší, než případná úvrať na Hbf.)

Vilém Baczko

A dovedete si představit, že to protlačí nějaké Flughafen Wien AG?

Jan

1) Flughafen Wien na to vliv nemá, nejsou dopravce a proto nejsou pro Infra relevatní
2) A kdyby měli vliv, tak toho využili už při oněch plánovaných vlacích ÖBB, které by určitě přivezly víc cestujících, než nějaký pokus z Brna…

M@trixX

Nejaky vplyv by mat mohli, Flughafen Wien vlastni cast dopravcu CAT, co jazdi priamymi vlakmi z Wien Mitte. Do rozumnej sutaze by sa mozno aj sami zapojili.

Vilém Baczko

Zdá se, že nemáte úplnou představu o tom, jak funguje lobbying mezi rakouskými státními podniky. Je to old boys club ještě horší než u nás. Může to být pro tento projekt výhodou.

Jiří Kocurek

Flughafen Wien AG na to má asi takové páky, jako LKPR na Správu železnic.

Řešení neřešitelných úvratí a objíždnění bylo již vynalezeno: https://en.wikipedia.org/wiki/Control_car

Už i v USA je znají 50 let

Vilém Baczko

Jasně, Steuerwagen. V Česku jich mají ČD asi 30 kusů (Bfhpvee295). Maximálka 140km/h, takže pro tento projekt nepoužitelný. ÖBB používá řídící jednotky, které umí i 160km/h, ale musel by být schválen pro provoz v Česku, takže zahájení provozu tak 2 roky po podání žádosti…

Miroslav Zikmund

To by zase nemusel být „grossproblem“ pokud jezdí do Velenic ….

Miroslav Zikmund

V „jednu“ dobu se jezdilo přechodně 5047 z Ostseite nějakou krkolomnou cestou na Schwechat …. Doba výluk a přestavba trati z Rennwegu …
Tehdy nebylo možné dostat se z hlavní trati do Bruck a.d. Leitha jednoduchou cestou ….

Vilém Baczko

Správně. Cílem tohoto projektu není obsluhovat Hbf. (A přiznám se, že podle fotky poznám jen málo tratí, rozhodně ne tu na této fotce.)

mgr.pavel

Pak má tento projekt poměrně úzce zaměřený cíl.

tarten

Samozřejmě. Vyhrát volby. 🙂

Vilém Baczko

Ano, souhlasím. Ten úzce zaměřený cíl je poskytnout alternativu dopravy z Brna na vídeňské letiště, která bude rychlejší a komfortnější než všechny dosavadní způsoby dopravy. A ve srovnání s autem i levnější. Proti takovému úzkému zaměření nic nemám.

K.S.

Jak velký problém by byla obsluha jen menších nádraží pro rychlík jedoucí jako, řekněme, doplňkový spoj?

Martin Hanzal

Ta trasa samozřejmě existuje i přes Hbf. a bez úvrati: Stadlau – Hbf – Meidling – Oberlaa a odtud rovně do Kaiserebersdorf.

Jan

To jde, ale pak se musíte rozloučit s jízdní dobou Brno-Flughafen 1:30, o které jihomoravští politici snili.

Platamon

Na letiště mohou jet i přes Hbf bez úvrati, stačí pokračovat dál přes Meidling, Inzersdorf a mosty přes ranžír. Kdysi tudy jezdil výletní Ernsbrun, ten si ovšem za mosty udělal smyčku do ranžíru dolů na S7 opačným směrem.

Miroslav Zikmund

Můžou jet přes Floridsdorf a Rennweg nebo přes Stadlau a Kledering …

Vilém Baczko

Z Floridsdorfu přes Rennweg to na letiště dává S7 za 35 minut, to je celkem dlouho. Má teda po cestě 12 zastávek, které by se mohly vynechat. Ale nevím, jestli se jimi dá jen tak projet, jsou to vytížené uzly (Praterstern, Mitte, Rennweg).

