kmax

Frankfurt – Londýn vlakem za 5 hodin. Dopravci oživují plány na spojení Německa a Velké Británie po železnici

Jednotka Avelia Horizon. Foto: AlstomJednotka Avelia Horizon. Foto: Alstom

Dopravci počítají s nasazením dvoupodlažních jednotek.

Je to spojení, o kterém se mluví prakticky od otevření Eurotunelu, ale zůstává jen na papíře. Zatímco přímé spojení například Paříže a Londýna je díky tunelu desítky let samozřejmostí, propojení některých velkých německých měst s Londýnem je stále jen vizí. Po rozhodnutí v minulém týdnu to ale může být jinak.

Dva státem vlastnění dopravci – Eurostar (přes SNCF je hlavním akcionářem Francie) a německá Deutsche Bahn – podepsali memorandum o spolupráci, podle kterého by po roce 2030 mělo vzniknout přímé spojení mezi Londýnem a Frankfurtem nad Mohanem. Oznámili to dopravci ve společném prohlášení.

Deutsche Bahn několik let plánovala jízdy do Londýna samostatně, poslala dokonce několikrát na testy jednotku ICE. Z plánů ale nakonec sešlo. Podle společného prohlášení by na trase měly jezdit nové dvoupodlažní vysokorychlostní jednotky Avelia Horizon Celestia, které Eurostar letos objednal.

Eurostar nakoupí nové vlaky od Alstomu. Do Eurotunelu poprvé zamíří dvoupodlažní soupravy

Dopravci uvedli, že spuštění takové linky bude „velkou výzvou, kvůli které je potřeba spojit síly dvou silných hráčů“. Zatímco Eurostar má přinést knowhow v oblasti dopravy pod kanálem La Manche, DB pak zkušenosti z provozu v Německu. Dopravci musí vyřešit například problematiku pohraniční kontroly.

Plánovaná doba jízdy mezi Londýnem a Kolínem nad Rýnem budou 4 hodiny, do Frankfurtu o hodinu déle.

Praha – Londýn vlakem pod 100 eur a za jeden den. Vyzkoušeli jsme ultralevné tarify

Tagy Deutsche Bahn Eurostar železniční spojení Německo - Velká Británie
1 komentář