„Funění“ panterů ruší obyvatele Židlochovic, Správa železnic hledá řešení
RegioPanter v Židlochovicích. Foto: České dráhy
Hluk pochází z technologií na střeše jednotky, mimo špičku přitom vlak na konečné pobývá desítky minut.
Tak jo měl bych řešení, poslal bych jim tam zase dobytčáky a je to, když se jim to nelíbí.
Video SŽ s vyjádřením k uvedenému problému:
https://www.youtube.com/watch?v=wwE0DwxSBgQ&t=164s
To samé dělá tzv krokodýl, je tam nějaké čerpadlo a nebo kompresor,nevím přesně. a když se nechá odstaven na nádraží přes noc, ale je zapnutý a strojvedoucí na něm spí a čeká na ranní odjezd, nedá se v okolí nádraží kvůli němu spát.O tom, že při rekonstrukci nádraží pracují některé firmy i přes noc, kde ve 23:30 dochází k bourání příček atd a přitom se jedná o dům s nájemníky, nebo že se dají nové dveře od domu,ale nájemníkům nikdo nedá klíče ani nemluvím
Tak věděli, že staví u kolejí. Ale šli do toho, protože u kolejí měli o polovinu levnější bydlení. A jestli neměli, tak jsou to blbové a dobře jim tak – bydlí za draho a v hluku. Haha. Tak nebo tak nemají nárok si stěžovat. Taky by mohli rozvážet vlastníma autama Židláky do Brna, až tam ten vlak zakážou.
A to je důvod, aby *stojící* Panter dělal větší hluk, než stojící Tornádo?
Myslím si, že „černého Petra“ nemají stěžovatelé, ale výrobce hlučného vozidla. Pokud vozidlo prošlo schvalovacím procesem, tedy splňovalo všechny zákonné normy a obdrželo certifikát shody, jedná se o stav odchylný od schváleného a lze po výrobci požadovat dosažení parametrů výrobku do schváleného standardu.
V článku bylo výslovně uvedeno, že byl naměřen přeslimitní hluk – ca. o 10 dB nad horní hranici příslušné normy. Lze předpokládat, že měření hluku SŽ bylo provedeno odborně, autorisovanou laboratoří, tak aby výsledek nebylo možné v případných následujících procesech napadat a zpochybňovat.
Bylo by zajímavé zjistit, zda podobné rušivé efekty se projevují i u produkce určené do zahraničí, nebo jestli to je způsobeno pouze „českými specifiky“, tlakem na cenu výrobku a tím pádem použití nejlevnějšího řešení pro tuzemský trh, nebo chybou ve schvalovacím procesu.
Přeslimitní hluk jednorázově neznamená, že se nevejde do limitu v časovém úseku ….
A proto musí stojící Panter dělat větší hluk, než stojící Tornádo. Je potřeba chladit trakční motory stojícího vozu
V článku je uvedeno, co ten hluk způsobuje, a že je doopravdy hluková norma překročena. Já proto nechápu, jak je možné schválit do provozu jednotku, která překračuje hlukové normy? To budeme stavět hlukové stěny všude, kam se tato jednotka pohne? A dotaz pro pana Sůru. Je skutečně potřeba dávat článku titulek, který jednoznačně ukazuje na „hloupé“ připomínky obyvatel přímo jmenované obce, když v článku jasně ukazujete, kde je problém a viníci jsou výrobce, státní úředníci schvalující jednotky do provozu a bohužel i dopravce. Vůbec jsem nenašel pochybení Správy železnic, a nechápu proč oni hledají stavební řešení. Máte výborné články, jen… Číst vice »
na vlaky v klidu ale pod proudem není hlukove norma. zjednodušeně řečeno.
Neni norma na stacionarni hluk kolejovych vozidel???
https://shop.normy.biz/detail/94904#nahled
https://shop.normy.biz/trida/trida/?cislo=28
https://vts.cd.cz/documents/168518/195492/1809.pdf/70bde965-ace0-4d01-aea4-62dbaeb039a1
Zlatej plecháč a bajky, ten stojí a občas sepne kompresor a jinak je tichej jako myška…..Čím novější technologie plná elektroniky tím větší kravál…..
s tou první větou bych rozhodně souhlasil..s tou druhou už ani tak ne..
Je pravda, že by tam na ty mimošpiškové, co tam stojí zmíněné desítky minut, mohli hodit plecháče se syslem..
Tak si s tím plechosyslem jezdi sám.. já s tou sračkou jezdit odmítám. Zlatej panter
Zajímavé, že třeba Flirty (480) jsou úplně potichu i v největším pařáku. Holt Stadler není Škoda.
Kdyby byl objednavatel modrogum schopný platit za pozdní dodání 380, kdo ví co by od Stadleru chtěl, třeba i hluk.
Nebylo by spíše vhodné ten Krám reklamovat u ŠKODY, než stavět delší a vyšší protihlukové stěny?
Tyto náklady by si mohla snad i SŽ po dopravci žádat na zpět 🙂 viníky jsou přece vozidla dopravce… sice jsou schválené, ale jak provoz ukazuje, tak je jejich provoz na hraně hygienických norem s hlučností a tam kde dříve nejezdily se zdá býti vozidlo problémové, pro ty, co s ním třeba vůbec nejezdí, tudíž neocení jeho „krásu a technologickou kvalitu“
zkusíme to tedy jinak. pod oknem mi jezdí spousta aut. je tam překročena hlukove norma i znečištění.
bude souhlasit, abych se ulice zasperovala a povolení vjezdu bude mít IZS. nebo aby se zakázala prodávat auta, co ten hluk a emise dělají?
Můžeš to zkusit. 🙂
Tyhle šroty díky extrémně hlučné vzduchotechnice výrazně ruší i cestující uvnitř, ale tam se nějaké hlukové limity zřejmě neřeší a bohužel jich v JMK díky radním kteří sami vlakem nejezdí bude přibývat a kdyby se nedělalo výběrové řízení na míru jedné firmě,se mohly po JMK prohánět tiché a spolehlivé stadlery za méně peněz.
Klimatizace se moc nečistí a filtry nemění. Na náhradní díly třeba jako ventilátor, co se vyběhá a začne chrastit se čeká třeba půl roku;)
pantery úplně nemusím, hlavně podvozky v IP, co jsem jel, jsou děsivé, ale co prosím navrhujete? škodovka vyhrála VŘ, Stadler to ani nezažaloval, tak co chcete? staré vlaky jsou šroty. nové vlaky jsou šroty. auta a busy jsou lepší? nebo taky šroty? na kolech jezdí zase cyklofašisté. jako celá debaty mi tu přijde jak u bláznů (netýká se to Vás, ale někam ten příspěvek musím napsat….), vše je špatně. za spoustu z toho, co se kritizuje, může náš stát či samospráva. které řídí volení zástupci. plné hospody a internetová fóra jsou lidí, co ví jak vše udělat co nejlépe, lépe… Číst vice »
Tohle je ono. Nikdo to neřešil a teď se ukázalo, že
…že to byla chyba v nedokonalém zadání. Teď už se bude muset řešit dodatečně. Z ohlasů cestujících jedoucích 2 vlaky vím, že Panter je vnímán celkem kladně. Netvrdím, že je dokonalý, jen vnímám reakce cestujících přistupujících z Regíny nebo Honeckera, nebo… dosaďte si cokoliv sami …do Pantera.
souhlas. jen lid řve…šrot.
na gilotinu s tím, kdo to objednal.
