Paráda, přesně to mi chybělo. A ty časy vypadají slibně. V Bělehradu ráno příjezd, večer odjezd, ideální na jednodenní výlet. Doufám, že ještě lze do Srbska na občanku (mě právě ten prostup ostnatým drátem lemujícím EU trochu děsí). Chtělo by to teda spoj tam v pátek/sobotu a zpět v sobotu/neděli no ale i v průběhu týdne by se to dalo. Mimochodem kdysi jsem uvažoval o vlaku (Vídeň hbf – Beograd a zpět), ale než jsem se rozkoukal, tak vlak do Beogradu nějak zmizel z jízdího řádu a taky stanice Beograd zmizela z nabídky. A ještě mimochodem podle mých záznamů (bohužel… Číst vice »
Jan
5 měsíců
Doufám, že mají nějak ošetřený hraniční přechod Röszke-Horgoš, moje zkušenost je zdržení 5,5hodiny…
Přečetl jsem a pobavil jsem se. Nicméně, stát se to mě, do smíchu mi rozhodně není 🙂
Pavel S.
5 měsíců
Jednou týdně jezdí přímý spoj Praha (17:00) – Bělehrad (7:00) společnost Lasta. Cenově se ale dá s přestupem Flixbus koupit za půlku. Tak uvidíme, na kolik vyjde jejich přímý spoj. Problémy na maďarských hranicích to ale nevyřeší 🙁
Vždycky mne fascinuje, když pod každý příspěvek typu „pojedu autobusem“ musí někdo napsat, že „mám letět letadlem“. Tak když chce uživatel Axer jet autobusem, nechte ho jet autobusem.
Dálkovým autobusem už snad jezdí jen zoufalci nebo naftoví šoutouši. Doufám, že komise EU to brzy plošně zakáže stejně jako wolframové žárovky, brčka nebo plastové lžičky. Normální člověk letí letadlem nebo cestuje vlakem.
Letadlo létá v blbé časy a přistává někde daleko od města. Ale dohromady je to rychlejší snad na jakoukoliv delší cestu. A na tyhle cesty je doba letu zanedbatelná oproti času strávenému na letišti. Vlak je nejlepší, no ale máme nějaké rozumné spojení do Bělehradu? Dlouho jsem to nehledal, existoval vlak z Vídně (vídeň je relativně za rohem), který ale později zmizel. To, že EU se bude snažit autobusy omezit, poté co se jí podaří omezit auta, o tom neni spor. Zvlášť mezi místy, kde jsou natažené koleje. Osobně taky nechápu, proč je vlak obvykle 2x dražší než autobus. EU… Číst vice »
Když jsi fascinován, užíváš života na plno. Závidím, pokud to máš častěji!
PetrN
5 měsíců
No zatím toto spojení vyhledavac Floxu nenabízí, tak uvidíme, jaká bude cena a podobně. Ale na výlet do Bělehradu a okolí to rozhodně nezní zle.
Jenda
5 měsíců
Teda z Nového Sadu do Budapešti to je hodně optimistická jízdní doba. Je to sice v noci, ale přesto. Maďaři jsou notoricky známí tím, že na provozu ze Srbska si opravdu „dávají záležet“, přičemž nejhorší je to právě pro autobusy.
To už je zavřené snad 3 nebo 4 roky s krátkou přestávkou na provoz. Kdyby mezi stanicemi Novi Sad a Subotica byla traťová 100 km/h, ale ono je tam 40 a místy 30 km/h. Na tomhle nemá smysl provozovat EC ani IC, to není ani na rychlík.
Na Flix webu vidím červnové ceny Pha-Beo s jedním přestupem od 1430 Kč. Bude přímá za 1000 nebo za těch 1500 Kč? Snad ano.
Vůbec nerozporuji pohodlnost létání, ostatně jsem jeho častý uživatel. Jen hodnotím přínos pravidelné a přímé bus linky. Zpáteční letenka do pěti tisíc je fajnová.
Paráda, přesně to mi chybělo. A ty časy vypadají slibně. V Bělehradu ráno příjezd, večer odjezd, ideální na jednodenní výlet. Doufám, že ještě lze do Srbska na občanku (mě právě ten prostup ostnatým drátem lemujícím EU trochu děsí). Chtělo by to teda spoj tam v pátek/sobotu a zpět v sobotu/neděli no ale i v průběhu týdne by se to dalo. Mimochodem kdysi jsem uvažoval o vlaku (Vídeň hbf – Beograd a zpět), ale než jsem se rozkoukal, tak vlak do Beogradu nějak zmizel z jízdího řádu a taky stanice Beograd zmizela z nabídky. A ještě mimochodem podle mých záznamů (bohužel… Číst vice »
Doufám, že mají nějak ošetřený hraniční přechod Röszke-Horgoš, moje zkušenost je zdržení 5,5hodiny…
Moje dokonce 8 hodin. Vedlejší Tompa/Kelebia je ale citelně rychlejší, tam jsme se nezasekli ani na cestě he Srbska.
