Frýdlantsko bude 11 týdnů bez vlaků. Kraj do výluky uzavřel silnici, jindy ji kvůli dotaci opravit nejde
Regionova na trati mezi Frýdlantem a Libercem u Krásné Studánky. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Podle obou investorských organizací nejde stavby provést jindy než letos.
Ona ta plánovací neschopnost (nebo všehoschopnost?) Libereckého kraje je legendární. Když se v roce 2015 dělala kanalizace v Košťálově, nechal Kraj na rozkopanou II/283 svést zároveň náhradní autobusovou dopravu z výluky na trati Stará Paka – Semily, zároveň objížďku za rozkopanou II/286 (kvůli téže kanalizaci) a zároveň objížďku za zcela neprůjezdnou II/292 (vybagrovaná kvůli opravě tělesa u Loukova). Teď Kraj před volbami urychleně opravuje druhotřídky. Takže od jara je uzavřená II/286 Košťálov – Lomnice, objížďka vede po rozmlácené třetitřídce přes Stružinec (ta byla zavřená předloni kvůli opravě mostu, ale koho by napadlo, že by mohli opravit i povrch?). Další část… Číst vice »
Nikde se nemluví o přepravě kol. Takže na 2,5 měsíce má člověk s kolem v turistické sezóně smůlu ☹️
Na kolech nikdo nikomu jezdit nezakazuje! 😎
Kdy o výluce bude vědět IDOS?
Kde jsou ty časy kdy ve Frýdlantě byl strojmistr i dílna. Chápu, že 3 měsíce je dlouhá doba. Ale kdyby byla možnost provádět ,,MO,, ve Frýdlantě nebo Bílém Potoce, tak by to vyjezdit šlo. Samozřejmě by tam byla potřeba náhradní regionova nebo RS1. Dílna by tam z Liberce mohla přijet autem, jako se to dělá i jinde při výluce. Ale depa dráha prodala a musí skákat jak píská kraj a ostatní. Zbrojení a fekol by ve Frýdlantě také vyřešit šlo.
Tenhle problém je dnes úplně všude. Viz třeba výluky někde kolem Hanušovice, kdy pak nejezdí vlak ani do Javorníka, ani Zlatých Hor, nedávno výluka Bruntál-Valšov, kdy se dva měsíce nejezdilo radši ani do Rymařova a tak by šlo pokračovat i dále. Přitom dříve nebyl problém někde zajistit zbrojení, klidně i z nějaké odstavené velké mašiny, dojet na údržbu autem, nebo to převezt někde oklikou v případě potřeby. Dneska „nelze, neumíme“ a radši se rovnou pošle autobus…
Autobus je levnější…
„Kraj do výluky uzavřel silnici, jindy ji kvůli dotaci opravit nejde Na vrch huj a dole fuj čili jsme jako chudí příbuzní. To je keců o nepřizpůsobivých, to je keců o lidech co využívají dávky, to je keců jak jsou špatní a přitom se i stát chová úplně stejně tedy podle hesla peoč bych něco nečerpal když na to mám nárok? Moment. Není to náhodou stejné jako když člověk kvůli nároku na dávku dělá/nedělá něco, aby ten nárok měl? Tady se taky s opravou čeká až ten nárok bude aby o peníze dotyčný nepřišel.Jednamůra by řekla, že to nejsou slušní… Číst vice »
Co na tom proboha budou dělat tak dlouho … 3,5 kilometru …. 3 měsíce … to ten Chládek s Tintěrou ještě stihnou 3 dovolené u toho ne ????
Pane Sůra budete moci potom napsat nějaké podrobnosti kde dochází ke zlepšení žab. Zař. Svršku a celkově stavby ? Předem děkuji.
Jak tam bude jezdit Chládek a Tintěra ?
