dpp

Fúze mezi rychlovlaky. Thalys končí, pohltí ho Eurostar. Dopravce představil nové logo

Nové logo Eurostar. Foto: EurostarNové logo Eurostar. Foto: Eurostar

Firma chce do roku 2030 navýšit počty cestujících, sídlo přesune z Londýna do Bruselu.

Spojení dvou provozovatelů vysokorychlostních vlaků v Evropě přinese i nové logo společnosti Eurostar. Konečnou podobu od společnosti Design Studio představil Eurostar a Thalys tento týden v Bruselu. Kompletní designový manuál je zde.

Nový design začne platit od podzimu, kdy dojde i ke spojení rezervačních systémů obou dopravců. Eurostar se zaměřuje dosud na spojení Londýna a Evropy tunelem pod kanálem La Manche, Thalys provozuje rychlovlaky v Belgii, Nizozemsku a částečně Francii a Německu.

Eurostar si od fúze slibuje další rozvoj, cílí na 30 milionů cestujících ročně. Před pandemií v roce 2019 přepravil 19 milionů cestujících. Obě firmy mají celkem 51 vysokorychlostních jednotek.

Dopravci se rozhodli zachovat jméno Eurostar, protože je podle nich lépe zapamatovatelné. Původní plány při ohlášení fúze mluvily o úplně nové značce Green Speed. Postupně má dojít k zavádění nových cestovních tříd.

Dopravce v současné době bojuje především s problémy způsobeném brexitem. Pohraniční policie nestíhá dostatečně rychle kontrolovat cestovní pasy a část lidí vlak nestihne. „Dokonce i mě – mám pracovní povolení, vědí, kdo jsem – se ptají: ‚Co budete dělat ve Spojeném království?‘. Zabere to téměř o 30 procent více času (než dříve),“ uvedla generální ředitelka Eurostar Gwendoline Cazenaveová.

Evropská komise povolila francouzským státním dráhám převzetí společnosti THIF Factory, která je provozovatelem rychlovlaků Thalys. Jde o první krok, který má vést ke sloučení značek rychlovlaků Thalys a Eurostar.

Spojení obou značek je posílení monopolu francouzských státních drah SNCF v tomto regionu. V Eurostaru již nyní drží většinu francouzské dráhy, belgické dráhy SNCB budou mít 18,5 %. Eurostar přesune své sídlo z Londýna do Bruselu.

Tagy Eurostar Thalys VRT vysokorychlostní tratě vysokorychlostní vlaky
30 komentářů