Absolvoval som obojsmernú cestu autobusom VIE – Belehrad. Cesta tam zdržanie asi 6 hodín na maďarsko-srbskej hranici a na spiatočnej ceste som zažil niečo na čo budem ešte dlho spomínat:
https://www.tulave-tenisky.sk/pribehy/ako-ma-zabudli-na-hranici/
Přečetl jsem a pobavil jsem se. Nicméně, stát se to mě, do smíchu mi rozhodně není 🙂
Jednou týdně jezdí přímý spoj Praha (17:00) – Bělehrad (7:00) společnost Lasta. Cenově se ale dá s přestupem Flixbus koupit za půlku. Tak uvidíme, na kolik vyjde jejich přímý spoj. Problémy na maďarských hranicích to ale nevyřeší 🙁
Necelých 1200 na červenec u Flixbusu. Levnější jak přestup. 😉 Na poslední chvíli určitě bude dražší.
Zrovna jsem resil jak se v zari dostat do beogradu 😀 to se bude hodit
Letadlem? Lítám pravidelně, neumím si představit proč sedět hodiny v autobusu… 4600 zpáteční.
Vždycky mne fascinuje, když pod každý příspěvek typu „pojedu autobusem“ musí někdo napsat, že „mám letět letadlem“. Tak když chce uživatel Axer jet autobusem, nechte ho jet autobusem.
Tak pokud „zrovna řešil jak“, tak možná autobus nepreferoval.
Dálkovým autobusem už snad jezdí jen zoufalci nebo naftoví šoutouši. Doufám, že komise EU to brzy plošně zakáže stejně jako wolframové žárovky, brčka nebo plastové lžičky. Normální člověk letí letadlem nebo cestuje vlakem.
Coze? 😂
Letadlo létá v blbé časy a přistává někde daleko od města. Ale dohromady je to rychlejší snad na jakoukoliv delší cestu. A na tyhle cesty je doba letu zanedbatelná oproti času strávenému na letišti. Vlak je nejlepší, no ale máme nějaké rozumné spojení do Bělehradu? Dlouho jsem to nehledal, existoval vlak z Vídně (vídeň je relativně za rohem), který ale později zmizel. To, že EU se bude snažit autobusy omezit, poté co se jí podaří omezit auta, o tom neni spor. Zvlášť mezi místy, kde jsou natažené koleje. Osobně taky nechápu, proč je vlak obvykle 2x dražší než autobus. EU… Číst vice »
Když jsi fascinován, užíváš života na plno. Závidím, pokud to máš častěji!
No zatím toto spojení vyhledavac Floxu nenabízí, tak uvidíme, jaká bude cena a podobně. Ale na výlet do Bělehradu a okolí to rozhodně nezní zle.
Teda z Nového Sadu do Budapešti to je hodně optimistická jízdní doba. Je to sice v noci, ale přesto. Maďaři jsou notoricky známí tím, že na provozu ze Srbska si opravdu „dávají záležet“, přičemž nejhorší je to právě pro autobusy.
Je to cca 300 km a mají na to cca 5 hodin.
Tak z toho jim po odečtení času na stání na hranici na tu jízdu už moc nezbývá 🙂
Docela dost, to nesmíte věřit všemu, co se píše někde v diskuzi na internetu. 😉
https://www.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/hatarinfo?field_hat_rszakasz_value=szerb+hat%C3%A1rszakasz
To se hned vidí, kolika lidem vadí nasvícení jejich „pravd“. 😉
Doufám, že to vydrží, příští jaro budu přesně tohle spojení potřebovat.
Časově je doba jízdy velmi konkurence schopná v porovnán s autem. Při rozumné ceně si to své platící diváky určitě najde.
Btw. Jistě vlak by byl lepší, ale vyhledatelné spojení (s max. 4 přestupy) prý neexistuje.
Neexistuje, když v Srbsku dělají rekonstrukci trati, tak to prostě zavřou a nějaká náhradní doprava je moc nezajímá 🙂
To už je zavřené snad 3 nebo 4 roky s krátkou přestávkou na provoz. Kdyby mezi stanicemi Novi Sad a Subotica byla traťová 100 km/h, ale ono je tam 40 a místy 30 km/h. Na tomhle nemá smysl provozovat EC ani IC, to není ani na rychlík.
Pry uz od prosince po nove rychle trati Beograd – Novi Sad – Subotica za 70min.
Jaká bude rozumná cena? Lítám do pěti tisíc za zpáteční, včetně přestupu cca 3,5 hodiny.
Na Flix webu vidím červnové ceny Pha-Beo s jedním přestupem od 1430 Kč. Bude přímá za 1000 nebo za těch 1500 Kč? Snad ano.
Vůbec nerozporuji pohodlnost létání, ostatně jsem jeho častý uživatel. Jen hodnotím přínos pravidelné a přímé bus linky. Zpáteční letenka do pěti tisíc je fajnová.
Vy bydlíte na letišti v Praze? A slyšel jste o nacestnych zastávkách?
Dokonce nebydlím ani na autobusovém nádraží.
Nejraději bych tam viděl Flix Trein hezky 200 km/h
Train vizionář, a přes Liberland