FlixTrain v Německu expanduje, začne nabízet i lehátkový vlak

Prvním vlakem FlixTrain jelo kolem 500 lidí. Foto: FlixTrainPrvním vlakem FlixTrain jelo kolem 500 lidí. Foto: FlixTrain

Společnost FlixTrain patřící pod FlixBus pár týdnů po svém startu oznámila další expanzi na německé koleje. Nově začne nabízet spojení

Společnost FlixTrain patřící pod FlixBus pár týdnů po svém startu oznámila další expanzi na německé koleje. Nově začne nabízet spojení lehátkovými vozy mezi severem a jihem Německa, pod svoji značku přebírá i spojení Berlín – Stuttgart.

Nové spojení oznámil FlixBus na svých stránkách.  Spojí Hamburg na severu Německa s Lörrachem na německo-švýcarské hranici v blízkosti Basileje. Vlaky budou jezdit zatím dvakrát týdně každým směrem: v pátek a v neděli z Hamburku, v sobotu a pondělí z Lörrachu. Vlak cestou zastaví jen v Hannoveru a Freiburgu. Od července pak mají jezdit vlaky třikrát týdně každým směrem. .Jízdenky dopravce nabízí za 19,99 euro. Flixtrain použije vozy norimberské společnosti Bahn-Touristik Express (BTE).

Nejde o jedinou změnu v jízdních řádech FlixTrainu. Kromě čím dál agresivnější ceny u stávajících linek Hamburk – Kolín nad Rýnem dojde také k přejmenování vlaku mezi Berlínem a Stuttgartem. Ten dosud jezdí pod značkou Locomore, který loni koupil český Leo Express. Jízdenky dosud prodával výhradně FlixBus. Nově od čtvrtka bude jezdit spoj pod značkou FlixTrain a na rozdíl od dosavadního provozu začnee jezdit každý den.

Zakladatel FlixTrainu André Schwämmlein v rozhovoru pro Wirtschaftswoche uvedl, že je zatím s prodeji jízdenek do vlaků velmi spokojen a počty prodaných lístků jsou nad plánem. Podle něj každý vlak veze v průměru 500 lidí.

V rozhovoru uvedl, že chce zvýšit současně počet vlaků na trase z Hamburku do Kolína nad Rýnem i z Berlína do Stuttgartu, současně také z Mnichova do Berlína nebo z Berlína do Kolína nad Rýnem. I u vlaků chce nastavit byznys model známý z autobus: FlixTrain sám není dopravcem, ale pouze řeší jízdní řád a prodej jízdenek.

Tagy FlixTrain Locomore
10 komentářů