🙁
(a to já pantery nemusím, má oblíbená je řada 560… ;-))
Hlukové limity na vnitřní prostory vlaků samozřejmě jsou…
Jeste jedna vec me zarazi u panteru,… proc neni zakryte zarizeni na strese z boku, nemyslim komplet zakryte, jen boky, vypadal by i lip?
Ušetří se výrobní náklady. Sice s ohledem na aerodynamický odpor a tím energetickou náročnost je to z provozního hlediska katastrofa, ale na úspornost v provozu se na dráze nikdy nehledělo, viz hlavní téma článku.
O jakém aerodynamickém odporu a energetické náročnosti se vyjadřujete …. to si vážně představujete, že aerodynamickým zakrytím něčeho na hnacím vozidle (ucelené elektrické / motorové jednotce) dosáhnete nějakých výrazných energetických úspor při rozjezdu vlaku a tím snížení provozních nákladů ?
To aerodynamické zakrytování může naopak přinášet provozní problémy s chlazením, při opravě nebo plánované prohlídce je pak třeba tohle „geniální“ zakrytování odstranit.
Pokud je provedeno pomocí šroubů, ty šrouby mohou zareznout a obvykle se tak při delších lhůtách prohlídek stane, takže pak se musí pracně odvrtávat ..
Máte představu o údržbě kolejových vozidel .?
Otázka je, co vám vyjde lépe…ona koncepce nazakrytované, ale lépe chlazené okolním vzduchem nemusí být nutně výrazněji energeticky náročná než koncepce zakrytuji, ale vynaložím více energie na uchlazení. Za rychlé jízdy vyjde lépe druhé, naopak při pomálé jízdě/stání to první…
Ja nepisu prave o uplnem zakrytovani, ale pouze boky, jako treba ma tram 15T, to nebrani pristupu ani chlazeni z okoli…
Zároveň zakrytování z boku vůbec neřeší aerodynamiku,jen zvyšuje hmotnost vlaku.
o kolik je tezsi…?
Vim, ze kazdy sroub v celkovem poctu muze delat hodne, ale tohle me zajima…?
A hlavně demontáže krytů „ničeho“ zvyšují pracnost údržby – zbytečná demontáž a montáž …
určitě by ta ohavnost JMK kolejí vypadala o trochu lépe, kdyby měla celokryt střešních zařízení
Když už to výrobce neumí odhlučnit zařízeními, mohl by alespoň doplňky
Opravili si trať, ale jezdily jim tam vlaky…..
Buben z tajgy na vás!
Klasické uvažování: postavím si barák vedle železnice a stěžuju si, že tam jezdí vlaky. Stejný problém pár let zpět na letišti v Ostravě kdy se za minulého vedení posílil provoz a byl problém že si postavili barák u letiště, kde nic nelítalo a najednou tam lítají vlaky.
*lítají letadla 😀
Úplně vás vidím, jak byste vrněl blahem a vykřikoval do světa podobná moudra, kdyby vám tenhle technický zázrak stál několikrát denně hodinu pod oknama.
Tak zřejmě tamní obyvatelé nepočítali s tím, že odstavené nové jednotky budou výrazně hlučnější než 60 let staré tornáda, kdyby tam parkovaly např. Stadlery nebo jiné jednotky pro západní trh, tak nikoho rušit nebudou.
A to máš nějak potvrzené nebo jde jen o tvůj dojem?
vzniká hluk v místě kontaktu kolo/železnice …………..
Na rekotrati? To ani ne… to byste musel nastrazit usi…
Taky si říkám, že mělo být asi kolejnice?
urcite, 😀
Co vám dělá problém, čtení, nebo pochopení čteného textu?
Nadpis: „Funění“ panterů ruší obyvatele….
Z textu:.
Správa železnic přitom upozorňuje, že zdrojem nadměrného hluku nejsou projíždějící soupravy, u kterých vzniká hluk v místě kontaktu kolo/železnice.
Kontakt kolo kolejnice, ne železnice, jak je psáno v článku…
Tak jim tam pusťte ,, Bertu ř 749 “ na 8 – stupeň! To jim budó praskat skla v oknech!!! Dnes jsou lidé zhýčkanou a jen vyhledávají problémy a soudy. Ten panter jen skoro bezhlučně šepotá.
Už po pár minutách poslouchání toho „šepotání“ názor změníte.
Tak vypněte příjem tohoto hluku ….
Lepší Serjožku bez tlumiče ….
Nebuďte troškař, co jim tam hajzlům rovnou postavit zapnutou podbíječku?
Jo, to ocení hlavně lidé s malými dětmi 😀.
Nechal bych vás u toho tak 5metrů nechat spát… zvláště zvuk odlučovače vlhkosti od kompresoru cca co 20 minut vřele doporučuji zařadit do Terapie spánkové odolnosti
to má někdo postel 5 metrů od vrnícího panteru v židlochovicích?
To není nutné, stačí když se hluk odráží od nějaké plochy.
V minulosti nasadili v JE Dukovany nové ventilátory a jejich zvuk rušil obyvatele jednoho konkrétního místa několik km daleko právě díky odrazům. V tomto případě byl přístup původce hluku velmi seriózní, postižené nemovitosti vykoupili, protože to bylo levnější řešení.
Každý různý názor podle pozitivní ci negativní ( výhoda ci nevýhoda) 🙂 moje názor : ostatní bydlí trvalé bydlet dům či byt blízko nádraží takže nehodí to kvůli hlučí a nemá cenu postavit cihle nebo beton zdi proti hlučí je to vysoko náklady a nebude pěkně vidět prostor. Ale hodí pro neslyšících obyvatele nevadí to hlučí 🙂 , jinak někdo neradi hlučí od vlak ci bus, letadlo, metro,… Co nejlepší odstěhovat jiný místo než blízko nádraží bus ci vlak i kamion, metro, letadlo… hodí budova obchod třeba Lidl nebo Penny, pošta nebo lékárna blízko nádraží než dům i bytu. Vím… Číst vice »
Náhodný generátor slov?
Ne, zřejmě strojový překladač z jiného jazyka. Zkuste si přispívat na zahraniční fórum a uvidíte, že to není úplně jednoduchý. Naopak člověk by měl být rád za každý názor „zvenku“.
