Francouzské SNCF objednaly 19 vlaků Omneo. Karoserie budou z České Lípy
Dvoupodlažní jednotky Omneo Premium. Foto: Bombardier
Společnost Bombardier Transportation získala od státních francouzských drah (SNCF) objednávku na dalších 19 jednotek Omneo Premium pro dálkovou dopravu v
Ještě k diskuzím níže, jestli to jde nebo nejde: 1) Vozová skříň ve všech směrech (možná až na ad2) vyhovuje. Je pevná, tuhá a poměrně lehká. Pokud ji přes nějaký mezikus posadím na brzděný železniční podvozek (řekněme roadrailer – to je schválený a plně provozuschopný systém), je možno s ní uhánět plnou rychlostí (asi 120 km/h podle toho podvozku) rovnou do Francie (to po technické stránce). Pokud by byly administrativní potíže toho druhu, že podvozek sice schválený je, ale výsledné vozidlo nikoliv (protože síly se přenášejí přes tu přepravovanou skříň – ona sice asi má stlačovačku a jiné potřebné zkoušky,… Číst vice »
Jestli si pod mezinárodním profilem (co to je?) představujete průjezdní průřez GB a k ní odpovídající ložnou míru, tak tam se tohle na 100% nevejde. Pokud si představujete GC, tak bych řekl ano.
Samozřejmě to pak ale musí jet na podvozcích v podstatě rovným těm provozním. Jakékoliv zvednutí je problematické.
Problém téhle přepravy je, že to nemůže jet jako normální vagón v normálním vlaku. To by to opravdu museli vystrojit jako normální vagón (brzda a spřáhla). Jak už tu někdo psal, nějaký schválení to mít bude, ale i tak by tohle jelo na nějakou výjimku.
No, náročná to logistika…
Skvělá zpráva. Vlaky OMNEO Premium pro region Pays de la Loire jsou nádherné a rád bych se s nimi svezl. A interiér? Líbí se mi… Takový, jaký udává výrobce.
https://www.bombardier.com/en/media/newsList/details.bombardier-transportation20140610bombardierunveilsitsnewhighcomf.bombardiercom.html
Vlaky na kamiony Setkání z významným zaměstnavatelem mohli starostové využít i pro další dotazy. „Proč vyrobené vagóny vyvážíte na kamionech a ne po železnici?“ zeptal se na závěr setkání mluvčího Bombardieru starosta Stružnice Jan Mečíř. Jeho obec ležící na páteřním tahu I/13 je kamionovou dopravou silně zatížená. V areálu téměř stoleté vagonky přitom vede hustá síť vleček napojená na blízké kolejové tratě, po kterých místní výrobky historicky vyjížděly do světa. „Pravdou je, že železniční doprava je nesmírně drahá. Pro běžnou firmu je rezervace železniční dopravy z místa A do místa B nezaplatitelná,“ odpověděl Weic. Jak uvedl, korpusy vlaků, které firma… Číst vice »
Dalo by se to jistě vozit lodí. Stačí navrhnout plavební kanál a prověřit jeho efektivitu. Jsem si jistý, že taková stavba bude (alespoň pro někoho) velmi výhodná.
Bingo! To ještě nikoho nenapadlo. Z Labe do České Lípy se postaví kanál „Ploučnice“ a tím pádem dojde k zvýšení rentability D-O-Lu. Můžu si tento nápad nechat někde právně ochránit, aby mi někdo nevypálil rybník?
To, že po většinu roku nebude dost vody na plavbu je jen malý a bezvýznamný škraloupek 🙂
Tak nápad je to můj, ale učiníte-li za mne příslušné právní kroky, tak se o zisk můžeme šábnout.
Lodě poplují kanálem do Labe, pak proti proudu a dále (zemanovými bazénky) přes Moravu do Dunaje, tam opět proti proudu a dál kanálem do Rýna. Přes Belgii a okolí jsem to důkladněji neřešil, ale někudy to tam projet jistě půjde. Ve finále Canal de Mons prochází jen pár kilometrů od Crespinu, to už se dokope, nebo se k němu prodlouží ta zkušební kolej z fabriky, co asi byla dříve tratí.
„Pro běžnou firmu je rezervace železniční dopravy z místa A do místa B nezaplatitelná,“ odpověděl Weic“.
