umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Dopravci Železnice

FlixTrain v Německu expanduje, začne nabízet i lehátkový vlak

Prvním vlakem FlixTrain jelo kolem 500 lidí. Foto: FlixTrain
Prvním vlakem FlixTrain jelo kolem 500 lidí. Foto: FlixTrain

Společnost FlixTrain patřící pod FlixBus pár týdnů po svém startu oznámila další expanzi na německé koleje. Nově začne nabízet spojení lehátkovými vozy mezi severem a jihem Německa, pod svoji značku přebírá i spojení Berlín – Stuttgart.

Nové spojení oznámil FlixBus na svých stránkách.  Spojí Hamburg na severu Německa s Lörrachem na německo-švýcarské hranici v blízkosti Basileje. Vlaky budou jezdit zatím dvakrát týdně každým směrem: v pátek a v neděli z Hamburku, v sobotu a pondělí z Lörrachu. Vlak cestou zastaví jen v Hannoveru a Freiburgu. Od července pak mají jezdit vlaky třikrát týdně každým směrem. .Jízdenky dopravce nabízí za 19,99 euro. Flixtrain použije vozy norimberské společnosti Bahn-Touristik Express (BTE).

Nejde o jedinou změnu v jízdních řádech FlixTrainu. Kromě čím dál agresivnější ceny u stávajících linek Hamburk – Kolín nad Rýnem dojde také k přejmenování vlaku mezi Berlínem a Stuttgartem. Ten dosud jezdí pod značkou Locomore, který loni koupil český Leo Express. Jízdenky dosud prodával výhradně FlixBus. Nově od čtvrtka bude jezdit spoj pod značkou FlixTrain a na rozdíl od dosavadního provozu začnee jezdit každý den.

Zakladatel FlixTrainu André Schwämmlein v rozhovoru pro Wirtschaftswoche uvedl, že je zatím s prodeji jízdenek do vlaků velmi spokojen a počty prodaných lístků jsou nad plánem. Podle něj každý vlak veze v průměru 500 lidí.

V rozhovoru uvedl, že chce zvýšit současně počet vlaků na trase z Hamburku do Kolína nad Rýnem i z Berlína do Stuttgartu, současně také z Mnichova do Berlína nebo z Berlína do Kolína nad Rýnem. I u vlaků chce nastavit byznys model známý z autobus: FlixTrain sám není dopravcem, ale pouze řeší jízdní řád a prodej jízdenek.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
korči

A nezezelená nám tim pádem i celej Leo Express?

petr.r

zelený, žlutý, modrý, červený.

petr.r

toho by se mohli chytit čd a jezdit lehátkem za 500kč do chorvatska.

fensterglaser

petr.r:

Zkuste to navrhnout Jančurovi, ten umí jezdit za obdobné predátorské ceny.

petr.r

to by nebylo špatný, ale platím z daní čd tak chci něco za něco.

Petr 766

fensterglaser: Takže když někdo jezdí levněji než ČD, tak je to predátorská cena? A když pak ČD někde „najednou“ podrazí cenu za km ve výběrku nebo začnou jezdit za podobné ceny jako konkurence (najednou to jde….?), tak to je ok, nebo taky predátorské? Predátorské by bylo, kdyby Jančura pak nějak výrazně ty ceny zvýšil, až by přestala jezdit konkurence. A to se nikde nestalo (a ani nezkoušejte vytahovat Liberec, kde ta kačka byla kvůli úplně něčemu jinému, což nakonec potvrdil i soud a pokutu dostalo ČSAD Liberec). Jestli je někdo predátor, tak Flix, jakmile dostanou dopravce pod sebe nebo je… Číst vice »

PAN

Třeba časem zajede „zelený vlak“ z Lörrachu i do té Basileje i geograficky 🙂 – Riehen a pak Basel Badischer Bahnhof.

I když potřeba to nebude, dojed se tam dá příměstkou dopravou už nyní. Jen jste stále v Německu, na předměstí Basileje (dá se popojet i kousek S-bahnem k německé kranici).

http://zdopravy.cz/monopol-sbb-ve-svycarsku-konci-stat-povolil-poprve-konkurenci-u-dalkovych-vlaku-10587/

Pavel

Podle vervy, s jakou se všemožní soukromí dopravci pouští do nočních vlaků (a evidentně se jim vyplácí, když v nich pokračují), je vážně s podivem, proč se jejich síť v poslední době tak rapidně snížila?
V případě nějaké delší cesty mi tento způsob dopravy přijde jako nejlogičtější – člověk neztrácí čas, nemusí platit za hotel a na místo přijede hezky ráno odpočatý, občas sebou může vzít i auto, když chce, to vše bez přestupů a ekologicky…

Panoramix

S tím odpočinkem ve vlaku bych to tolik nepřeháněl. Ve stanicích je docela rušno i v noci, navíc brzdění a rozjíždění vlaku není nic, co by se dalo snadno zaspat. Když k tomu propočtu fakt, že cestujete klidně až s 5 cizími lidmi v kupé a musíte si tak neustále hlídat své osobní věci, už z těch pozitiv nočního cestování příliš nezbude. Je to spíše takové podřimování od stanice ke stanici. Něco se dá eliminovat pořízením cestovního dokladu do vyšší cestovní třídy (třeba lehátka 1. třídy u ČD), ale to jsme zase cenově trochu někde jinde.

korči

Rozhodně je to nesrovnatelně pohodlnější cestování než autobusem nebo dokonce autem. Do jistý vzdálenosti se nemá cenu bavit ani o letadle. Tohle je prostě díra na trhu, kterou svojí neschopností vytvořili „národní“ dopravci a fandím každýmu, kdo se do ní vrhne.