FlixBus poprvé zastaví v Berouně. Na lince mezi Francií a Polskem

Autobus FlixBusu, ilustrační foto. Pramen: FlixBusAutobus FlixBusu, ilustrační foto. Pramen: FlixBus

Linka z Chelmu do Lyonu podle FlixBusu spojuje turisticky zajímavé lokality, z nichž některé jsou zapsané na seznamu UNESCO.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

A v Berouně řekne závozník alespoň Beroun?

Caracas

Minout Plzeň ale stavět v Berouně mi přijde naprosto zcestné, ale je to jejich boj. Není to první věc, která je u Flixu udivující.

Lysimachia

Od loňského zážitku s pořvávajícími opilými Němci na palubě noční linky FxB a následné neochotě kohokoliv (ať z autobusu nebo na infolince) cokoliv řešit, si každou cestou se zeleným dobře rozmýšlím.

Zbyněk

Takové najdete i v letadle, vlaku, na benzínce při tankování,… nevyberete si

Lysimachia

To sice ano, ale naprosto mě zklamal přístup dopravce ke vzniklé situaci. Dle přepravních podmínek je na palubu ani neměli pustit a v případě konzumace lihovin (k čemuž došlo) je bez pardonu vyloučit z přepravy.

Zbyněk

Ono je kolikrát nejjednodušší zajít za řidičem a říct mu to, ať to řeší, a nečekat, až se věci vyřeší samy

Lysimachia

Ano to jsem taky udělal. Bylo mu to víceméně jedno. (Když pominu fakt, že nemluvil ani česky ani anglicky.)

Tom

Ja s flix jezdi rad a budu v tom pokracovat. Narozdil od Vas jsem nikdy zadny negativni problem nemel.

Jiří Kocurek

Pořvávajcíí Baníkovci pod policejním dohledem v posilovém béčku. Pořvávající sparťani jedoucí z hokeje šalinou (hrálo se na Boby pod širýn nebem). Zbyněk má pravdu.

VTT

Když byli (jen) v tom posilovém Bčku, tak to snad v kmenových vozech nemuselo vadit.
A možná je rozdíl přežít hokejové fanoušky v tramvaji, byť noční, než je poslouchat celou noc v autobuse.
Ale zase v lůžku z Curychu do Prahy přes Frankfurt ve Frankfurtu přistoupila banda mládeže a než se uložili ke spánku, tak ve vagóně dvě hodiny pořvávali.

Koro

😀 ja se picnu

Pampeliška

Tohle je diagnóza.

Dejv

Je to krásné, ale je škoda, že podobná transevropská spojení neexistují vlakem za nějaký rozumný peníz. Přece jen autobus je pro rozměrnější (ať už do délky, šířky či hloubky) problém. I ta hygiena a kultura stolování ve vlaku je lepší.

Zbyněk

Autobus má v tomhle obrovskou flexibilitu. Nemusí se spoléhat na koleje, kterých je oproti dálnicím málo, kapacitu dopravní cesty, atd. Když zjistí, že někde není zájem, může celkem jednoduše měnit trasu a obsluhovat i trasy, kde by se vlak neuživil kvůli nákladům, i kdyby měl stejnou jízdní dobu.

Dejv

Já vás chápu, ale přeci jen ten komfort je vlaku je nesrovnatelný.

Zbyněk

To určitě ano, ale to se bavíme hlavně o koridorech a o trasách s velkou vytížeností, kde se železničním dopravcům a správcům infrastruktury vyplatí investovat do pohodlných vlaků a rychlých kolejí. Což sice na této trase taky najdeme, ale je útržkovitě.

Johnny Cash

Zabezpečovací systémy, trakční napájecí systémy, systémy vytápění vlaku, výměnu strojvedoucích a vlakvedoucích na hranicích, úvratě. Nic z toho autobus řešit nemusí.

Jiří Kocurek

Ani stávku silničářů, kdy není možné jet. Dokonce je možné odbočovat i při vypnutém řízení křižovatky a k uzavření hraničního přechodu musí být sakra důvod, mzdy celníků to nejsou.

