Generační výměna. DB začala posílat na trať mezi hlavními městy místo starých souprav rychlovlaky ICE3neo
První ICE3neo na trati Berlín - Amsterdam. Foto: Deutsche Bahn

Mezi Berlínem a Amsterdamem jezdí šest párů přímých vlaků denně.
Nevíte prosím , naco má tak krásná nová mašinka nevkusnou hadicy na čumáku, vypadá to jak vývod:-)?
hadici:-)
Amsterdam jen tak mimochodem není hlavní město Nizozemí
Ale jděte, viz např.Wikipedia, nesmíte si to plést s Haagem.. .
Jen tak mimochodem je. To, že v Haagu sedí vláda neznamená, že je hlavním městem.
To není no, je totiž hlavním městem Nizozemska, což je něco jiného než Nizozemí
Kdyby se přemýšlelo a postavili trať tak aby Drážďany Praha byly hluboko pod hodinu a potom Praha – Linz taky pod hodinu tak by mohly krásně jezdit z Drážďan do Lince přes Prahu
Praha-Linz od hodinu. A doma jinak všichni v pořádku?
tak jako vzduchem to je 200km, tedy teoreticka moznost tady je, jen nevim kdo to zaplati
A místo Lipska, Halle, Erfurtu, Norimberka, Regensburku a Pasova vymetou Ústí nad Labem, Prahu a České Budějovice?
Až na Ústí samé bezvýznamné pr…e 🙂
A nechcete rovnou obnovit „plánovaný“ Jadranský tunel? Ať netroškaříme
Kolik vůbec zůstane v Německu v dálkové dopravě klasických souprav? To už bude opravdu jen hrstka.
Posledních ca 80 vozů na turistické spoje směr Sylt nebo opačně Alpy. Od června poté úplný konec a nahrazení ICE-L.
Skončí i v mezistátní dopravě? Asi ano, teď Amsterdam, později Kodaň, přičemž z Německa na Graz/Villach jezdí už jen klasiky rakouské, do Polska jen polské a k nám jen české…
Ano, do Danska zacnou byt od 3.11. postupne nasazovany danska Talga. Zbyde jeden par do CR (Canopus), nocni doprava, jeden az dva pary do Rakouska a Polsko.
Do Rakouska jen jeden až dva páry v (rakouské) klasice? A na zbytku co? Dneska jezdí z Německa přes Salzburg na jih celá řada vlaků, plus tady máme spoje z Mnichova přes Brenner.
Cela rada jsou 3 pary, od prosince tam bude vice ICE 4 a zustane jen „Zahreb“. Pres Brenner jezdni DANI Railjet – kvuli chybejici rezerve je do podzimu 2026 EC 80/81 v klasice.
Já tam z Německa přes Salzburg vidím 3 vlaky na Villach a 2 na Graz, ale je fakt že něco z toho se během roku střídalo s ICE nebo RJ a celkově to na věci nic moc nemění, zkrátka DB klasika už tam nejezdí teď a ÖBB klasika téměř přestane také.
Nikdy som nevedel pochopiť, prečo vlaky na tejto trase boli až doteraz iba v kategórii IC s klasickými supravami bez reštauračného vozňa, a nikdy DB na trasu nedali ani staršie ICE supravy.
Protože doteď neměly nadbytek souprav ICE na 1,5 kV? Ještě nedávno se v Bad Bentheim přeprahalo z DB 101 na „zlomený nos“, teprve asi 2 roky to vozí nizozemský Vectron. Zajímalo by mě co s nimi NS budou teď dělat, nebo je měli jen pronajaté? Také by mě zajímalo jestli ve vnitru zavedou NS příplatek, protože v ICE od Frankfurtu se „VRTkový příplatek“ platí, ačkoliv to v Nizozemsku jede jen po konvenční trati.
NS vrátí lokomotivy ELL. Důvod je dostatek souprav BR 408 a chybějící schválení Talga (,které vypadá na dlouho).
Talgo ICE L je schválené. Lokomotivy Talgo Travca nikoliv.
Ne v Nizozemsku, nemaji Netzzugang od ProRailu.