Nasadit zde jiná vozidla, třeba v rámci přesunů mezi lokomotivními depy.
Nelze, pokud je vozidlo pořízeno, byť s příspěvkem 1 Kč z nějakého operačního programu pro nějaký region, tak tam musí po stanovenou dobu jezdit, i když je to z hlediska provozního naprosto nesmyslné.
A jiná vozidla elektrické trakce navíc nejsou …
Řešením je změna jízdního řádu – to musí udělat KÚ nebo objednatel dopravy – tak aby tam byly krátké obraty ….
Rizikem je ovšem narušení pravidelnosti při zpožděném příjezdu ….
Panteři na linku S3 před GVD 2019/2020 nejezdily. Neplácejte nesmysly.
Hehe, že by špatnej výpočtovej hlukovej model? Jakpak ho soudruzi ověřovali v terénu, když to najednou překračuje limity o 10 dB? Že by nijak?
Teď budeme za drahý prachy stavět zdi ještě vyšší a vyšší…
Procedura měření hluku je u nás vůbec pojem. 🙂
Zatímco u nás se měří před stavbou samotnou a nařizují se betonové zdi, tak například v Německu se měří až po stavbě. Navíc protihluková zeď má absorbovat hluk, nikoliv odrážet.
Jeden čas jsem byl na týden ubytován asi 50metrů od kolejiště kde se na noc nechávali aktivně odstavené soupravy el. vlaků. Převážně Stadler Flirt a Kiss. Osobně mi nepřišlo, že by vydávaly ve
“spacím” módu vůbec nějaký zvuk. Jen takové elektrické vrnění.
jenže Škoda WERGEL, udělala někde v tom OFF-line modu chybu, dělá to stejný bordel jako za provozu…
je pravdou že v zahraničí, se mi to zatím nestalo, že by jednotky v noci takto byly zvukově otravné…
Ale tohle není o překračování hlukových limitů. Pokud se tam bude provádět, tak s pravděpodobnosti hraničící s jistotou bude zjištěno, že hluk se blíží horní hranici limitu … Kromě toho metodika měření hluku „nějak“ tu hlukovou zátěž rozpočítá na delší časový úsek.
Problém je v dlouhodobém monotónním hluku určité frekvence, která je lidskému sluchu nepříjemná …
„Ale tohle není o překračování hlukových limitů….“ Jste si jistý?
Z textu:
Obyvatelé v okolí si na hluk stěžovali a měření Správy železnic potvrdila, že limit je překročen téměř o 10 dB.
obvyklý problém je, že to je limit pro noc nebo tak něco. proto v praze z IP do nuslí nesmí jezdit po reko tratě noční tramvaje
To se těžko měří. Příklad z jiného soudku. Mám lednici, jejíž kompresor je téměř neslyšný. Bohužel různými odrazy je ve vedlejší místnosti při otevřených dveřích slyšet téměř podprahové bzučení, které je odpornější než původní zvuk. No a ty jednotky chlazení a ostatní elektroinstalace bohužel způsobují totéž. I ten podprahový zvuk.
Nebo takhle, ale to je kvuli snehu a namraze:
https://www.youtube.com/watch?v=RTcLsxMcFXs
😀
V tom hlášení ve videu mluví pozpátku?
Ne, mluvi normalne??
jednoduché řešení. mimo špičku…ráda 560 forever. retro noční linka. tam žádná klima hucet nemuze
Jasně, ty ventilátory brzdových odporníků jsou tiché…
a když tam stojí přes noc, tak jak dlouho ještě fouka? snad nechcete říct, že brzdi přes odporniky celou noc, kdyz stojí ve stanici…
To budou patrně klimatizační jednotky. Ty se spouští automaticky termostatem, dále se může jednat o kompresory. Spouští se tlakovým spínačem při poklesu tlaku v hlavním vzduchojemu …
tohle jsem pobral, moje divení, co by se jim chladilo, patřilo k odporníkům na řadě 560.
A řada 560 určitě umí aktivní odstavení. Tam se stáhnou smetáky a je klid.
Po přečtení diskuze klasika: arogantní sebestřední vláčkaři si myslí, že pro jejich modlu nějaké blbé hlukové limity neplatí a co si vůbec kdo stěžuje…
Je prokázáno překračování hlukových limitů ? Otravný hluk nemusí překračovat hlukové limity … otravné je, že se jedná o trvalý hluk …
Pane Zikmund, zkuste si ještě jednou přečíst text článku.
Podrobnosti k tomuto problému:
https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/8009-Nase-tema-Odhlucnit-pantery-nebo-obezdit-nadrazi/
Jednoduché řešení – vlaky zrušit a nahradit autobusem, které zdaleka takový rámus nedělají. Obnova této trati beztak byly jen vyhozené peníze, za které tam mohla být kvalitní cyklostezka.
Nebo místním obyvatelům zkalibrovat naslouchátka…
To je fakt názor, nebo si děláte srandu?
Udelali si nadrazi a jezdi jim tam vlaky!
V kterých ulicích Židlochovic ruší hluk z nádraží obyvatele? https://www.google.com/maps/place/%C5%BDidlochovice+N%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD/@49.033727,16.6164145,587m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4712c7a297421073:0xcc666a089aff796c!8m2!3d49.033299!4d16.6171113
Nepomohla by i výsadba zeleně?
Tipuju to na obyvatele z ulic Sportovní, Svratecká, Havlíčkova, Žerotínovo nábřeží, Komenského a okolí ulic Robertova.
U těchto ulic bych odhadoval hlavní zdroj hluku na silnice II/418 a II/425, kterými projíždí v součtu 10 tis. vozidel/den – podle sčítání z r. 2016.
Ne II/418, ale II/416
Nevim, ale prijde mi, ze u nekterych vlaku je tento typ hluku az neumerny, typicky CityElefant,… nechapu, ale to je takovy problem vyrobit tissi zarizeni?
Tak to zkuste.
Je to otazka, takze spis jsem cekal zamysleni a uvahu, nez abych to zkousel.
Uz jste nekdy menil v PC vetrak od procesoru MS za jiny od jineho vyrobce, najednou je ticho… Neda se to srovnat napr. s klimatizaci, ale ty take byvaji u nekterych vlaku tissi nez u jinych, kompresor taktez, takze si myslim, ze to lze resit,…
Vše je technicky řešitelné a je to jen otázka ceny. A ta v drtivé většině stále rozhoduje.
Co je to „MS procesor“ v PC?
originalni microsofti chladic na procesor…
Koukám že železničním vozidlům rozumíte stejně jako počítačům.
Jasný, a ten se prodává v krabici s Windowsama na kazetě, že?
pardon, intelovskej… 😀
Dostali jste me no… 😀
Nač vymýšlet vymyšlené. U klasických vozů dělá klima daleko menší hluk, než u Elefantů.
