Francouzské dráhy objednaly další vlaky pro Paříž, svařovat se budou v České Lípě

Jednotka RER NG pro provoz v Paříži. Foto: SNCF / Guillaume BlanchonJednotka RER NG pro provoz v Paříži. Foto: SNCF / Guillaume Blanchon

Rámcová smlouva umožňuje dodat až 255 jednotek.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mezera

Jak je to dopravováno? Díly ke svařování se vozí do Lípy kamionem? Svařence se vozí z Lípy po kolejích? Po vlastní ose?

Kubrt

Skříně se vozí do výrobních závodů po silnici. Materiál asi taky, vlečka je mimo provoz.

Jiří Kocurek

A kdybychom měli D.O.L. tak by se to muselo plavit lodí, aby se využil.

Antonín Píšala

Nejspíš po silnici. Nějak ten grýndýl drhne. Myslel jsem, že vozba vlakem šetří kromě emisí i řidiče, ale očividně je řidičů dost.

Dan Kurucz

Je skvělé, že jsem do Lípy dostali tuhle další zakázku. Zároveň se postupně dostaneme k tzv. Fit-out 1, což bude znamenat základní rozvody, podlahy, okna a dveře. Jsme součástí největšího evropského koncernu ve výrobě železničních kolejových vozidel. Máme v Lípě práci pro 1300-1500 lidí a dost kvalifikovanou. To není špatné.

Zlámalík

Bylo by hezké, kdyby v té Lípě sídlil výrobce, který by to dodal komplet nebo si naopak někde z Aradu nechal dodávat ty kastle. Takhle se radujeme, že se to u nás bude „aspoň“ svařovat. Country for the Future.

hroch.obojzivelny

To je jeden z principů, kterým se liší průmyslová výroba od výroby manufakturní.

Michal M

A ještě lepší by bylo, kdyby v té Lípě sídlil Microsoft nebo tam našli ropu a nikdo by se tam nemusel unavovat s těžkým strojírenstvím…

Jiří Kocurek

Ocel by si tam mohli sami vyrobit… rudu a uhlí pro ni vytěžit!

Kubrt

To by bylo pěkné, nicméně: jednak je to výsledek nějakého historického vývoje, který už se nezvrátí a jednak, když to vezmu za ČR, železniční strojírenství, včetně novovýroby vozidel, tu pořád má docela silné zastoupení a finální výrobky se prodávají po Evropě, takže tak tragické to není. Když se v 90. letech řešila privatizace velkých dopravních strojíren Škoda a ČKD (respektive všech jejich oborů, nejen dopravních), zaznívala hesla „rodinné stříbro se neprodává“ a místo přímého prodeje AEG nebo Siemensu, kteří kolem nich kroužili, se šlo „ryze českou“ cestou manažerské privatizace, která těm firmám ani nemohla přinést nic dobrého (ani kapitál na… Číst vice »

Michal M

Loňskou výstavu už nestihneme, ale hezká monografie je tady: http://www.vscl.cz/img/sbornik/05_Bezdez_31_2022_hofman_vagonka.pdf (neumí si udělat letsencrypt SSL, tak se to stahuje složitěji, ale stojí to za to).
Šikovní lidi tam byli a snad i jsou a budou.

vrjos

Take bylo hezke, kdyby bylo v Lipe dostatek Cechu ochotnych v te vagonce pracovat. Vedeni pak resi problem, kde vzit na praci lidi a dovazi svarece a klempire z Rumunska a Mongolska.

Jiří Kocurek

Takže:
a) přesun výroby kasle na východ je špatně
b) přesun výroby ještě váce na východ je správně

Mezi a) a b) máte rozpor, pokud ČR a Rumunsko mají být rovnoprávné státy EU.

Kubrt

Spousta Čechů má pocit, že jsou něco víc, než třeba Rumuni a zároveň špatně snáší, že pro Francouze jsme my stejní untermensch, jako ti Rumuni. Ale ti alespoň umí víc francouzsky, než my. Nejlepší by bylo, kdyby si všichni lidé světa uvědomili, že narodit se jako Francouz nebo Čech není žádná jejich zásluha, a naopak narodit se jako Mongol není žádné osobní selhání Mongolů.

Pavel Q

Ono dnešní svařování je docela sofistikovaná činnost, to není, jako když si nějaký strejda něco svařuje v garáži.

M 474 003

Svařovat se budou v České Lípě, šroubky se do nich budou dávat v Aradu a matičky v Madridu. A pokaždé se rozpracované budou převážet kamionem do jiné továrny.

Michal M

Můžeš být klidný, dle článku „[f]inální montáž jednotek označených jako Z 58000 / Z 58500 probíhá v závodech Alstomu ve Valenciennes a Crespinu.“
Čili kastli berou jako jednu z komponent, která se jim pak sejde na montáž.