Frýdlantsko bude přes léto bez vlaků. ČD zveřejnily detaily k velké výluce, kraj do ní rozkopal silnici u trati
Motorový vůz 840 Stadler RS1 ve stanici Mníšek u Liberce. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Omezení potrvá jedenáct týdnů, vzniknou čtyři linky náhradní autobusové dopravy.
Klasika 🙁
Může někdo víc rozepsat, proč nejde udělat „ostrovní“ provoz? Díky moc
Je někde kolem Frýdlantu depo, kde by si mohly vlaky doplnit diesel? To mě napadá jako možnost, proč by to mohl být problém.
Tohle snad jde v roce 2024 řešit i jinak ne?
Dříve to napříč celou sítí nebylo nic výjimečného, dneska se rovnou pošle autobus, klidně na půl roku.
Subjekt pro údržbu a zázemí musí být certifikované a to je pouze depo v Liberci.
Naše JZD je pokrokove. Tamten je kanystrovy inženyr. On moct dolevat naftu z kanystru do traktóra.
Není to tak, že naftu si dotankovávají strojvedoucí sami?
Ano, dělají to strojvedoucí sami, ale opravdu to nejde dělat kdekoli někoho napadne. Musí tam být zbrojící stanice a ta opravdu ve Frýdlantu ani nikde poblíž není. Brát si naftu do kanystru do vozu je proti předpisům.
A neni proti predpisum brat si tu naftu do kanystru domu?
To samozřejmě také, říká se tomu krádež.
Měl jsem na mysli něco takového:
https://ekonstal.pl/cs/nabidka/mobilni-cerpaci-stanice/
Použivá se to na velkých stavbách pro pracovní stroje a taky v zemědělských družstvech. Tankuje se přímo hadicí, není potřeba tahat kanystr.
Přičemž heldáme i řešení toho, aby motorák z Kouřimi a Peček nemusel po koridoru do Kolína a zpátky jen kvůli dolití nafty. Dtto z Litomyšle a Chocně do Třebové.
Důvody jsou prozaičtější – vzhledem k silniční síti se dopravce rozhodl pro různě rychlé linky NAD, aby aspoň někteří cestující nemuseli busem vymetat všechno, do Raspenavy se jede přes Frýdlant apod. Pak nemá moc smysl ten ostrovní vlakový provoz s dalším přestupem – na co by ty vlaky navazovaly a na co ne?
Depo s veškerým technickým vybavením pro údržbu vozidel je pouze v Liberci kam se vozidla nedostanou.
A neni smysl tech vlaku, ze eventualne dojedou do toho Liberce?
Na Frýdlantsku nelze nikde doplňovat naftu ani provádět údržby vozidel, což se dnes provádí v Liberci. Zavádět soupravové jízdy do Liberce přes Polsko je skutečně velmi nákladné a ani to nedává smysl (když si spočítáte, kolik by toho za cestu tam a zpět najezdil, už by mu moc nafty na ježdění u Frýdlantu nezbylo).
Nevím P braník -Dobříš/ Čerčany je teť skoro ostrovní provoz
Není to ostrovní provoz, tam se najíždí soupravově z Libně po koridoru do Čerčan.
To budou zmatky. 🤣
Proč? Tyhle výluky už tam bývají několik let. Jen teďka bude trvat a něco déle. Kdo to tam zná tak se ničemu nediví, protože je to prostě odříznutý provoz.
11 týdnu na 3,5 kilometrů, to je tempo… a to stejnou částku vynaloží stát za náhradní dopravu, to nebudou jen 4 autobusy…
Budou na přejezdech zakrývat ten kříž a nebo pořád musí řidič zastavit i když tam nějakou dobu nic nepojede?
To asi není tak jednoduché.
Pojede, stavební stroje, přinejmenším MHSka.
Nezastavíš, nemyslíš, zaplatíš… I při výluce může něco jet 🙃
Mimochodem, jakým právem si cestující bez jízdenky musí na výluce Kladno – Brandýsek kupovat jízdenku PID u řidiče? Co když budu mít IN-50, proč bych měl podporovat PID a zaplatit víc? A nechoďte na mě s nějakou přiblblou aplikací. Děkuji.
Pokud je to náhradní doprava ČD, pak se uznává i tarif ČD.
Pokud kraj omezil objednávku a sám si zajišťuje NAD pomocí linek PID, pak nejedete s ČD s IN50 je vám k ničemu.
Ostatně v krajích s brutto smlouvou si taky neškrtnete.
Za prvé ve Středočeském kraji platnost In-50 apod. nebyla omezena, tak do toho nesahejte JMK apod. A ta NAD je tam prostě NAD, tak proč lidi nutí do jízdenek PID?
Protože objednatel jaksi preferuje tržbu do své kasy, nikoliv drážní… přijde mi to zcela logické…
Tak jen aby to jezdili podle JŘ. Před týdnem jsem jel NAD z Loun středu a BUS měl náskok 3 minuty.
Plánovací schopnosti odboru dopravy KÚLK jsou vskutku bezbřehé…
Bohužel tohle se děje na více místech, je výluka na kolejích, tak se rozkopou i cesty.
Přesně tak, my ve východním cípu Libereckého kraje s tím máme bohaté zkušenosti. Zavřené klíčové druhotřídky, objížďka přeložená přes objížďku a to zároveň s výlukou na souběžné trati, na to jsme v okrese Semily zvyklí…
To je výsledek toho, že v Česku se peníze samosprávám a krajům na dopravní projekty nedávají napřímo ale systémem státních dotací s omezenou platností. Kraj je pak tlačen do toho udělat rekonstrukci v daný moment, jinak mu stát dotaci na tu rekonstrukci sebere.
A vyjednat ji na jiný termín nelze? Totiž koordinace spočívá v tom, že si spolu sednou lidi od SŽ, ŘSD a SÚSky nad mapou.
Můžete získanou dotaci vrátit a znovu se pokusit jí získat, až bude vhodnější čas. Jenže nikdo vám nezaručuje, že tu dotaci znovu získáte…