Ondřej

Tohle vymyslel určitě někdo z Brna.

Vilém Baczko

Jestli on nebyl ze Šlapanic.

Otansiho

Brno se mohlo domluvit s ČD (vlak) nebo Regio (bus) o prodloužení až na letiště a netahat do toho dalšího dopravce.

PetrN

a jak asi, když vlaky ČD ve dvouhodinovém taktu z Prahy/Brna ve Vídni nekončí, ale pokračují do Grazu??

tarten

Před tím dvouhodinovým taktem do Grazu je volno. Ale před aspoň částí VRT to stejně nevidím moc efektivně, lepší by bylo spíš PRG – VIE letět.

kakov

Praha není jediné místo, odkud lze jet na letiště….

Vy jste z Prahééé co?

Vilém Baczko

Tak určitě, mohl se domluvit hlavně s ÖBB na zrušení Railjetů z Vídně do Grazu. A to se vyplatí.

tarten

Raijletové dvouhodinovky se to nijak týkat nemusí. Otázka ale je, jestli to má smysl. Hodně Pražáků ve Vídni přestupovat umí. Zajímavé by ovšem bylo, kdyby ta jízdenka byla rovnou v ceně letenky (tj. funkční přestup by byl zodpovědnost aerolinek, ne cestujícího) a zavazadla se mohla podávat už na nádraží v Praze/Brně.

Vilém Baczko

Ještě zajímavější by byla letenka v ceně jízdenky.

tarten

Za takovou byste platil všemi zavazadly s pravděpodobností blízkou jistotě.

Pája

Proč do spoje Brno – Vídeň motáte Pražáky?

kakov

asi je to pražák 😀

Jiří Kocurek

„Hodně Pražáků ve Vídni přestupovat umí.“

Takže je potřeba vlak pro ty pražáky, kteří ve Vídni přestupovat neumí? A jak přestoupí z vlaku na letadlo? 😀

kakov

Regio tam dávno jezdí

K.S.

Technická, na Letiště v Brně není trolej a chybí peron, pokud vím.

marty-t2

To vypadá zajímavě. Zvlášť pokud by jezdily vlakové spoje z Brna i brzo ráno a zpět pozdě večer, kdy nejezdí ani vlaky ČD-ÖBB ani vlaky RegioJetu. Ti co ukazují na busy Regiojetu – dobře, ale zažili jste někdy zpoždění letu, zmeškaný bus a zcela plný bus další ? Pak je vlak dobrý. Ten se navíc nemusí motat v zácpě na kruháčích u Mikulova. Navíc vlak, který pojede do Vídně z Brna a ne z Prahy bude mít konkurenční výhodu v tom, že nebude hrát „loterii o výši zpoždění na relaci Praha-Brno“. A to že nepojede jen na Hbf. ale přímo… Číst vice »

Vilém Baczko

Přesně tak, autobusy Regiojetu jsou silný zážitek. Některé totiž nejsou linka Brno-VIE-Brno, ale Berlín-Brno-VIE-Brno-Berlín (aspoň před pandemií to tak bylo), takže riziko zpoždění je tam extrémní. Po cestě z letiště VIE zastávka na Hbf, čekání na americké turisty, kteří si naivně mysleli, že zaplatí za jízdenku do Berlína kartou a po jednom si vyzvedávají eura z bankomatu. Následný údiv, když jim řídič vrací koruny, které v Berlíně nejsou úplně preferovanou měnou. Řidič nemluví ani anglicky ani německy, s vysvětlením pomáhají v lepším případě ochotní spolucestující, aby zpoždění nenarůstalo ještě víc. Následně další zastávka v Mikulově na načerpání plné nádrže, během… Číst vice »

zdenek

To spojení Berlin Vídeň má spíš Flixbus?

