Frýdlantské okresní dráhy budou ve svém, kraj přispěje na odkup budov
Železniční muzeum Frýdlantských okresních drah. Foto: Vlastimil Kučera
Muzeum funguje od roku 2008, peníze získá mikroregion.
Muzeum funguje od roku 2008, peníze získá mikroregion.
Nezapomínejte, že mezi úzkorozchodným nádražím a depem/muzeem schází část náspu odplavená při povodni v roce 2010. Náklady na zřízení nového (včetně nezbytné sanace spodku) se budou pohybovat v milionech. Během rekonstrukce stanice Frýdlant došlo k několika změnám, které jsou pro úzkorozchodku fatální: – mezi pražce posledního dochovaného úseku „heřmaničky“ projektant umístil návěstidlo; v průjezdném průřezu se nachází výstražník přejezdu a napříč trasy bývalé dráha se sklápí závora… – došlo ke změně poloměru sousední normálněrozchodné koleje = k jejímu přiblížení ke koleji úzké – pod vozovkou silnice I/13 se v ose bývalé úzké nacházejí nově zřízené kabelové trasy To vše je… Číst vice »
Pokud mělo přístup k projektu, který z nějakého důvodu měnil dosavadní konfiguraci, a na jednání, kde by připomínku mohl vznést…
Přesně tak, dostat se i dnes k projektu (zvláště ve fázi přípravy) bývá i pro neopomenutelné orgány v rámci SŽ někdy obrovský problém.
Na stavebních správách si totiž dělají co chtějí. O OŘ ani nemluvě. Prostě si to soudruzi nějak mezi sebou rozhodnou a nazdar.
Mezi nádražím a muzeem je nový přejezd na I/13 již bez úzkorozchodné koleje. Pochybuji, že by se povedlo ji tam znovu nacpat.
Od nádraží k muzeu je to 500 metrů pěšky, to si případný povoženíchtivý turista snad bez problémů dojde.
A hnědé uhlí z dolu v Bohatyni? Ech…
Jakže to je? Když se chce, tak to jde?
Účel takové úpravy? Ono když se chce, tak se dá postavit i dálnice ze Slušovic do nikam: https://mapy.cz/s/lozucegobu
Také je pomník své doby, takže by se měla chránit v téhle podobě … ne asi.
Účel úpravy nechte na ty, co to tam chtějí stavět a provozovat.
Je zajímavé, že jen o pár km dále na Západ jde všechno…
A je jasné, že administrativa spojená s provozem dráhy by byla běh na opravdu dlouhou trať… Je určitě jednodušší to postavit, než získávat potřebná povolení…
A to jste teprve u stavby; následovat budou náklady na provoz…
Nižší než u průměrné okresky.