FlixBus ruší spoje, cestující musejí čekat týdny na peníze zpět
Autobus VDL Futura FHD2 v barvách FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra
Společnost FlixBus zrušila v posledních týdnech několik vnitrostátních spojů, na něž měli cestující již zakoupené jízdenky. Pro zákazníky to ale
Ja som dostal 1/2 hodinu pred ochodom spoja sms , ze bude meskat. Spoj nakoniec nedorazil vôbec. Viac upozorneni som nedostal, ziaden zaujem o cestujuceho, cakal som viac ako 3 hodiny. Na zakaznicky servis sa nedovolate, nie je kam. Pisal som teda – odpoved bola, ze môj listok je v stave „checked“ , ze co vlastne chcem. Potom odo mna vyziadali vyhlasenie o tom , ze spoj naozaj nedorazil (ja musim presvedcit dopravcu , ze jeho spoj nedorazil a ze som nenastupil :-)) . Nasledne mi ponukli kupon v hodnote šestiny ceny cestovneho listka…peniaze vraj vracia nemecka centrala po zapocitani… Číst vice »
….ak by som bol tvorca reklamných sloganov tak by Flixbus mohli mat heslo : „PAY AND PRAY TO TRAVEL“
To je hlavní důvod, proč s touto firmou již nikdy. Tchýni jsme koupili jízdenku z Blavy do Prahy, do Blavy měla přijet rychlíkem. Není už nejmladší, každá tahle cesta je pro ni náročná. Zelení vykukové tři dny před odjezdem spoj zrušili, aniž by uvedli důvod. Jako „náhradu“ nabídli spoj jedoucí z nějakého mostu na druhé straně Blavy v naprosto nevyhovujícím čase. Výsměch. A když se nám to nelíbí? Musíme POŽÁDAT o storno původně zakoupené jízdenky (= výsměch na druhou), za které ale zaplatíte poplatek (= pokutu) jedno euro (= výsměch na třetí). Obrátili jsme se kvůli tomu na spotřebitelskou poradnu… Číst vice »
Dovolím si poznamenat, že u vnitrostátních spojů je možné podat stížnost krajskému úřadu (nebo magistrátu hl. m. Prahy), který dopravci vydal licenci. Některé krajské úřady to s dopravcem následně řeší a podle zákona mají možnost udělovat sankce nebo také odebrat licenci.
Možná by to byl zajímavý článek, kdyby se pan Sůra u krajských úřadů a Prahy zeptal, kolik dostávají stížností, na které dopravce, jaké jsou nejčastější důvody stížnosti a jak to řeší. Pokud si dobře pamatuji, tak kdysi hodně dávno o nějakou licenci po četných stížnostech přišel předchůdce dopravce VKJ autobusy, který dnes jezdí pro Flixbus.
Na Jančuru se nadává, ale zákaznický servis proti Flixbusu je nesrovnatelně lepší. On vlastně Flixbus ani žádný nemá…
Přesně
Flixbus nebrat, ani zadarmo bych s nimi nejel, mám nějakou hrdost 🙂
Investoři si asi řekli, že rozjezdová fáze v Česku, kdy do toho házeli prachy vidlema, by už měla skončit 🙂
Tak to byla jen otázka času, hlavně bylo důležité, aby přežil RJ a Flinkbus má smolíka
Myslím, že v ČR nemůže být Flixbus nikdy výdělečný, je tu Regiojet s věrnou klientelou i cenově dostupné vlaky.
Proč by ne, každý může uspět. Je to otázka poskytování slušných služeb, kde je něco navíc oproti konkurenci, za držení co nejnižších možných nákladů. Zdánlivě jednoduché věci, které se se zvyšujících se velikostí firmy stávají čím dál tím složitější.
A tomhle je přesně Jančura dobrý.
Stejná zkušenost, trasa cb-mnichov ….. Znovuotevření UNESCO linky, 3 dny před odjezdem storno, chci peníze zpět a zatím nic, je to týden tak uvidíme.
Požádejte Vaší banku o chargeback, stačí popsat, že jste je požádal o vrácení peněz a nekomunikují. Pokud to bude dělat hodně lidí, dostanou se pod tlak karetních asociací, resp. své banky. A peníze získáte touto formou zpět možná rychleji.
Přesně oblasti, kde by byla EU nejvíc potřeba, a ještě by se krásně vytáhla, že brání své běžné občany před nadnárodními korporacemi lépe než malé národní státy.
Ale ne, EU si raději řekla, že největší ochranu od ní potřebují Afričani, a už ovládnuté bílé poddané je možno klidně zdaňovat bez adekvátních ochraných náhrad a nechat i cizími firmami zneužívat až do vyhubení.
ochrana spotřebitele je jedním z hlavním témat politiky EU
To je, ovšem vůbec nefunguje. Jako většina věcí v EU.
Primární kompetence v tomto případě mají operativní složky na národní úrovni, což je ČOI, na kterou se dá kdykoliv obrátit.
