Generální oprava libereckých tramvají T3 proběhne v Ostravě

Tramvaj T3R.SLF v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czTramvaj T3R.SLF v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Oprava všech šesti tramvají má být hotova do konce příštího roku.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jaroslav hes

To je Kocourkov-Liberec modernizuje tramvaje pro Zwickau a vlastní posílá na opravy do Ostravy! Ať žije kapitalistická volná soutěž!

Terminál

Ta především Liberec pouze pronajímá prostor firmě, která provádí modernizace pro Zwickau.
Liberecké tramvaje v Ostravě je celkem logický krok. Pokud máte alespoň trochu povědomí, co to je strom života vozidla, tak uznáte, že provedení generální opravy vozidla zhruba v polovině životnosti karoserie vyžaduje poměrně velký rozsah prací. Některé z nich (např. opískování skříně a případné vyvaření včetně výměny některých nosných částí) v podmínkách Liberce nelze provádět, a ani se s nimi nikdy nepočítalo. Je celkem tedy jasné, že GO je náročnější operace, než „složit“ modernizaci z nakoupeného materiálu.

Georg

nevzal by liberec za odvoz prazske 14t?

Ivan

Já myslím, že trochu rozumu ještě mají

Terminál

Nevzal…..zakazuje nám to selský rozum

Fantom DP

Zakázka je nazvaná správně, podvozek není skříň ○

Pája

Pořád lepší repase starých vozů než náhrada tramvají autobusy. Takhle provoz zůstane a je šance, že JEDNOU budou moci koupit nové a možná i nejaká ta dotace pomůže.

TrBus

ODP Doprava III. je připraveno 4,9 miliard €. Rozděleno na tři priority. Priorita 3 – Udržitelná městská mobilita a alternativní paliva:
Předmětem podporovaných investic do tratí (tramvajové či trolejbusové) je převedení nejzatíženějších autobusových linek do elektrické trakce a rozvoj elektrické trakce ve veřejné dopravě, dokončení dlouhodobě připravovaných tratí do lokalit s vysokou hustotou osídlení či takové úpravy tratí, které zvýší konkurenceschopnost a kvalitu infrastruktury městské drážní dopravy a zvýší atraktivitu městské drážní dopravy

Frantisek

Pokud ovšem mezitím nedožijí nákladně přerozchodované koleje, což se dělalo právě i kvůli novým vozům…

Jiří Kocurek

A koleje na metrovém rozchodu by vydržely věčně?

kix

to spíš asi bylo myšleno, že pak se budou muset peníze nalejt znova do reko, místo do nových vozů

PvvS

To i na metru..

PvvS

A v jiných městech koleje nedožívají ?

Peeetr

Je smutné, že Praha kašle na zbytek Čech, a ani do takových soutěží na T3, kterých má jasně ze všech měst v údržbě nejvíc, se ani nepřihlašuje s nabídkou pomoci i klidně za více než běžně ziskovou cenu.

Kubrt

Netahej do toho emoce; mám zájem, nemám zájem (ať už je důvod jakýkoliv – třeba kapacita), toť vše. Nelze nikoho nutit do uzavírání obchodního vztahu na základě citového nátlaku (oni na nás kašlou, bů škyt škyt), to je úplně mimo.

Frantisek

To nelze. Na druhou stranu – a bez škytání! – by měly být finančně zohledněny druhotné náklady přeprav. Zisky zúčastněných by neměly být vyváženy ztrátami ostatních. Možná, pokud to z Liberce do Ostravy pošlou vlakem, bude to pořád šetrnější, než do Prahy kamiony (protože DPP si odřezal vlečky – leda by použil zličínskou rampu). Jiná věc je upřednostnění oprav z půlky Evropy (a související doprava) před bližšími zákazníky.

Bram

DP Praha k těmto účelům měl vlečku do roku 1984. Ovšem tehdy byl ukončen provoz na trati na Těšnov, tak měla smůlu i tato vlečka. To, že si DPP nikdy nevybudoval do Ústředních dílen vlečku například takto https://mapy.cz/s/lafufacena , je dáno nejspíš tím, že to neměl zapotřebí.

PvvS

Kdyby o to měl DPP zájem, tak se přihlásí a možná i vyhraje. Náklady na dopravu si hradí Liberec. A i ta zličínská rampa je mimo hru, převzetí skříní je uváděno bez podvozků..

Paolo

DPP dlouhodobě chybí lidi na opravy vl.vozu a pár kousků personálně náročnějších skončilo v Ostravě, Šumperku a také v Brně.Plus mínus vozovna Hloubětín TC ve výstavbě takže sen o tom , že DPP bude dodavatelský opravovat je nadlouho jen sen

Jan

Kdyby šlo jen o cenu přepravy, tak si to dělají v Liberci sami ve vozovně, stejně jako ve většině ostatních měst.

Jiří Kocurek

A co přesně má Praha zařizovat Libereckému DP? Nemá náhodou DPP jednu vozovnu v rekonstrukcí a kvůli tomu nedostatek místa?

Jan

DPP má hlavně dílny plné nových skříní wan, které tam leží už dobrý rok a není kapacita je dát dohromady. Stejně tak už několik let tam stojí asi 15 kusů KT, zatím se povedlo modernizovat a zprovoznit celých 5 kusů.