Dopravci Železnice

FlixTrain začne v Německu jezdit častěji, chystá dvě další linky

FlixtTrain na hlavním nádraží v Hamburku. Foto: FlixTrain
FlixtTrain na hlavním nádraží v Hamburku. Foto: FlixTrain

Zelené vlaky FlixTrain čeká na německých kolejích další expanze. Od 21. června začnou jezdit mezi Berlínem a Stuttgartem každý den, pět dní v týdnu (čtvrtek – pondělí) pak dvakrát denně. Firma plánuje vstup na další železniční trasy po Německu.

Od úterý začne FlixTrain jezdit na trase mezi Berlínem a Stuttgartem každý den, dosud dva dny v týdnu zelené vlaky provozované německou dcerou Leo Express nejezdily.

Od čtvrtka 21. června navíc přibude druhý vlak na této trase, který bude jezdit od čtvrtka do pondělí – z Berlína bude jezdit nový ještě ráno a ze Stuttgartu odpoledne.  FlixTrain se netají přitom ambicemi vstoupit na další trasy.

Na svém twitterovém účtu firma oznámila plány vstoupit ještě na trasy z Berlína do Mnichova a Kolína nad Rýnem. Přesný termín zatím firma neuvedla.

Štítky

16 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Už se těším, až FlixTrain vstoupí na český trh, co pak budou říkat všichni ti jančurobijci. Teď je Flix vítaný konkurent, který ho může zničit. Až ale začne ničit jimi milované ČD, tak to bude najednou asi ekl.

    • nevím, ale v německu jezdí sice německou lokotkou, ale vagony má made in DDR. Tímto nemůže konkurovat ani regionově.

    • Pochybuji, že vstoupí do Čech, nízká hustota obyvatel, málo velkých měst a taky Deutschland je stále 3x tak větší životní úroveň a i podobně velká předraženost DB, dále neexistence soukromé konkurence skýtá obří prostor pro expanzi na hodně let. V ČR navíc chybí pořádná infrastruktura a ani to nevypadá, že by stát nějakou chtěl budovat, spíše se mu rozpadá ta stará a již tam působí spolupracující leo express, možná jej pohltí.

      • spíše převezme leo, nepohltí a tady pojede taky místo leo .

    • Možná. Nicméně když Jančura vymlátil konkurenci, tak to bylo OK. Když ho mlátí někdo jiný, tak tady brečíte, jak si to mohou dovolovat 🙂

    • Problem je, ze Flix funguje na způsobu, že provádí ciste marketing a výkony za ně jezdí někdo jiný, což předpokládá mit vlastní garnituru a licenci pro provozování železniční dopravy, takových mne v Čechách moc nenapadá, takze tak horký to u nás nevidím

    • Já myslím, že nejde dostatečně kvalitně předvídat, jak to bude s Flixem na kolejích z dlouhodobýho pohledu, v Německu ani jinde.
      U Regiojetu taky někteří psali, že nikdy nevyjede. V 90 letech bylo plno proroků, kteří zvěstovali „nebudoucnost“ až zánik ČD apd.

      Ono taky záleží, jaký budou zrovna příležitosti a kdo se jich bude chtít chytat a komu bude nebo nebude „pomoženo politicky“.

      Pokud už to někdo všechno ví, tak sem s tím:-)

      • To, že otvírá trh i na pozemní dopravě v západní Evropě je dáno tím, že stát již není schopen dále odolávat tržním tlakům, státní dopravci nestíhají pokrývat poptávku, navíc s cenou a kvalitou už jsou hodně mimo realitu i zadlužení přepravců je nad únosnou míru. V takové Francii častěji vlaky nejedou, než jedou. To, že jsou nuceny trh otevřít soukromníkům Německo či Švýcarsko, zvěstuje postupný úpadek státních dopravců, podobně jako to nastalo v dopravě letecké.
        PS: Takové ČD za pár let do momentu globální finanční krize budou mít sekeru cca 50 mld. korun, ani v časech dobrých nejsou schopni s různými (ne)skrytými státními dotacemi hospodařit účelně, jak mohou v časech zlých přežít? Já myslím, že rozvoj bude daleko bouřlivější a tohle jsou takové s prominutím cancy. Dle mého se schyluje k privatizacím státních dopravců, podobně jako tomu bylo v letecké dopravě – tzn.: dopravce bude zachraňovat soukromý kapitál, stát vypadne ze hry, oseká bordel co prodělává, zeštíhlí to až na kost (podobně jako třeba ČSA) klidně i vynuceně, karty bude totiž držet věřitel dluhopisů a ne státní ouřada se zlatým padákem, co ho zajímá, aby byl v pátek včas na chalupě… Myslím, že taková PPF a jiní budou přechodní vlastníci než se ustabilizují dopravní struktury v Evropě.

  • Předpokládám, že nová linka povede z München přes Ingolstadt na Berlin. Flix tak dokončí napojení posledního milionového města. Jen tak dál! Doufám, že příští rok se opět síť rozroste.

    • Flixtrain zažádal o kapacitu na novou rychlotrat Berlin – Erfurt – Mnichov, pokud jim to schválí bude to zajímave 🙂

      • Příští rok by pak dále zahustili páteřní propojení milionových měst, viděl bych to na Hamburg-Berlin, Hamburg-München a München-Stuttgart-Köln a to největší by pak měli napojené.
        V Deutschland je totiž největší terno vlak a nikoliv bus, tak uvidíme jak se k tomu postaví stát, budou klacky pod nohy, nebudou?!?

    • Čtyři dny v týdnu dvakrát denně, 7 dní v týdnu alespoň jednou denně

      • Tak to Ty inteligente Sůro napiš výstižně, srozumitelně a pořádně do toho textu rovnou. V té rádoby aktualitě aby se prase vyznalo, když to má někdo po Tobě číst …

        • Hluboce se omlouvám, že jsem to pro tak inteligentní čtenáře nenapsal dostatečně srozumitelně. Text je stále stejný.

    • Já nevím pánové, já jsem to pochopil a jenom jsem se na to podíval, Vás bych nechtěl potkat na silnici, vy musíte mět aji u auta na přístrojovce kde je brzda a na co se používá.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora