Gepard Express couvá ze spolupráce s JHMD

Parní lokomotivy JHMD čekají v remíze na svou šanci. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParní lokomotivy JHMD čekají v remíze na svou šanci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Potřebná povolení má pro zadluženou úzkokolejkou zajistit společnost CityRail.

Cesta k alespoň letnímu provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách se komplikuje. Společnost Gepard Express, která o zajištění provozu jednala mimo jiné s Jihočeským krajem, podmínila platnost své nabídky, což se týká i spolupráce s Jindřichohradeckými místními drahami (JHMD). Ve svém reportu pro soud to uvedla insolvenční správkyně Daniela Urbanová. Společnost JHMD je od začátku září v insolvenčním řízení a od začátku října v úpadku. Od 3. října neprovozuje drážní dopravu, postupně přišla o všechny potřebné papíry.

„Společnost Gepard Express, SE, která se aktuálně zajímá o zajištění drážní dopravy na úzkokolejné dráze pro zbývající část roku 2023 po možném získání úředních povolení a bezpečnostních osvědčení k provozu drah na tratích Jindřichův Hradec – Nová Bystřice, Jindřichův Hradec – Obrataň a která předložila již v minulosti indikativní nabídku na pronájem kolejových vozidel, jakož i samotných drah, podmínila trvání nabídky poskytnutím okamžité a efektivní součinnosti správního orgánu dlužníka. Vzhledem k tomu, že vyhodnotila situaci tak, že dlužník součinnost neposkytuje, aktuálně pozastavila platnost své nabídky, resp. dosavadní spolupráce,“ píše správkyně soudu.

Na špatnou (či žádnou) spolupráci s vedením firmy si stěžuje i ve zbytku přípisu. Společnost z pozice předsedy správní rady řídí Boris Čajánek. „S ohledem na přístup dlužníka k insolvenčnímu řízení, jakož i vedení obchodního závodu, má insolvenční správce zato, že další provoz obchodního závodu je za stávajících podmínek neudržitelný,“ sděluje Urbanová. Jediným provozem je chod dílny, kde zaměstnanci opravují vozidla pro externí zákazníky. „Dlužník neposkytl insolvenčnímu správci ani k jeho výzvám přehled zakázek pro opravárenskou dílnu pro období po dokončení stávajících zakázek,“ stojí v dokumentu. Chod dílny popsal deník Zdopravy.cz v reportáži z 25. února. Správkyně také postrádá přehled pohybů na bankovních účtech.

Z dokumentu mimo jiné plyne, že se získáním úředních povolení provozovatele dráhy a bezpečnostních osvědčení má JHMD pomoci společnost CityRail. Její člen představenstva Jan Hruška dříve v JHMD působil a byl i mezi společníky. Držitelem „papírů“ by měla být nová dcera JHMD.

JHMD dluží kolem 360 milionů korun, rozhodující slovo tak budou mít věřitelé. Základní scénáře jsou v insolvenčním řízení fakticky dva: reorganizace, nebo konkurz.

Tagy CityRail Gepard Express insolvence JHMD JHMD
76 komentářů