Flotila Airbusů A220 v barvách ČSA je kompletní. Smartwings převzaly čtvrtý objednaný stroj

Airbus A220-300 Smartwings v barvách ČSA (OK-EYA). Zdroj: Czech Airlines HandlingAirbus A220-300 Smartwings v barvách ČSA (OK-EYA). Zdroj: Czech Airlines Handling

Smartwings nasazují Airbusy A220 na lety z Prahy po celé své síti.

Odebírat
Upozornit na
guest
59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milivoj Niklíček

Na jetphotos mají hezkou fotku OK-FYD
https://www.jetphotos.com/photo/11746708

Jenda

Kdyby se dalo spolehnout, že na 99 % poletí ten typ letadla, který inzerují při koupi letenky, tak si to třeba do Madridu nebo Porta rozhodně koupím, byť je to dražší než Ryanair nebo Easyjet. Uspořádání 2+3 stojí za peníze navíc. K tomu jako bonus wifi a USB zásuvky. Jenže když jsem na Madrid koukal pár měsíců zpátky na červen, tak to sice prodávali s uváděnou A220, ale reálně tam teď létá 20 let stará 739 a podobný šrot.

Denis L.

U airBalticu vám taky může letět A319 rumunského Carpatair, kteří jim subdodávají.

Twix

Ano, loni v létě měli 2 kusy těchto strojů v oběhu. Měli jsme letenky do Rigy do A220 na sousedící sedačky A a C. Před cestou mi přišlo asi 10 e-mailů o tom, jestli si nechci zaplatit odbavené zavazadlo nebo jídlo na palubě (ne díky nechci), ale ani jedna zpráva o změně typu letadla. Když jsem dělal online check-in, zjistil jsem že mezi námi je najednou sedadlo B. A když jsem nás tedy přesadil abychom seděli u sebe, ve směru tam to bylo i placené. Dělají to QS stejně?

Dominic

To mně mail přišel: „Dear passenger,

We would like to inform you that your upcoming airBaltic flight will be operated by our partner airline’s aircraft Airbus 319. Due to ongoing global supply chain challenges and high demand for flights, we have leased several aircraft, along with their crews, from our partner airlines to maintain our original flight schedule and minimize disruptions to your travel plans. We assure you that your flight will meet airBaltic’s standards..“

Twix

Aha, tak mně takový mail nepřišel, letěli jsme odteď před rokem. To je určitě lepší než nic, i když by mohli trochu napovědět o těch rezervovaných sedadlech. Bylo by to jasnější sdělení než že místo A 2 něco poletí A 3 něco.

Jake

To by mě zajímalo jaká 20 let stará 739 tam létá, když OK-TSM má 17,5 a OK-TSI 13,5 🤔

Jacek

No 17,5 roků je opravdu reprezentativní mašina… 😀

Air Traveller

17,5 let u letadel neni nic. tohle neni auto.

Denis L.

Tak si zkuste dohledat průměrný věk Deltích B767 co denně křižují velkou louži do Evropy včetně PRG . 🤣

Vojta

V tom šrotu budeš na ten let mít mnohem víc místa na nohy, ale koho by to zajímalo

Qaws

Omlouvám se za svou neznalost, letectví není mé hobby…
Proč byla letadla dodána v barvách ČSA, když ČSA skončily?

Air Traveller

protoze tak byla objednana a nikdo objednavku nezmenil… proste 🙂

Liposh

Noo a ona ta letadla takhle i zůstanou? Takže za deset let třeba poletím na dovču z Brna k moři letadlem „ČSA“ ?

Y.K.

To vám teď nikdo neřekne, ale proč ne? Nevím jestli ještě mají nějakou 737 v barvách Travel service, ale ještě nedávno měli, dlouho po té co ta značka zanikla.

Pepa

Jj, mají je stále

Roman

poslední 3 jsou v barvách TVS, obě dvě devítikoule + OK-TVS, momentálně v barvách Eurowings.

Jirka

Mimochodem mě se livery Travel Service líbí podstatně víc, než livery Smartwings.

Joe

Ano, dokud nebude potřeba obnova laku nebo si někdo neřekne, že to chce změnit, tak zůstanou.

Někdo neznámý

ČSA existují a jsou majitelem Smartwings. 😉 A co bude dál nikdo neví, každou je zbytečné tohle řešit.

Zbysek

To, že ČSA existují, je jen taková klička. Ve skutečnosti je s majiteli úplně stejná situace jak před ukončením provozu ČSA.

