FlixBus potichu zdražil. Zavedl poplatek za rezervaci, devět korun nikdy nevrátí
Autobus FlixBus v Teplicích. Foto: FlixBus
Poplatek má pomáhat vylepšovat digitální služby.
Poplatek má pomáhat vylepšovat digitální služby.
Jsou to zmetci… 🙁
Netušíte někdo, zdali se dá nějak jednoho nákupního košíku, přidat i více cest, aby byl poplatek jen jedenkrát připočten.
Dříve to určitě šlo v appce, nyní se mi to už nedaří, tak netuším, zdali nedělám něco špatně.
Nejen, že zdražil, ale včera mě vyloženě namíchl, když jsem si kupoval jízdenku do Varů, tak nejdřív mi ji nabízela apka za 149 a pak najednou za 189. Hloupě jsem ji tedy koupil a když jsem pak znovu pro zajímavost hledal stejnou relaci, ejhle jízdenka byla opět za 149. Tyhle praktiky ať si strčí někam. Od teď jezdím už výhradně s Jančurou. Navíc aspoň nabízí kafe.
O důvod víc jet se žlutou konkurencí ☺️
No jeho zdražení třeba do Berlína za 1129 Kč oproti Regiojetu a jeho lepším busum je enormní
Flixbus? To je ten, který měl naučit Čechy jezdit autobusem? 🙂
Takže návrat o cca 15 let zpět. Geniální 🤦..Podobnou bez pardonu prasarnu dela i jeden nejmenovaný řetězec kin. K už tak dost předřazeným vstupenkám si účtuje i pro nákupu přes internet něco čemu říkají „servisní poplatek“.
To dělá kde kdo. Ze stejného důvodu zásadně nekupuju v Megaknihách, protože sice knihy na oko nabízeji nejlevněji, ale vždy si k ní přirazí 29 korun za nějaký už ani nevím jaký nesmyslný poplatek, takže najednou už není nejlevnější. Fakt šmejdský praktiky.
Flixbusem už nejezdím, dvakrát jsem musel a pěkně mě natáhli. 1000kč z Brna do Vídně je fakt extrém, když RJ to jezdí i za 200kč s kávou a novinama zdarma. O kuponech za vrácené jízdenky ani nemluvím.
Neprotiřečíte si „trochu“?
Dvakrát jste musel a teď už nepojedete, tedy buď jste nemusel nebo příště už vůbec nepojedete vůbec, ničím?
Btw.to „natažení“ je princip dynamických cen: Kdo musí, zaplatí i tu nejvyšší cenu. Kdo nemusí, jede jindy nebo vůbec. S Flixem nejezdím, ale kdybych musel třeba na časně ranní letadlo, nikdo jiný tak brzy nejel a nechtělo se mi platit za hotel, tak bych se holt musel nechat „natáhnout“.
A bere flixbus vůbec cestující bez rezervace, tj platící na místě ?
Pokud se nic nezměnilo, tak ano. Jen je to obvykle dražší, než při nákupu přes net.
bere, lze koupit u řidiče, když je místo
Neboli jízdenka = právo být přepraven, zbyde-li místo, nákup předem za servisní příplatek = garance toho, že místo bude? Tak to je dobrý bizár. Takové spíš turecké než německé…
Neboli Švýcarsko 90 % jízdenek koupeno mimo pokladny. Za loňský rok ještě více, ale to si nechám až po rozhovorech, co mám ve Švýcarsku naplánované:)
Jako bych těch důvodů proč nejezdit autobusy už neměl dost.
Jakou doporučujete rozumnější alternativu pro jednoho cestujícího z Prahy do Liberce?
ČSAD Jablonec do Jablonce a tramvají do Liberce
OK, když má člověk tak hodinu navíc k dobru 😉
Jeden hlavní důvod je ten, že nějaké spoje musí jet mezi destinacemi, kam vy zrovna potřebujete. Co se týše střední a východní Moravy, kde žiju, tak máme jasno. Tady nejezdí nic komerčního (Arriva busy směr Brno zásadně ostrouhala) a Ministerstvo nic dálkového neobjednává (busy).
Pro všechny plačky: Doprava je byznys jako každý jiný. Flixbus chce vydělat. Pokud jsou podmínky transparentní (a to asi jsou), není co řešit. Pokud se vám to nelíbí, nenadávejte. Jeďte nějak jinak nebo s někým jiným.
Ano, byznys je vždy o dvou stranách. Ta, která nabízí a ta která kupuje. Pak už jde o to, kde se tyto strany potkají. Zrovna tento týden jsem se mohl rozhodnout. Flixbus za 119Kč + 9Kč servisní poplatek + 15 Kč za rezervaci tj. za 143Kč, nebo SA za 109Kč za vše, tj o 30% levněji, relace LBC-PHA. Osobně bych tipnul, že ve špičkách se to Flixu vyplatí, mimo špičku bude zas o něco prázdnější. Ostatně to už tu bylo, že Flix začal jezdit o 30% dráž než SA, ale poměrně rychle ho to přešlo. Tak uvidíme, jak se to… Číst vice »
Flix hlavně, když začal u nás jezdit (nevím jak je to teď), tak zavedl silně dynamické ceny (ala Ryanair), takže kdo kupoval dlouho dopředu, vyplatil se mu Flix a naopak. Někde je k dohledání rozhovor s Jančurou, že se možná bude muset s cenovou politikou přizpůsobit Flixu.
