Autobusy Cestovní ruch

FlixBus spouští linku přes Krkonoše, pojede jen dvakrát týdně

Autobus VDL Futura FHD2 v barvách FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra
Autobus VDL Futura FHD2 v barvách FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra

Společnost FlixBus rozšíří svoji síť v Česku o další tři nová města. Nově začne jezdit do Smržovky, Tanvaldu, Kořenova a Harrachova. Zatím ale nezastaví v Jablonci nad Nisou, i když přes něj pojede.

Start nové linky z Prahy do polské Vratislavi oznámil FlixBus v tiskové zprávě. První spoj vyjede už tento pátek. Nové spoje budou odjíždět z Prahy v pátek a v neděli v 18:15, do Smržovky dorazí v 19:41, do Tanvaldu dorazí v 19:51, do Kořenova v 20:02 a v Harrachově budou stavět na zastávce sklárna. v 20:13. Ve Vratislavi budou autobusy ve 23 hodin.

Z Polska odjíždí autobusy v 7 hodin ráno v pátek a v neděli. z Harrachova budou odjíždět v 9:47, z Kořenova v 9:58, z Tanvaldu v 10:09 a ze Smržovky o deset minut později. Na konečnou do Prahy na ÚAN Florenc dorazí v 11:45 hod. Ceny jízdenek pro celou trasu začínají na 299 Kč, mezi Harrachovem a Prahou od 75 Kč. Přeprava lyží je zpoplatněna 19 korunami.

I když autobus pojede přes Jablonec nad Nisou, zatím v něm nebude zastavovat. „Zastávku v Jablonci nad Nisou bychom našim zákazníkům v budoucnu rádi nabídli, aktuálně ještě probíhají jednání o možném využívání této zastávky,“ řekla mluvčí Martina Čmielová.

FlixBus nedávno výrazně posílil spojení s Polskem, od začátku listopadu jezdí z Prahy do různých polských měst až 50krát týdně. Nově například zařadil do své sítě Hradec Králové a Náchod.

6
Diskuze

avatar
4 Komentáře
2 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
4 Autoři komentářů
železničář v důchoduRoman SvačinaLeoš KonečnýMilan Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Pro spojení Prahy a Wroclawi dlouho čekám na přímé železniční spojení. Z provozních důvodů přes Lichkov. Současná situace spíše připomíná balkánské jízdní řády…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jaké „přímé železniční spojení“ si představujete – myslím kolik vlaků denně a v jakých asi časech? A jaká tam asi podle Vás bude skutečná frekvence (přes hraniční přechod), když teď i ty osobní vlaky, které do / z Polska přes Lichkov jezdí, jsou téměř prázdné?

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Tak Flixbusu nevadi jezdit s prazdnymi busy – investori to zatahnou 😂😂😂

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ony ty spoje (ani ty dopolední) asi úplně prázdné jezdit nebudou, ale myslím, že by pro ně bylo možno najít i „efektivnější“ časové polohy …

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Z pohledu cestujícího logiku toho pátečního dopoledního spoje sice příliš nechápu (a ani o nedělní výlet do Prahy na pouhé odpoledne asi velký zájem nebude), ale vzhledem k tomu, že půjde zjevně o polské „autobusové náležitosti“, tak z pohledu dopravce to logiku má – ještě aby to ale mělo i frekvenci …

Milan
Host
Milan

Docela fajn nabídka za tyhle ceny:) ČD tam jezdí za víc jak dvojnásobek nejen ceny, ale téměř i za dvojnásobný čas (nehledě na fakt, že z harrachovského nádraží do Harrachova je potřeba jet busem).