FlixBus přidává další spoje na sever. Posílí linku do Liberce i Krkonoš
Autobus VDL Futura FHD2 v barvách FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra
Společnost FlixBus rozšířila spojení z Prahy do Jablonce nad Nisou a Krkonoš, od červnové změny jízdního řádu přidá ještě další
Hlavně že ještě nevyjela ta linka Zlín-Mnichov přes Brno a Budějovice. Měla vyjet už 11.4., ale vypadá to na 7.5..
Taky jsem si toho všiml, že se mi ve spojení do Brna neukazuje – až myslím od toho 7. nebo 8. května.
A také citelně zdražili. Některé podzimní páteční spoje už stojí (s rezervací místa) skoro tolik co RJ.
Je vidět, že flixbusu na celkem daří, navzdory „obavám“ diskutujících, že spoje jezdí prázdné a flixbus to bude muset zabalit:)
jezdí prázdný, toto je jen umělé
Kde a kam jezdí prázdný?
Z mých posledních dvaceti jízd s FlixBusem na Liberec – Praha jsem neseděl sám jedinkrát. Tolik k obsazenosti. Na druhou stranu objektivně obsazenost roste. Protože často není jiná volba, po zavedení státních slev je ve žlutém plno i mimo špičku.
To, že sedím sám na dvojsedačce neznamená, že jede bus „prázdný“.
Jinak uznávám, že na ČK a Brno je vytíženost větší, co vidívám.
A jen tak pro zajímavost, třeba na Zlíně jede často bus s velice malým prostorem mezi sedačkama, takže tím odpadne v takovém případě hlavní důvod pro mě, proč jet se Zelenozlem.
Turancar, který jezdí částečně pro Flixbus má zvenku i zevnitř new busy (Setry) pěkný, ale sedaček narvanejch na sebe jak pro japonskou školku.
Naštěstí jsem měl sedadlo pro sebe, tak to ještě šlo.
Skoro všude, nejvíc to uvidíte na Florenci.
Mimo špičky jezdí dost prázdní. Ale peněz na dotování provozu mají dost, ono by to vypadalo blbě, kdyby najednou seškrtali půlku spojů, navíc co by s těmi autobusy dělali půlku týdne…
No vidíte, ale flixbus nejenže spoje neškrtá, ale dokonce přidává nové, navdory vašemu zlovolnému přání, pane petr766.
Co jste nepochopil? To že (po velkém škrtání) zase přidává, nijak nevylučuje to, že jezdí (mimo špičky) dost prázdní a stále to dotují odjinud, protože nepřiznají, že (konečně) někde narazili. Proč by měl třeba do Prahy jet Flixem, ušetřit nepodstatných pár drobných (a možná ani to ne, ve špičce je Flixbus kolikrát dražší než ostatní) a riskovat jejich provozní bordel? Když můžu jet v klidu vlakem nebo Jančurou, když už bych chtěl teda busem. Pokud nechcete vidět realitu (polo)prázdných Flixbusů, není to můj problém. A o tom, jaký chaos u nich panoval třeba v pátek před Velikonocemi, si jistě brzo… Číst vice »
Inu, když MD ČR nechce objednat a ČD samy třeba i jen „na své triko“ zajistit rozumné večerní spojení z Harrachova / Tanvaldu a ani z Liberecka a Jablonecka do Prahy, tak se nelze divit, že prospěch z toho budou mít autobusoví dopravci, kteří to pochopili a „uchopili“ správně …
A jaká je tam poptávka mimo špičku či víkend? U Flixu je to jen využití linky z/do Polska, kde mu to může přihrát pár cestujících navíc. Pak tam jezdilo pál zoufalců, kteří měli ty autobusy jako stroj na doplatky jízdného, ale v reálu buď nejezdili nebo vozili vzduch. I Jančura do do Krkonoš zabalil, protože prostě mimo špičku to jezdilo prázdné a pár lidí nabral až někde v Hradci (a taky málo, tak tu linku odstřihl nakonec komplet). Liberec má „úspěch“ jen díky tomu, že tam nikdo nezbyl a Flix tam vykrývá špičky a Jančura ušetří na jednosměrně obsazených posilových… Číst vice »
Na Liberci Regiojet pořád většinu posil drží, i přesto, že jezdí Flixbus.
Dá se říct, že je těch spojů celkově víc a odpadá jeden z argumentů pro vlak, tedy to“že se nejde dostat“…….
Ale režista by přece nevlezl do autobusu, proto si vymýšlejí pochybné akce jako přímý šotorychlík Liberec – Praha – Liberec, jedoucího jednou za den, který to vytrhne.
Když už jedu Prahy do Liberce , tam je logictejsi jet Hradecanem a z HK potom rychlikem. Je to o časově o chlup kratší a určitě pohodlnější
Tak určitě-)jestli opravdu působíte jako výpravčí, začínám se trošku bát jet vlakem s těmito vašimi propočty.
Bát se nemusíte, jenom si k času do cíle připočtěte pár dní navíc. 🙂
Kolik piv musí mít člověk v sobě, aby ho napadlo vzít to do Liberce přes HK? A poradíte mi, je to do Budapešti lepší vzít autem přes Helsinky nebo přes Oslo?
Standa to jezdí zkratkou přes Samaru.
Jakože místo hodiny a něco pojedu vlakem cca tři hodiny? Jsem blázen já nebo vy?
Do těhle oblastí by z Prahy vlakem jel jen režimkář, kterého to nic nestojí a času má v důchodu dost.
Ani rezijkáři v téhle relaci nejednou vlakem. Do Liberce to je krásné 4 hodiny, ta podhorská trat prostě víc neumožní.
A drážní důchodce ma tu cestu díky slevam do 30 korun at jede z kýmkoli
Pro něj je ale 30kč moc, když s režumkou je to za 0kč. To jsou 2 plechy bráníčka, co může v kupé vylejvat.
2 plechy? petflaska!
Pravda pravda, petka toho má víc…
Z Prahy směr Liberecko vlak nemůže konkurovat dálnici.
4 hodiny do Liberce nepojedou ani nadrazaci s rezijkou
Jen pro pořádek: rychlíkem z Masaryčky do Liberce s přestupem v Turnově to nesjou čtyři hodiny, ale „jen“ 2:36. Samozřejmě je to stále totálně nekonkurenceschopné proti dejme tomu hodině a půl metrem+busem a jezdí takhle jen opravdoví železniční „srdcaři“ a masochisti (a možná ti režijkáři 🙂 ).
Cyklisté bohužel ano. (pokud nemají nervy na to dávat kolo do kufru busu, ať tam lítá a Flix má sice držáky, ale za kolo chce univerzální cenu 250kč, ať jedete 100km nebo 500km)
Skvělé, jen tak dál, těším se na další růst počtu spojů k nám na sever.