Nevíte někdo jestli někdy vyjel vlak RegioJet Praha – Mukačevo? Myslím že ne, ale nevím to jistě. Bylo to plánováno na červen 2020, ale přišel covid. Nevíte případně jestli je ještě v plánu? Omlouvám se za dotaz trochu mimo téma, Mukačevo je poněkud jiná destinace než Kyjev.
Jaaa
3 let
No, ani za zlatý prase. Železnice na Ukrajině je pro našince levná a pohodlná.
Čtyři vlaky , 27 hodin a dvakrát tak drahy . Letadlem zpět byla jiná liga a cena poloviční až domů . Jen jsem tím prodrbal čas , ale dobré školné . Příště snad s Leo nebo RJ a se slibovaným návazným přestupem , pokud tu linku někdo z nich rozjede.
Nevím jestli je v provozu stále, ale několik let bylo nejpohodlnější spojení za rozumnou cenu kombinace Leo + UŽ po Ukrajine. Z Prahy do Bohumína vlakem, pak přestup na návazný autobus do Lvova a odtud prakticky kamkoliv plackartou nebo lůžkem. Nějteří cestující se ale nechtějí stresovat stíháním přestupů (což je reálný problém při několikahodinovém čekání na hranicích), tak využívají radši přímých spojů. Cesta autobusem vyjde na 24-30 hodin, ale Ukrajincům nepohodlí nevadí, hlavně že je to nejlevnější varianta.
nevím, jak dnes, ale cca před 10 a více lety ukrajinci domů zásadně nejezdily vlakem, vzhledem k nástupu aerolinek se to určitě moc nezměnilo, ano na ukrajině je železnice levná, ale na vnitru (!) ne pro cesty ČR-UA
Vozí domu spoustu marasmu , od kol před sekačky po televize. Do letadla to nevezmou, ve vlaku se budou divit ale v busu s ideálně UK řidičem jdou věci odvést až domů . A vezou klidně i obkladačky s lepidlem v IKEA taškách co zbylo někde na stavbě , asi indická škola. Není to proto jen o pohodlí a rychlosti dopravy ale i o této přidané hodnotě pro všechny zúčastněné.
Ale to spíš platí pro všechny ty pochybné ukrajinské dopravce.
Když jsem ještě pracoval u Florence, tak jsem kolikrát viděl, jak tyhle busy zastavují těsně za závorou autobusáku a nakládají podivné skupinky lidí s taškami a podobně. Vždycky jsem se divil, proč nemůžou nastoupit normálně na autobusáku – dost podivná věc.
Proč?
Nevíte někdo jestli někdy vyjel vlak RegioJet Praha – Mukačevo? Myslím že ne, ale nevím to jistě. Bylo to plánováno na červen 2020, ale přišel covid. Nevíte případně jestli je ještě v plánu? Omlouvám se za dotaz trochu mimo téma, Mukačevo je poněkud jiná destinace než Kyjev.
No, ani za zlatý prase. Železnice na Ukrajině je pro našince levná a pohodlná.
Čtyři vlaky , 27 hodin a dvakrát tak drahy . Letadlem zpět byla jiná liga a cena poloviční až domů . Jen jsem tím prodrbal čas , ale dobré školné . Příště snad s Leo nebo RJ a se slibovaným návazným přestupem , pokud tu linku někdo z nich rozjede.
Mluvím o cestě po Ukrajině.
Mezinárodní vlak je drahej. Ale nechápu, proč zrušili levnější lůžko přes Slovensko. Bývalo plné.
Samozřejmě že letadlo je úplně jinde.
Nevím jestli je v provozu stále, ale několik let bylo nejpohodlnější spojení za rozumnou cenu kombinace Leo + UŽ po Ukrajine. Z Prahy do Bohumína vlakem, pak přestup na návazný autobus do Lvova a odtud prakticky kamkoliv plackartou nebo lůžkem. Nějteří cestující se ale nechtějí stresovat stíháním přestupů (což je reálný problém při několikahodinovém čekání na hranicích), tak využívají radši přímých spojů. Cesta autobusem vyjde na 24-30 hodin, ale Ukrajincům nepohodlí nevadí, hlavně že je to nejlevnější varianta.
otázka je, do jaké míry je to linka Plzeň-Kyjev a do jaké míry linka Plzeň-něco-Kyjev,
každopádně linek tímto směrem jezdí hodně, takže určitě nějaká poptávka existuje, zajímavá linka je taky toto:http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L000442_210427_301633.pdf
nevím, jak dnes, ale cca před 10 a více lety ukrajinci domů zásadně nejezdily vlakem, vzhledem k nástupu aerolinek se to určitě moc nezměnilo, ano na ukrajině je železnice levná, ale na vnitru (!) ne pro cesty ČR-UA
Vozí domu spoustu marasmu , od kol před sekačky po televize. Do letadla to nevezmou, ve vlaku se budou divit ale v busu s ideálně UK řidičem jdou věci odvést až domů . A vezou klidně i obkladačky s lepidlem v IKEA taškách co zbylo někde na stavbě , asi indická škola. Není to proto jen o pohodlí a rychlosti dopravy ale i o této přidané hodnotě pro všechny zúčastněné.
Ale to spíš platí pro všechny ty pochybné ukrajinské dopravce.
Když jsem ještě pracoval u Florence, tak jsem kolikrát viděl, jak tyhle busy zastavují těsně za závorou autobusáku a nakládají podivné skupinky lidí s taškami a podobně. Vždycky jsem se divil, proč nemůžou nastoupit normálně na autobusáku – dost podivná věc.
Tak asi záleží, kdo to bude provozovat reálně…