Gepard Express opustil autobusovou dopravu, předal ji RegioJetu
Dodávka Gepard Express pro linku Brno - Letiště Praha. Foto: Gepard Express

Jsme rádi, že můžeme podpořit Gepard v jeho aktivitách na úzkém rozchodu, říká majitel RegioJetu Radim Jančura.
No vidíte jaký je RJ spasitel, co se podílí taky na záchraně JHMD… Jen tak dál a víc podílu..
Neví někdo kolik jakých autobusů a minibusů RJ přebral?
Podle rezervační systemu bude jezdit ze stavajici technikou
A seznam autobusu není kompletní
Pokud víte o některých dalších vozech, dejte je vědět na seznamový mail.
Co se týče autobusů, tak Isuzu se nabízí k prodeji, Ducato prodané, prodané byly také 3 Sprintery. Co tedy zůstalo, tak je 1x VDL, 2x autobusy Sprinter (M-B, Bus Design), dále 2x OA Sprinter a 3x OA Sprinter 211 CDI.
Doplním:
VDL je prodané tak pár měsíců zpět (i přesto že má stále celovozovku)
Starší Bus Sprinter je též v prodeji
Novějšího Bus Sprintera si dle FB nejspíš nechají.
Do RJ tedy šly pouze 5x Sprinter
Což je dost málo, aby z toho splatil těch 80 milionů na odkup JHMD.
Jsou někde tyto konkrétní informace k dohledání? Nebo jen interní informace?
Čím tam bude RJ jezdit ?
Podle rezervačního systému přebere techniku i webowky
Sakra, mam u nich nejaky nevyužity kredit 🙁
Nějak nechápu, proč to RegioJet kupuje. Stačilo by vyčlenit dva – tři busy a mohl si to rozjezdit samostatně, linku na letiště již má, tudíž jen přidat časy… Kde vlastně je to pro žlutého přidána hodnota?
Likvidace konkurence. V tomto případě přátelská. Win-win situace, oba pánové jsou spokojeni.
Vzhledem ke kapitalovým možnostem RJ by tuto konkurenci dokázal zlikvidovat i bez koupě a asi by to ani netrvalo dlouho.
Ale takto to bylo rychlejší a nejspíš i levnější.
Já bych úplně nezavrhoval variantu, že RJ (rozhodnutím p.Jančury) prostě spojil příjemné s užitečným a prostě touto konsolidací „trhu“ zároveň podpořil záchranu JHMD … prostě racionální krok s „přidanou hodnotou“.
Dík patří oběma
Možné jsou dvě varianty, jednak funguje ještě Orbix pro firmy a prodej letenek, čili to může využít pro firemní klientelu, nebo návazné spoje od vlaků a autobusů na letiště.
Druhým může být, zájem o podíl v JMHD, například opravit a využít tamní depo.
Oni spolu spolupracovali i dříve. Některé vlakové spoje gepardů jezdil ve skutečnosti zlutej.
Pronajímal si žlutý soupravy
Kdoví , co je vše součástí dohody. Hypoteticky může Fikáčkovi pomáhat s nákupem i kapitálově (oddlužené JHMD nemusí být špatný kup, mají dost nemovitostí, Jančura má s ubytovacícmi službami taky svoje zkušenosti). Časem se to asi dozvíme.
Stejně by mě zajímalo jak byla ta jejich maršrutka vytížená…
Nemůžu sloužit nějakými statistikami, ale občas je na letišti potkávám a co jsem si všimnul, prázdné to nejezdilo. Včera jsem zahlédl i plně obsazenou maršutku.
Jezdil jsem s nimi do Vídně a nevzpomínám si že by někdy bylo volné místo…
Taky jsem jí potkal na dálnici jedině obsazenou. Ono je to těžký – poslat z Brna rovnou na letiště do Prahy autobus nejde ekonomicky – nikdy by se dost nenaplnil. Něco jako byly dřív Cygnusy zase zabíjí mýtné a ten malinkej Mercedes může navíc 130, autobus jen 100.
Držím palce, snad se jim to povede