FlixBus potichu zdražil. Zavedl poplatek za rezervaci, devět korun nikdy nevrátí
Poplatek má pomáhat vylepšovat digitální služby.
Společnost Flix, která provozuje síť autobusových linek pod značkou FlixBus, tento týden zavedla nový servisní poplatek ke každé rezervaci. V případě platby v korunách jde o devět korun ke každé rezervaci, v případě placení eury o 0,99 eur.
Důvody firma nijak nekomentovala, opatření je patrné z rezervačního systému a všeobecných obchodních podmínek. Poplatek je jednorázový za každou rezervaci bez ohledu na počet cestujících na jedné jízdence. Pokud si tak například kupuje jízdenku skupina pěti osob, zaplatí devět korun dohromady.
V praxi jde v podstatě o zdražení. „Poplatek nám pomáhá poskytovat naše digitální služby a nabízet další služby pro vaši cestu,“ uvádí FlixBus ve své mobilní aplikaci.
Zatímco u dražších jízdenek tvoří poplatek jen zlomek ceny jízdenky, v případě vnitrostátních může tvořit i desetinu běžné hodnoty. Například mezi Libercem a Prahou nabízí dopravce jízdenky od 89 korun, poplatek tak zdraží jízdenku o deset procent.
V praxi ale může jít ještě o větší zdražení: poplatek není vratný, takže pokud se cestující rozhodne jízdenku stornovat, dosud to mohl udělat bezplatně do 15 minut před odjezdem. To již nebude možné. „V případě storna ze strany zákazníka se servisní poplatek nevrací,“ uvedl FlixBus.