Frontier couvá od Airbusu A321XLR, letoun nenaplnil očekávání
Montáž trupu A321XLR v Saint-Nazare. Foto: Airbus
S odklonem od letounu tak padají i úvahy o možných letech do Evropy.
S odklonem od letounu tak padají i úvahy o možných letech do Evropy.
Asi žádná tragédie.
Airbus nestačí vyrábět.
Jaké jsou pravé důvody asi není pro veřejnost…
tak kdo si je místo nich zamluví? ČSA?
Zajiste, firma ktera jiz ani nebude existovat.
Já se nedivím. Kdyby se svojí flotilou a servisem navštívili Evropu, tak je lidi poženou sviňským krokem pryč.
Tohle se PR oddělení Frontier Airlines moc nepovedlo a Airbusu se to líbit nebude. Pokud je mi známo, tak parametry A321XLR jsou stále stejné a nevím nic o tom, že by se měly nějak zásadně měnit. Víte snad někdo o něčem takovém?
Na mě to celé působí spíše tak, že zjistili, že s verzí LR obslouží co potřebují a nepotřebují delší dolet verze XLR.
Nechci spekulovat o reálném důvodu, který vedl Frontier k tomuto kroku. Avšak ke změně parametrů oproti nabízené verzi mohlo skutečně dojít.
(viz. https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/airbus-a321xlr-faces-growing-range-gap-after-design-tweak-sources-2023-07-21/ )
Urcita redukce zde skutecne je. Prakticky pujde nasadit na zhruba 90 % drive planovanych linek.
https://theaircurrent.com/dispatches/?entry=26606
Nemám ověřeno odjinud, ale zkrácení doletu o nějakých 50-70 mil je fakt skoro nic.
Není to spíš stavem Frontieru? Nemůžou veřejně říct, že na to nemaj, tak to nějak musí zabalit pro davy.
Předpokládám, že se jim v tomhle stavu nekončících ztrát nechce rozjíždět avantýru typu dálkovky do Evropy a tak to musí na něco hodit. A na Havaj doletí i s obyčejnou A320(neo), teda ze západního pobřeží.
Může to i souvise s tím, že amíci si pod narrow body představí maličký vnitřek B737 a tak se jim do delších letů nechce. Já to vidím velice často na různých diskuzích.
To si tak nemyslim.. byli zvykli litat 757 i pres Atlantik do Evropy..
V článku není uvedeno, odkud chtěl Frontier na Havaj létat, ale nejen z nejbližších míst americké pevniny, nýbrž i třeba z Phoenixu a Vegas tam běžně létají obyčejné 321 nebo 737.
XLR je na takové trasy naprosto zbytečná.
A vůbec nijak to nesouvisí s tím, že Frontier (a americké nízkonákladovky obecně) teď zažívají velmi špatné období a finanční ukazatele se propadly, žejo.
Parametry A321XLR se oproti začátku projektu nijak zásadně nezměnily, ale nějak se to veřejně zdůvodnit musí. Nakonec se nic tragického neděje – Airbus ty výrobní sloty udá a Frontier na těch strojích není závislý.
Doplněno do textu.