***** Petr

Takovou trasu MOŽNÁ jezdí flix ( z Brna určitě), ale že by RJ jezdil trasu Vídeň Brno Berlín v celku se mi nezdá a nemá logiku . Celá ta taškařice co popisuješ vypadá spíše na flix bus.

M H

Noční spoj Regiojetu takto opravdu jezdil. V roce 2018 jsem tím jel z Brna do Berlína a v roce 2019 z Berlína do Brna a byla to opravdu trasa VIE-BER-VIE. Bohužel zrovan to byl spoj s odjezdem cca 6:30 z Brna na Vídeň…tedy ten nezajímavější, ale nejmíň jistý.

Vilém Baczko

viz odpoved od M M

David

Tak RegioJet tam vlak stojí s MHD na letiště 250 Kč, ČD dnes s MHD za 420 Kč (predem i za 240 Kč) , a tahle společnost má zájem jezdit za 490 . Nebo je to zpáteční??

Ten Ten Ten

Včera, po zpožděném příletu, jsem musel zrušit jízdenku na poslední spoj RJ a jet s ČD, jízdenka (bez MHD z letiště) stála do Brna 450 Kč. Nic kromě ČD už po 18. hodině nejelo, pokud nepočítám Geparda, který jel až ve 22:20.
Cenu 490 Kč chápu jako jednorázovou pro ten konkrétní vlak. Za tu cenu bych vlakem nejel a radši se zkusil nasoukat do toho jejich minibusu, který není tak nepohodlný, jak se tu někdo snaží namluvit.

Bjorn

Tak pokud je 450 za jízdenku na poslední chvíli na relaci z Vídně do Brna moc… Odkud jsi to přiletěl?

Ten Ten Ten

Ze země chao∑u.
Pokud si dobře pamatuju, tak tak drahou jízdenku na poslední chvíli jsem ještě u RJ neviděl (spoj z letiště stojí, pokud vím, vždy 390 Kč) a u Flixu taky ne (kromě posledních měsíců, kdy taky začali zdražovat a ještě osekávat spoje). Na přechozí spoj s ČD, který bych asi stihl, stála 325, ale než jsem se rozhodl, zdražila taky. Gepard jezdí pořád za stejnou cenu 390 Kč.

Ten Ten Ten

Upřesňuji – jel jsem z hl. nádraží a cena byla vyšší než u Geparda a Flixu při cestě z LETIŠTĚ.

babilon

Já jsem to pochopil tak, že 490 Kč je za zpáteční jízdenku pro tento spešl papalášský vlak. O tom, kolik to bude stát v řádném provozu, se v článku nic nepíše.

Kernteriér

To jsi pochopil špatně. Je to jednosměrná nejlevnější jízdenka, jsou tam i další jednosměrné za 750 Kč a 2000 Kč.

babilon

Ano, máte pravdu, tři třídy (dvojka, jednička, párty) – tři ceny, 490 Kč je za druhou třídu jedním směrem. Zdejší článek je holt napsaný velmi nejasně.

tarten

Hele, babilon je sice duchem mladý, ale tykačku si nezaslouží.

Albert

490 Kč je to pouze za zkušební jízdu. Cenu v pravidelném provozu bude určovat objednatel, předpokládám 290-390 Kč + parkování zdarma.
Nikdo neříká, že to musí být nutně GE, ČD má rovněž zájem a je velmi dobrou volbou. Jsou ale i dopravci, které bych nepreferoval.

Džamel

Ten pak Fikácek mi silně začíná připomínat KŽC před mnoha lety. Provozovatel volnočasových aktivit a občasných jízd snažící se dostat k veřejnému za pomoci totálních blbostí typu 810 Čakovic nebo lokálky do Mochova.

Systémový_specialista

On to bude jezdit 810? 🤔

Džamel

Píšu, blbostech kalibru 810 do Mochova. Myšleno absolutní blbost za veřejné peníze.

Jan

Co byste si představoval na lince do Čakovic? Je ten mravenec lepší?

