FlixTrain spustil v Německu novou trasu, plánuje vstup na švédskou železnici
Společnost FlixTrain rozšířila od dnešního dne své působení na německé železnici. Ráno vyjel z Berlína první vlak firmy patřící pod
Společnost FlixTrain rozšířila od dnešního dne své působení na německé železnici. Ráno vyjel z Berlína první vlak firmy patřící pod FlixBus na trase do Kolína nad Rýnem. Firma současně oznámila plány vstoupit s vlaky i mimo Německo: do Švédska.
Jízdní řád počítá s jedním párem spojů denně s výjimkou úterý, od 6. června bude vlak jezdit dvakrát denně. Zastavuje ve Wolfsburgu, Hannoveru, Dortmundu, Essenu, Duisburgu, Düsseldorfu, Dortmundu a Bielefeldu. Cesta trvá 5:45 minut.
FlixTrain láká cestující hlavně na cenu, souprava je jinak složená ze starších rychlíkových vozů z minulého století. Při nákupu s předstihem se lze dostat na cenu 9,90 eura, Deutsche Bahn svoji nejlevnější jízdenku nabízejí za dvojnásobek. S četností jeden vlak denně ale není Flixtrain dosud vážnou konkurencí.
Vlak táhne lokomotiva Siemens Vectron se speciálním modrým polepem, který láká obyvatele k účasti ve volbách do Evropského parlamentu.
FlixTrain spustil provoz nejprve na trase Hamburk – Kolín nad Rýnem, později pod sebe převzal vlaky Berlín – Stuttgart provozované společností Leo Express. V létě by po navýšení frekvencí mělo jezdit celkem 7 vlaků FlixTrain denně. FlixTrain dnes při startu nové linky uvedl, že chce vstoupit i na zahraniční železniční linky. Firma už požádala o přidělení tras ve Švédsku. Více informací k plánu ale neuvedla.
Flixtrain už dříve uvedl, že plánuje vstoupit i na další trasy, mluví se zejména o spojení Berlína a Mnichova. To s dokončením vysokorychlostní železnice zažívá velký rozvoj. FlixTrain ale nemá žádné vysokorychlostní vlaky.