Autobusy Zprávy

FlixBus získal pro spolupráci prvního českého linkového dopravce, je jím ICOM

FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra
FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra

Německá autobusová společnost FlixBus zaznamenala úspěch na českém trhu, když pro spolupráci získala prvního českého linkového dopravce. Je jím jedna z největších tuzemských dopravních skupin ICOM transport, konkrétně její třebíčská dcera TRADO-BUS.

Pro FlixBus bude zajišťovat jeden pár spojů na lince Praha – Jihlava – Třebíč novým autobusem Mercedes Tourismo v zeleném polepu FlixBusu. Autobus začne jezdit na lince se začátkem nového jízdního řádu 10. prosince a obslouží i zastávky Okříšky, Zašovice, Brtnice, Jihlava, Humpolec a Loket u Čechtic.

Zelený autobus vyjede z autobusového nádraží v Třebíči každý všední den v 5.34 a pojede přes zastávky v Okříškách, Zašovicích, Brtnici, Jihlavě, odkud má odjezd v 6.34. Pokračuje přes Humpolec a Loket u Čechtic, do Prahy na nádraží Florenc přijede v 8.43. Z Prahy bude vyrážet v 15.10, v Jihlavě bude v 17.10 a na konečnou do Třebíče dorazí v 17.53. Jízdenky pro celou délku trasy stojí 160 korun, mezi Prahou a Jihlavou 120 korun.

FlixBus představuje především organizátora sítě linek, prodeje jízdenek a marketingové zastřešení. Samotnou dopravu pro něj zajišťují autobusoví partneři. Na českém trhu to dosud byly tři firmy: Umbrella Coach & Buses, Umbrella Services a Gumdrop. Nyní se k nim přidává i ICOM transport, a to na lince, kde především spojení Prahy s Jihlavou prošlo v nedávné době redukcí.

„Trasa mezi Třebíčí a Prahou patří na Vysočině k jedné z našich klíčových. Ve spolupráci s FlixBusem chceme oslovit více pracujících, kteří díky vyšší úrovni služeb upřednostní cestování autobusem před osobním vozem,“ uvedla mluvčí ICOM transport Marcela Průchová.

58
Diskuze

avatar
9 Komentáře
49 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
28 Autoři komentářů
PřítelsevcaLeoš KonečnýPetrMichal Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Petr
Host
Petr

Má úplně první cesta s Flixbusem byl nějaký černý Mercedes. Pan řidič nadával jak musí jezdit od rána do večera, protože ti kamioňáci hned všechno rozmlátí, ještě štěstí že má kolečko. Při tankování vyprávěl jak Štajner už dává jen euro za kilometr… No, jízdenka za korunu, zážitků až hanba 🙂

Nofunny
Host
Nofunny

Flixbusem jsem nikdy nejel ani mě to neláká. Raději se svezu Regiojetem, líbí se mi servis na palubě a pohodlí v autobusech a vlacích a jako bonus je to český dopravce, radši podpořím českou firmu než nějaký Němce

Pavel
Host
Pavel

RegioJet český dopravce😀. Už dávno ne.
Holding StudentAgency je jako plátce daně registrovaná kdesi v Karibiku v daňovém ráji.

Jan Sůra
Admin

Mohu se zeptat, jak firma se sídlem v ČR může mít registraci v daňovém ráji? Předem děkuji za informaci, o úspory na daňové povinnosti se rád podělím. STUDENT AGENCY holding a.s.
Sídlo:
náměstí Svobody 86/17, Brno-město, 602 00 Brno

Michal
Host
Michal

To jste četl v Obzoru, nebo v Zájmech?

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Pro Pavel: Kde jste prisel na tento blabol? To je nejvetsi kravina, kterou jsem zde cetl. Student Agency je ryze ceska firma se sidlem v Brne, jestli je Brno v karibiku, tak se tam asi prestehuju. Lide prosim vas nepiste se blaboly.

sevca
Host
sevca

Mezi těmito zastávkami RJ nejezdí ne?

Svojsin
Host
Svojsin

http://www.portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L790170_181209_224982.pdf

Konkurenční Tredos přidal v kladiva i SO,NE jeden pár spojů na Třebíč – Jihlava – Praha. Palec nahoru!
Hlavně ty víkendy si to opravdu zasloužilo.