Jako na každou jinou výluku. Jako PMD z poslední provozovné stanic, z Liberce
túristi tam přijedou auiem a ne předpotopním vláčkem
Navrhuji zbořit náměstí a zvětšit parkovací plochy, ať je ta záplava pořádná…
Turisti autem fakt nejezdí, možná tak někdo, kdo si na turistu hraje.
Pojem “autoturista” jste nikdy neslyšel? V 60. – 80. letech běžný výraz.
Už chybí jen havárie vodovodu v Dětřichově pod I/13 a do Frýdlantu můžeme přes Bogatyňu. 😁
Ještě nemají Poláci trať do Bohatyně obnovenou
Možná myslel autem, jako už většina lidí. No jo, zbytky úzké vytrhali, aby už to nikdo nechtěl obnovit, a v Polsku by musela obejít dále rozšiřovaný hnědouhelný lom, nejsnáze asi propojením s tratí kolem elektrárny, když už i poslední zbytky obcí likvidují.
Ano, myslel jsem po silnici. S variantou železniční objížďky po trase Lbc-Hrádek-Zittau-Ostritz(Krzewina)-Záwidov-Černousy_Frýdlant jsem zatím opravdu nepočítal. 😀 Ale nikdy neříkej, nikdy.
Tak tam zavřou nějaké náležitosti. Kdo si pamatuje odříznutí Dobříšandy při opravě mostu. A tady navíc jde v případě potřeby odklon přes Polsko. Opravdu, dnes si to každý kouká ulehčit.
Na tom není nic divného, prostě když je dotace, musí se splnit podmínky. A ten kdo ty peníze přerozděluje rozhoduje o termínech bez ohledu na potřeby, místní specifika a souběhy jiných akcí.A pak z toho někdy vypadnou takové pasqvily, že jednotku nesmíte použít na jiné trati, i když by to provozně bylo logické.Ale v dotacíh logiku nehledejme.Rozhoduje kdo přerozděluje.
A velký vliv taky má kdo žádal o dotaci.
Někdo si dá „vozidlo bude jezdit na lince A-B v taktu 30 minut“ a někdo si dá „vozidlo bude zajišťovat dopravu v kraji.“
Podobně v rámci Eunie jsou i dotace na opravu silnic později než tato (a taky se dá pochybovat, že ROP má jediný termín čerpání, spíše byl někdo liný opravit silnici dříve). A to samé platí i o dráze.
Tak pokud je podmínkou dotace že stavbu dokončíš do konce následujícího roku po uzavření smlouvy, tak těžko stavbu trvající dvě stavební sezóny odložíš na příští rok…
Bude po těch výlukach nějaké zvýšení rychlosti, nebo se to celé jen opravuje?
Asi to bude podle známé poučky: „Půjdeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta“.
Ona je údržba zakázána? Teď už se smí jen rekonstruovat?
Asi jsou nějaké normy na svršek a přejezdy a nové se nesmí dávat staré dřevěné pražce a výměnové zámky bez počítačů náprav.
Není, ale někdo by chtěl třeba i nějaké zlepšení, když už se do toho hrabe – pokud tam je nějaká možnost.
Údržba se dělá průběžně bez týdenních výluk
Maximální traťová rychlost v tomto úseku koleje bude zvýšena na 100 km/h,
Jestli nebude jednodušší ten výběžek připojit dočasně k Polsku, EU hodně podporuje přeshraniční spolupráci…
Kdyby to bylo i kolejově, a pokračovalo se třeba napojením Kladska…
Při polské rychlosti stavění by tam za tu dobu stihli postavit dálnici…
Hm, tak to bych radši nepřipojoval. To už bychom mohli rovnou zrušit železnici nejméně po Boleslav, při jejím stavu…
A to nás ještě čeká oprava viaduktu v Liberci, která přeruší provoz na stejných tratích znovu, plus do Hrádku. Člověk by očekával, že se spojí s opravou trati do Mníšku, ale ne ….
Jsou tací, co to spojit chtěli, žel byli přetlačeni silou. 🙁
Nebuďte slušný a řekněte jméno.
