Flotila běluh je kompletní. Airbus vyrobil poslední transportní letoun BelugaXL
Poslední dodaná BelugaXL. Zdroj: Airbus
Stroje na výrobu letounu se uskladní, a to pro případ, že by v budoucnu bylo potřeba kapacitu letky opět posílit.
díky za upozornění.
Starší Belugy A300 zůstávají a zůstanou v provozu v plném počtu?
Staci trochu googlit …
https://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?t=1475439
Stačí se zeptat
Mene schopnym ano …
Zajímavé, že poslední je č. 1 flotily.
Žádný nákladní dopravce o takové letadlo nestojí? Nebo ho Airbus má výhradně pro sebe?
Rekl bych, ze na cargo potrebujes nosnost, ale airbus pro sebe potrebuje spis objem. A nosnost nejde navysit.
Proto jim nevychazel A380 jako freighter a od te doby uz nikdy neudelali tu chybu, ze by od zacatku neprojektovali i nakladní verzi.
Ale mohlo by to třeba vozit polystyren, cukrovou vatu apod…
To je tak specifické letadlo, že si neumím představit moc nákladů, co by mělo smysl takto přepravovat. Velké lehké drahé věci, mimo letectví mě napadá jen vesmírný průmysl, satelity, moduly pro vesmírné lodě či stanici apd.
Listy vrtulí pro větrné elektrárny např. Ale ta potřeba nebude taková, rychlost dopravy versus cena asi bude příznivější lodí, pokud si vůbec někdo takové věci objednává z jiného kontinentu či z druhé strany kontinentu, aby to dávalo ekonomický smysl.
A přesně pro takto specifické zásilky ABT nabízí komerční přepravy. V minulosti takto třeba převáželi velkoformátové obrazy na výstavu nebo právě zmiňované listy vrtulí.
Zrovna dnes jsem četl o nějakém pokročilejším start-up projektu, ktery se zaměřuje na leteckou přepravu listů větrných elektráren. Ale ekonomický smysl moc nenacházím. To spíš by bylo efektivnější nějaký způsob dopravy přímo na misto elektráren a tím eliminace stavby cest s upravenými oblouky.
celé vrtulníky, malá letadla , velká čerpadla, kompresory pro ropovody plynovody , tanky , transportéry , chemické reaktory …
kompresory, tanky, transpotéry zrovna ne. Už jen ta nakladka by byla peklo. A tank to rozpuli vejpůl.
Kdysi jsem se byl podívat na Antonova a měli tam nějaký rošt právě na to rozložení váhy. Navíc třeba Leopard 2A7 má váhu nějakých 63 tun, to ta Beluga vůbec neutáhne, to chce C-5 Galaxy apd.
No pravě. Jedna věc je nosnost (50 tun) a pak i rozložení váhy. Delká prostoru je 63m a tank zatěžuje v mistě styku pásu s podlahou na necelých 8m….
Tanky lodí a po zemi na vagoně, pokud to má jet stovky kilometrů daleko a je jich víc než deset.
Vrtulníky a malá letadla možná ano, ale na to většinou armády mají vlastní transportní letouny a v civilním sektoru taková poptávka není. Zbytek už je mimo pole působnosti Belugy. Ona sice dokáže přepravovat rozměrné kusy, ale ty většinou bývají i mnohem těžší a tam v civilním sektoru existuje jediná odpověď, An-124 Ruslan.