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Ta parodie na autobusového dopravce tady ještě je??? V životě nevlezu do toho zelenýho hnusu, jedině do žlitého, to je skutečná kvalita.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Pro hulváty vaší úrovně je ovšem i ten „zelený“ zbytečně příliš velkým luxusem.

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Zato vy byste měl cestovat stále dřevěnými dobytčáky ČSD, které byste tady asi sám rád stále měl, vzhledem k tomu co tady stále propagujete a každou soukromou konkurenci tady pomlouváte. Tam patříte.

liposh
Host
liposh

Na holej pupek odpřísáhnu, že jsem na Florencu viděl zelenej Flixbus autobus, co měl na skle od předních dveří napsáno: STUDENT AGENCY, Nám. Svobody 17, Brno.

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

To si kupte fakt lepší brýle

Pavel Novák
Host
Pavel Novák

FlixBus je doprava pro zoufalce, dobrodruhy, fetky a polokriminálí živle. Normální člověk se tomu vyhne a jede vlastním vozem, případné vlakem RJ / Ex / EC či žlutým autobusem.

Josef Petrák
Host

LOL
Naprosto normální intercity dopravce jako ti ostatní na evropském trhu.

Svojsin
Host
Svojsin

Josef Petrák: Souhlas, skladba cestujících se nijak výrazně(popř. vůbec) neliší od jiných bus/vlak dopravců provozujících dálkové linky.
Alespoň v ČR a okolí.

liposh
Host
liposh

Je to s podivem, ale já mám stejnou zkušenost, jako pan Novák. když třeba jedete se Studentem z Prahy do Stutgartu a vracíte se stejný den s Flixbusem, uvidíte ten obrovský rozdíl ve složení . Ve Flixbusu to smrdí, jak v prasečáku a každej druhej tam má dredy. Fakt nekecám a takovýchto zkušeností mám mnohem víc.

Pavel Novák
Host
Pavel Novák

Přesně takovou mám zkušenost. Pan Petrák sice dobře píše, že je to „normální“ intercity dopravce, ale co vozí už „normální“ často není. V lepším případě jsou to mladí lidé na cestách a dobrodruzi, v horším divný lidi, které by člověk nechtěl potkat v noci na opuštěné ulici. Vnitro v ČR je na tom o dost lépe (zatím ?).

Martin1
Host
Martin1

Pobavil. Nějaké psychické problémy ve spojení se zeleným? 🙂

Přítel
Host
Přítel

ICOM urcite neni prvni cesky linkovy dopravce co jezdi pro FlixBus 😉

Jan Sůra
Admin

A který ještě? Umbrella,gumdrop atd nejsou původně linkoví dopravci

Přítel
Host
Přítel

Gumdrop bus je od svého založení dopravce působící takřka výhradně v pravidelné linkové dopravě a pro Flixbus už pár měsíců jezdí.

petr.r
Host
petr.r

mně by zajímalo, jestli flixbus platí řidičům ty ztracený karty?

Kulhán
Host
Kulhán

Vůbec nevíte o čem píšete, jste totálně mimo mísu!

petr.r
Host
petr.r

tak kdo jim to platí, vy víte o co se jedná a třepete se, že tomu bude za chvilku stopka? Nebo na tento problém se nesmí vůbec ukazovat a jedou v tom i větší ryby? A eu mlčí a přehlíží to? Kdybyste raději mlčel.

Kulhán
Host
Kulhán

Když řidič ztratí kartu tak mu je druhá vystavena na kupodivu to samé jméno takže kdyby chtěl jet na obě tak to okamžitě kontrolní orgán zjistí. Už jsem vám tady jednou psal, že sám Flix AETR kontroluje a dává vysoké sankce dopravci za jákekoliv porušení. Dokonce dopravce pro Flix nesmí nechat jednoho řidiče řídit v jednu noc více jak 3h ačkoliv by mohl celou noc. Třeba při lince do Mnichova kde bus zůstáva přes den tam musí jet z Prahy dva řidiči po odpočinku a každý ujede 2,5h pouze a musí znovu dělat pauzu. Takže si nechte ty sračky v… Číst vice »

