FlixBus vybojoval zastávku v centru Liberce, přidal nové spoje
Společnost FlixBus necelý rok po startu linky z Prahy do Liberce získala povolení k zastavování na terminálu městské hromadné dopravy
Společnost FlixBus necelý rok po startu linky z Prahy do Liberce získala povolení k zastavování na terminálu městské hromadné dopravy v centru Liberce. Ten je díky své poloze v centru města využívanější.
Vyplývá to z rozhodnutí pražského magistrátu, které má redakce Zdopravy.cz k dispozici i z rezervačního systému společnosti. První zelené autobusy mají do centra zajet ve čtvrtek. FlixBus už dříve potvrdil, že má zájem jezdit do centra města.
Vzhledem k časovému souběhu se spoji RegioJetu, který má na trase stále výrazně většinový podíl a aktuálním zpožděním způsobených dopravní situací na D10, ale hrozí vznik kolizních situací kvůli kapacitě zastávek.
Flixus má na terminálu MHD zajíždět na stejnou zastávku, jako RegioJet, tedy v Blažkově ulici. Pokud bude u příjezdu plná, má zajet oklikou přes ulice 8. března a Rumunskou do zastávky v ulici Moskevská, odkud dnes odjíždí například meziměstské autobusy do Jablonce nad Nisou či Bedřichova.
Krajský úřad o změně jízdního řádu dopravce Flixbus informoval všechny dotčené strany až ve úterý 7. 8., tedy jen dva dny před tím, než má změna vstoupit v platnost. K příchodu FlixBusu se tak nijak nemohl vyjádřit Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, jehož zastávky chce FlixBus využívat.
Řidiči FlixBusu už v úterý zkoušeli průjezd terminálem MHD ve směru od budovy úřadu práce k zastávce Moskevská. To vyvolalo v DPMLJ paniku: trasa prochází pod trakčním vedením pro tramvaje a jelikož FlixBus využívá i patrové autobusy Setra, nemusely by pod ním projet a hrozí, že by trakční vedení mohly strhnout. Nakonec proto FlixBus ve směru od Prahy projede nejprve ulicí Boženy Němcové a poté se podél bývalého kina Adria otočí, aby mohl zajet k zastávce Moskevská.
Liberecký krajský úřad v úterý v dopise oběma dopravcům upozornil, že musí dodržovat podmínky v licencích a na každý spoj v jízdním řádu může být pouze jeden autobus.
„V případě nasazení posilového autobusu ve shodný čas nemůže být tento trasován přes zastávku Liberec,Fügnerova,“ uvádí se v dopise. Zejména v pátek či v neděli přitom běžně jezdí RegioJet i se třemi posilami a cestující jednoznačně preferují s ohledem na polohu právě zastávku u terminálu Fügnerova, FlixBus posily zatím neřeší.
Takové omezení se nelíbí RegioJetu. „Ve špičce není jiné řešení, než jezdit s posilami Naše spoje tady bez jakýchkoli dotací zajišťují základní dopravní obslužnost a vypravovat každý autobus odjinud by znamenalo jenom chaos a nepříjemnosti pro cestující, na které dopadne nesmyslný postup úřadů,“ míní mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
I cestující, který bude mít lístek na terminál MHD v centru, přitom nebude mít jistotu, že na něj skutečně vystoupí. „V případě zpoždění spoje přesahujícího údaj o příjezdu do zastávkyLiberec,Fügnerova v jízdním řádu o více jak 10mininut není zaručena možnost provedení výstupu cestujících v této zastávce, v takovém případě je žádoucí provést odklon spoje na příjezdu do Liberce přímo na autobusové nádraží a do zastávky Liberec,Fügnerova vůbec nezajíždět,“ uvedl krajský úřad v dopise dopravcům. Vzhledem k pokračujícím rekonstrukcím a uzavírkám na D10 jsou zpoždění na D10 v poslední době velmi častá.
FlixBus zveřejnil v celostátním informačním systému i nový jízdní řád. Podle něj bude firma vypraví každým směrem 46 autobusů týdně, což je navýšení o 16 spojů týdně.
Trasa Praha – Liberec je jednou z několika, kde je RegioJet a FlixBus v přímé konkurenci. FlixBus i necelý rok po zahájení linky útočí hlavně cenou: jízdenky nabízí už od 29 korun. RegioJet tvrdí, že mu letos i po vstupu konkurence počet cestujících mírně vzrostl.