Překvapuje mně že kraj nemá žádný institut, aby takové výluce mohl nějak zabránit. Pokud se SŽ není řeč, nemohl by to kraj dát k soudu, ať SŽ nařídí výluku odložit?
To jediný co tomu nepomůže je víc úředníků
Tak SŽ tam dá červený terč a prohlásí trať za nesjízdnou a výsledek je stejný.
Tak ona už odložená je, z důvodu financí se dělá až letos, jinak měla být zhruba v roce 2022
Zase ta zlá SŽ? A proč není zlý správce silnice, který dělá taktéž uzavírku?
Je tady spousta minusů, ale kdyby to měl kraj ve smlouvě s ČD, že budou nasazovat vlaky na nevyloučené úseky, tak by ČD nemohly udělat takovou prasárnu, že zruší vlaky ve výběžku komplet jenom proto, že odmítají řešit zbrojení jakkoliv provizorně.
A když soud nařídí výluku odložit, má SŽ ještě jednu možnost: udělat výluku pro havarijní stav trati. Který soud by i potom trval na svém?
Jinde umírají kvůli dotaci lidé (Pardubice), tady se jen nikam nedostanou… Bohužel je to ta lepší varianta.
Chtěl jste napsat, kvůli výmluvám na dotace, ne? 😉
Myslím, že jediné oddělení, které na SŽ maká, je to tiskové…
Ale všechna čest, jsou to profesionálové. Otázka jest, zda nejsou ti jediní tam. 😉
Nemaká, našima si lidi aby makal za ní… https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/bitva-o-vytonsky-most-sprava-zeleznic-zaplati-miliony-firme-ktera-se-za-ni-na_2402120500_sto
No raději snad ani nevědět…
Tak snad oddělení zajištění cateringu a leštičů kladívek…
To mají obvykle ve smlouvě dodavatelé.
Ale platí to stejně SŽ
Očekávám, že podmínkou dotace je, že tam nebude jiné zabezpečení… proto se to prostě vypnulo/odstranilo…
Ne, to není podmínkou dotace. Podmínkou dotace je jenom to, že se z té dotace “nebude platit”. Stát si je tam za svoje klidně dát může.
Očekávám u lidí elementární inteligenci. Bohužel u některý je to jen očekávání. 😉
Abyste to nezakřikl. Ono pokud se něco rozkope a v lepším případě to musí sanitka zdlouhavě objíždět nebo v horším se někam nedostane vůbec……
Ti lidé neumřeli kvůli dotaci, ale kvůli tomu, že někdo není schopen si plnit své povinnosti. Na železnici jsem 35 let pracoval jako výpravčí na hlavních tratích. Volnost staničních kolejí jsme zjišťovali pohledem, volnost traťových úseků byla zjišťována na základě telefonické odhlášky. Netvrdím, že se nehody nestávaly, vždycky to ale bylo po selhání konkrétního člověka. Ale jinou možnost jsme neměli, prostě jsme to museli brát jako povinnost, protože jiná možnost nebyla. I když člověk neměl během dvanáctihodinové směny na nic, čas. A polovinu té doby jsem přežil bez pohromy a průšvihu. V té druhé polovině jsme už měli releovku i… Číst vice »
Ale i ta reléovka se vypínala jen při zásadních výlukách a ne při bezvýlukovém stavu = po skončení tak zásadní výluky byla co vždy nejdříve opět zapnuta (a přezkoušena) – což se ovšem v Pardubicích v případě kódování nestalo, ačkoli se tam mezitím už papaláši bitím v prsa a plácáním po ramenou utvrzocvali v přesvědčení o své dokonalosti. A propos: sám jsem tu dobu, kterou popisujete, zažil také, takže vím, o čem píšete, ale chcete snad tvrdit, že takové zabezpečení, jaké fungovalo na dráze tehdy, má úplně stačit i dneska a nemá smysl jít s dobou a nejen využívat něčeho… Číst vice »