Francouzská pošta začala s testováním přepravy balíků tramvajemi

Nakládka balíků do tramvaje ve Štrasburku. Foto: AlstomNakládka balíků do tramvaje ve Štrasburku. Foto: Alstom

Pokud se experiment osvědčí, rozšíří ho pošta do 18 měst.

Odebírat
Upozornit na
guest
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dopadne to jako vždycky

On ještě někdo používá tu prehistorickou věc jako pošta? Přece na balíky existuje Zásilkovna, DHL, PPL, atd. tedy spolehlivé komerční služby, místo státního molochu s hodinovýma frontama a všechno ostatní se řeší elektronicky, když chce něco stát, nebo úředník, je datová schránka, kde nehrozí, že to neschopná pošta někde zašantročí a pak se budou tvářit, že nastala fikce doručení.

mic

Jestli jsem to správně pochopil, přeprava se koná pouze mezi dvěma body. Napadá mě otázka, jestli je objem pošty tak malý, když se to složí mezi lidi. Moc toho být nemůže, tramvaj nemůže stát před pobočkou 10minut než se vy/naloží.
Pokud by to mělo fungovat například v Praze (checht), musely by být poštovní tramvaje. Zásilka pro každou poštu by musela mít třeba svoji paletu. Tramvaj by musela disponovat rukou pro rychlé vyložení. No a cílové pošty by musely být na síti (kolik jich je?) No a manipulace s poštou by probíhala venku, třeba na dešti? No já nevím…

Paja

Opravdu nemám obavu, že by zásilky museli mít cestující na klíně a nebo pod nohama. Ale jinak……I hotel Slovan měl ješte snad i za Rakouska svoji odstavnou kolej na vagóny s pivem.

Dan

Tak ono to svým způsobem smysl dává. Cargokolo moc velké není, takže naložit ho víckrát denně není problém. A aby to nezdržovalo cestující, tak předpokládám, že zásilky budou v tramvaji nějak připraveny, aby se daly rychle vyložit z tramvaje. Pokud by to mělo probíhat v Praze, tak problém je, že Česká Pošta je stále státní podnik a vtip o cargokolech se táhne už několik let. Proveditelné by to určitě bylo. Někam by se dala stavební buňka místo depa (např. Florenc pod Magistrálou) a tramvají by se pouze přivezly zásilky. Rozvoz zajistí právě ta cargokola. Samozřejmě by na to stačila dodávka,… Číst vice »

Petr

Ukažte jim systém spěšnin, ať vidí jací jsme blbci, že jsme je zrušily.

Robert Pražák

Pošta se v Praze vozila tramvajemi už za první republiky. A třeba v Jablonci byla většina tramvajové dopravy nákladní. Přeprava osob tam dlouho byla jen doplňková služba.

Petr

Stejně tak poštovní dostavníky z kterých se vyvinula dnešní silniční VHD.

Daja

Jo jo, dříve šlo po kolejích všelico. Kdysi jsme jeli z Brna do Náměště a ve vedlejším vagoně vezli někam kvasnice. To byl puch! Dnes nepředstavitelné….

Twix

Já pamatuju ještě okolo roku 2005 krabici plnou živých cvrčků, naloženou normálně mezi cestujícími na konci vozu 010 na trati Tábor – Pelhřimov 🙂 Případně ještě o pár let dříve cívky kinofilmu z letního kina Nový Knín, naložené další den ráno do služebního oddílu hydry v Malé Hraštici.

Jaroslav Černý
M19

Bez cestujících, tedy náklady plně jen na ty balíčky. To bych nesrovnával.