Společnost FlixBus rozšíří svoji síť v Česku o další tři nová města. Nově začne jezdit do Smržovky, Tanvaldu, Kořenova a Harrachova. Zatím ale nezastaví v Jablonci nad Nisou, i když přes něj pojede.
Start nové linky z Prahy do polské Vratislavi oznámil FlixBus v tiskové zprávě. První spoj vyjede už tento pátek. Nové spoje budou odjíždět z Prahy v pátek a v neděli v 18:15, do Smržovky dorazí v 19:41, do Tanvaldu dorazí v 19:51, do Kořenova v 20:02 a v Harrachově budou stavět na zastávce sklárna. v 20:13. Ve Vratislavi budou autobusy ve 23 hodin.
Z Polska odjíždí autobusy v 7 hodin ráno v pátek a v neděli. z Harrachova budou odjíždět v 9:47, z Kořenova v 9:58, z Tanvaldu v 10:09 a ze Smržovky o deset minut později. Na konečnou do Prahy na ÚAN Florenc dorazí v 11:45 hod. Ceny jízdenek pro celou trasu začínají na 299 Kč, mezi Harrachovem a Prahou od 75 Kč. Přeprava lyží je zpoplatněna 19 korunami.
I když autobus pojede přes Jablonec nad Nisou, zatím v něm nebude zastavovat. „Zastávku v Jablonci nad Nisou bychom našim zákazníkům v budoucnu rádi nabídli, aktuálně ještě probíhají jednání o možném využívání této zastávky,“ řekla mluvčí Martina Čmielová.
FlixBus nedávno výrazně posílil spojení s Polskem, od začátku listopadu jezdí z Prahy do různých polských měst až 50krát týdně. Nově například zařadil do své sítě Hradec Králové a Náchod.
Pro spojení Prahy a Wroclawi dlouho čekám na přímé železniční spojení. Z provozních důvodů přes Lichkov. Současná situace spíše připomíná balkánské jízdní řády…
Jaké „přímé železniční spojení“ si představujete – myslím kolik vlaků denně a v jakých asi časech? A jaká tam asi podle Vás bude skutečná frekvence (přes hraniční přechod), když teď i ty osobní vlaky, které do / z Polska přes Lichkov jezdí, jsou téměř prázdné?
Tak Flixbusu nevadi jezdit s prazdnymi busy – investori to zatahnou 😂😂😂
Ony ty spoje (ani ty dopolední) asi úplně prázdné jezdit nebudou, ale myslím, že by pro ně bylo možno najít i „efektivnější“ časové polohy …
Z pohledu cestujícího logiku toho pátečního dopoledního spoje sice příliš nechápu (a ani o nedělní výlet do Prahy na pouhé odpoledne asi velký zájem nebude), ale vzhledem k tomu, že půjde zjevně o polské „autobusové náležitosti“, tak z pohledu dopravce to logiku má – ještě aby to ale mělo i frekvenci …
Docela fajn nabídka za tyhle ceny:) ČD tam jezdí za víc jak dvojnásobek nejen ceny, ale téměř i za dvojnásobný čas (nehledě na fakt, že z harrachovského nádraží do Harrachova je potřeba jet busem).