Ale je dobře, že berete každou příležitost k vybití vlastních frustrací…
Je zajímavé, že naopak v případě migrantů byly primární kompetence EU zcela fuk, a horem spodem se rvala o to, aby mohla běžence přerozdělovat, a státy pak byli nucené je přijmout.
Obecně od začátku kompetence EU jen rostou a sama si určuje na co se bude soustředit, a pokud nenastane obří odpor nějakého národního státu jenž dokonce musí hrozit odchodem, tak si většinou to na co se primárně zaměří nakonec zabere. Takže ze zabraných věcí jsou právě vidět skutečné zájmy jenž hodlá přednostně bránit a na koho naopak kašle.
Tak jedině ignorovat Flixbus za jeho přístup a zůstat věrný třeba Regiojetu, ať si flixbus táhne pryč
doufám, že tady bude Flixbus i nadále rozvíjet svoji síť a služby
To je fajn, ale když chcete místo tak musíte zaplatit, když chcete prachy zpět, tak Vám dají jen voucher. Kdyby tohle nedělali, klidně bych je podporoval, ale takhle se mi nevyplatí s nimi jezdit.
To musí každý zvážit, jestli se mu to vyplatí nebo ne, podobně postupuje třeba Ryanair.
Ono je „trošku“ rozdíl Ryan a linková autobusová doprava.
Ryan je taky pěkná sračka
Jaké služby?
Dobrá otázka
Jo to by mě taky zajímalo, jaké služby má dotyčný na mysli 😀
třeba, které teď nenabízí
doufám že ne
Flixbus v ČR nechceme. S Flixbusem mám jen ty nejhorší zkušenosti.
Absolvoval jsem s Flixbusem cesty do Brna i Liberce za cenu a komfort, který jiný nenabízel, takže za mě spokojenost.
Jo, to je fakt, že prázdný autobus nabízí větší komfort než žlutý vyprodaný. Ale to je asi tak všechno. Jinak komfort nulový, služby nulové, zákaznický servis pod nulou…
A jaký komfort nabízel?
Moderní, prostorný autobus.
Moderní autobus??? Snad nemyslíte VDL Futura MAN Lions coach?? 😀 😀
Furt lepší jak Karosa od Eurolines.
Osobně budu věrný tomu, kdo nabídne pro mě nejvýhodnější podmínky.
To je ovšem pravý opak slova věrnost.
To není věrnost, to je prostituce
Souhlásím s vámi, ať Flinkbus táhne -zdegradoval dopravu o 20 let zpět
Jo toto je výsledek pokřivení trhu totálním nesmyslem (což jsou všechny ty komický startupy) zvaným Flixbus, který není vlastně ani žádným dopravcem a jen si najímá menší dopravce. Nejezděte s ním nikdo a on vysmahme za čas aspoň minimálně z ČR a přestane ničit úroveň cestování na dobu před cca dvaceti lety.
Budu s ním jezdit i nadále, pokud bude výhodnější nežli ostatní.
Budeš jediný
Ten koncept není špatný, ale náš dopravní trh je hodně konkurenční, což Flixbus hodně podcenil. My nejsme ani Polsko, ani Německo.
No bohužel problém toho je, že když pro tento koncept jezdí různí dopravci, v těch autobusech je strašnej guláš a prostě holt linková doprava takto asi nefunguje. On vlastně tento koncept už dělal Eurolines.
nj., člověk si musí na tu svojí stovku chvilku počkat
Ha ha, Regiojet vrací do pěti dnů 😀 😀 Dodnes neposlal za Rijeku s odjezdem 30.06. 😀 Nikomu z mého okolí, ani mně…
On tam mluví o autobusech. Asi lepší služby poskytuje jak kdy.
Obávám se, že mluvíte o něčem jiném: náhradě za zrušení spoje a kompenzaci za zpoždění nezaviněném dopravcem.
Pro HonzaLB: A bylo by, prosím, možné zjistit za kolik dní/týdnů/měsíců firma RGJ splácí své závazky vůči zákazníkům-cestujícím? Jako, že když mi jako cestujícímu by měl RGJ zaplatit za to, že RGJ dorazil pozdě, tak já jako cestující si počkám víc než 30 dní?
Chápu správně, že RGJ už prošvihnul lhůtu splatnosti … pokud „Džamel“ psal pravdu, že spoj 30.6: … dnes máme 5.8. = to už je víc než 30 dní.
Ano, bavíme se o zpoždění, které bylo jasné a i v sekci projeté jizdenky je zaznamenané… Ani na kartě, ani v aplikaci však dodnes není nic…
Kupříkladu u paštiky jsem na storno z jejich důvodů čekal bez týdnu tři měsíce…
2. Kompenzace při zpoždění zaviněným dopravcem RegioJet a.s.
2.1. V případě technické závady na vlakové soupravě RegioJet, která bude příčinou zpoždění vlaku
nebo zpoždění z provozních důvodů ze strany dopravce, má cestující nárok na kompenzaci dle vlakové linky:
Já u RJ měl vždy na kreditovce vše max do týdne.
Slyšel jsem že modrogumi lidé rezervovanou jízdenku jet nechtěli a rušili to . Asi z pomsty . Jenže zřejmě na to reagovali změnou podmínek Storma a to může být ono. Je tam myslím padesát procent.Cestuji RJ běžně a rušil jsem za deset let i v covid období minimálně 15 jízd a vždy to připsali zpět . Stejně tak za zpoždění sami a automaticky .
A on nejel toho 30. 6. ?
To tu nikdo neví . Pointa je asi ta. , ze je to prudic , dráždic . V práci mam kolegů co by do žlutého nikdy nesedl a když viděl při vystupování moje spokojený děti ( základ byl asi dortík , suší a WiFi ) tak hned zjišťoval proč . Byl z nás jediný nasr**y ale se svou in milion vlezl do modrého a zacal podnikat svůj víkendový cestovýlet aby ujel alespoň dva tisíce km. S batohem lahvacu .
Tohle je přesně ten důvod, proč by stát/kraje měl(y) objednávat, nebo jiným způsobem smluvně podchytit i některé vnitrostátní autobusové spoje. U komerčního spoje se prostě někdo rozhodne, že spoj nepojede, a substráte po*er se.
Nemají jezdit Flinkbusem, RJ toto nedělá
Když byl nouzový stav a jezdilo málo lidí, dělali to skoro všichni. A to málo lidí, co se třeba nedostalo do práce, se mohlo jít klouzat.
V nouzovém stavu se rušili i objednávané spoje.
Tak v nouzovém stavu taky nikdo nejezdil a myslím, že zrovna RJ držel aspoň minimálně dva páry spojů v každé destinaci, kdežto Flink přestal jezdit úplně a jiní dopravci taky nejezdili, takže zrovna RJ bych nešpinil.
Jestli Flixbus jízdné nakonec vrátí, tak je to furt lepší, než Pražský dopravní podnik, který zrušil objednávané spoje a jízdné nevrátil (a ani nechce vrátit) vůbec.
a na jaký spoj Pražského dopravního podniku jste měl předem koupené jízdné, které vám pak nechtěli vrátit?
Těch spojů bylo (zejména po 22.30) na jaře celá řada.
Pán asi jezdí jen I. P. Pavlova – Karlovo nám. Tam je na týden kvůli potrubí přerušen Tram provoz :-)))
kubisek: pokud se někdo u komerčního spoje rozhodne, že nepojede, tak je sám proti sobě z několika důvodů:
1) poškození jména dopravce
2) utopené náklady (odpisy autobusu, náklady na řidiče)
3) následné nižší tržby od zákazníků
A regulovat vnitrostátní dálkové linky je chyba, protože by jezdili linkové autobusy Iveco Crosway, SOR LH (nízké náklady v soutěži) nikoliv zájezdové autokary Setra, Irizar, atd. a hlavně v časech, kdy to objednají úředníci z MD nikoliv dle potřeb cestujících.
Iveco Crossway? Běžně jezdil na NAD z Hulína do Brna. Oproti Béčku je tam sakra málo místa na nohy, zlatý městský Jamník (Solaris).
A Karosa C734 na linkách typu Liberec – Praha, Brno – Zlín, to bylo gró všech ČSAD. 😛
přesně naopak, nechat vnitrostátní autobusovou dopravu na trhu je ohromná chyba. Ono se nejezdí jen na těch pár relací, kde se dobře „zobe“, ale je jich daleko více, kde za posledních 5 let absolutně chcípl pes. párkrát jsem (bohužel) musel využít dopravy Regiojetu (nebo spíše ještě Student Agency) a sedět 2 hodiny na kožené sedačce, zejména v létě, je tedy aspoň pro mě totální utrpení. To se snad dalo srovnat jenom s tím SORem LH. Nemluvě o tom, že člověk musí být připoutaný a jak prochází steward(ka) vozem s teplými nápoji, tak ani bych neměl kam uhnout, pokud by za… Číst vice »
Haha. Státem objednaný spoj, sražený sebevrah, vlak odřeknut. Kolikrát se tohle stalo…
Letos jsem chtěl jet s FlixBusem dvakrát, dvakrát mi zrušili spoj. Nejdřív z Bratislavy do Brna v půlce července, poté z Benešova do Českého Krumlova i zpátky v půlce srpna. Vše objednáváno až po korona krizi, po obnovení spojů. A samozřejmě se při zdůvodnění rušení FlixBus odvolává na covid. Vouchery posílají automaticky za zrušené místenky, v hodnotě 100 % ceny. Za zrušené jízdenky se musí o kompenzaci žádat, přijde odpověď, že preferují voucher na 120 % ceny. Ale k čemu mi bude, když můžou i další spoje rušit a proplacení voucheru, byť aspoň ve výši původní jízdenky, není možné? FlixBus… Číst vice »
Stejný postup uplatňuje i Smartwings/ČSA