Francouzské rychlotratě přilákaly zahraniční konkurenci. Trenitalia poprvé nabídne vnitrostátní spoje
Vysokorychlostní jednotka Freciarossa 1000. Foto: Hitachi
Po nejstarší francouzské rychlotrati nabídne italský dopravce pět párů spojů denně.
Škoda, že to nejezdí u nás.
Takže už ani starý zvyk, že když konkurenčně nastoupí cizí státní dopravce, dělá to alespoň pod jiným názvem, neplatí? Nová doba zjevně, tak snad se Dráhy nebudou zas rozkoukávat tolik let, jak je zvykem.
Co byste jim poradil?
Tak pro začátek by se jim dalo poradit, aby se pevně usadily na skoro-vysokorychlostních tratích v Německu a Rakousku, kam jezdí linky z Prahy a pořídily si vlaky, které tam pasují ještě lépe než dosavadní rakouské railjety, tedy 230-250 km/h a podstatně víc sedaček než 450 a co budou také dělat dobrou službu v nižších segmentech naší VRT, jestli se postaví. Jenže to je přesně to co dělají. 🙂
Le Frecce jsou díky dlouholetému konkurenčnímu boji s Italo velmi kvalitní produkt, který je ve Francii poměrně dobře známý a zákazníky je hodnocen o dost lépe, než TGV. Zdá se mi logické, že firma bude ve Francii pokračovat s rozvíjením úspěšné značky. SNCF s jejich povinně místenkovou idiocií bez možnosti výběru konkrétního místa, až týden dopředu vyprodanými a po střechu narvanými rachtavými a vrzajícími TGV, zažívat těžké období. SNCF jsou odporný penězožravý ztrátový moloch jako ČD před Jančurou a Leošem. V boji s nimi by ČD okusily drsnější verzi prasáren, které před lety samy kdysi nové konkurenci prováděly. Tak drsnou,… Číst vice »
Předpokládám, že Interrail tam fungovat nebude…..
Ale FIPka by mohla…. 🙂
Trenitalia si z Interrailu dokáže vzít svůj díl v Itálii, tak není moc důvodů, pro by to nedokázala i ve Francii.