Jan

Lety pro koupáky jim jdou. Lety do evropských měst už budou trochu tvrdší oříšek. Tam je zleva válcujou nízkonákladovky, se kterýma nemůžou cenově soutěžit a zprava zase velké síťové aerolinky, které nabízí obrovskou síť destinací a mnohdy několik odletů denně. A220 sice vypadá hezky, ale pravděpodobnost, že to poletí přesně tam, kam potřebuju přesně tedhy, kdy
potřebuju, je se 4ks dost malá.

Kamil Novotný

To bude nevyhoda Smartwings, že se nebude dát spolehnout na nasazení konkrétní řady letadla. Smartwings to vůbec nedodržuje a i „prestižní“ Paříž létá kde co, 220, pak 700, pak Max, prostě co je zrovna po ruce

Air Traveller

a ona je -700 nebo max “mene” prestizni, nez A220? 🙂

Modré zábradlí

Má sedačky v uspořádání 3+3 zatímco konkurent má 3+3 😀

Tuaer

Minimálně, pokud vím, tak v A220 SmartWings si můžete zaplatit přístup na internet, zatímco ve zbytku jejich flotily ne. Takže ano, za mne je to downgrade. Druhá věc je, že oni ten internet ani nijak nekomunikují. Takže to vlastně může těžko být rozhodující faktor při koupi letenky, když o tom valná většina cestujících neví.

Jozef

A-220 je technický výrazne vyspelejší, iná generácia lietadiel oproti -700 alebo MAX.

Air Traveller

coz ale pozna leda tak pilot. pro cestujiciho je to porad trubka s kridlama

spis jsem narazel na jinou vec – jako by predrecnik tvrdil, ze max neni dostatecne prestizni, aby letel do parize 🙂

Točvolant1234

cestující to taky pozná a dost významně. Airbusy mají obecně širší kabinu než boeingy, takže sedadla jsou širší. Sice třeba o palec, ale ve výsledku i to je hodně. A např. A220 má velká okna, takže se z ní pěkně kouká, pokud o to někdo má zájem…

Y.K.

A220 určitě nemá kabinu širší než 737. Proto je tam pět řad a ne 6. 🙂

Jinak určitě je vybroušenější než 737 po mnoha stránkách, o tom žádná, ale na tom se prestiž nestaví. Smartwings to ani PR netlačí jako nějaký „produkt“.

Točvolant1234

Samozřejmě jsem myslel širší na počet sedadel. Vzhledem k počtu sedadel prostě nabízí více prostoru. V absolutních číslech je samozřejmě užší, když má o sedadlo méně.

Air Traveller

Airbusy maj obecně … spoustu věcí.

Je nutné si ale uvědomit, že A220 vlastně není Airbus, je to Bombardier, a Airbus tento program koupil, když už byl hotový. A220 nemá s řadou A318/319/320/321 vůbec nic, krom názvu a výrobce, společného. A k tomu, jak se tady nad ním někteří rozplývají – svou filosofií ovládání má blíž k tomu Boeingu, nez k Airbusům.

No, a A220 určitě obecně širší není, je naopak obecne užší.

Točvolant1234

Ano, původně to byl bombardier, ale už je to airbus. Cestujícího nezajímá, jak se to letadlo dostalo k Airbusu. Ale např. ho může zajímat, že má na počet sedadel větší šířku kabiny, což znamená širší sedadla. Samozřejmě, že má užší kabinu než letadlo se 6 sedadly, když jich má 5. Ale každému normálnímu snad došlo, co jsem tím myslel…

MPE

Tak nema prece okynko na zachode 😀

Kamil Novotný

Tak viz ostatní, když třeba pojedu ve dvou a koupím si místenky na dvojku, fakt nečekám, že si někdo nakonec přisedne, dále je tišší a další vychytávky.
Je vaše věc, že si objednáte taxík, protože Octávka a přijede Favorit a nevadí Vám to

Air Traveller

vy delate, jako kdyby qs byla jedina aerolinka na svete, ktera meni operativne typ letadla 🙂

Abu Daniel

No samozrejmne ze je Airbus lepsi nez Boeing…:)) To je jako kdyby jste porovnaval BMW se Skodovkou…:)))

Air Traveller

ahaaaa 🙂

v

Prestižní ne, ale dramaticky méně hlučná ano. A220 je skoro jako elektromobil.