***** Petr

Autobus.

Albert

😀 přesně! jezdil bych to vozem 811 SK – exKPT, to bude nejlepší 😀
Pravda je ta, že autobusová linka sponzoruje volnočasové aktivity VlakFestu a dává na to 100% svého zisku.
Pokud tam bude jezdit vlak, přijde VlakFest o jediného sponzora. Proto hledáme přes naše firmy (Wagon Service, Gepard Express,…) nějaký způsob jak zachovat rovnováhu a na spojení participovat. Snad to není trestné 😀 Zároveň někteří z nás jsou velcí fanoušci ČD… Ale pokud si kladete otázku, jestli jsem padlí na hlavu, tak samozřejmě ano 😀

Dog

no za ty prachy budou muset brzo přidávat další vozy.

ABC

lůžkové? 🙂

Gwann

ať už brněnský magistrát přestane vymýšlet cipoviny

Ten Ten Ten

To by měl obecně, ale tady se snaží přiživit na existujícím problému.

Pom

Cypoviny! Když už se snažíte být drsný a mluvit jiným dialektem, tak pište pořádně 😉

Gwann

pravopis si zapamatuju.
měl jsem jiné slovo, ale to by asi bylo cenzurováno

Peter griffin

se to nejdriv nauc trapaku! nepouzivej to co neznas a navic cyp je z ostravskeho nareci

Džamel

To je tak významný přepravní směr, že to nepobere těch „pět“ autobusů za den? Vůbec bych se do toho za veřejné peníze nemontoval, protože to je otázka soukromého sektoru nebo Rakouska. Je to jejich letiště, jejich následné tržby, tudíž náš stát z toho nemá ani korunu.

Roman Čadek

To nebude za 490Kč jezdit na komerčním principu a ještě navíc do toho půjdou dotace z veřejných peněz? Regiojet jezdí stejnou trasu za 390Kč.

Ten Ten Ten

Jezdí, párkrát za den, a to ještě ne všechny dny v týdnu.

Vilém Baczko

Jezdí s častými zpožděními a jízdní řád nenavazuje na odletové/příletové vlny (prodleva 2-3 hodiny před odletem nebo po příletu). V mnoha případech nepoužitelná služba.

Jan Svoboda

Souhlasím. Fakt by mě zajímalo, kolik to bude město a kraj stát…po letišti v Budějovicích podobně zbytečný výdaj

Leoš Konečný

Zase někdo vymýšlí vymyšlené. Jak už je napsáno, jezdí tam autobusy RJ.

M H

Ne celodenně a některé chytí cestou klidně hodinu zpoždění. Dostat se na brzké ranní (nejede) a ranní/dopololední (zpoždění) není úplně komfortní. V zásadě chybí pohodlný noční spoj (bus jezdil/jezdí? Gepard, ale pohodlný nebyl) a jistý ranní vlak s odjezdem třeba po šesté z Brna, tak aby byl příjezd do Vídně před 8 a (klidně s přestupem) na letišti chvíli okolo osmé.

Kernteriér

Zato vlak tu sekeru chytit nemůže? Stačí se občas podívat na GRAPP, jak to na trati na Břeclav vypadá.
Pro menší počty cestujících jezdí Gepard s mikrobusy i v okrajových časech, nemyslím si, že by přidání pravidelného spoje ráno nezvládl, k tomu nabízí možnost mimořádného spoje. Ale nemyslím si, že tohle je na smysluplné zaplnění vlaku.

Ten Ten Ten

Nikoli pro menší počty, ale pro dost malé počty. Kdybyste se párkrát do jejich minibusu (s doprovodem) nevešel, mluvil byste jinak.
Možnost mimořádného spoje je pro skupinu menší než řekněme 6 osob poněkud drahá a když Gepard přidání dalšího spoje nezvládl doteď…

Kernteriér

Tak že jsi držgrešle, jsem se tu už dočetli výše.
Když chci jet na dovolenou v pěti lidech, pojedu tam autem, které si ve Vídni zaparkuju, a nebudu se cpát do minibusu.
Že ten další spoj dosud nezavedl, a místo toho znásobuje jiné spoje, je asi důkazem, že o spoje v uvedenou dobu není takový zájem, jak si někdo tady myslí.