A chtěli jste nízkopodlahy, tak dali konstruktéři vše na střechu a zase je to špatně.
Verte v tom problem neni, zda je to na strese nebo na podvozku, resp. ne tak velky… u slona je to fakt kraval…
Není to problem. Problem je to zaplatit.
Nebo zaplatit protihlukovou stěnu
jako třeba o 3 metry vyšší?
Protihlukovou stenu asi ne, spise celozastresene nastupiste,…
Je taky otazkou jak dlouho to bezi, zda to nejde lepe vyresit SW…
PS: nebo zaplatit opravdu vyvoj ci jine komponenty…
Vždy je lepší řešit příčinu, než následek.
Není, ale je to samozřejmě dražší… a tady v té české kotlině se na kvalitu nejede, hlavně hodně a hlavně levně… a tak to je pro Škodu jak ušité: jakoby levně, jakoby dobré, jakoby moderní
Tak postavme PHS o výšce 8m. Betonová lobby bude ráda a obyvatele budou v klidu spát.
Těch pár set metrů PHS je z pohledu množství betonu naprosto marginálních.
To asi nemá smysl. Nástupiště se také dláždí jenom kvůli betonové lobby. Ikdyby to byla žula jako v Přerově.
Jiří G. Řešíte důsledek, ne příčinu. Klasika…
Lze tyto stroje odstavit i bez hluku, stále při životě..
Tak buď lze odstavit úplně. To prodlouží dobu na nachystání a v momentě spuštění bude hluk po desítky minut daleko vyšší, než kdyby běžel celou dobu. Nebo lze třeba jen vypnout topení a klimatizace, to jsou 2 věcí, které vydávají největší hluk. Opět by ale hluk po spuštění klimatizace/topení byl desítky minut daleko vyšší, než kdyby celou dobu jen udržoval teplotu. Stále by zde ale zůstal mírný hluk transformátoru a každých pár minut kompresor se sušičkou. Ovšem také je zde možnost zde posílat třeba regionovy, ty budou celou noc na zásuvce a nebudou vydávat žádný hluk, ráno se ovšem bude… Číst vice »
Běžné rychlíkové vlaky s klimatizovanými vagóny jsou při stání téměř neslyšitelné – chyba je jednoznačně v panteru.
Tak jsem zvědav kolik Panterů ráno neodjede. Takové psí kusy, co dělali loni po nočním odstavování, jsem ještě nezažil.
Místo Pantera Vectron a Sysel:-))
a od roku 2023 ? Když JMK přivítá s pompou 37 těchto krámů…
Možná by pomohlo jedno malé velmi levné řešení. Zavřít okna.
To je možná fakt dobré doporučení. Před 2 roky jsem spal v hotelu ve Vídni u HBf. a byla tam tak kvalitní okna, že vlaky slyšet nebyly. Jinak Židlochovicím trošku randálu ze srdce přeju za ty prasárny, který dělají u sebe i v okolních obcích s radary. Karma je zdarma.
Dobry den, muzu se zeptat, jake ‚prasarny‘ delaji s radary?
Provozují několik radarů v několika obcích v okolí. A to nejen blízkém. V některých obcích peníze za pokuty jdou do Židlochovic a ty na oplátku poskytují svou městskou nebo spíš obecní policii. Nutno říct, že některé radary jsou umístěny docela zákeřně.
Mohu potvrdit – také zkušenost spaní nad vídeňským novým nádražím… nebyl slyšet ani jeden, jenže tam je všechno jinak… odhlučněné kolejnice, relativně tiché stroje, absorbéry hluku a kvalitní okna 🙂
Parafrázoval bych Járu Cimrmana, konkrétně Hospodu Na mýtince.
Otevřeli si nádraží, ale jezdili jim tam vlaky.
Kdyby se ten vlak večer odstavil, stáhnul sběrač, vypnuli se baterky a ráno by ho strojvedoucí přišel oživit, tak není hluk a tím by nebyli stížnosti.
Hmm, a v zimě přes noc vám to krásně zmrzne, voda pro wc vyteče ven atd….
Skoro 3/4 roku nemrzne a tu část roku to může být odstavení neaktivne.
Ano, ale po spuštění bude desítky minut hluk daleko vyšší, než když běží celou dobu. Ale taky se tam můžou začít posílat regionovy, ty budou celou noc na zásuvce, takže nebudou vydávat žádný hluk. Ovšem ráno se bude startovat motor a cestující si budou stěžovat, že tu není klimatizace, wifi a že se prodlouží jízdní doba.
Vagóny Bmz z pozvdálí prakticky neuslyšíte i při provozu klimatizace na max.
A když mrzne tak mají lidi většinou okna zavřená.
Topná spirála ohřívající zásobník vody žádný hluk nezpůsobuje. Běžné vagóny i klimatizované jsou skoro neslyšitelné.
V článku se píše o obratech. Jestli tam přes noc odstavují jednotky, tak nevím proč by je nechávali aktivní.
Protože je to potřeba, tak jako u většiny moderních jednotek a elektrických vozidel. Navíc je tam hospodářství vody, které též nemá prochladnout.
Že ta hlučnost Škodovce ujela je prostě jasné
Že to dopravce dosud neřešil je taky jasné – v rámci reklamací
A co bude s těmi novými, co si koupí JMK, to se uvidí…
Ano v zimě nebo obecně při nízkých teplotách to chápu, ale většinu roku jsou teploty dostatečně vysoké.
Nevím, zda je ta parafráze myšlena jako ironie vůči obyvatelům nebo jen tak na zasmání. V prvém případě bohužel. Hygienická norma je porušena a Správa železnic hledá aktivně řešení.
Když budu mít lakovnu u Vašeho domu a bude Vám páchnout a měření prokáže nadlimitní hodnoty, také budete chtít nápravu. A po právu.
Krom toho za půl roku budou volby a věřte tomu, že se z této technické záležitosti stane výživné politikum.
Vždy je v životě něco za něco. Bydlel jsem celý život přímo na nádraží na rychlíkové trati, v životě jsem neměl problém s hlukem, spal jsem klidně. Po té, co jsem šel na VŠ do Brna, tak mě neustále budily dunící šaliny v ulicích. Pokud chcete mít otevřené okno v létě, tak ten hukot od silniční dopravy je taky solidní, že se občas neslyšíte. Ale je to moje volba, že chci bydlet v centru města. Druhá věc je proč, nebo jaké hlukové limity má dopravce v zadávací dokumentaci při nákupu jednotek. Třetí rovina je ta, že občas tady to ty… Číst vice »
Tak těmi posledními 2 větami jste to dokonale zabil. Aneb nejlepší je nechat si (asi ve veřejně šotoušském zájmu) kálet na hlavu.