Ondřej
Host
Ondřej

Osobní zkušenost Praha – Paříž. Jeden řidič více než 4,5 hod., kartu si (asi) vyměnil, druhý spal. Za celou cestu nebyla ani jedna přestávka. Ráno jsme čekali na benzínce, byl nějaký problém s mýtem, nikoho ven nepustili. Suma sumárum si nedovedu představit jak by cesta vypadala kdyby byl bus plně obsazený (každý měl své dvousedadlo). Později jsem chtěl vyplnit dotazník a postěžovat si na nulové přestávky. Zaškrtnul jsem svůj věk, dotazník odpověděl, že nejsem cílová skupina a konec 😀

petr.r
Host
petr.r

pane Kulhán, ten řidič tu kartu neztratí, jen požádá o novou, že ji ztratil a to je velký rozdíl, ta karta je na stejné jméno z důvodu, že vlastník nezměnil jméno, dále ta karta má stejný číslo, ale tachograf to nepozná a kvůli flixbusím prohřeškům nás čeká výměna jak tachografů tak jiné karty. Ano ti řidiči tam jedou jak a jsme u jádra věci, jeden řidič jede v autobusu a druhý tam dojede podnikovým autem a chci se zeptat, co budete dělat, když všechna podniková auta budou mět tachografy. Vy jako si myslíte, že neznám předpisy a když se dívám… Číst vice »

Kulhán
Host
Kulhán

Ne! Když pojedu na svojí kartu a pak zase na svojí kartu druhou kdy každá má jiné číslo ale na každé je stejný řidičák tak to první kontrola pozná! A upozorňuju vás, že v Umbrelle co jezdí pro Flix když někdo bude podvádět a riskovat firmě problémy tak letí do zadele okamžitě! To jestli se naváží někam osobákem a pak jede busem jde taky zjistit, musí doložit kde odpočíval. Druhá věc je, že není Flix jako Flix a odběkud z Balkánu může někdo podvádět, ale taky už ho podruhé třeba neuvidíte. Žádný tachografy se měnit nebudou, není důvod. Stačí poupravit… Číst vice »

petr.r
Host
petr.r

pane kulhán a co ty jízdní řády, o tym se debatovalo na CZECHBUS a to jsem taky mimo?

PAN
Host
PAN

Interní směrnice (pravidlo) pro FlixBus, např. u dopravce Umbrella Coach & Buses, je střídání řidičů v režimu dvoučlenné posádky při noční jízdě po cca. 2 hodinách. Důvod je zřejmý, bezpečnost, ochrana cestujících, svěřeného majetku i řidičů. Povolání profesionálního řidiče, nejen na dálkových zahraničních linkách, je opravdu náročná a zodpovědná práce. Takže tomuto internímu pravidlu palec nahoru! A každý řidič – profesionál je zodpovědný mimo jiné i za svou profesní kartu i svou způsobilost sednout si za velký volant. Každý strůjcem svého štěstí i neštěstí. Všem bezpečnou jízdu a šťastný návrat!

Kulhán
Host
Kulhán

Vy remcáte úplně do všeho ale fakt úplně mimo. Vy nemáte páru o AETRu něco jste zaslechl v hospodě a už chytračíte, ale spíš jste pro srandu. Ten kdo do toho dělá se vám jen směje. Z nějaké adresy provozovatele co chybí na buse jste si tady z toho rval žíly. Ty dopravci na rozdíl od Babiše nekradou miliony jen dají řidičům větší diety na úkor základní mzdy. Mě jízdní řád vůbec třeba nezajímá, pro mě je to jen orientační čas odjezdu a příjezdu a tak by to měl v dnešní době brát každý a kdo si myslí že to… Číst vice »

Kulhán
Host
Kulhán

Příspěvek byl pro pana petr.r I když to tady všichni chápou tak to pro jistotu píši.

petr.r
Host
petr.r

né já jsem psal, že flixbus nemá jízdní řády podle normy. Tečka, když nechcete odpovídat, že do dubna se zavázal to změnit, tak vůbec na mně nereagujte.

Marcel
Host
Marcel

Konečně normální člověk stojící pevně na zeměkouli. Jsem řidič busu 18 let a češi si vždy vymýšlí jen kokotiny a ti co si stěžují mají možnost si to zkusit a pak ať napíšou názor na ty, co píšou tyhle dementní nesmysly. Palec nahoru chlape 😉😎

petr.r
Host
petr.r

správně napsaný, oni dostanou menší výplatu a více bokem a jak půjdou do důchodu, tak zaplačou.