Petr

Jak neexistujou? Koukam na pristi tejden, nekolik moznosti Beroun – Lublin pod tisic korun a ten zbytek do Chelmna jezdi Polregio za 20 zlotych.
Na druhou stranu rano do Norimbergu za 400 a pak 60 EUR Lyonu. Vecer tam jste. Taky cenove zadny drama, tak muzete vyrazit…

Jiří Kocurek

Na podobná transevrospká spojení je něco jiného a když jde o nepohodlí při cestě, tak se z několika dní dá zkráti na několik hodin. Přesněji: Našlo mi to spojení Krakov-Lyon za 2:15 a 139 złotych.

Jiří Kocurek

Kdybych to _musel_ brát vlakem, tak denním z Krakova do Vídně, spacákem do Mannheimu (jede do Frankfurtu) a dál zase denním, prože CZ-DE železná opona stále stojí.

Jinak řečeno: Ten bus spíš bude brát úsekové frekcvence a vykrývá trasu, kudy koleje tak nějak moc nevedou.

Dachs

Na té benzínce u dálnice nabírají klienty jízdy cestovních kanceláří. Asi to bude podobné. No, spíš bychom čekali Plzeň. Jsou to paradoxy, tohle dopravce nabídne (proč ne, jednotlivci jistě využijí), ale nevidí poptávku a zející díry po odchodu Žlutého mezi Zličínem a Plzní. (Nemusí vidět, spatřuje-li v tom nelukrativnost, nutnost personálního navýšení, atp., ale poptávka by byla, zvláště když „železnice“ opět dělá vše proto, aby lidi jeli jinak.)

Radek Vizi

FlixBus podle jejich webu bude zajíždět na nádraží

Petr

Z toho by si měla vzít příklad PID a zajíždět k nádraží s 380.😁

Matfyzák

Takze vlastne vratit stav pred uplnou PID-integraci. Otazka ale je, jak moc to bude vadit cestujicim z KD, jestli jim naopak zavedeni 380tky az do Kralovaku neprospelo vic (napriklad pro cesty do Rep/Motola 380 nema konkurenci), zajizdka na nadrazi by totiz i tak relativne dlouhou cestu (~40 minut Praha-Beroun) prodlouzila o dalsich ~10-15 minut. Nevyhodou take je, ze v aktualnim stavu „380“ je zastavkova linka ktera obsluhuje berounske Velke sidliste a zastavky nad Mestskou horou a nevim jak by se tam dala rozumne realizovat zajizdka na nadrazi (kolecko Jungmannova -> Obchodni -> Nadrazi -> Obchodni -> Jungmannova?). Nebylo by lepsi… Číst vice »

Petr

Tak jak to bylo několik měsíců před integrací na stránce PID. Tedy prodloužení z nádraží do Počapel, nikoliv odejmutí obsluhy. 380 je vymeták a má spojovat jednotlivé druhy dopravy. Kdo chce jede rychlou vrstvou. To, že by se zavedla nová linka je hezké, ale to se tedy neměla rušit MHD Beroun. Ostatně okružní linka, která by tam byla potřeba jezdí jen jednou v roce a to při dni otevřených dveří v garážích ARRIVA.

Pavel

Zajímavé. Proč zrovna Beroun a ne jiná větší místa ne trase ?

PeS

„Jedeme do Královýho Dvora pro cement a on v Berouně řekne Beroun. A dost. Má vystaráno.“

Jan

Nechtějí z toho mít courák…

Jiří Kocurek

Protože ho do Prahy nepustili, nebo se tam nechtěl zdržovat projížděním?

Martin Liška

Co takhle si přečíst článek? Jasně se tam píše, že linka zastavuje i v Praze…

Jiří Kocurek

Jo, pak mi to došlo, zastavuje na Florenci. Mea culpa!

VTT

Před Prahou (ve směru z Polska) nechce stavět nikde, průjezd Plzní by byl na dlouho, v porovnání s cestou po dálnici okolo.
Beroun je při cestě a při zastavení se tam dá natankovat.

Viki

A jediný důvod proč tankovat s lidma a zbytečně se zdržovat?