Jo a ne. Na jednu stranu je pravda, že se to někdy přehání. Na druhou stranu je přirozené, že se lidi snaží zlepšovat prostředí, ve kterém žijí, a že celá podstata civilizace je v pozvolném zlepšování aktuálního stavu. Vezmu-li třeba Novou huť v Ostravě, ta vypouštěla v 90.letech nějakých 40 000 tun prachu ročně. V současné době je to kolem 400 tun a mají to zase o 60 % zredukovat nějakým novými pecemi, které se staví. Můžete říci, že jsou to vyhozené peníze a je to volba Ostraváků, že tam bydlí; ať se přestěhují do Rychlebských hor, tam je čistého… Číst vice »
Kolik obyvatel Židlochovic ten vlak vlastně chtělo? Nebylo to tak, že se jich nikdo neptal a IDSJMK tu trať prostě obnovil, protože jim to zapadalo do jejich konceptu? 🤔
U nekterych, i ne zrovna uplne nejnovejsich aut, jde nastavit, ze kdyz chci rano vyjet, tak se mi auto nahreje a odmrazi celni sklo, abych v nastavenou hodinu prisel a vyjel. Softwarove to neni zadny problem, mozna jen trochu s ohledem na baterii. Vcem je tedy problem udelat obdobnou vec u vlaku? (.. teda krome toho, ze „to nejde“) 🙂
Problém je jen přes zimu, kdy se musí vytápět alespoň na minimální teplotu kvůli zamrznutí vody a proto musí být panter odstavený aktivně, zvednutý sběrač a kompresor i trafo v provozu. Při teplotách nad deset stupňů není problém pantera odstavit “ do baterek “ a je ticho.
Musí-li kvůli té vodě běžet všechno celé hodiny, je asi na čase najít šetrnější technické řešení (a ne jen celou tu stanici obetonovat).
Nrahradit vodu? A cestující si budou mýt ruce fridexem. Neprůchodné.
Takže něco kvůli té vodě běžet musí. To něco by se asi dalo upravit…
A proč by ten panter musel zrovna běžet celej? Proč nemůže běžet jen topení? Proč musí běžet kompresor u brzd? Nešlo by jej zajistit zajišťovací brzdou a pak před jízdou jen holt dofoukat ten zbytek, co uteče?
Připojit to na centrální rozvod vzduchu, tak je natlakovaný furt. Topení na noc by to chtělo sálavé. Dobíjení baterií bude bzučet i tak, ale míň.
Podle me je to resitelne,… 1. tissi zarizeni, 2. senzory a spinat jen kdyz je to nutne…
Klima muze byt aktivni az pred odjezdem, ohrev vody podle potreby,…. a k tichosti pak pomuzou i lepsi komponenty…
Pokud klimu vypnete na 3/4 hodiny, tak se ohřeje materiál uvnitř chlazeného prostoru. A ten pak musí znova vychladit. JInak řečeno: Po zapnutí těsně před odjezdem tam bude sauna.
…klima muze spoustet pravidelne v slabsim rezimu, tak aby nebyla sauna, ale rekneme teplo…
Ale spise bych to videl na zastreseny odstav, ten by se dal sam o sobe vytapet a souprava by v okoli nebyla slyset… ale nevim jak to tam vypada…
To ano, v zime to kvuli zamrznuti to samozrejme dava smysl, ale asi neni potreba topit celou noc durch – staci v omezenych intervalech drzet teplotu na +/-4 stupnich. A hodinu (= odpovidajici cas podle podminek, tepelnych ztrat jednotky, atd.) pred odjezdem to automaticky zapnout, vytopit, pripadne v lete dochladit. Ve dnech, kdy je teplota v rozumnych mezich ani toto neni potreba. Usetri se neco za elektriku a hlavne by to tam nehucelo.
V autě nemáte vodu na mytí a odpadní nádrž na exkrementy.
Problém bude že na to potřebujete nezávislé topení, čili nějaký další agregát. A nesouvisí to ani se stářím vozu, ani s jeho SW.
Právě v tom, že to musí být aktivně odstavené.
Ona umí přes noc jenom temperovat, aby tam nebyl mráz a nepoškodilo se vodní zařízení a ráno „přitopit“.
Sama si jednotka zvednout sběrače, kde si umane fakt nesmí…to by byl pěkný průšvih. Srovnáváte auto na 24V a benzín s něčím co má hospodařit samo o sobě bez dohledu pod napětím 25.000 V
To je fakt něco někde jinde.
Nojo, panter je sice při jízdě jako takové tišší, ale všechno to hučení jak vevnitř, tak venku vytváří tolik hluku, že v porovnání s normálním pantografy 460/560 jsou při stání o dost hlučnější. To platí i pro běžné vlaky s vagony, tam hlavně v nových kupé při zastavení je fakt znát, kolik hluku dělá foukání a podobně, kdežto u starých bylo při zastavení prostě ticho.
460/560 má klimu?
Nemá, za to má špalkové brzdy. A brzdící Tornádo, to je pojem, před kterým bledne i metalová kapela.
ale hluk z jízdy vlaku prý úspěšně řeší stávající PHS
Před brzdícím, řádně opožděným Regiojetem bledne i čerstvě vybílená stěna…😀
Přesně. Tornáda odvezla spousty cestujících, ale tichá fakt nejsou.
560 má klimatizaci pro strojvedoucího 🙂
a v noci taky temperuje interiér – aby v PTG byla ráno k dispozici voda a ne lední plocha.
Ano skutečně je 560 o mnoho tišší v režimu – jsem na drátu a odpočívám
Pantery jsou holt šrot. Nechápu, proč je pořád kupují.
Milý pane.. jako kdyby v brně přestaly vyrábět zetor… plzeňská značka s tradicí a když jsou schopny dodávat do světa asi by nedostávali zakázky že tram,metro…
Tak budou pro příště vyrábět pouze na export…
Zapomněli se vás zeptat.
To samé se bude řešit i v Nepomuku, kde nocují 2 jednotky. A jsou opravdu hlučné…
Pokud to budou dělat i nově objednané JMK Pantery, tak to bude celkem sranda 😃
Čekal bych, že budou…kdyby tato „ostuda“ byla o 1-2 roky dříve, mohl být požadavek na hluk součástí výběrka…
Kolik vlaku tam pres noc stoji? A neslo by upravit jizdi rad tak, ze by tam ten vlak nestal pres noc, ale rano prijel?
Nocuje tam jeden panter, ze soboty na neděli dva. Nicméně, i přes den tam skoro pořád nějaký vlak stojí.
Každý den dva. Taky nechápu, proč to nemůžu po posledním vlaku z Brna otočit zpátky a ráno zas soupravově dojet pro první vlak…
Zaplatíte to?
