Generační výměna. DB začala posílat na trať mezi hlavními městy místo starých souprav rychlovlaky ICE3neo
První ICE3neo na trati Berlín - Amsterdam. Foto: Deutsche Bahn

Mezi Berlínem a Amsterdamem jezdí šest párů přímých vlaků denně.
Nikdy som nevedel pochopiť, prečo vlaky na tejto trase boli až doteraz iba v kategórii IC s klasickými supravami bez reštauračného vozňa, a nikdy DB na trasu nedali ani staršie ICE supravy.
Protože doteď neměly nadbytek souprav ICE na 1,5 kV? Ještě nedávno se v Bad Bentheim přeprahalo z DB 101 na „zlomený nos“, teprve asi 2 roky to vozí nizozemský Vectron. Zajímalo by mě co s nimi NS budou teď dělat, nebo je měli jen pronajaté? Také by mě zajímalo jestli ve vnitru zavedou NS příplatek, protože v ICE od Frankfurtu se „VRTkový příplatek“ platí, ačkoliv to v Nizozemsku jede jen po konvenční trati.
NS vrátí lokomotivy ELL. Důvod je dostatek souprav BR 408 a chybějící schválení Talga (,které vypadá na dlouho).
Tomu sa hovorí plytvanie v praxi: súpravy schopné na 300 km/h nasadiť na trasu 🇩🇪 🇳🇱, z ktorej tvorí VRT asi 10 % (ak to nie je ešte menej), 👎🤕 zvyšok 130 – 200 km/h.
DB nemá do čoho investovať?
Když jedete autem (co je schopné jet 160) zčásti po dálnici (max 130) a většinu času po okrskách (max 90 s častými velkými propady), taky je to plýtvání..? Měl byste místo auta jet na kole, asi. I když, to bude plýtvání infrastruktury, že.
Kbyby autem. Kolik trasy městkých busů umožňuje 80 km/h.
Parametry VRT má téměř celá trať z Berlína do Hannoveru, po ní to jede více než hodinu a půl z těch 6 hodin. Přepočteno na kilometry to je samozřejmě ještě vyšší podíl.
Mezi Berlínem a Wolfsburgem je V=250 km/h, pak už max. V=200 km/h. Na budoucí ICE-L je ta trasa rychlostně celkem ideální.
Na té trase mají jezdit ICE-L na V=230 km/h, ale DB jich v prosinci bude mít maximálně 4 ks souprav a to ještě bez nových lokomotiv BR 105 na V=230 km/h. Proto se rozhodli nasadit ty ICE3…pak je později stáhnou…
A hlavně nemá Talgo schválení pro Nizozemsko.