Francie chystá vysokorychlostní trať z Marseille do Nice, na stavbu zavede speciální daň

Rychlovlak TGV ve verzi pro nízkonákladovou značku Ouigo. Foto. SNCFRychlovlak TGV ve verzi pro nízkonákladovou značku Ouigo. Foto. SNCF

Stavební práce mají začít v roce 2024.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
am3306

Natukal jsem to do googlu a prvni clanek je z roku 2009 ze je to schvalene. To je 13 let a blizi se nova krize. To je info jen pro lidi co budou vyskakovat jak Cesko je na prd. Take ve Francii projekty trvaji. (sorry psana Cestina je protoste na takove urovni..
)

Fučida

Francouzský socialismus se holt nezapře.
Když už na to chtejí vybírat bokem, tak správně by bylo navýšit cenu VRT jízdenek a toto navýšení dát na stavbu. Ale to je holt politika.

Ryk Mat

SNCF v TGV nevybírají jízdné, ale vyděračské monopolistické výpalné. Je to nechutný moloch, který požírá státní dotace úplně stejně jako český nábřežní penězovod před nějakými 15 lety.

ketchup1970

Nevím, ale dá se jezdit přes OuiGo.. a včasná jízdenka nestojí zas majland. Onotakové mýto po Autoroute de Soleil stojí taky za to. Jízdenka Nancy Paris Gare d’Est 9/2018 stála v neděli na pondělí 65€ .Což jsem si srovnal s jízdným Trenčín – Praha v roce 1989 a vyšlo mi to nastejno při mzdě 1900Kčs a 1900€ Jízdní doba se však nedala srovnat.
Asi by byl prostor pro lepší jízdné. Třeba jim to tam srovná nejaký RJ.:-) nejstarší jednotky už šrotují…

Petr Šimral

Přemýšlím, co by se dělo v České republice, kdyby někdo přišel s tím, že zvedneme průměrnou roční daň na osobu o 2500 Kč ročně a postavíme za to kompletní systém vysokorychlostních tratí…

Ferda Vomáčka

Inteligentnější a schopnější část lidí by to ani na platu nepocítila. Ti jednodušší by plakali, jak na nic nemají a musí zaplatit 200 měsíčně…

xyz

A někteří, byť lépe placení, by mohli namítnout, že:
– tohle se dá financovat přímo z rozpočtu, bez souběžného navyšování daní

– (a/nebo) VRT u nás jsou sporné, přinejmenším některé z nich; a rozhodně není správné kvůli nim zvyšovat daně

J.K.

Nepocítila , ale ten princip je blbě, máte jedny daně a rozpočet, do toho dělají zmatky dotace EU… Udělat k tomu ještě bokem další daň, to se pak může ozvat každý, armáda, silnice, školy, nemocnice, všude by šlo páchat spousta dobra s novou daní bokem, ale samozřejmě si nechat i ty stávající peníze… Tak vemte lidem rovnou všechno.:)

TPal.

Proč byto inteligentější část, která si vede své příjmy a výdaje, neměla pocítit?

Kamui

Něco podobného tu už bylo v roce 2002 – povodňová stovka, a platila se několik let. A popravdě se divím, že nějakou takovou koronavirovou stovku nezavedla vláda v roce 2020.

mgr.pavel

Nojono, však všichni víme, jak politici ANO a ODS reagovali v daních na pandemii: opačně než jak jste napsal.. 🙁

Geralt

Stát si tady přivlastňuje cca 70 % hodnot, které vytvoříte (to jsou odvody, daň z příjmu, a nezapomínat na DPH. Plus při jakémkoli úředním úkonu jste zkasírován o několik set), takže vážně nevidím důvod proč bych měl něco takového platit ještě navíc.

ythomas_ct

…já tomu říkám „ekonomická termodynamika“. Tak jako se ve vesmíru veškerá energie časem přemění na teplo, tak veškeré peníze se postupně mění na daně… : – )

rozinka

Z dotčených regionů by se všichni odhlásili a trvalé bydliště by si přihlásili na své chatě/chalupě/apartmánu atd.