Ne, ale ti místní…možná…😀
Nebo tam bude jezdit 749…
Jistě, z daní. Nikdo se nás ptát nebude. Jako teď platíme provoz prázdných vlaků i autobusů…
Možná by stačilo jen do Hrušovan
Vy taky budete dávat auto na druhou stranu města na volný parkoviště, jenom proto, abyste ráno nesmrděli sousedům ráno pod okny 🙂
Docela by mě zajímalo, jak moc by s tímto pomohlo zakapotovat střechu u těch panterů. I kdyby to hlukově moc nepomohlo tak vizuálně by byli hned víc atraktivní 🙂
Akorát by se nejspíše zhoršilo chlazení a přibyly další plechy s potřebou čištění, tipuji.
A to v tom vlaku ráno v 8.30hod sedí 4 lidí a to se vyplatí
Kraj objedná, ČD jezdí…jednoduchá rovnice
Až Kraj nebude mít zlaťáky, tak to poškrtaj a zas bude na co nadávat
Každý den chodím na nádraží, kde je vždy cca 10 minut odstavený cca 10 let starý FLIRT (než se otočí a jede zpět) a ta jednotka není skoro slyšet, tak kde udělali soudruzi z Plzně chybu?
On panter podle mě není extra hlučný, jen v noci je celkově větší klid a tím je ten hluk výraznější.
Právě, že subjektivně panter docela hlučný je.
Pokud má stát v noci někde na zimě a ještě k tomu mezi domy, chtělo by to asi jiné technické řešení, než že to musí celé pořád běžet.
Je dost hlučný, zvláště v okamžik, když nedělá jakoby nic… to je premiantem na nádraží. Už na dva kilometry uslyšíte v tiché noci, jak tam v dáli piští a kvílí ty jeho kontejnery na střeše
No, pak je to jeste otazka frekvence toho hluku, to kolikrat staci i slaby zvuk,…
Když se navrhuje grafická karta, tak vrtulku ke chladiči si právě kvůli hluku nechávají navrhnout od specialistů na letadlové vrtule.
Nevím, jak to je u Panterů, ale pokud se podívate seshora na City elefant, tak výduchy z chlazení neobsahují ani náznak vrtule, ale ‚rozhanněč‘ vzduchu – kovové kolo a na tom pod úhlem 90° navařené kusy plechy jako lopatky. A to je celá ta příčina divení se, že to dělá rámus.
Jojo jenže to je jiná kvalita a jiné myšlení výrobce…
Škoda jen montuje a prodává laciný šitky, co dobře vypadaj. A lidi daj dneska hodně na image. Ne na vlastnosti
Tak postaví PHS na střeše Pantera :-)))
Hluk při odstavení je poměrně velký problém. Jedná se především o kompresor, klimu, pomocný měnič, trafo a další komponenty s ventilátory. Hluk při odstavení řeší třeba německá směrnice VDV1541, která určuje limity pro denní/noční odstavení. Tato směrnice se už běžně objevuje v německých výběrových řízeních. Dlouhodobým řešením může být požadavek na splnění směrnice ve VŘ. Hlavně na ONJ se objevuje poměrně hodně stížností místních na hluk odstavených jednotek. Ono když v létě na sluníčku sepnou klimy u několika jednotek, tak je to celkem hukot.
https://www.vdv.de/schriften—mitteilungen.aspx?mode=detail&id=88236573-A9E5-4149-8E40-0D018556C8EC
Stačí jeden elefant a není na nádraží slyšet nic jinýho. U pantera ani nevím, to jsem nějak nepozoroval.
Hluk od „kompresoru“ se v minulosti měl řešit instalací tlumiče hluku na odvětrání sušičky nebo montáží jiného způsobu sušení vzduchu. Proč k tomu nedošlo, nevím. Hluk samotného kompresoru lze řešit jeho kapotáží (nechápu, proč není).
Nerozumím také tomu, proč se ZA STÁNÍ rozbíhají ventilátory brzdových odporníků nebo fouká čištění filtrů sání vzduchu k TM? Ví to někdo? Mě to nedává smyslu… 🤷
Řešení existuje nespočet, ale samozřejmě to stojí nějaké konstrukční změny, testování a ladění SW. Pokud to zákazník nepožaduje, tak si s tím výrobce hrát nebude. Řešením je tedy požadovat splnění zmiňované směrnice přímo ve výběrových řízeních.
Protože software dělala Škoda na přání ČD, nedivil bych se, kdyby v zadání bylo „při odstavení dělej větší hluk.“ Třeba brzdovými odporníky prochází proud, aby panter věděl že je pořád pod funkční trolejí. A musí se k tomu chladit.
Tak odporniky a TM se můžou ještě dochlazovat, možná je u pantera hlídá teplotní čidlo?
Dochlazovaly by se pár minut po zastavení, pak by bylo ticho. Ne že by se náhodně spustily na delším dobu stojícím stroji.
Ještě se tím můžou chladit měniče…
U odstavených panterů je pro mne nejvíc nepříjemný ten vysoký pronikavý škrčící zvuk. Při tom se moc nevyspím, když mám v letě otevřená okna a pantera skoro pod nimi.
I když si řada lidí hluk neuvědomuje, jejich tělo trpí.
Během pár let budou tyto elektrické jednotky v naší zemi skoro všude. Zabývá se někdo tím, jak zdroj tohoto hluku snížit nebo máme očekávat výstavbu protihlukových bunkrů?
Jenže to jsme zase jinde, zase za tím pomyslným ostnatým drátem…
Opravdu čím dál častěji mívám pocit, že tam ten plot vlastně pořád je, jen se přes něj může…
Ono se ani není divit že, když se díváme, jak se to tu jaksi divně všechno vede.
Já na jednu stranu nechápu proč jsou celou noc všude odstavené jednotky a vlaky a jsou „nahozené“. Chápu to v zimním období aby nezamrzla voda, ale v letním, kdy v noci teploty neklesaji pod 5 stupňů, to už snad nutné není, ne?
Zajímal by mě i rozdíl, kolik energie třeba regiopanter spotřebuje na oživení a vytopeni a kolik třeba za 6 hodin aktivního odstavení. Jestli je ten rozdíl velký nebo malý…
Je to mimo jiné z důvodu rychlého startu jednotky. Vytopení/vychlazení a natlakování jednotky trvá poměrně dlouho. Jednotka se v noci nachází ve stavu aktivního odstavení, kdy se temperuje a následně se v odpovídající dobu automaticky připraví na výjezd. Fíra pak nemusí na nic čekat a hned jet. Cestující zároveň nepřijdou do vymrzlého vlaku. Je to samozřejmě napočítáno tak, aby to vyšlo energeticky výhodněji, než vlak úplně vypnout. Samozřejmě záleží, jak moc je na to SW vozidla vymazlený.
Řekl bych že u moderních vozidel se už ani nepředpokládá, že budou každý den odstavena do studena.
