Francie se připravuje na dopravní kolaps, bude generální stávka
Rychlovlak TGV ve verzi pro nízkonákladovou značku Ouigo. Foto. SNCF
Čtvrteční plánovaná generální stávka ve Francii by mohla ochromit celou zemi. Na neomezenou dobu hodlají přerušit práci zaměstnanci pařížského dopravního
Tous ensamble grève générale!!!
Stejně je zajímavé, že Macronovy reformy pokračují i přes tuhý odpor části francouzské společnosti a třeba přes rok trvající násilné protesty žlutých vest. A výsledky se už projevují. HDP jim teď roste rychleji než Německu. Nezaměstnanost ve Francii klesá a on může dosáhnout svého proklamovaného cíle 7% v roce 2022. Roste počet zakládaných podniků, více se investuje. Celkově se výsledky jeho snažení plně projeví až za 1 – 2 možná 3 dekády, odhaduji, protože francouzská ekonomika i společnost má obrovskou setrvačnost.
https://www.denik.cz/ze_sveta/francouzska-vlada-vyslysela-zlute-vesty-dan-z-pohonnych-hmot-nebude-20181205.html
V roce 1995 se jim podařilo těmto reformám na dvacet let zabránit, protože stávka měla obecnou podporu. Teď doufají v něco podobného a bude zajímavé sledovat, jak se situace vyvine. Můj odhad je, že letos to budou mít mnohem těžší, protože tentokrát se k tomu neváže žádné jiné kulturní nebo morální téma, které by vyvolalo solidaritu. Zatímco tehdy šlo sympatizovat s odporem ke konzervativní politice vlády, která pomalu chtěla regulovat i dostupnost antikoncepce, tentokrát to je postaveno zejména na zachování sociálních privilegií v určitých oborech, což už tolik sympatií nepřitahuje.
Neexistuje línější a levicovější národ (vlastní nedávná zkušenost). Ultra-socialismus. A při náznaku nějakého nutného nakopnutí, hned stávka. Jejich volba, jejich cesta do pekla.
Zřejmě jste se špatně díval okolo sebe, takže jste si nevšiml propastných sociálních rozdílů, které navzdory všem mýtům o francouzském socialismu v zemi jsou a živí tyto nepokoje.
Neexistuje? Ani Ελλάδα?
umí i něco jiného? Když byl pravičák Sarkozy tak se jim to nelíbilo, pak levičák Holand, teď něco uprostřed, ví vlastně co chtějí? Francii totálně ujíždí vlak, stejně jako Británii (kdysi Velké) a pořád to nepochopily že už ani jedna není velmoc a že už nemají kolonie
Umí vyrábět šampaňské, sýry , motory do formulí 1, rychlovlaky, atomové reaktory, vyhrali teď v biatlonu čtyři první místa, mají letadla, módu, kinematografii …. A taky skoro kazdy romantický film koncí v Paříži…
Ve Francii taky dlouhou dobu pobýval i Marx, náhoda? =D
Lenin zas pobýval ve Švýcarsku. A co to znamená ?
A jak dlouhou dobu? Já tam zrovna letos narazil na nějakou pamětní desku na domě, kde měl být asi rok. A teď když se snažím k tomu dohledat něco víc, tak to vypadá, že zase tak o moc déle v té Paříži nestrávil…
Über a pod. budou mít žně a Carrefour prázdné regály.
A už by měl Andrej Babiš lobovat u všech ve Francii sídlících významných firem za přesun do Prahy. Klidně do začátku pobídky, daňové prázdniny, stávka je pro většinu Čechů sprosté slovo, bezpečnost, výborná úrovní vzdělávání, zdravotnictví, HDP na paritu kupní síly. Hlavně ať Praha konečně začne něco v rámci EU znamenat. A první ať jde ta Evropská bankovní agentura, jejíž sídlo jsme chtěli do Prahy stáhnout po brexitu, ale francie nám ji vyfoukla.
Evropská bankovní agentura nemohla v Praze nikdy skončit, to si mysleli jenom naivkové. Ta musela jít do Paříže, protože si to určil Macronův páníček. Ze stejného důvodu se šéfkou ECB stala Christine Lagarde. Evropská léková agentura nakonec skončila v Amsterdamu, protože když její zaměstnanci dozvěděli, že by mohli jít do Prahy nebo Bratislavy (asi je to pro ně moc fuj, fuj zaostalé), tak hrozilo výpovědí 80% zaměstnanců. To by ohrozilo chod agentury, takže určité skupiny přišly s konečným návrhem v podobě Amsterdamu. Naopak z velmi strategických důvodů máme v Praze European GNSS Agency (GSA), která se stará o bezpečný provoz… Číst vice »
Bojovat jsme o tu bankovní agenturu museli. Sand teď těm zaměstnancům v Paříží dojde, jakou udělali chybu. Kolik institucí je v totálním zapadákově Lucembursku nebo Štrasburku… A zaměstnanci nadali výpovědi a trpí. UNICEF šel nakonec také do Budapešti místo Prahy. Ten GNSS (podle mých informací o to Praha hodně bojovala) byla pýcha do doby, než byl den otevřených dveří, kde ukázali pár zasedaček s tím, že skutečné řídící centrum je někde u Mnichova. Takže nic. Plán na přesun Erste bank z Vídně do Prahy byl dementován snad hned následující den. Ale z té Francie bychom mohli začít přetahovat. Štve mě,… Číst vice »
Prešpurk je (k vlastní škodě) jen provinční maloměsto vzhlížející závistivě k Vídni (k Budapešti nemůže, i když by také rádo, protože tam jsou přece Maďaři), na jejíž obyvatele Bratislavané svojí úrovní nikdy mít nebudou. A při vší úctě ke Slovensku a Slovákům, kterých si vážím pro jejich velkou přímočarost a průbojnost, Slovensko nikdy nebude tak bohatou zemí jako Holandsko, takže Amsterdam má (i historicky) mnohem silnější pozici než nějaká nepříliš známá Bratislava.