Eda

Sluchatka s ANC jsou nezbytnou vybavou kohokoli, kdo neprisel o cluch a alespoň několikrát rocne leta. Doporučuji bose qc ultra, budete mit jako elektromobil kazde letadlo

Air Traveller

kraval delaji vsechny 🙂 muzeme se shodnout, ze nektera jsou lehce tissi, ale nijak dramaticky.

a jak rika kolegy – anc sluchatka to jisti. pak nebudete resit cim letite, a uzijete si let v prijemnem tichu doprovazenem hudbou ci filmem ve sluchatkach.

Jacek

Obecně ne, ale -700 Smartwings jsou přes 20 let staré pekáče.

Air Traveller

a?

Jan

Ono ani tak nejde o to, jestli letí A220 nebo Max. Problém je spíš v tom, že SW lítají někam 3x týdne a Lufthansa 3x denně. U lowcostů člověk tu neflexibilitu tak nějak akceptuje kvůli ceně, ale SW nepřesvědčí ani tou cenou.

Dominic

No když se podívám na cenu třeba na lince do Madridu nebo Paříže tak tam je rozdíl především v dynamické cenotvorbě, Ryanair jde dost často s cenou hluboko pod náklady ale s blížícím se datumem letu cena může růst a ten basic tarif s baťůžkem je i dražší než Smartwings s kabinovým zavazadlem a bez rozsazování, cena u Smartwings se drží víceméně v jedné hladině a až tak moc nezlevňuje/nezdražuje. U Ryanairu může být i problém omezený počet letenek za nejnižší inzerovanou cenu kdy se to může rodinám/větším skupinám prodražit. Takže záleží pro koho – kdybych letěl sám a jen… Číst vice »

MartinS.

Pokud budou létat něco jiného než dovolenkové destinace, tak by nemělo hrozit, že 50 – 80 % letadla vykoupí cestovky a do prodeje se dostávají už jen letenky za vyšší ceny. Do městských destinací by ceny měly startovat od prázdného letadla.

Jan S

Ale jejich ceny tzv. od prázdného letadla jsou většinou poměrně sebevědomé.

Y.K.

Jestli budou ještě nasazovat 737-700, když už mají všechny čtyři A220, to je otázka, stejně ty sedmistovky asi brzo skončí co jsem tak zaslechl. Za nasazením 737Max bych pak viděl dobře prodávaný let, kde to je způsob jak přidat místa. Čistě můj odhad (či dohad chcete-li).

Dominic

Ale zase pokud chtějí stále růst tak jim nic jiného nezbývá než se zaměřit více na pravidelné lety, do charterového businessu v Evropě pomalu pronikají i lowcost dopravci jako Ryanair, případně levní dopravci z Rumunska/Bulharska/Pobaltí… A provozovat velkou flotilu letadel přes léto, pro kterou není využití přes zimu (ani zájem o pronájem) není levná záležitost. CDG i MAD taky létá především pro P2P s hodně malou částí pasažérů na přestup a linky jsou úspěšný, tak asi vidí možnost úspěchu i jinde a kdo ví třeba i část kapacity na městské linky budou mít vyblokované cestovky na prodloužené eurovíkendy/poznávací zájezdy…

Apex

Vzhledem k nedostatku letadel na trhu bych se příštích pár let o možnost ACMI pronájmu v době, kdy je v Evropě nízká poptávka, tak úplně nebál…

Tomáš

Kde jsou ty časy, kdy letadla ČSA byla uvnitř krásně barevná…. Toto už je stejně hnusné, jako nějaká podřadná lufthansa, kterou jsme kdysi s kolegy při každotýdenních cestách do práce jedno využili a už nikdy více.

VíKo

Tak naštěstí si můžete vybírat a i do Mnichova můžete s Emiráty. Sice přes Dubaj, ale chcete přece „tríáčkovou“ aerolinku. Bojujte za letectví na úrovni. Fandím vám! 👍

Mad_Majk

Zrovna z interiéru Emirates bolí oči zase mě 😆 to fejkové dřevo je jak pěst na oko..

Tomáš H.

Zlato, šperky a drahé kamení!

Jirka

Hlavně do Mnichova je podstatně rozumnější dojed po dálnici. Ale jinak samozřejmě máte pravdu.

Luboš

Musíte požádat ve vaši podřadné práci o nákupy letenek u nepodřadných společností!

Air Traveller

takze radsi emirates s falesnym zlatem? 🙂

Zdeněk

Podradna LH? Co to melete, hlavo jedna

Eda

V LH dostanete minicoko a ro z nich dela nepodradnou aerolinku:D
Jinak sedacky tvrde, jak beton u vetsiny jejich letadel z mé zkušenosti, takze take to pro mne neni uplne první volba.