Flotila Airbusů A220 v barvách ČSA je kompletní. Smartwings převzaly čtvrtý objednaný stroj
Airbus A220-300 Smartwings v barvách ČSA (OK-EYA). Zdroj: Czech Airlines Handling

Smartwings nasazují Airbusy A220 na lety z Prahy po celé své síti.
Kdyby se dalo spolehnout, že na 99 % poletí ten typ letadla, který inzerují při koupi letenky, tak si to třeba do Madridu nebo Porta rozhodně koupím, byť je to dražší než Ryanair nebo Easyjet. Uspořádání 2+3 stojí za peníze navíc. K tomu jako bonus wifi a USB zásuvky. Jenže když jsem na Madrid koukal pár měsíců zpátky na červen, tak to sice prodávali s uváděnou A220, ale reálně tam teď létá 20 let stará 739 a podobný šrot.
Omlouvám se za svou neznalost, letectví není mé hobby…
Proč byla letadla dodána v barvách ČSA, když ČSA skončily?
protoze tak byla objednana a nikdo objednavku nezmenil… proste 🙂
Lety pro koupáky jim jdou. Lety do evropských měst už budou trochu tvrdší oříšek. Tam je zleva válcujou nízkonákladovky, se kterýma nemůžou cenově soutěžit a zprava zase velké síťové aerolinky, které nabízí obrovskou síť destinací a mnohdy několik odletů denně. A220 sice vypadá hezky, ale pravděpodobnost, že to poletí přesně tam, kam potřebuju přesně tedhy, kdy
potřebuju, je se 4ks dost malá.
To bude nevyhoda Smartwings, že se nebude dát spolehnout na nasazení konkrétní řady letadla. Smartwings to vůbec nedodržuje a i „prestižní“ Paříž létá kde co, 220, pak 700, pak Max, prostě co je zrovna po ruce
a ona je -700 nebo max “mene” prestizni, nez A220? 🙂
Má sedačky v uspořádání 3+3 zatímco konkurent má 3+3 😀
Minimálně, pokud vím, tak v A220 SmartWings si můžete zaplatit přístup na internet, zatímco ve zbytku jejich flotily ne. Takže ano, za mne je to downgrade. Druhá věc je, že oni ten internet ani nijak nekomunikují. Takže to vlastně může těžko být rozhodující faktor při koupi letenky, když o tom valná většina cestujících neví.
A-220 je technický výrazne vyspelejší, iná generácia lietadiel oproti -700 alebo MAX.
Tak nema prece okynko na zachode 😀
Ono ani tak nejde o to, jestli letí A220 nebo Max. Problém je spíš v tom, že SW lítají někam 3x týdne a Lufthansa 3x denně. U lowcostů člověk tu neflexibilitu tak nějak akceptuje kvůli ceně, ale SW nepřesvědčí ani tou cenou.
No když se podívám na cenu třeba na lince do Madridu nebo Paříže tak tam je rozdíl především v dynamické cenotvorbě, Ryanair jde dost často s cenou hluboko pod náklady ale s blížícím se datumem letu cena může růst a ten basic tarif s baťůžkem je i dražší než Smartwings s kabinovým zavazadlem a bez rozsazování, cena u Smartwings se drží víceméně v jedné hladině a až tak moc nezlevňuje/nezdražuje. U Ryanairu může být i problém omezený počet letenek za nejnižší inzerovanou cenu kdy se to může rodinám/větším skupinám prodražit. Takže záleží pro koho – kdybych letěl sám a jen… Číst vice »
Pokud budou létat něco jiného než dovolenkové destinace, tak by nemělo hrozit, že 50 – 80 % letadla vykoupí cestovky a do prodeje se dostávají už jen letenky za vyšší ceny. Do městských destinací by ceny měly startovat od prázdného letadla.
Ale zase pokud chtějí stále růst tak jim nic jiného nezbývá než se zaměřit více na pravidelné lety, do charterového businessu v Evropě pomalu pronikají i lowcost dopravci jako Ryanair, případně levní dopravci z Rumunska/Bulharska/Pobaltí… A provozovat velkou flotilu letadel přes léto, pro kterou není využití přes zimu (ani zájem o pronájem) není levná záležitost. CDG i MAD taky létá především pro P2P s hodně malou částí pasažérů na přestup a linky jsou úspěšný, tak asi vidí možnost úspěchu i jinde a kdo ví třeba i část kapacity na městské linky budou mít vyblokované cestovky na prodloužené eurovíkendy/poznávací zájezdy…
Vzhledem k nedostatku letadel na trhu bych se příštích pár let o možnost ACMI pronájmu v době, kdy je v Evropě nízká poptávka, tak úplně nebál…
Kde jsou ty časy, kdy letadla ČSA byla uvnitř krásně barevná…. Toto už je stejně hnusné, jako nějaká podřadná lufthansa, kterou jsme kdysi s kolegy při každotýdenních cestách do práce jedno využili a už nikdy více.
Tak naštěstí si můžete vybírat a i do Mnichova můžete s Emiráty. Sice přes Dubaj, ale chcete přece „tríáčkovou“ aerolinku. Bojujte za letectví na úrovni. Fandím vám! 👍
Zrovna z interiéru Emirates bolí oči zase mě 😆 to fejkové dřevo je jak pěst na oko..
Zlato, šperky a drahé kamení!
Musíte požádat ve vaši podřadné práci o nákupy letenek u nepodřadných společností!