FlixTrain přerušil kvůli mrazům provoz vlaků ve Švédsku. Vyjedou nejdříve za týden
Vozy FlixTrain po modernizaci. Foto: Giulio Coscia / FlixMobility
Většina termínů po 21. únoru je v systému vyprodaná.
Většina termínů po 21. únoru je v systému vyprodaná.
Ten článek nedává úplný pohled. Také je potřeba se podívat ke konkurenci v jaké je situaci: Zjednodušeně řečeno je to mix problémů navenek vypadajici jako personální problémy.
Třeba nezvladnutou údržbu a zkrácené nebo odřeknuté vlaky, tak s tím měly velké problémy v předešlých zimách SJ. Letošní zimu a předešlý podzim se SJ vyznamenaly jinak.
Jinak s problémy se potýkají i „čínské“ MTR, a to až tak že pro jejich divizi komerčních vlaků hledají kupce. Někde jsem četl, že jednají s VR.
Ked som posledne cestoval streku Narvik -Stockholm, bolo vo svedskom vnutrozemi okolo minus dvadsatpat a vsetko slapalo. To chlapcov z Flixu nikto neupozornil, ze v Skandinacii je v zime zima?
Trať na Narvik sa väčšinou zatvára okolo -35° až -40° (napr. v zime 2021/22), paradoxne nie kvôli tomu že by vlaky nemohli jazdiť, ale pre nemožnosť zabezpečiť bezpečnosť cestujúcich v prípade uviaznutia vlaku na trati (keďže evakuácia v odľahlom teréne môže trvať hodiny).
A kdy to bylo smím se zeptat? Jen že severní větev Malmbanan je od listopadu nebo prosince uzavřená z důvodu vykolejení vlaku a trať snad doteď nebyla zprovozněna.
A ještě poznámka: V severním Švédsku se používají staré nebo starší vagóny severské produkce, Flix train používá běžné kontinentální vagóny.
To vážně k nevíře, že ve Skandinávii je o trošku větší zima, než v Německu.
Jakpak tam údržbu železničních vozidel v těch krutých mrazech provádí konkurence?
V oblasti, kde jezdí tento vlak, žádné extrémní zimy nejsou, od Německa se to teplotami moc neliší.
Tím hůř pro Flix, patrně asi vzali nejlevnější nabídku.
Když se píše, že “ došlo k zamrznutí vody v systémech vozů“, tak to znamená nefunkčnost ohřevu nebo dávání vody tam, kam patří fridex.
Pokud popraskaly trubky a nádrže, mají to na dlouho.
Ono je to těžko, takový nový Švéd na údržbě taky ještě nemusel dosud vidět led.
Jelikož je všeobecné známo, že Flix je jen zastřešující společnost, pro kterou jezdí najatí dopravci, tak bych poukazoval na toho, kdo dopravci zajišťuje údržbu.
Příklad z ČR: ROPID vlastní dílny nemá.
Ano, to je všeobecně známo. Proto jsem tady FlixBus kdysi, v nějaké diskusi označil za pouhou „autobusovou tržnici“. Pro situaci uvedenou v článku je ovšem zásadní skutečnost, že ten vlak oficiálně provozuje nějaký dopravce, tedy FLIX, který má očividně nefunkční systém řízení kvality, když si najme suba, který takto dopadne, navíc v klimatických podmínkách, které, jak uvádí pan Kubrt, nelze označit za extrémní a nijak neliší od těch v Německu. Příklad z ČR: Myslíte si, že vámi zmiňovaný ROPID by si najmul dopravce, který není schopen v zimě, za běžných klimatických podmínek, provádět údržbu svých vozidel a na týden by… Číst vice »
K otázce: Odopvím, že ano.
Totiž nedávno byla ledovka a nejezdilo nic. Jednotky 471 jsou také pověstné zamrzáním při jízdě prašanem a ROPID sám objednavá spoje po mostě, o kterém se neví, jestli vydrží do konce smlouvy… Bohužel až tak je to špatné.
Zdravím,
stroje řady x71 při jízdě sněhovým prašanem nezamrzají. Jen se onen prašan dostane tam kam nemá, roztaje a to se pak nelíbí elektrickým obvodům.
David
A to loni ještě jen proto, že někdo vymyslel koupit „nové lepší“ filtry.
To je cestujícím úplně jedno. Koupili si jízdenku na Flixtrain.
U nás taky všechno odnesou ČD, i když se spoustou věcí nemají nic společného…
Hlavně za SŽ.