Francouzské státní dráhy chtějí ve Španělsku rozjet nízkonákladové rychlovlaky
Cestující ve Španělsku by měl v příštích letech čekat podstatně větší výběr dopravců a spojů na vysokorychlostních tratích. Nová konkurence
Cestující ve Španělsku by měl v příštích letech čekat podstatně větší výběr dopravců a spojů na vysokorychlostních tratích.
Nová konkurence má vyjet na koleje už od prosince letošního roku. Francouzské státní dráhy SNCF mají tento týden podepsat dohodu se španělským správcem infrastuktury Adif, který počítá se zavedením rychlovlaků TGV pod nízkonákladovou značkou Ouigo na španělských kolejí. Pod stejnou značkou francouzské dráhy provozují část svých rychlovlaků ve své zemi.
O plánu informoval španělský list El Independiente. SNCF chtějí ve Španělsku vstoupit na hlavní trasy mezi Madridem, Barcelonou a Valencií. Na Pyrenejském poloostrově chce firma investovat celkem 700 milionů eur, začne s devíti vysokorychlostními jednotkami, postupně jejich počet zvýší na 14. Podle šéfa dálkové dopravy SNCF Alaina Krakovitche plán na expanzi běží i přes současnou nepříznivou situaci.
Malgré le contexte sanitaire difficile (et sous un calendrier fixé pré-crise Covid), nous signerons lundi à distance avec l’ADIF un contrat pour des trajets #TGV en Espagne. Un projet #SNCF important, pour le redémarrage économique et pour la mobilité grande vitesse en Espagne. https://t.co/i36fRadhBu
— Alain Krakovitch (@alainkrakovitch) April 11, 2020
Nízkonákladové rychlovlaky se měly objevit ve Španělsku už před Velikonocemi. Španělské státní dráhy Renfe přišly s konceptem vlaků Avlo, jejich start je ale kvůli epidemii koronaviru odložen.
Už během příštích měsíců má začít testování francouzských souprav ve Španělsku. SNCF vstupují do Španělska pod speciálně založenou firmou Rielsfera.
Od roku 2022 chce na španělské koleje vstoupit také konsorcium Ilsa složené z aerolinek Air Nostrum a italských státních drah Trenitalia.