Ten Ten Ten

Nechci jet na dovolenou v 5 lidech, to jste si vycucal z prstu. A jestli si myslíte, že každý, kdo chce letět z Vídně, chce nebo dokonce může jet na letiště autem, tak to jste taky vedle. Držgrešle asi jsem, nechce se mi platit za jízdenku výrazně víc než za letenku. 😉 Račte si také všimnout, že web Gepardu není nijak zvlášť sofistikovaný a žádnou jednoduchou funkci na projevení zájmu o přidání dalšího spoje nemá a závazně si rezervovat minibus pro 2 lidi málokomu dává smysl, takže u Geparda o skutečném zájmu o jejich spoje ani nemusí vědět. (O tom,… Číst vice »

Jiří Kocurek

„(s doprovodem)“

No tak pojedete bez doprovodu. A nebo si ty lístky i s doprovodem kupte předem, ať se ví, že vás jede víc.

M H

Ano, vlaky od Prahy mívají často náhodná zpoždění. Nicméně vlak vypravený z Brna by tu šanci na sekeru minimalizoval…

Jen tak tak

Vlak je trochu někde jinde. Navíc je to rychlejší, trvá to dlouho.

Kernteriér

Pán má rád neurčitá vyjádření, co?

Ten Ten Ten

Vy asi z Vídně moc často nelétáte, jinak byste věděl, že jízdní řády zejména Regiojetu a Flixbusu vypadají čím dál víc jak noty na buben (a to nejen do Vídně, ale i do Bratislavy) a ČD to nezachraňuje, Gepard taky nejezdí úplně často a jeho noční spoje jsou často plné, protože kapacita 8 osob fakt není nic moc. Dostat se na odlet v 6 ráno nebo zpátky po příletu kolem 23. hodiny je docela velký problém. Politikům a tomu, že něco úspěšně vyřeší, sice nevěřím, ale problém existuje a existovat nepřestane jen tím, že ho někdo, kdo nehnul prstem, aby… Číst vice »

Ondřej

Zkuste se zeptat někoho s autem zda vás tam nehodí. Nebo cokoliv jiného. Problém vyřešen. Miliony na dotacích ušetřeny. Ty jo, cítím se jako krizový manažer.

marty-t2

To jo – krizový manažer, není to ten člověk co umí jen bezhlavě ořezávat náklady a neumí vycítit příležitost, kam investovat ? Třeba takové samotné letiště Vídeň odhaduje, že z Brna a Jižní Moravy pochází ročně cca 0,5 milionu cestujících, kteří z Vídně někam letí. Bohužel naprostá většina z nich jede autem a zaparkuje na letišti nebo je tam někdo zaveze. 2 hodiny tam, 2 hodiny zpět plus rakouská dálniční známka… Prostě vzhledem k současné roztříštěné nabídce veřejné dopravy je auto první volbou. Proč asi ?

Gwann

krizový manažer umí být pablb…ale i celkem užitečná postava.

a ne náhodou přichází obvykle po někom s velkými vizemi ale značnými nedostatky v počtech…a obvykle je mu souzeno ty vzletné vize, na které nejsou prachy…zaříznout

Vilém Baczko

Tak určitě, problém vyřešen velmi ekonomicky, ekologicky a časově výhodně. Auto musí jet dvakrát (dovoz na odlet, vyzvednutí po příletu, tzn. dvě cesty jede jen řidič), průjezd Vídní opravdová lahůdka v podstatě v kteroukoli denní dobu, k tomu rakouská dálniční známka.