Doprava je byznys o „dvou stranách“, jedna chce levně nakoupit a druhá buď nabízí levné ceny nebo lže o levných cenách, Flixbus je ten poslední případ.
Není to potom klamavá reklama? U ČD nebo RJ mi vrátí do 15 minut před odjezdem všechno.
A co u ČD a mezinárodních jízdenek – není tam stále poplatek 3 € za zrušení jízdenky?
Jen u Včasné jízdenky Evropa. A ani ten RJ nevrací do 15 minut před odjezdem u všech jízdenek.
Mimochodem, to, že se dá u nás stornovat 15 minut předem bez poplatku, je díky konkurenci jen v ČR a třech dalších zemích (Polsko, Turecko, Brazílie). Jinak jsou ty podmínky daleko drsnější, viz https://www.flixbus.cz/servis/zmena-storno-rezervace/storno-podminky.
To je pravda, ale není to důvod proto, proč bychom se jako zákazníci měli vracet do doby socialistických státních molochů, které si vesele žijí bohužel i v západní Evropě.
Právě Flixbus se snaží vytvořit moloch téměř globální.
Ale s lokálními podmínkami, viz. příspěvek o různých storno podmínkách v různých zemích.
To nejsou podmínky všude jiné, ale globálně skoro všude stejně přísné, jen podstatně výhodnější v pár státech, kde ještě lokální konkurenci nepřeválcoval.
Aneb zde je krásně vidět, jak by to dopadlo, kdyby Flixbus sežral RegioJet. Proto s Flixem téměř vůbec nejezdím až na výjimky. Nechci tuhle predátorskou firmu podporovat.
Mne se líbí, když si člověk platí službu a k tomu ještě servisní poplatek… Nejvýš to dostala jedna služba na rozvoz jídla- má servisní poplatek a ještě možnost “předplatného”. Tak já se strašně omlouvám, že využívám vaši aplikaci abych vám udělal kšeft, milý FlixBuse a další… Už se to nebude opakovat…
České dráhy 2.3.3024 Cheb-Praha (dosp+dítě 14 let)2:48 hod, cena 546 Kč. Student Agency Stejné obsazení, doba jízdy 3:15 hod, cena 328 Kč. Flixbus Totožné obsazení, doba jízdy 3 hod, cena bez rezervace místa 258 Kč, s rezervací místa 288 Kč. Nevím ale pořád mi to přijde levnější než u ostatních dopravců. Vlak asi nabízí větší komfort a širší nabídku, kterou ale dokážu za cenu jízdenky oželet. Pití a chipsy si stejně beru své a používám data a své sluchátka. A kdyby náhodou tak ani wc ve vlacích není žádná hitparáda, tak si dojdu před odjezdem. Kromě toho s autobusem se… Číst vice »
jasně, a silnice kvůli nehodě zavřená být nemůže?
Může, ale obvykle se to dá objet a rozdíl ceny jednoznačně mluví pro bus.
Jste si ale vědom toho, že autobus má v licenci na linku jasně danou trasu, kterou řidič nemůže jen tak svévolně měnit, že? Nezávisle na tom, zda vynechá či nevynechá nějakou zastávku.
při nehodě a zavřené silnici prostě jede jinudy ,občas je zajímavé kudy všade tak velký bus projede a zastávky ho zajímají jen pokud tam někoho veze nebo z ní má někdo zaplacenou jízdenku.
Jsem. Je-li silnice uzavřena kvůli nehodě, není to svévolná změna trasy a pamatují na to i pojistky i licence. A jste si vědom, že se snažíte vypadat chytřejší než jste a vaše argumentace je obyčejná demagogie?
Proč jste si o to odškodnění neřekl?
ČD odškodnění nevrací a vymlouvají se na všechno možné, i když jim to nařizuje EU – osobní zkušenost, Hungaria nabrala 110 minut zpoždění, už jsou to skoro dva roky a dodnes ani halíř a DÚ ve správním řízení dělá, že si neví rady.
Vrací, do konce automaticky. Využito několikrát.
Asi jen u vnitrostátních jízdenek, toto byla cesta z Berlína do Prahy, od té doby se ČD vymlouvají na všechno možné, nebo se reklamace chtěli zbavit tak, že mám reklamovat v cizím jazyce kdesi v zahraničí, přitom lístek byl zakoupen v kamenné pokladně ČD v Praze a Drážní Úřad dělá, že neví co s tím.
Dostal jsem automatické odškodnění i při mezinárodní cestě.
Vlakem Praha – Cheb jedině s jízdenkou PID / IDPK….
Os, Sp a/nebo R, pomalé a s přestupem. Na Západním expresu integrované jízdné neplatí.