Opravdu?
Kontejnerové přepravy jsou v ČR na denním pořádku a hádejte, jak se dostávají kontejnery do přístavu. Z 90% na vlacích z ČR.
Samosebou, není to standardní železniční přeprava kusových zásilek, nicméně jde o zboží od českých firem přepravované po železnici. On totiž ucelený vlak vyjde levněji oproti přepravě kontejneru na tahači, silniční varianta se používá pouze v nouzi, stojí-li trať (v DE je velký problém se stromy) nebo při mimořádnostech.
Samozřejmě po EU jezdí hlavně kamiony, tady prakticky není konkurence.
A máte aspoň trochu maličkou představu o rozdílu rozměrů standardizovaných kontejnerů a skříní železničních osobních patrových vozů?
Jakých železničních nákladních vozů byste pro takové nadrozměrné přepravy po „veřejných“ elektrizovaných tratích na docela velkou vzdálenost doporučoval použít, aby takové přepravy bylo vůbec možno uskutečnit?
Souhlasím s Vámi. Čistě jako laika by mě zajímalo, jak si s tímto oříškem poradí kamiony na českých silnicích.
Prosím, přečtěte si znovu mojí odpověď. Má reakce se vztahovala k výše uvedené citaci, nikoliv k úvodnímu článku. Mimochodem pracuji nějaký čas ve spedici, takto objemné karoserie jsou samozřejmě po železnici nepřepravitelné (omezený profil pod vedením), toto bude přepravováno samozřejmě po silnici po projektované trase umožňující průjezd, součástí takových přeprav mohou být i doprovodná vozidla s patřičnou signalizací. Pokud by však jednalo o námořní přepravu, stejně by se použily kontejnery. Představte si, že existují i jiné, otevřené typy, umožňující nakládat například objemné turbíny, které se v posledních letech stávají pravidelnou exportní komoditou. Přeprava takových kontejnerů je samozřejmě vázána mnohonásobně vyšší… Číst vice »
Kontejnery jsou buď 20, 40 nebo 45 stop dlouhé (tj. cca 6, 12 nebo13,5m) a jsou typy, které místo stropu mají plachtu. Vnitřní šířka je mám pocit necelých 2,3m, „pětačtyřicítka“ je snad o trochu širší (na netu to určitě je, nechce se mi to teď hledat). Pokud je převážený výrobek větších rozměrů, balí se do speciálně pro něj vyrobené dřevěné bedny, kde jsou přesně definované výztuhy, místa podložení, kotvení, ochrana před povětrnostními vlivy, vlhkostí apod. Není to tak jednoduché a některé specializované firmy to dobře živí. Toliko ke kontejnerům – opravdu se do nich nedá včechno nacpat 🙂
Opravím vás, 45’DC jsou rarita a prakticky se nepoužívají. Šířka je samozřejmě pevně daná u všech. Mluvím o opentop kontejnerech a flat-rack kontejnerech s přesahy, použijte Google.
Ve většině případů je snaha využít kontejnery, nicméně pokud to opravdu nejde (rozměry např. 1300x650x700 cm / 60000 kg), používá se metoda, kterou přesně popisujete. Takových přeprav jsme opravdu několik měli. Problém pak ale spočívá v ceně takové přepravy.
Pane Jakube, jak chcete na dráze přepravovat skříň vagonu, která již sama o sobě vyplňuje jízdní profil? Napadá mne v tomto případě jen jedno požitelné řešení – použít přepravní podvozky. Jak by to v tomto případě bylo s možnostmi přepravy (jak z legislativniho hlediska v CZ, D i F, tak i možnost faktické proveditelnosti, např Vmax a doba přepravy) si nedovoluji odhadnout.
Máte pravdu, toto by nešlo ani na podvozku, jízdní profil patrových jednotek už sám o sobě nenechává velkou rezervu (RIC).
Reagoval jsem na výše Pavlem výše uvedený citát:„Pro běžnou firmu je rezervace železniční dopravy z místa A do místa B nezaplatitelná,“ odpověděl Weic“.
Ve zkratce, s tím nesouhlasím. Většina běžných firem dnes ke svozu používá kombinovanou přepravu, jejíž součástí je železnice.
nemáte někdo fotku jak to vozí, to musí být nadrozměr s doprovodným vozidlem.