Příjezd do Brna od severu se na dva roky uzavře. Za 367 milionů ho opraví sdružení tří firem

Oprava povrchu silnice. Ilustrační foto: ŘSDOprava povrchu silnice. Ilustrační foto: ŘSD

Magistrát uvažuje o udělení vjezdových oprávnění na místní účelové komunikace pro obyvatele Obřan a Maloměřic.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlad

Ani v mém vysokém věku mě nepřestává udivovat, kolik velmi chytrých, pracovitých a vzdělaných lidí je mezi námi. Vždyť jen v této jedné, vcelku krátké, „diskuzi“ je úplná sbírka geniálů, kteří přesně ví, jak by se měly věci dělat, za jak dlouho by to udělali oni (kdyby to náhodou dělali), a kolik by to celé mělo stát. Jediné co neví je, proč se to nedělá i v noci a za plného provozu. Vždyť na tom nic není, stačí je chtít a trošku přemýšlet 😵‍💫😵‍💫

Petr

Nechápu jak může , vyhrát taková lepl firma, které bude dělat tak důležitou silnicí pomale 2 roky.Co je na tom tak těžké natáhnout nové sítě vodu kanalizaci atd… to musí do měsíce zvládnout pak opravit silnici chodníky max 2 měsíce hotovo .

Viktor

Měl jste možnost se přihlásit do výběrového řízení a věřím, že by jste to s tímhle termínem i vyhrál 😉

Honza

Fryčajova? Bydlel jsem tam necelé tři roky.

Za tu dobu se v krátkém úseku jednou propadl chodník a jednou propadla silnice (naštěstí ne pod autem).Důvod? Rupla kanalizace a voda to vymlela. To jen cestou na zastávku.

Takže ano, oprava kanalizace na Fryčajově je naprosto nezbytná. Navíc ani plány kanalizace nejsou moc přesné, „tady pod chodníkem“ znamená „na protější straně silnice“.

Šulc Miroslav

Může někdo říct jak se do Obřan dostane kamion? Děkuji.

Pavel

Hlavně at jde policie na cyklostezku, spoustu motoristů po ní ted bude jezdit.

Zdeněk

Kdyby dělali na dvě směny, tak je doba poloviční. To by ale úředníci nesměli vybrat vždycky to nejlevnější.
Třeba nová vláda tady ty investice zatrhne a bude konec všem těm uzavírkám a semaforům.

Milan

Jak na dvě směny? Máte vůbec představu, co to je makat na stavbě 10h denně?

Pavel

To Vám nepovolí hygiena, zkuste občas nahodit mozek.

Petr

Ono by stačilo, kdyby bylo více lidí a dělali hlavně ne pořád postávali jak je vidět všude jinde

Viktor

Já souhlasím, pokud budou makat 48h denně, tak je to za půl roku hotový – jenže ti škrti co sedí na penězích to nechtějí zaplatit!
Jak říkáte, třeba to ta příští vláda zarazí. Pak bez oprav nepoteče ani voda, přes díry nepůjde jezdit a h*vna everywhere – jestli vy nebudete génius!

Liboros68

No takhle, jestli tam nepovolí ani místní, tak je tam utlučou klackama.

Sam

Já bych to vzal přes Adamov a Útěchov nebo rovnou přes Blansko a Lipůvku.

SYN

Lipůvka, jojo tam je to supr průjezdné už teď, zejména ve špičce… když budete sám, bude to nepříjemné, když takových bude víc, dále to ještě sníží propustnost daného úseku…

lada13

1,5 km a dva roky… proč ne raději čtyři roky, ať je to na jistotu.

Sam

No to víte, ty firmy si to musejí šetrit, aby mohli vykázat a obhájit nejen vysoutěženou cenu ale i více práce odhaduji mrzí 25 až 50 miliony, protože přece nemohli tušit…. Co najdou.

Filip Jirsák

Když to umíte rychleji a levněji, proč jste se do té soutěže nepřihlásil?

Ondra K.

1,5 km včetně všech inženýrských sítí a všech povrchů v celé tloušťce konstrukce. Plus během stavby musí být zachován přístup k nemovitostem a zachována funkčnost kanalizace, zásobování vodou a el energií.

Jan

Áha, známé firmy “Musíme to opravit🙂” a nikde nikdo. Hmm 😟 Tak pevné nervy.

Ondra

Jsem se lekl, že na tak dlouho zavřou I/43..

MP22

To byl účel autora titulku, clickbait jak vyšitý

Ing. Vladimír Bílý

Zásadním hodnotícím kritériem neměla být celková délka stavby, ale počet dní s úplnou uzavírkou komunikace. A to i přes to, že kyvadlový provoz by ve špičce všedního dne moc nevyřešil – ale pořád významně lepší stav, než dvouletá úplná uzavírka.

N.N.

Kyvadlový provoz po pár dnech odradí především ty, kteří to mají po Jedovnické +- pár minut stejně rychle i bez uzavírky. A pro Bílovické to bude i přesto rychlejší, než zajížďka přes Ochoz.

Ing. Vladimír Bílý

Kyvadlový provoz tam už letos byl kvůli poměrně krátké uzavírce a zažil jsem kolony nemalé. Troufám si tvrdit, že při kyvadlovém provozu na 1,7 km dlouhé uzavírce by to ve všední den ve špičce bylo nepoužitelné i pro ty Bílovice. No, tak jako tak, konečným „příjemcem“ této uzavírky se stanou Vinohrady, kde to bývá těžce ucpané už teď (nebavím se o prázdninovém provozu), natožpak po té, co se sem přesunou komplet Bílovice. Čili bude to objížďka nejen dlouhá, ale do/z kolon na Vinohradech.

xyz

Ve špičce by mohl mít smysl jiný režim – jednosměrný provoz ráno směr centrum Brna, odpoledne z centra Brna.

Pro protišpičkový směr pak objížďka.

Protože přepravní špička je silně jednosměrná záležitost.

Jaksi

Jenže to by na magistrátu Brna nebi vedeni VAK musel někdo používat mozek. Coz se uz par let neděje. Umi si nekdo z nich představit Vinohrady a Lišeň? To bude19km +30min Vinohrady

Viktor

kyvadlový provoz = zpravidla dvojnásobnou délku stavby = takřka na jistotu remcání, že se to mělo zavřít a udělat rychle
navíc podle článku je umístění sítí tak nešťastné, že to na půlky prostě udělat nejde. Jinak je i v článku napsáno, že dva roky je celá stavba a komplikace pro tranzit, nicméně pro místní že bude snaha držet co nevětší možný čas alternativní trasy