Leoš se vaši poptávku snažil vyřešit sedačkama na stojáka, ale nějak to nedopadlo…
Mě by upřímně zajímalo, jak tento poplatek obstojí v kombinaci s poskytovanými slevami. Co tak koukám, 9 Kč jde taxativně i třeba na ZTP. Čas ukáže.
Flixbus není dopravce, který by „žil“ ze státních slev.
To žít nemusí, ale pokud by tohle prošlo, tak to je nebezpečný precedens.
Bojíte se, že dopravci budou radši kasírovat cestující, než aby dojili erár?
Ta koruna nějak posílila, 9 Kč za 1 €…
Děkujte tomu, že je u nás konkurence. Za 25 Kč by lidi utekli jinam.
Tak asi nemá cenu dělat bouři kvůli 9 korunám, snad leda ve sklenici vody. Nicméně je fakt, že tyhle povinný poplatky jsou otrava, která je běžná tak v rozvojovejch zemích. Když chcou zdražit, tak ať zdraží, když chtějí omezit využívání storna, tak ať ho zpoplatní. Obojí bych pochopil – autobusy jezdí dost plný a možnost storna do 15 minut před odjezdem je (zejména v případě dynamické cenotvorby) luxus, za který si rád zaplatím klidně i víc než jen 9 korun/1 euro.
Pseudolowcosty, které vyparají levně vytažením jedné hodnoty z ceníku, ale v skutečnosti se nedají porovnat, jsou i v bohatých zemích.
Jo u busů s příchodem SA zmizel poplatek za kufr nebo za sezení. A nyní když Flixbus chce dělat, že je levnější, tak holt zase poplatek za sezení zavede. :/
poplatek za místo a zavazadlo není jen u SA a FLIXU jinak u ostatních je nikam nezmizel
Arriva jej na BM – OL nevybírá.
Při cestě Praha – Chomutov student což stojí 31.25 kč přes Most je celkem 9kč navíc celkem hodně
Ano, je to zdražení, ale nejde spíš o snahu omezit několikanásobné rezervace? Myslím tím dost častý postup: pojedu za týden někdy odpoledne, ale ještě nevím, kdy přesně, tak si dneska booknu jízdenku na 3 spoje v předpokládaném intervalu a pak na poslední chvíli dvě jízdenky zruším a nechám si jen tu, kterou využiju. On je to pak dost opruz pro ty, co potřebují jízdenku na poslední chvíli, jelikož jim nezbývá nic jiného, než jít na autobusák a průběžně sledovat, kdy se začnou objevovat volná místa po stornech. A pro dopravce to samozřejmě znamená riziko, že o uvolněné místo už nikdo… Číst vice »
Řešením je podle mě změnit stornopodmínky?
Třeba že storno zadarmo bude jen 2h před odjezdem, nebo bude fixní stornopolatek 20korun.
Ale přístup „a teď všici zaplatíte desetikačku navíc“ se mi fakt nelíbí.
To fakt už je jak food-delivery, kde je „poplatek za doručení“ a „poplatek za službu“
Asi tak. Je to zdražení. Jinak by to byl Storno poplatek.
Pokud se nepletu, bývala u některých dopravců vratka snad 10 Kč za hodinu do odjezdu. (59 minutu nejde zrušit, 60 dostanu 10 Kč, 120 dostanu 20 Kč,… do plné ceny jízdenky).
Flixbus upřímně nechápu a ta jejich aplikace je strašná a přístup Flixbusu byl strašnej vždycky.
Jestli je strašná nějaká aplikace, tak RJ. Flixbusí výjimečně ne.
Regiojet prodává 90 % jízdenek přes web, takže jej ta nic moc apka zas tolik trápit nemusí.
Zdroj této informace?
Zavedli si eshop/apku, ale nakupovali jim tam lidi…
S tímhle „poplatek za poplatek“ přístupem su dost nespokojen, naštěstí to ZATÍM jde obcházet nákupem přes IDOS (kde teda jízdenky nakupuju taky dost nerad).
Ať to buď rozpočítaj do ceny, nebo udělaj storno, ale nehrajou si na „zlepšování digitálích služeb“
IDOS už nepomůže. Před chvílí ověřeno.
Nevzpomínám si na žádného dopravce, který by někdy zdražil nahlas. Před týdnem jsem kupoval jízdenky z Pardubic do Varšavy a k mému údivu vycházel Flixbus z HK do WAR přesně 2x dráž, než ČD/PKP včasná jízdenka…
Já si nevzpomínám na nikoho, kdo by zdražoval nahlas.
Existují dopravci, kteří informují o zvýšení cen a vysvětlení, proč se tak děje.
Já už jen čekám, kdy se v rámci zvyšování komfortu na toaletách zavede poplatek za použití ve vlaku/buse
A na tom záchodě bude automat na útržky toaletního papíru, aby toho náhodou nějaký „cestující/bezdomovec/rodič s dítětem/…“ nezneužil.
A poplatek za překročení hranice. Jako u velké dráhy.