FlixBus otevírá další linky. Karlovy Vary propojí s Libercem a Berlínem, posílí spojení do Kyjeva
Autobus FlixBusu, ilustrační foto. Pramen: FlixBus
Trasa Karlovy Vary - Berlín bude výrazně delší, než je běžné. Vzniknou ale nová přímá spojení mezi řadou měst.
Cestovala jsem Flix Busem ve středu z Prahy do Loun odjezd z Hradčanské 17.20 zpoždění 15 minut. Ale to není ten problém,na bus nádraží mě řidič zavřel mezi dveře ačkoliv za mnou vystupovali další lidé. Měla jsem štěstí, že mě nepřejel. Na mou výtku odpověděl řidič no a co se stalo. Stížnost poslána tak uvidím
Bu
Zajímalo by mě, proč Flixbus na webu i v aplikaci utajuje kompletní jízdní řády spojů a člověk je musí hledat jinde. Rád bych si už pred koupí jízdenky rozmyslel, jestli chci riskovat zpoždění.
Opravuji: v nové verzi appky už neutajuje, ale vysloveně lže, odkud kam spoj jede, ale dá se to odhadnout podle provozovatele. A číslo linky nikde…
Natvrdlí a uctívači zeleného ať si klidně mínusují. 😆
Takže jste se spletl. Kdo si toho všimnul, je natvrdlý, ano?
Nespletl. Je to naopak ještě horší, než jsem si pamatoval z dřívějška. Natvrdlost raději už nezmiňujte. 😉
Někteří zde diskutující léta touží po spojení (vlakem) z Liberce do Berlína. Nyní Flixbus udělá státu (Libereckému kraji) zadarmo průzkum trhu, kolik cestujících je připraveno si zakoupit jízdenku na této relaci.
Vypadlo Vám tam jedno slovo: „přímé“ (spojení).
Ten autobus to jede z centra do (širšího) centra 6 hodin, vlakem se dvěma přestupy tam jste pod 4 hodiny. Takže spojení tam je, až na ty přestupy a je o třetinu rychlejší. Z toho moc průzkum trhu neuděláte…
A je ještě potřeba vzít v úvahu finanční stránku věci. Málokdo je takový drak jako Vy, a možná si lidi vyberou variantu delší / levnější. Tam už ten průzkum trhu máte.
Linku Liberec-Karlovy Vary zkoušelo kdysi ČSAD Liberec, byl to velký propadák a po pár měsících linka skončila. Linka teoreticky existuje již nyní, autobus u jednoho odpoledního spoje z Karlových Varů končil na Florenci a ten pak pokračoval s určitou pauzou do Liberce 🙂
Autobusové přímé spojení Liberec – Karlovy Vary sice možná vzniká v ČR poprvé, ale taková linka za ČSSR existovala – měla číslo 32530 a jezdilo se z Karlových Varů přes Louny do Liberce s velmi zajímavým způsobem řešení posilových spojů v pátek a neděli.
Souhlas. Po ŠD 11 se na této lince objevily už v roce 1984 nebo začátkem roku 1985 novotou vonící LC735.
ČSAD Plzeň, závod 303 Karlovy Vary vypravovalo linku ráno z KV do Liberce a ve 14:35 z Liberce do Varů. ČSAD Ústí nad Labem, závod 406 Liberec jezdilo v opačném směru, ráno z LBC, odpoledne z KV.
V pátek odpoledne jezdily z Liberce autobusy dva. V neděli dopoledne jel posilový Ikarus 280 z Liberce do Pobořan, odkud se kolem 15:00 vracel do Liberce. Čtyřhodinová cesta v narvaném Ikarusu 280 byl zážitek, na který se nezapomíná.
To musel být zážitek v tom Ikarusu 🙂 Jinak přímé vlaky z Liberce do Varů jezdily ještě před 20 lety, nějaké ty 2-3 páry těch Valdštejnů a Ploučnic (dokonce i Kamenice přes Zittau ale nevím jestli to všechno jelo až do Chebu). Dneska je spojení každé 2 hodiny s celkem spolehlivým přestupem v Ústí.
jj… já jsem příznivcem taktové dopravy… než mít jednou nebo 2x denně přímé spojení přes půl republiky, raději si jednou přestoupím, ale vím, že to jezdí celý den každou hodinu nebo ob hodinu.
A z KV jezdila v pátek a neděli také posila v kmenových časem, jenom netuším, kde obracela zpět. Na „karlovarské “ straně na posile Ikarus nepamatuji, byla tam určitě Karosa, ale možná „modrá“. Liberec – Cheb jezdil jeden pár rychlíků, na začátku 90.tých lej jezdil dva roky až do Norimberku, takové pěkné sudetsko-bavorské spojení. Druhý pár rychlíků jezdil Liberec – Chomutov, přičemž v Chomutově byl přípoj do Chebu na/od „Salubie“. Pak ještě jezdil přímý vlak Liberec – Varnsdorf – Děčín – Chomutov – Plzeň, který jel z Liberde přes Zittau do Varnsdorfu jako Os vlak a dále pokračoval jako rychlík.… Číst vice »
Páteční karlovarská posila jela určitě až do Liberce a vypomáhala té pravidelné lince. Jak jezdila v neděli nevím. A mám ten pocit, že na tu páteční posilu dávali tu ŠD11 co zbyla z linky po náhradě LC735.
Ikarus byl nedělní liberecká posila a jel jen do Podbořan a zpět.
Ikarus 280 a 4 hodiny jízdy. Tak to se nedivím, že linka skončila. Ale busoví šotouši museli mít vánoce, jako ti vlakovví, co jeli Tornádem z Valašska až do Prahy (pročpak asi nebylo v turnusu na Ex2).
Ta linka jezdila dost dlouho. Ten Ikarus byl víkendový posilový spoj hlavně pro studenty a svážel je Severočeským krajem od Podbořan, přes Žatec, Louny, Lovosice, Litoměřice, Úštěk, Českou Lípu, Mimoň, Jablonné, Chrastavu do Liberce.
Nejsou ty KV-PRG-LIB-BER jen spojení dvou (3?) linek do jedné?
Jako že to stihne dojet v pracovní den z letiště na Florenc za půl hodiny? Tak jistěéééé… Kdo ty jízdní řády vymýšlí?
Airport express má taky takovou jízdní dobu, bývá zpožděný?
V 7 ráno ta šance ještě je, když může použít BUS pruhy. A má 10 minut vatu na Florenci.
A pak nemá být zpoždění. S Flixbusem jsem jela před několika lety z Berlína do Stuttgartu a už při odjezdu z Berlína zpoždění, na dálnici ještě větší, řidič nebyl schopný cestujícím říci, jestli navazující autobusové spoje od Flixbusu ve Stuttgartu budou čekat nebo ne. Bylo to velice nepříjemné. Naštěstí v ten den měli všechny autobusy od Flixbusu několikahodinové zpoždění, takže jsem v pořádku s několikahodinovým zpožděním dojela do cíle.
Ty jízdní řády dělá pravděpodobně někdo z kanceláře, kdo nikdy nejel autobusem a nepočítá s žádnou rezervou. Pak stačí nějaká nehoda nebo oprava silnice a zpoždění.
V 7 ráno a díky bus pruhu na evropské si troufám říci, že v 90% to dá načas.