Frontier couvá od Airbusu A321XLR, letoun nenaplnil očekávání

Montáž trupu A321XLR v Saint-Nazare. Foto: AirbusMontáž trupu A321XLR v Saint-Nazare. Foto: Airbus

S odklonem od letounu tak padají i úvahy o možných letech do Evropy.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jaroslav.dohnalik

Já se nedivím. Kdyby se svojí flotilou a servisem navštívili Evropu, tak je lidi poženou sviňským krokem pryč.

lvy

Tohle se PR oddělení Frontier Airlines moc nepovedlo a Airbusu se to líbit nebude. Pokud je mi známo, tak parametry A321XLR jsou stále stejné a nevím nic o tom, že by se měly nějak zásadně měnit. Víte snad někdo o něčem takovém?

Na mě to celé působí spíše tak, že zjistili, že s verzí LR obslouží co potřebují a nepotřebují delší dolet verze XLR.

jk

Nechci spekulovat o reálném důvodu, který vedl Frontier k tomuto kroku. Avšak ke změně parametrů oproti nabízené verzi mohlo skutečně dojít.
(viz. https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/airbus-a321xlr-faces-growing-range-gap-after-design-tweak-sources-2023-07-21/ )

Air Traveller

Není to spíš stavem Frontieru? Nemůžou veřejně říct, že na to nemaj, tak to nějak musí zabalit pro davy.

Y.K.

Předpokládám, že se jim v tomhle stavu nekončících ztrát nechce rozjíždět avantýru typu dálkovky do Evropy a tak to musí na něco hodit. A na Havaj doletí i s obyčejnou A320(neo), teda ze západního pobřeží.

lvy

Může to i souvise s tím, že amíci si pod narrow body představí maličký vnitřek B737 a tak se jim do delších letů nechce. Já to vidím velice často na různých diskuzích.

Mad_Majk

To si tak nemyslim.. byli zvykli litat 757 i pres Atlantik do Evropy..

Průvodce původní Aleš

V článku není uvedeno, odkud chtěl Frontier na Havaj létat, ale nejen z nejbližších míst americké pevniny, nýbrž i třeba z Phoenixu a Vegas tam běžně létají obyčejné 321 nebo 737.
XLR je na takové trasy naprosto zbytečná.

Juraj

A vůbec nijak to nesouvisí s tím, že Frontier (a americké nízkonákladovky obecně) teď zažívají velmi špatné období a finanční ukazatele se propadly, žejo.

Parametry A321XLR se oproti začátku projektu nijak zásadně nezměnily, ale nějak se to veřejně zdůvodnit musí. Nakonec se nic tragického neděje – Airbus ty výrobní sloty udá a Frontier na těch strojích není závislý.