Autobusy

FlixBus ruší spojení Letiště Václava Havla s Brnem, autobusy přesune na jiné linky

FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra
FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra

Společnost FlixBus přestane od 10. června se změnou jízdního řádu nabízet přímé autobusové spojení mezi Brnem a pražským Letištěm Václava Havla. Linku firma spustila v prosinci loňského roku. Zůstane ale spojení mezi Prahou-Roztyly a Brnem.

FlixBus zatím nezveřejnil nový jízdní řád, v rezervačním systému ale už žádné cesty po 10. červnu z letiště nejsou. Konec spojení potvrdila mluvčí FlixBusu Martina Čmielová.

Průběžně vyhodnocujeme atraktivitu jednotlivých spojení a o přímé spojení mezi pražským letištěm a Brnem nebyl dostatečný zájem. Nově chceme na vybraná spojení mezi Florencí a Brnem přidat zastávku Roztyly, která se stala velmi oblíbenou, jelikož nabízí nejrychlejší spojení autobusem mezi Prahou a Brnem za 2:20 hodiny,“ řekla Čmielová.

FlixBus dosud na trase z Letiště Václava Havla nabízí 37 spojení týdně, jízdní řád je sestavený tak, že nejvíce spojů jezdí v pátek, žádný ale každý den. „Většina spojů z letiště bude přesunuta na mezinárodní linky, které budou i nadále spojovat Prahu s Brnem,“ řekla Čmielová. Další detaily o změnách jízdního řádu firma oznámí v příštích dnech.

12 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Petr.R: Po osekání spojů SA mile rád, lepší než nic … stačí se podívat na JŘ 721309 platný od 10. 6.

    • Ano, bohužel tu Jihlavu chápe málokdo, když prý prázdné to nejezdilo…
      Na jednu stranu chce bojovat s Flixbusem a na straně druhé (nová ředitelka) dělá samé podivnosti v jízdních řádech.

    • A vy si myslíte, že to jančura dělá z dobré vůle? Jihlavskou mafii neznám, mně stačí jak jančuru utlačují na zlínsku. Prostě kraj mu zakáže a je to.

    • No to právě nevím, proč to dělá v Jihlavě. Tam mu nemá kdo co škrtat a dělat mu nějaké problémy s vjezdy na nádraží, tak to by se profláklo. Chápal bych, že by část spojů přestala do Jihlavy zajíždět, aby byla časově srovnatelná s přímým Flixbusem, ale on ruší i ty přímé. Zlín souhlas, Zlínský kraj (resp. doprava v něm) stojí za houby odjakživa. Vždy když přišel nějaký dopravce, tak měl problém aby mohl jezdit, začalo to ještě dávno před krajem když začínal Housacar (doteď se spekuluje nad tím, proč nezačal s plánovanými linkami na Kroměřížsko (mimo spojení Holešov – Zlín), pak opakovaně Jančura i další menší. Dřív si to Vsetín a spol. pojišťoval předraženými vjezdy na nádraží a všelijakými schválnostmi typu nevylepování JŘ na nádražích, přidělováním nejhorším stanovišť, teď to má jednodušší, vše za něj vyřeší kamarádi na úřadech a aby měl jistotu i dál, tak všechno zkoupil.

    • Vaclav: „stačí se podívat na JŘ 721309 platný od 10. 6.“
      No, to tedy zírám: především mi tam chybí ten poslední denní autobusový spoj (s odjezdem z Jihlavy ve 20:15 hodin), který fungoval jako záchrana, když třeba někdo nestihl přestoupit z rychlíku od Okříšek na osobní vlak do Havlíčkova Brodu (= „100 jarních km“ z ostrovního peronu na nástupiště před staniční budovou …), což je poslední denní spojení vlakem do Prahy, když Kraj Vysočina před několika roky zrušil část trasy osobního vlaku z Havlíčkova Brodu do Čáslavi jedoucího po 21. hodině …
      Celá ta oblast jižně od „čáry vedené Jihlavou“ má večer už dost špatné spojení kamkoli dál „do civilizace“ (kromě regionálních spojů ze 2. směn) …

  • Kdyby se v Německu někdo podíval do mapy před spuštěním této linky, tak ji teď nemuseli rušit.

  • Ono taky kdo by jezdil z Brna na letiště do Prahy, že. Každý kdo se anglicky nebo německy domluví letí z Vídně…

  • Na jednu stranu je to škoda. Spojení letiště se vzdálenějšími sídly je prospěšné.

    Na druhou stranu s nestabilitou D1 se na to stejně nedalo spolehnout

    • Ono výrazně spolehlivější je varianta Vlak + Airport expres. Ono to už Jančura zkoušel před x lety přímé spoje na letiště a taky od toho ustoupil. To spíš ty Roztyly mají smysl a je otázka, jestli se tam náhodou Jančura také nevrátí či nevymyslí nějakou minimálně výstupní zastávku někde v té oblasti Prahy. Není nic otravnějšího než skákat po magistrále zlidněného zelenými zklidňovači na Florenc přes ty zbytečné semafory, co se tam postupně přidávaly a pak metrem zase zpátky směr Chodov….

    • Roztyly jednoznačně – celá idea ÚAN Florenc je naprosto bizarní a autobusy pasírující se centrem města taktéž…

Newsletter

Partneři


Výběr editora