Dopravci Železnice

FlixTrain poprvé vyjel, dcera autobusového obra začala jezdit z Hamburku do Kolína nad Rýnem

FlixtTrain na hlavním nádraží v Hamburku. Foto: FlixTrain
FlixtTrain na hlavním nádraží v Hamburku. Foto: FlixTrain

Společnost FlixBus spustila oficiálně provoz vlaků pod značkou FlixTrain. První spoj se vydal dnes z Hamburku do Kolína nad Rýnem, od zítřka začíná pravidelný provoz.

FlixTrain bude fungovat podobně jako autobusový byznys FlixBusu. O prodej, marketing a plánování sítě se bude starat FlixMobility, provoz budou mít na starosti partneři. Podobný model už firma využívá u trasy Berlín – Stuttgart, kterou provozuje Leo Express.

Spojení z Hamburku do Kolína nad Rýnem je prvním, které je plně v zelených barvách a logu FlixTrain. Vlaky provozuje společnost BahnTouristikExpress, která na této trase dříve jezdila pro HKX Express. Ten ale loni ukončil provoz. Všechny vozy nejsou zatím vybaveny například zásuvkami, FlixTrain proto do nich zatím poskytl powerbanky. Ve vlaku je wifi připojení, občerstvení je možné si koupit.

Vlak je na trase mezi Kolínem nad Rýnem a Hamburkem rychlejší a levnější, cestu zvládá pod čtyři hodiny, zatímco autobus jede šest hodin. FlixTrain zatím nabízí jízdenky velmi levně: za 9,99 euro. Autobus je většinou nejméně dvakrát tak dražší.

FlixTrain chce na trase ročně přepravit půl milionu cestujících, zatím nejezdí každý den, nevyjede v úterý a ve středu.

Štítky

13 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Vozy mají kotoučovou brzdu a rychlost 200 km/h, při té rychlosti však překvapí lámací dveře a otevírací okna bez klimy. Bylo by zajímavé vědět o těch vozech víc (např. záchody?). Interiér – lehátka často bez opěrek hlavy (na snímku hlava na umakart) – je řešení dobré jen při uvedené zaváděcí ceně jízdenky. Power banky jsou zajímavý nápad, jak se osvědčí se uvidí. V Čechách by je ukradli 🙂

    • aby ta lokotka nebyla do 140. Čas ukaže a dozvíme se toho více.

  • tak vlastně u nás flixtrain bude zajištovat leo? Jak už tady bylo v článku něco o expanzi a čím to bude provozovat.

  • Flixbus bravo, jako socialistické státní DB, už neví kolik by za jejich průměrné služby chtěli, zdražování je běžné jednou, spíše dvakrát ročně. Pravda stát reguluje flixbus jak to jen jde, DB pociťovaly odliv zákazníků, takže nelze kupovat jízdenky do 1 hodiny jízdy, nebo do 50 km na autobusovou linku kamkoliv. Jsem zvědav na vlak, kdy započne odliv zákazníků i zde, opět pak regulace? Je vidět, že státy drží svoje předražené služby v dopravních firmách, co to jen jde, státní aerolinky většinou již nejsou, autobusová doprava regionální pouze ve formě dotovaného cirkusu. Zbývá započít frontální útok na dálkovou železnici, nakonec přijde k slovu i regionální doprava a MHD.

    • Tak to by bylo vážně super. Hlavně když by Flix obsluhoval MHD a rozhodl se, že v úterý nebude jezdit (y).

    • Vitapb:
      Bude-li uzavřena smlouva s městem, pak není problém, bude jezdit kdy si objednatel objedná (a zaplatí).
      Na druhou stranu by neměla existovat ve městech a krajích možnost zakazovat soukromou hromadnou dopravu, z principu někdo jezdící na komerční riziko nemůže dát dlouhodobě nižší cenu než za jakou jezdí MHD, pokud ano, tak je někde asi chyba.

    • Třeba v česku takových už bylo na mhd a radnice je musela vyhodit.

  • Na druhou stranu, v Německu je s ceníkem ICE fakt problém, jezdit za 150€+ si moc lidí dovolit nemůže. Proto tam tak rychle Flixbus vyrostl – nabídl nízkou cenu a stabilní úroveň komfortu, po celé zemi. A i ty „čalouněná Béčka“ (zde to vypadá spíš jako noční couchette) jsou pro 4+-hodinovou cestu pohodlnější než jakýkoliv bus.

    • No podle toho obrázku, jestli člověk opravdu sedí na těch prknech (lehátkách), tak autobus bude pohodlnější. Pokud by si člověk mohl lehátko dát do spací polohy, tak samozřejmě ne.

  • Kvalitativně jsou koukám tak na úrovni našich přečalouněných Béček

    • Přesněji Bee, tam jsou na podobné šíleně oplyšované lavici k dispozici jen 3 místa…

Newsletter

Partneři


Výběr editora