Ondřej

Já přemýšlím, co by se dělo, kdyby ve sněmovně neseděli srabi a konečně legalizovali konopí. Fondů do státního rozpočtu by skokově přibylo. Čistě pragmaticky – náklady na policejní zátahy na pěstírny konopí jsou enormní a naprosto nepřiměřené tomu, že konopí není nebezpečnější, než alkohol. Navíc jsou i prokázané jeho zdravotní benefity, a to na širokou škálu potíží. Udržovat konopí nelegální a hrát kolem něj takové divadlo je směšné.

Princ Krason

Myslenka hodna vykourene palice 😀

123

Správně, lepší je palice vylitá:-))).

Ondřej

Jste asi hloupý. Je mi to líto.

Adam H

Takže vy chcete tvrdit, že při legalizaci konopí by se všichni dealeři registrovali, udělali si živnosti, firmy … a dobrovolně platili daně? 😀

123

Ne, bylo by to jako s chlastem … buď si ho můžete bez nějakého reálného rizika koupit normoš v krámě, nebo ušetřit a koupit kdovíkde kdovíco. Akorát se pak možná budete divit:-))).

Já na tyhle věci nejsem, ale zrovna v případě marjány mi to přijde jednak tupá buzerace, jednak pokrytectví jak sfiňa (s ohledem na situaci u chlastu a cigár).

Jiná věc je samozřejmě jak moc by to rozpočet vytrhlo.

Expardubák

Já bych naopak všechny dealery drog pro výstrahu vešel.

Ondřej

Vy jste ex-pardubák, v současnosti expat v Saudské Arábii?

J.K.

Bylo by to k ničemu, k prosperitě se nejde prodanit, a řešit nedostatek peněz úplně novou daní taky moc nikam nepovede. Spíš udělat revizi celé státní správy a sociálního systému…

Vojtěch Suchan

Západní Evropa celkem jasně ukazuje, že to jde. Viz třeba Nizozemsko.

Ondřej

Nizozemí, Kanada, USA, Uruguay, brzy Německo a tak to bude pokračovat i dál.

Bohumil Pokorný

Já si ještě dovolím přisadit:Jak by se asi tvářili silniční nákladní dopravci,kdyby za každých 1000 tkm museli platit stanovenou částku určenou na zkapacitnění železniční sítě?

xyz

Možná jen o něco méně kysele než by se tvářili železniční dopravci, pokud by měli na všech tratích platit poplatek za DC určený k plnému pokrytí mzdových nákladů pracovníků řízení provozu. 🙂

Bohumil Pokorný

Já si zase myslím,že kdyby byly vůči silničním nákladním dopravcům uplatňovány stejné požadavky jako jsou uplatňovány vůči těm nákladním železničním,tvářili by se ti silniční mnohem kyseleji.

babilon

Vládní strana by byla po dalších volbách v opozici.

123

A bylo by jí dobře tak.

Jiří

Za těch asi 13 mld. Kč ročně by to stavěli dost pomalu a dlouho.

Miroslav ZIkmund

Ve Francii nic nového … již za Ludvíka XIV. se zvyšovaly daně, když na něco nebyly peníze – historický seriál Versailles na Primě.
Za „kanálem“ to o století dříve dělal Jindřich VIII. Tudor – historický seriál Tudorovci na N@vě ….

Petr

TGV už tam jezdilo dávno. Ale taky jsem si myslel, že už je to dávno hotový 🙂
Nicméně, ty jejich stránky, to je ukázka, jak by to mělo vypadat. Musíme se ještě hodně učit…

Miroslav ZIkmund

TGV tam jezdí po konvenční trati stejně „pomalu“ jako klasiky nebo EJ ….

Jarda Š.

Ano, TGV tam jezdí, ovšem současná trať je v parametrech našich koridorů, tedy „až 160 km/h“, ve většině trasy pomalejší.