FlixBus míří do další země, otevře nové linky v Brazílii
Německá společnost chce využít otevření trhu v Brazílii pro další dálkové dopravce.
Německá společnost FlixMobility začne na konci letošního roku jezdit na dalším kontinentu. Po Evropě a Severní Americe začne jezdit také v nejlidnatější jihoamerické zemi. V Brazílii bude provozovat síť autobusových linek pod značkou FlixBus.
FlixMobility oznámil expanzi do Brazílie v tiskové zprávě. Jako jeden z důvodů uvádí otevření tamějšího trhu konkurenci. „Díky této expanzi přenese společnost svůj obchodní model postavený na environmentálních principech na jeden z největších autobusových trhů na světě. V Brazílii jsou autobusy nejvyužívanějším sdíleným dopravním prostředkem, přičemž přibližně 60 % obyvatelstva využívá dálkové linky,“ uvedl FlixBus v tiskové zprávě.
Zakladatel a šéf FlixBusu André Schwämmlein řekl, že otevření brazilského trhu povede k výrazné změně a příležitostem pro společnosti, jako je FlixBus. Ten vznikl právě díky otevření trhu s dálkovou autobusovou dopravou v Německu. „Od chvíle, kdy FlixBus začal podnikat, učinilo tento důležitý krok mnoho evropských zemí, které v konečném důsledku zlepšily celkovou nabídku mobility pro cestující. Doufáme, že zbývající země, jako je Španělsko, Řecko nebo Rumunsko, brzy rozpoznají potenciál otevření trhu, který přiláká více lidí k udržitelnému hromadnému cestování,“ uvedl Schwämmlein.
Vstup na trh připravuje tým společnosti FlixBus se sídlem v Sao Paulu pod vedením Edsona Lopese, který bude mít na starosti řízení pobočky a obchod. Společnost chce začít se spojováním největších měst, například Ria de Janeira a Sao Paula, poté se dále rozšiřovat a postupně vytvořit celostátní síť.
„Představíme novou alternativu mobility s cílem expandovat v regionech, kde v současné době chybí konkurence a kde lidé hledají cenově dostupný dopravní prostředek. V letošním roce začneme brazilským zákazníkům nabízet stejný zážitek s vysokými standardy kvality, přístupu k životnímu prostředí a nejlepším poměrem ceny a kvality,“ řekl Lopes.
Firma chce na rozvoj použít peníze z nově získaných financí od investorů ve výši 650 milionů dolarů.