Autobusy

FlixBus posiluje na trase mezi Prahou a Vídní, přidává čtyři přímé spoje denně

Autobus Mercedes, foto: FlixBus
Autobus Mercedes, foto: FlixBus

Společnost FlixBus od dnešního dne rozšířila spojení mezi Prahou a Vídní. Otevřela novou linku z Prahy do Vídně, která na rozdíl od většiny jiných spojů na této trase nebude ztrácet čas zajížděním do Brna.

Nová linka vedená přes Mikulov zvládne podle jízdního řádu cestu za 4 hodiny a 10 minut z pražského hlavního nádraží na vídeňské autobusové nádraží Erdberg. Z Prahy vyjíždí v 7.25, 10.55, 12.55 a 18.55, zpět jede v 11.30, 13.30, 16.30 a 18.30. Nejde ale o nejrychlejší spojení: o patnáct minut rychlejší jsou Eurolines, které jezdí bez zastávky přes Znojmo, i některé spoje FlixBusu.

Jde o navýšení stávajícího počtu spojů mezi Prahou a Vídní. Ve standardním týdnu nabízíme 224 spojů týdně mezi Prahou a Vídní. Počítáme s navýšením spojů v nadcházejícím období Velikonoc, kdy přidáme ještě posilové spoje,“ řekla mluvčí FlixBusu Martina Čmielová.

Na trase mezi Prahou a Vídní probíhá už několik let cenová válka. Na trase dnes denně různí dopravci vypraví  34 spojů každým směrem.  Konkurenci ještě zostřil vstup RegioJetu do vlaků na této trase. Kvůli nim už dříve RegioJet část autobusových spojů mezi oběma městy redukoval. RegioJet tvrdí, že po vstupu na železnici na trase nabízí největší kapacitu. „Denně RegioJet nabízí na trase z Prahy a Brna do Vídně a zpět největší kapacitu více než 3000 míst,“ dodal mluvčí firmy Aleš Ondrůj.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
evžen jebavý
Host
evžen jebavý

jaka je tam cenova valka mezi brnem a vidni? vzdyt se to leta drzi na cca stejne cene. polaci jedou az do krakova za nizsi cenu nez jancura do brna. a tourbus uz do vidne snad ani nejede.

Dan
Host
Dan

Myslím, že České dráhy nabízí větší kapacitu, než Regiojet.

Dan
Host
Dan

Když sečteme kapacitu v Railjetech, tak to vychází přes 6000 míst tam i zpět, Regiojet uvádí přes 3000 míst.

fanda a jeho banda
Host
fanda a jeho banda

nezapomněli jste ve výčtu také linku N60 jedoucí z Berlína? ta jede přes Prahu na Vídeň, např. ve 3,30

šotouš
Host
šotouš

nebude ztrácet čas zajížděním do Brna. za mě palec nahoru pánové 🙂

Marty-t2
Host
Marty-t2

Za Regiojet taky palec nahoru – takhle pojede konkurence přímého Flixbusu výrazně prázdnější než kdyby se zdržel v Brně třeba jen po cestě zastávkou v Modřicích a vzal i cestující mezi Brno-Praha a Brno-Vídeň. Tito totiž tvoří nyní cca 1/3 busů Regiojetu Vídeň-Brno-Praha.

Marty-t2
Host
Marty-t2

I když koukám, že díky akvizici Polskiho Busu teď mezi Brnem a Vídní jezdí taky relativně hodně Flixbusů. Docela mne to překvapilo. Asi čeští Flixbusáři ještě moc velký rozpočet na marketing nemají…

redakce
Člen

U vědomí běžné situace na „D1“ lze nevázání linky na Brno považovat za docela inteligentní tah: kromě toho, že tím FlixBus není striktně vázán ani na zmíněnou tradičně problémovou dálnici „D1“ a při větších provozních poruchách ji může opustit i přímo jihovýchodním směrem, aniž by se pak musel vracet zpět do Brna, nemusel ani v ČR žádat o povolení přepravy vnitrostátních cestujících (viz poznámku pod jízdním řádem). V relaci Brno – Vídeň a zpět existuje (o silnici i železnici) dost jiných spojů, takže nestojí za to o nějaký „drobek“ z tamní frekvence bojovat, a v Praze přitom může mít FlixBus… Číst vice »

Newsletter