Hodně se bavím u těchto příspěvků od lidí, kteří nemají ponětí, o čem píšou (a ani se nenamáhají zamyslet se nad tím, co znamená to „moudro“, které tady vyplodí).

Vít Jůza

Pokud by člověk zrovna měl po ruce někoho z levného kraje, koho by mohl obtěžovat, tak mu dát aspoň tak 2 tisíce? A pokud člověk nemá možnost nebo je mu trapné zneužívat blízké či známé, vzal by to běžný taxikář za 6 tisíc? Gepard s mikrobusy se, zdá se, dokáže cenou snížit přibližně na úroveň ochotného souseda – myslím za celý mikrobus. Ale souhlasím s tím, že cesty letadlem včetně speciálních spojů na/z letiště by měli plně hradit cestující prostřednictvím jízdného, a stejně třeba cesty k moři nebo dálkové autobusy, z veřejných peněz by se měla s částečnou dotací skutečně… Číst vice »

Kernteriér

Kdyby po mně někdo známý chtěl odvoz na letiště a pak vyzvednutí, budu po něm žádat cca 1700 Kč na naftu, rakouskou dálniční známku a parkovné na letišti. Nějak nejsem zvyklý nechávat si od přátel platit za výpomoc.

Vít Jůza

1. Omlouvám se za nepřesnost 15%, byť odpovídá mému „aspoň tak“ a otazníku nakonec.
2. Když člověk má pro svou velkorysost příliš mnoho „přátel“, není to vždy dobré. A není dobré příteli Vašeho typu odpočítat přesně těch 1700, o které si řekne.

Kernteriér

To není 15 %, protože jsi psal za cestu. Já jsem tam psal, že by to bylo za obě cesty, tedy nepřesnost přes 50 %.

Aleš

Přesně tak, to auto jste dostal zadarmo nebo teda ne, ale má neomezený počet kilometrů a olej a servis máte taky zadarmo.

kakov

Je to přátelská služba osobě blízké, ne příležitost k začátku podnikání, pro kámoše prostě nepojedu s velkým vejvarem, ale spokojim se i s prodělkem ve formě režie,

Nebo k vám když přijde známí na kávu, tak mu hned počítáte 60 Kč za kávu?

Aleš

Ne. Ale to je trošku jiná situace, to snad chápete.

Kernteriér

V čem je to jiné? Jednou pomůže on mně, podruhé já jemu.
Auto jsem si nekupoval proto, abych ho za cenu nafty vozil na letiště. A jestli kvůli této dvojcestě vyměním olej o týden dřív, mě taky netrápí.

Ten Ten Ten

Nikde jsem nepsal, že problém musí nutně řešit nějaké Vaňková a ještě za naše daně. To, že politici vycítili příležitost si šplhnout, ale ještě automaticky neznamená, že problém neexistuje.
Kdybych znal spoustu řidičů s autem a dostatkem času, oplývajících rakouskou dálniční známkou a ochotných mě v noci vozit do a z Vídně za cenu pohonných hmot, tak je možná občas využiju. Nemám a pochybuji, že je mají ostatní zájemci o další spoje na letiště.
Doufám, že se krizovým manažerem nikdy nestanete, to by bylo za trest.

Vilém Baczko

Zapomněl jste na jednu drobnost. Ročně letiště VIE využije cca půl mil. cestujících z JMK. Hledá se tedy půl miliinu kamarádů, kteří mají spoustu času a mají auto.

kakov

No vidíte, já bych se vůbec nedivil, pokud vznikne rychlé a časté spojení, že se ten půl milionu rozroste

Vilém Baczko

Jezdí s častými zpožděními a jízdní řád nenavazuje na odletové/příletové vlny (prodleva 2-3 hodiny před odletem nebo po příletu). V mnoha případech nepoužitelná služba.

Aleš

Jojo, na dopolední dalkovky jet z Brna ve dvě ráno, protože jinak s odřenýma ušima. Dík