ICE-L je čerstvě schválené jen pro Německo, jen pro napájení 1kV, 16,7Hz z lokomotivy, ne NBS Rhein-Main a ne „Steilstrecken“. Lokomotivy jsou prý hodně na dlouho.
Tomu sa hovorí plytvanie v praxi: súpravy schopné na 300 km/h nasadiť na trasu 🇩🇪 🇳🇱, z ktorej tvorí VRT asi 10 % (ak to nie je ešte menej), 👎🤕 zvyšok 130 – 200 km/h.
DB nemá do čoho investovať?
Když jedete autem (co je schopné jet 160) zčásti po dálnici (max 130) a většinu času po okrskách (max 90 s častými velkými propady), taky je to plýtvání..? Měl byste místo auta jet na kole, asi. I když, to bude plýtvání infrastruktury, že.
Kbyby autem. Kolik trasy městkých busů umožňuje 80 km/h.
Parametry VRT má téměř celá trať z Berlína do Hannoveru, po ní to jede více než hodinu a půl z těch 6 hodin. Přepočteno na kilometry to je samozřejmě ještě vyšší podíl.
Mezi Berlínem a Wolfsburgem je V=250 km/h, pak už max. V=200 km/h. Na budoucí ICE-L je ta trasa rychlostně celkem ideální.
Nicméně vmax je tady jen 250 km/h (a to myslím jen do Wolfsburgu). Na trase Dresden-Frankfurt je trať na vmax 300 km/h, ale jezdí jen starší soupravy s vmax 250 km/h. Pravda nevím, zda mohou do Nizozemska (předpokládám, že neumí tamní trakci).
Nejazdia cez Hannover a Bad Bentheim ? (neviem, ale hľadať sa mi to nechce)
Na té trase mají jezdit ICE-L na V=230 km/h, ale DB jich v prosinci bude mít maximálně 4 ks souprav a to ještě bez nových lokomotiv BR 105 na V=230 km/h. Proto se rozhodli nasadit ty ICE3…pak je později stáhnou…
A hlavně nemá Talgo schválení pro Nizozemsko.
Tam je problém, že normální traťová třída v NS mimo VRT je C2 (= 20t/n), ale Talgo je D2 (= 22,5t/n). NS trvá proto na prověření podmínek jízdy Talga na stávající konvenční infrastruktuře.
To je zvláštní, protože z Bad Bentheim jezdí normálně nákladní vlaky až do Amsterodamu. Tahají to normální Vectrony a Traxxy.
S omezenim rychlosti na 120 Km/h.
Lufthansa lítá s A340 a A380 na trasách kde je to overkill. Protože nemá 777X na . DB jezdí z BER-AMS s ICE3neo protože už dva roky slibuje Talgo, které nemá. Aby ta linka žila a byla konkurenceschopná, musí mít frekvenci a kvalitu. Jinak dopadne jako všechny ty Nightjety 3x týdně, které jsou před zrušením.
To je pro mě novinka, že Nightjety (téměř všechny jezdí přes Německo denně) jsou před zrušením…
NighJety jezdí vyprodané dlouho dopředu, což je i tím, že jejich kapacita je mizerně malá. Ale že by byly na zrušení, o tom pochybuji.
Na zrušení vypadají trasy Paříž – Berlín a Paříž – Vídeň. https://x.com/seatsixtyone/status/1971179677986456065?t=27kzN3lJw9SNtWujSZCpPw&s=19
Nočné vlaky Paríž-Berlín a Paríž-Viedeň: už sú ohrozené, dajú sa ešte zachrániť? Sophie Renassia, Blog, 24. septembra 2025, hourrail.voyage, preklad: AI Nastúpte večer v Paríži, nasledujúce ráno sa zobuďte v Berlíne alebo vo Viedni… Znelo to až príliš dobre na to, aby to bola pravda. Sotva spustené – a napriek ich popularite – the Paríž-Berlín a Paríž-Viedeň medzinárodné nočné vlaky sú už ohrozené. Dve linky prevádzkované spoločnosťou boli otvorené v decembri 2023 a v decembri 2021 ÖBB a SNCF Voyageurs mohli by zmiznúť alebo by sa ich služba mohla znížiť už v decembri 2025. Vinníci podľa občianskeho kolektívu Oui au… Číst vice »