No jasně, ale aby se mohlo vozidlo temperovat, tak musí být zapnuto. Proto se vozidla odstavují aktivně. Odpovídající dobu před startem jízdy se vozidlo automaticky předtopí na požadovanou teplotu.
Takže mají horší parametry, než vozidlo, které zvládlo studené odstavení?
To není o tom, že by ty moderní jednotky studené odstavení nezvládlo, to je o tom, že je pro dopravce výhodnější odstavovat je aktivní…
Ale pokud je noční venkovní teplota 10°C a více, žádné „studeno“ se nekoná a klimatizace přece sepne až tu půlhodinu před jízdou. Může zůstat sběrač nahoře celou noc, ale proud se odebírat nebude? Během noci by nebyl potřeba žádný výkon a to „ranní sepnutí půl hodiny před jízdou“ by měla zvládnout baterka na časovač. Nebo se pletu?
A až bude v noci venku přes 25 °C, zase poběží chlazení, aby tam ráno cestující pro změnu zmrznout mohl. 🙂
Čili v zásadě jde jen o úsporu mzdových prostředků, aby tam fira ráno nemusel být dlouho před odjezdem.
V zásadě jde o zvýšení efektivity.
I tak se to dá nazvat.
Ovšem. Jedni ušetří a druzí si připlatí na následcích (a pak, že si každý může za zdravotní problémy sám a má si vše platit :-)).
Tak tyhle úkony by snad místo fíry mohl udělat automat napájený z baterky, ne?
Vlak nejni malý auto, ale i to vytváří hluk… Zajeďte si někdy třeba do Herálce. Dálnice je za kopcem a jak hučí. Oproti panterům je to nepřetržitý hukot.
Co by chtěli? Aby jim tam vlaky zpívaly oslavný písně, jak jsou někteří občané uvědomělí?
Kdyby to hrálo nějakú tu cimbálovku, tak by to bylo hezké že?
Chvíli přes den možná…
Ono záleží na jednotce, na komponentech, vychytanosti SW apod. Pokud jede více komponent naplno, tak to opravdu rachot udělat dokáže.
Taky se občas divím, že na dálnice si lidé téměř nestěžují. Přitom to je neustálý hluk a někdy mnohem větší než na železnici. Asi si na něj zvykli. Železnice má spíš problémy technického rázu a ty by se daly převážně odstranit.
Pokud hluk je víceméně stejnoměrný, vytváří tzv. hlukové pozadí, na což si lide zvyknou lépe, než na hluk, který má stejnou nebo i trochu menší intenzitu, ale je přerušovaný nebo rychle mění intenzitu.
To sice ano (mě ovšem nebudívaly po nějaké době ani projíždějící vlaky), jiná věc je objektivní vliv.
Objektivně neprospívá zdraví ani příliš vysoké hlukové pozadí.
Ale ho*no, tohle je jen zhejčkanost inteligenčně podměrečné populace. Co vlastně chtějí, aby se ti pečení holubi, co jim už dneska létají do úst taky sami nakrájeli?
Hraje roli taky to, že v Židlochovicích nebylo nic (nepoužívané nádraží pro hnidopichy) a teď je tam nádraží využívané. Což je z pohledu „obecného blaha“ a obzvlášť z pohledu železničních fanoušků pozitivní změna, ale doclea chápu, že kolem bydlící lidi třeba ten vlak vůbec nechtějí a nepotřebují a když tři z nich pošlou stížnost (a někteří stěžovatelé umí být dost urputní) a ty limity jsou opravdu překračovány, je to problém.
Lidé kolem bydlící a někam jezdící mají ten vlak i proto, aby jinde nedělali bordel zase svými auty. Ostatně po většinu roku nepotřebuji ani vozovku ve své ulici. 🙂 Ale pokud je to hluk zbytný, tak by jej omezit určitě měli.
Dálnice …. a co takový hukot od splavu?
To se nedá srovnat, to je preci jen jinej, zvuk, splav uklidňuje, silnice ruší , mám osobní zkušenost s obojím 🙂
Já taky. U splavu záleží i na poschodí. V přízemí pohoda, ale ve 4. patře při otevření okna jen tak člověk neusne.
a sumici bory
Tak to asi ne no… Bydlím sotva 500m od „dálnice“ D7 a musím se snažit abych vůbec něco slyšel. A to tam žádná protihlukovka není, jen křoví. Trať by byla možná horší, to nevím
Možná jen v noci trochu klidu, když už tam nechtěli dálnici. Nebo má být vlak horší? Zvlášť, když to jde řešit… Na té dálnici také ještě nezapnuli k tomu všemu tranzistoráky. 🙂
že by něco takového?? https://www.elektrickevlacky.cz/images/FA120180.jpg
To je malý
Těch hygienických norem nám byl čert dlužen. Díky ním někteří lidé s překvapením zjišťují, že žijí ve městě a že se s tím pojí jistý hluk.
Tak jistě všeho s mírou. Ale určitě nechceme víc hluku než je nutné. A ty normy by právě měli zajistit nějakou míru spravedlnosti, aby to neměli potichu ti co nejvíc řvou a ostatní neměli kravál.
Každá zbytečná umělá zátež organismů (a nejen člověka, ale i zvířat a rostlin!) kterou je možné odebrat – hluk, světlo, vibrace, prach – je více než vhodné odebrat.
A to zejména, pokud není vynucena oemeznými technologickými možnostmi lidstav, ale POUZE snahou ušetřit prá centů na tlumícím materiálu.
Souhlas. Akorát mi občas přijde, že ty hygienické normy o dost přísněji řeší špičkový (z principu krátkodobý) hluk, a naopak jsou hodně měkké u stálého hlukového „pozadí“, které je sice nenápadné, ale dlouhodobé a o to horší. I když v tomto konkrétním případě to asi bude něco mezi – ani setrvalý „pozadí“ ani chvilka, která by se dala vydržet jako při průjezdu.
Myslím, že se to přepočítává nějakými netriviálními koeficienty.
On totiž v noci je problematicky špičkový hluk (je úplně jedno, že je všude boží klid, když Vás během noci 4x spolehlivě s prudkým bušením srdce probudí vteřinová rána o 100 dB – spí než trvalý hluk o 60 dB), ve dne (v bdělosti) spíš ten trvalý.
Špatné je pro organismy oboje.
Co je z těho špatného horší nepochybně záleží konkrétních okolnostech.
Impulsní hluk má samozřejmě úplně jiné přípustné hladiny, protože ovlivňuje lidský organismus jinak, než průměrná šestihodinová a 24hodinová ekvivalentní hladina akustického tlaku.
Jasne, ze ty pripustne hladiny jsou ruzne. Jen mi prijde, ze by to ten rozdil mezi nimi chtelo jeste o neco vyssi.