Tohle bude mít ještě zajímavé pokračování. Je možné, že je to pouze začátek velké série generálních stávek ve Francii. Macron holt dostal něco od svého páníčka za úkol, tak to musí prostě během svého funkčního období splnit bez ohledu na následky. Ale kdyby se Francie vykašlala na sociální podpory určitému etniku, kterého je ve Francii už více než 10 milionů, tak by zbylo i na důchody pracujících, včetně předčasného odchodu do důchodu pro některé profese, které si to zaslouží. Na Gare du Nord byl dnes odpoledne totální chaos a i v ulicích na některých státních institucích byla atmosféra, že by… Číst vice »
10 milionů určitého etnika? se bojíte napsat kterého? a zdroj Vaší informace o 10 milionech? FB Vaška Klause?
Tak sice poněkud nešťastná formulace, ale ta informace byla sdělena. Mně v Paříži bylo etnikem jasně naznačeno, že jako běloch tam nemám co dělat. Dovolil jsem si na chodníku překážet cyklistům z etnika a to se neomlouvá. Jinde v parku jsem si dovolil nekoupit pivo a víno a byl jsem požádán o autokopulaci.
Dle francouzských zákonů není dovoleno vést jakoukoliv statistiku ohledně etnického původu nebo náboženského vyznání (v ČR ale takové statistiky máme) – všichni jsou prostě oficiálně Francouzi. Francie má 67,795 mil. obyvatel. Existují nějaké +/- relevantní odhady, které říkají, že to číslo je 10% populace (např. česká wikipedie). Ale protože neexistuje oficiální statistika a s přihlédnutím k porodnosti může být ten poměr i 15% v roce 2020. Takže si to spočítejte. A kdo nevěří, doporučuji mu léčebnou návštěvu v Saint-Denis, Noisy-le-Sec, Montreuil (Paris) nebo Mirail (Toulouse) a existuje spousta dalších zón (tuším poslední číslo dle statistik francouzské policie bylo 52 v… Číst vice »
Kdo řídí jejich politiky?
Vy jste dobrej, a u nás se taková statistika vede? Kolik tedy my máme etnika?
Stát může mít maximálně údaje ze sčítání lidu, a tam si můžete napsat , co chcete. Třeba Eskymák nebo Rytíř Jedi 🙂
vysoka skola zivota?
kecas stejne, jako okamura nebo klaus junior 🙂
A kdo je ten páníček?
To by se u nás opravdu nestalo. Tady každý jen kecá a pak jen skutek utek.
Běda zemi, které vládnou militantní odbory.
Ale stalo. V roce 1997, kdy dráha přišla snad o polovinu přeprav na úkor kamionů, kamioňáci nestávkovali.
O nestávkování kamióňáků to nebylo. Bylo to hlavně o závislosti podniků na nespolehlivé železnici. Já osobně jako člen FS (a současně předseda ZO) jsem nestávkoval.
Pro ty, kdo už neví, proč ta stávka byla: byly politické požadavky OSŽ, pokud by byly přijaty, pak by například u strojvedoucích došlo ke snížení mzdy…
Proto se FS ČR ke stávce nepřipojila…
No vidíte to. U nás dráha letos nic nepřidá a ještě chce snížit různé příplatky. A to všude chybí lidi a práce akorát přibývá. A odbory jednají jednají a nakonec hrdě vyjednají 2% , seberou dva jiné příplatky a nula od nuly pojde. Ve Francii by stávkovali už předem. A ne jen tam.
http://www.osz.org/index.php/zpravodajstvi-on-line-osz/36-zol-informace/5234-informace-o-prubehu-ctvrteho-jednaciho-dne-o-podobe-kolektivni-smlouvy-cd-a-s-na-rok-2020
Nechci být hnusný, ale odbory přeci daly nůž na krk MD a režijky budou….
Je to o tom, co se tady probírá věčně. Odbory u drah nefungují pro zaměstnance, ale pro sebe. Zaměstnancům pouze „zavřou ústa“ režijkou, protože ta nemá nic společného se zaměstnavatelem, proti kterému odboráři nikdy nepůjdou.
Režijka na JM je mi úplně k prdu a většině taky.
Režijky budou i pro zaměstnance MD a Drážního úřadu.. To se to pak „dává nůž na krk “ 🙂
Původně se říkalo, že se stávkuje od zítra, ale na Paris-Est dnes ruší vlaky už dnes od 19h. Nepojedou ani ICE zpět do Německa.
Zjevně bude i černý pátek, jelikož mi byl zrušen let do Lyonu a poté i vlak ve Francii…
oni stavkuji az soboty/nedele. letadel by se primarne mel dotknout zitrek, ale rotace letadel mohou byt v dusledku toho rozstrelene, takze se z toho system bude chvili dostavat
ja se pred pariz vracim o vikendu, a zatim dobry.
Kolega Francouz tvrdí, že stávka mže začít už dnes večer. Jel z práce dřív. Na zítra si všichni francouzi z oddělení domlouvají sdílené velké auto. Délku stávky odhadují na 4 týdny.