Francouzské dráhy objednaly další vlaky pro Paříž, svařovat se budou v České Lípě
Jednotka RER NG pro provoz v Paříži. Foto: SNCF / Guillaume Blanchon
Rámcová smlouva umožňuje dodat až 255 jednotek.
Rámcová smlouva umožňuje dodat až 255 jednotek.
Jak je to dopravováno? Díly ke svařování se vozí do Lípy kamionem? Svařence se vozí z Lípy po kolejích? Po vlastní ose?
Skříně se vozí do výrobních závodů po silnici. Materiál asi taky, vlečka je mimo provoz.
A kdybychom měli D.O.L. tak by se to muselo plavit lodí, aby se využil.
Nejspíš po silnici. Nějak ten grýndýl drhne. Myslel jsem, že vozba vlakem šetří kromě emisí i řidiče, ale očividně je řidičů dost.
Je skvělé, že jsem do Lípy dostali tuhle další zakázku. Zároveň se postupně dostaneme k tzv. Fit-out 1, což bude znamenat základní rozvody, podlahy, okna a dveře. Jsme součástí největšího evropského koncernu ve výrobě železničních kolejových vozidel. Máme v Lípě práci pro 1300-1500 lidí a dost kvalifikovanou. To není špatné.
Bylo by hezké, kdyby v té Lípě sídlil výrobce, který by to dodal komplet nebo si naopak někde z Aradu nechal dodávat ty kastle. Takhle se radujeme, že se to u nás bude „aspoň“ svařovat. Country for the Future.
To je jeden z principů, kterým se liší průmyslová výroba od výroby manufakturní.
A ještě lepší by bylo, kdyby v té Lípě sídlil Microsoft nebo tam našli ropu a nikdo by se tam nemusel unavovat s těžkým strojírenstvím…
Ocel by si tam mohli sami vyrobit… rudu a uhlí pro ni vytěžit!
To by bylo pěkné, nicméně: jednak je to výsledek nějakého historického vývoje, který už se nezvrátí a jednak, když to vezmu za ČR, železniční strojírenství, včetně novovýroby vozidel, tu pořád má docela silné zastoupení a finální výrobky se prodávají po Evropě, takže tak tragické to není. Když se v 90. letech řešila privatizace velkých dopravních strojíren Škoda a ČKD (respektive všech jejich oborů, nejen dopravních), zaznívala hesla „rodinné stříbro se neprodává“ a místo přímého prodeje AEG nebo Siemensu, kteří kolem nich kroužili, se šlo „ryze českou“ cestou manažerské privatizace, která těm firmám ani nemohla přinést nic dobrého (ani kapitál na… Číst vice »
Loňskou výstavu už nestihneme, ale hezká monografie je tady: http://www.vscl.cz/img/sbornik/05_Bezdez_31_2022_hofman_vagonka.pdf (neumí si udělat letsencrypt SSL, tak se to stahuje složitěji, ale stojí to za to).
Šikovní lidi tam byli a snad i jsou a budou.
Take bylo hezke, kdyby bylo v Lipe dostatek Cechu ochotnych v te vagonce pracovat. Vedeni pak resi problem, kde vzit na praci lidi a dovazi svarece a klempire z Rumunska a Mongolska.
Takže:
a) přesun výroby kasle na východ je špatně
b) přesun výroby ještě váce na východ je správně
Mezi a) a b) máte rozpor, pokud ČR a Rumunsko mají být rovnoprávné státy EU.
Spousta Čechů má pocit, že jsou něco víc, než třeba Rumuni a zároveň špatně snáší, že pro Francouze jsme my stejní untermensch, jako ti Rumuni. Ale ti alespoň umí víc francouzsky, než my. Nejlepší by bylo, kdyby si všichni lidé světa uvědomili, že narodit se jako Francouz nebo Čech není žádná jejich zásluha, a naopak narodit se jako Mongol není žádné osobní selhání Mongolů.
Ono dnešní svařování je docela sofistikovaná činnost, to není, jako když si nějaký strejda něco svařuje v garáži.
Svařovat se budou v České Lípě, šroubky se do nich budou dávat v Aradu a matičky v Madridu. A pokaždé se rozpracované budou převážet kamionem do jiné továrny.
Můžeš být klidný, dle článku „[f]inální montáž jednotek označených jako Z 58000 / Z 58500 probíhá v závodech Alstomu ve Valenciennes a Crespinu.“
Čili kastli berou jako jednu z komponent, která se jim pak sejde na montáž.