OK, takže města mají být zaprášený smrdutý díry, kde budou lidi podávat špatný pracovní výkony a pak na zničeným zdraví dojit zdravotní systém.
Pane vachmajstr, vy jste hlava!
Stejný problém mají s elefanty a nepoučili se. Holt škodovácká práce, co čekat. Jistě zajímavý bude taky příkon jednotky v režimu pohotovosti.
Všechna elektrická drážní vozidla vytvářejí hluk. Např. takové TGV nebo ICE, ale i různé německé či francouzské regionální elektrické jednotky (a nejen ony) také ten hluk vytvářejí.
Zvláštní je, že nikde jinde si dosud nestěžovali. Tady jim nejezdily dlouho vlaky, tak jsou z toho najednou překvapení… Tak co by chtěli?
Ale stěžovaly a ne nadarmo Němci mají normu, kterou vyžadují při nových objednávkách.
Jedny z nejpřísnějších norem na hlučnost železnice mají Japonci.
Někde na netu se valí ptakové pěkné PPT, které ukazuje, jak u každé další generace Shinkansenu není problém zvýšit rychlost, ale zvýšit ji tak, aby se _zároveň_ nezvedla hlučnost.
Proto ty Shinkanseny vypadají tak jak vypadají (dnes skoro 20 metrů dlouhé „čumáky“, plně zakrytované podvozky, krytované pantografy, …)
Také jsou Shinkanseny mnohem tišší, než jiné rychlovlaky – krom toho že mají mnohem lepší i jiné parametry, jako třeba spolehlivost, hmotnost a spotřeba energie na jednu sedačku atp.)
Nízká hmotnost a spotřeba energie (a do určité míry i spolehlivost) jsou důsledkem toho, že Shinkansen vznikl nezávisle na zbytku železniční sítě v Japonsku. Díky tomu je systém až na výjimky bez přejezdů a bez nákladní dopravy, takže nejsou potřeba tak náročné normy na pevnost a odolnost při nárazech. Krom toho taky mají širší průjezdný profil než v Evropě, takže můžou mít pohodlná sedadla v uspořádání 2+3. Pro srovnání, co stojí pasivní bezpečnost: na 200 m vlaku má N700 (Japonsko) necelých 360 tun, Velaro D (Německo) 454 tun, a Acela (USA) přes 560 tun. A ropovod 5×810+9xBtax by měl jen… Číst vice »
V ČR máme jedinečnou možnost postavit VRT jako Shinkanseny.
Ale vlaky nám stejně budou muset dodat spřátelené německé firmy (1 mld. Eur z programu SURE jsme nedostali jen tak zadarmo), takže je to vlastně jedno.
Docela by se hodilo mít VRT napojenou na sousední státy a jezdit přeshraniční linky.
Izolovaný Praha – Brno za hodinu, s intervalem půl hodiny, do Vídně pokračuj klasikou, by byl nevyužitý potenciál.
Vždyť to říkám, že vlaky nám stejně budou muset dodat Němci.
Takže je úplně jedno, jestli si to postavíme jako Japonci nebo ne.
😃👍 Palec nahoru. Za stejný názor jsem já dostal pod jedním příspěvkem o dodávání panterů asi tisíc dislajků 😃
No mám teorii: buď to škodovka prostě neumí (tišeji to vyrobit lze, viz třeba Flirt denně odstavený na pražském hlavním), nebo je to tradice škodovky, „protože prostě děláme padesát let mašiny, které dělají na střeše kravál a nebudeme na tom nic měnit“. 😃
Kde je pravda, těžko říct.
Flirt je pouze stejnosměrný (může mu hlučet méně věcí), má na střeše bočnice (hluk je směřovaný více vzhůru), možná má příslušné věci i zakrytované (bude tišší, ale údržba bude náročnější) a dojem popisujete v Praze na hlavním nádraží (hladina okolního hluku bude relativně vysoká). Tím neříkám, že Flirt není výrazně tišší než Panter…jen by to chtělo z mého pohledu nějaké objektivnější srovnání.
Objektivně srovnat hlučnost bez složitého měření úplně nejde, ale co se panterů týče, tak ty jsou co se akustiky týče dost odfláknuté. Ventilátory cyklují neustále z nuly do maximálních otáček. jejich hlučnost je i subjektivně hodně vysoko. Z nějakým akustickým odladěním si evidentně nikdo hlavu moc nelámal. Komponenty jsou zřejmě i špatně navrženy, protože takový rámus by fakt dělat neměly.
No tak jim tam na noc přistavíme Flirt a uvidíme co budou říkat…
Niektoré ešusy u ČD sú hlučné a to teda hodne. Naopak ale slovenské Ešusy u ZSSK sú prekvapivo tiché. Pri stání ich vlastne ani nepočuť. Ale je to logické – ide o novšiu a asi „vymazlenejšiu“ generáciu.
Zkrátka Scheißewerke Pilsen…
Jsou elektrická desira a Flitry taky tak hlučné?
Můžou být rádi, že jím ta nejezdí peršani a esa. Ty dělají randál… 🙂
Tyristorky jsou tichý… Ty si jen lehce vrni a jediný hluk jsou kompresory. Pokud stojí.
Fakt jo? A mě přijšlo, že vždycky strašně řvali. Když to třeba porovnávám s řadou 371.
Možná je to, ale spíš výškou toho zvuku. Je to slyšet pěkně daleko.
Bydlím 1.1km od trati vzdušnou čarou a jasně je vždy slyším rozjíždět se (i přes to, že zvuk je částečně blokován domy).
Možná by bylo jednodušší nasadit tam jiné jednotky, které tak hlučné nejsou.😏
Bohužel, ČD si vybralo cestu Panterů…. Možná by mohly použít Tornáda =) =) =)
Brzy se tam jiné jednotky nasadí…místo Panterů ČD tam budou zanedlouho Panteři JmK (a ty jen tak něco nenahradí).
Panteři JMK budou stejný jako panteři ČD. Akorát o vůz delší.
Já vím 🙂
Až potom bude náhrada nějakým osvědčeným vozidlem od Stadleru nebo Siemensu…
Jn Čecháčci těm se jen tak nezavděčíš, stát jim postaví moderní železnici až pod okna a oni místo toho aby byli trochu vděční, tak si hned stěžují, že železniční provoz je příliš hlučný. Neuvěřitelné tohle.
Co to plácáte, člověče?
Vždyť má pravdu.
Takze podla uvedeneho v clanku
Obyvatelé v okolí si na hluk stěžovali a měření Správy železnic potvrdila, že limit je překročen téměř o 10 dB.
Je prekroceny hlukovy limit a obyvatelia maju byt spokojni ?
Dobré pokus, až na to, že Čecháčci (též Čížci nebo Cajzli) je označení pro obyvatele Čech a Židlochovice jsou na Moravě 😉
Takže Židlocháčci?
Moraváčci.