Kulhán
Host
Kulhán

No a? Je to jejich volba! Vy víte co bude za rok natož za 20let??? Haha teprve se ukaže kdo zapláče… Vy snad víte kolik si za ten svůj důchod koupíte chlebů za X let? Nevíte, hlavně že vite kolik budete mít důchod, ale co za něj bude nevíte. Směšný… Můj táta jezdil celý život, poctivě všechno na výplatní pásce s důchodu si užil 2 roky. Ať si to každý dělá jak chce a každá firma jak chce a každý si vybere podle sebe. Třeba mají rakovinu a chtějí víc peněz když to bude bokem no a? Jejich volba, s… Číst vice »

Milan
Host
Milan

Do Jihlavy za 120Kč je na Flixbus nezvykle drahé. To bych neváhal jet s ČD za 139Kč.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Já jsem tam (vinou vlastní blbosti) musel použít „žlutý mor“ před asi 3 roky (večer ve směru do Prahy) a stálo mě to tenkrát 150 Kč – kolik za to chce Jančura od náhodných cestujících teď, netuším.

korci
Host
korci

Vy jste taky mor.
Mám řečnickou otázku. Jak by bez Student agency vypadala česká veřejná doprava?
Moje soukromá řečnická odpověď: Karosy a koženky

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Karosy už asi těžko a koženky už na dálkových linkách určitě ne – ale asi by víc lidí jezdilo vlaky místo autobusy …

petr.r
Host
petr.r

A jakým vlakem-rybákama?

Kirschner
Host
Kirschner

Ne! Koňkou.

petr.r
Host
petr.r

nejsu z prahy.

Michal
Host
Michal

Bavíme se o Jihlavě. Tam jezdí Stadler motorák (celkem slušný) a po vymetení nějakých děr po cestě přestupujete do 20 let staré modernizace Beer, kde možná „už“ i přečalounili sedačky. Možnosti sezení v neděli nebyly nic moc, teď s babišným bych to v neděli tipoval z HB na stojáka.

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Pro železničář v důchodu – ty už fakt zalez někam. Ty tvoje bláboly to je katastrofa, mor seš akorát ty. Nebýt Radima, tak by tady lidi cestovali jako dobytek. A takovy jako ty to ještě schvalují

Michal
Host
Michal

Starého modroguma novým kouskům nenaučíš. Zejména z té Jihlavy by vlakem jezdily určitě davy – je to delší, ale zato horšími vozidly a s přestupem…

VRT
Host
VRT

Co čekat od lidí, co měli celý život režijku a nikdy za cestování neplatili?

noerf
Host
noerf

korci: Standardně Iveco Crosway, SOR LH, občas Iveco Magelys, zcela náhodně jiný dálkový autokar (Setra, Man, Mercedes, Bova)

A.R.
Host
A.R.

Veřejná doprava by vypadala podle trendů okolního světa. S koženkami a Karosami se jdi bodnout, takhle uvažuje jen trotl. Vezmi si, že třeba jihlavský dopravní podnik konkurenci nemá a má jeden z nejmladších vozových parků. Jak je to tedy možné?!

Jan Sůra
Admin

Dotace.

Kirschner
Host
Kirschner

Takže tady nejde o lidi nebo také blaho cestujících, ale o dotace. Pak je důležité, aby se ti správní kamarádi dostali k lizu. Je to tak, že?

Jan Sůra
Admin

Znovu opakuji, že Vám příliš nerozumím, co chcete sdělit. Zkusil jsem to už potřetí a více tomu šanci dávat nebudu.

Michal
Host
Michal

No zrovna v Jihlavě ten borec co vlastní ICOM je zároveň významný dealer Mercedesu a poměrně výhodně si umí (se státní dotací) prodat vlastní dceřince vozidla.

A cestující zkrátka rozhodně nepřijde – ICOMácké Mercedesy/Setry jsou přes 20 let možná nejlepší vozidla, co třeba ve Středočeském kraji v regionálce jezdí. (Bez té dealerské slevy vítězí všude SOR.)

A mimochodem tenhle trik opakoval v trochu stupidnější variantě nějaký čičmunda z Liberecka, který sám sobě prodával (nebo měl v úmyslu prodávat) autobusy z Cíny. To bych byl rád za Setru a za slušnou MHD…

petr.r
Host
petr.r

ale tušíte, je to tych 150kč a jízdní doba je asi o 25minut kratší, ale ted se svezete za 37kč., no a ve stejnou dobu flixbusem za 199 nebo slevněných 49,75kč.

Kuba
Host
Kuba

O hodinu dýl a nejspíš s přestupem? Tak to nejspíš patříte k výrazné menšině.